Jump to content
Ménemszól.hu

A Roland folytatja a klasszikusaik digitalizálását


V László

Recommended Posts

A D-50 Cloud (AU) és az alábbi videóban szereplő hangszíneket összehasonlítottam. Annyit hallok "csak", hogy a szoftver hangjához képest a videóban "magas többlet" van. Tehát mintha EQ-val elvettek volna a magasakból a szoftvernél a vasakhoz képest - illetve mintha a videóban magas kiemelés lenne. Ettől eltekintve a "soundok" rendben voltak. Már csak azt kellene tudnom - amit persze nem fogok -, hogy a videó hangsávja lett "megEQ"-zva egy kis magas kiemeléssel, vagy tényleg a szoftverben "kevesebb" a magas...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 1/1/2018 at 20:25 írta Bendi:

A D50-nek a "rendes" szoftver verzióját nézted, vagy az Anthology-ból a "mintavett csomagot"?

Nagyon örülök ennek a posztnak. Sejtettem hogy több energiát kell még beleölnöm az objektivitástba, viszont:  én azt csináltam, hogy elkezdtem nézni a D-05 preseteit, amit meg se találtam az AU-ban. Szóval nem ott akadtam el, hogy most akkor mennyi magas van, hanem hogy nincsenek meg a hangszínek és hogy egy jottányival sem volt könnyebb kezelni mint a hardvert.

A D05 analóg kimenete hát "nem az igazi". Eleve az USB-n kell hallgatni, amit felvet egy csomó technikai problémát DAW környezetbe integráláshoz. A videóban benne van hogy hogy vették fel a hangját?

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta A/D:

Nagyon örülök ennek a posztnak. Sejtettem hogy több energiát kell még beleölnöm az objektivitástba, viszont:  én azt csináltam, hogy elkezdtem nézni a D-05 preseteit, amit meg se találtam az AU-ban. Szóval nem ott akadtam el, hogy most akkor mennyi magas van, hanem hogy nincsenek meg a hangszínek és hogy egy jottányival sem volt könnyebb kezelni mint a hardvert.

A D05 analóg kimenete hát "nem az igazi". Eleve az USB-n kell hallgatni, amit felvet egy csomó technikai problémát DAW környezetbe integráláshoz. A videóban benne van hogy hogy vették fel a hangját?

Ez rejtélyes, mert a D-50 cloudban pontosan ugyanazon a helyen van ugyanaz a sound, mint a D-05-ben és az eredeti D-50-ben. Tehát pl.
a Fantasia, ami a P1-11 a D-05-ben, C-11 a D-50 vasban, az a "1 Preset"   1-1-en van a D50 szoftban.
Digital Native Dance - P1-21 a D-05-ben, C-21 a D50 vasban, az "1 Preset" 2-1-en van a D-50 szoftban
PizzaGogo - P1-44 a D-05-ben, C-44 a D50 vasban, "1 Preset" 4-4-en van a D50 szoftban

és így tovább, rendre a fenti logikával. 

Nagyon kivncsi lennék, hogy a D-05 Boutique és a szoft D-50 között Te mit hallasz - akár csak a fenti hangoknál. Nekem nincs módom közvetlenül összehasolítani a Boutique-ot és a szoftot. 

Link to comment
Share on other sites

pedig amit írok abban biztos vagyok, szóval valószínűleg azóta update történhetett. először is a VST verzió volt régebben. ha a D-05 váltotta ki, hogy konszolidálták a hangszínkönyvtárat, el tudom képzelni, hogy a VST követte azt később. a screenshoton is látod hogy az én trialom rég lejárt, én ugyanis még akkor teszteltem, mikor a D05 megjelent. ha ez a helyzet amit írsz, akkor tutira update-elték.

szerintem a D-05 elég közel van olyan jó mint az eredeti. A hardver nem indokolja azt, hogy ne létezhetne pont ugyanaz vst változatban is (és feltételezem hogy ua). Ha a VST-t felhozták a D-05 presetkészletére biztosan megvenném. A D-05-nek épp az a fájó pontja, hogy a szoftvernél pont UI-ben kellene erősebbnek lennie. namost az UI meg tökugyanaz mint a régi D50-nél és ezt bárki jogosan nehezményezheti.

+1, nekem megvan a PG1000 programozó, és arra a d-05 egy az egybe reagált. namost a pg1000 önmagában megérne egy misét hogy hogy nem szabad kontrollert tervezni.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

A D50 szoftver GUI-ja egyazegyben a PG1000 leképezése. Valószínűleg "üzleti döntés" volt, hogy nem találnak ki új GUI-t az adott funkcionalitáshoz, hanem klónozzák a PG1000-et. Az igaz, hogy pont a grafikus felület és az egér miatt pl. egy ENV "értelmesebben" megvalósítható, mint potik tologatásával... Valahogy úgy, mint az Arturia DX7-V-ben, ugye! :) 

Link to comment
Share on other sites

8 perccel ezelőtt írta Bendi:

hogy nem találnak ki új GUI-t az adott funkcionalitáshoz, hanem klónozzák a PG1000-et.

milyen CPU lehet a D50-ben? felmerült bennem az, hogy a D50 vezérlő szoftverét simány egy CPU emulátorban futattják. így ez már nem tisztán üzleti döntés, hanem cost cutting.

ezzel persze automatikusan kompatibilis lesz a régi hangszer akár a vezérlőig bezárólag, cserébe nem fejleszthető...addig a pontig, míg nem disassemblálják az eredeti kódot.

na de az, hogy implementálják a fizikai RG1000 támogatását, az hány felhasználót érinthet? a fenti módszernek csupán a mellékterméke lenne, no effort. 

D-05-nek van szoftveres RG1000 editora mint a vst-nek?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

59 perccel ezelőtt írta A/D:

milyen CPU lehet a D50-ben? felmerült bennem az, hogy a D50 vezérlő szoftverét simány egy CPU emulátorban futattják. így ez már nem tisztán üzleti döntés, hanem cost cutting.

D-05-nek van szoftveres RG1000 editora mint a vst-nek?

A D50-ben valószínűleg nagyon-nagyon gyenge proci van a mai CPU-khoz képest, egy közepes Intel CPU röhögve csinálja meg azt, amit az eredeti D50-é. A D-05-ben sincs valószínűleg erőmű.

Szerintem hivatalos roland editor a D-05-höz nincs. Van egy tag, aki az eddigi Boutique-okhoz készített GUI-t illetve ahogy látom, elég sok "kóbor PC-s editor" van a világhálón. (Ha jól látom...)

Úgy sejtem, hogy a D-50 szoftver editora nem fog külső eszközt támogatni, bár azt ki lehetne próbálni, hogy a D-50 szoftvert egy midi trackre téve, és midi outnak megadva a D-05-öt, nem "küldi-e ki" midi üzenetként az outputra azt, ami a D-50 szoftver editorában történik...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

59 perccel ezelőtt írta Bendi:

A D50-ben valószínűleg nagyon-nagyon gyenge proci van a mai CPU-khoz képest

Nem lehet, hanem biztos. De most ugye csak a mikrovezérlőről beszélünk, mert a sound engine az más tészta. Most van benne analóg szűrő vagy sem? Érdekes. Az eredeti D50-en futó kód se sárkány: ha leütsz egy akkordot, nem szólalnak meg egyszerre a hangok, a midi jitterel mint a fene, irdatlanul pontatlan. Szóval ennyire nem kéne lassú legyen egy 16 bites vezérlő.

Én azt csináltam, hogy benyomtam Autosamplerbe és EXS-ből ill. Kontaktból játszottam vissza sample pontosan. (a D-50 hangját nincs kedvem modulálni játék közben :) )

Gondolkodtam azon, hogy megveszem a CPU modot a D-550-hez anno. Úgy tűnik nem csak engem zavart: http://www.musitronics.org/products/d50_d550_mex_e.html

Aztán befáradtam, mivel ezekkel a vintage cuccokkal végtelen időt lehet eltölteni marginális előnyökért. Épp ideje volt kihozni VST-ben.

Na de a lényeg: egyértelműen a VST a nyerő, ugyanis a D-50 + PG 1000-rel a legnagyobb probléma, hogy mikor meg akarod nézni, hogy egy patch hogy áll össze, akkor azt a PG1000-rel

meg nem mondod, mert ugye nem tudod hol állnak a paraméterek. Erre valaki írt egy iPades appot, ami tökéletesen működik, de nyilván sehol nincs kényelemben a VST dedikált interészéhez képest. 

Ezek fényében gyakorlatilag minden érv a VST mellett szól.

Link to comment
Share on other sites

21 perccel ezelőtt írta A/D:

Ezek fényében gyakorlatilag minden érv a VST mellett szól.

No igen, ha alapvetően sikerül kideríteni, hogy a VST (szinte) ugyanúgy szól, mint a D50-D05 vas. (Szerintem igen, de ezt egyelőre nem tudom egzaktul kipróbálni.) Egy komplex zenében a finom különbségek talán már ki sem mutathatóak/hallhatóak. És ugye a VST-nek van két olyan nagy előnye, hogy
- akárhány instance futtatható (csak a nyers CPU erő szab határt)
- automatikusan menti a beállításokat a projekttel, nem kell minden alkalommal újra és újra "kikeresni" a patchet.

Az tény már sok éve, hogy a VST-k stúdió környezetben sokkal-sokkal hatéknyabbak, mint bármilyen vas, viszont - mostanáig - alapvetés volt, hogy a vasak (sokkal?) jobban szólnak. Talán mostanra - az Arturia DX7-V és a Korg szintijei, valamint talán a Roland Cloud példáján - eljutottak a szoftverek arra a szintre, hogy képesek minimális "veszteségérzettel" pótolni a vasakat. (Árban a töredékéért a vasak árának.)

Az persze más kérdés, hogy ha nem hajszoljuk a "pontos megfeleltethetőséget", akkor önmaguk jogán milyenek a szoftver hangszerek? (Szerintem nagyon jók. Több műfajban készítettem olyan "szösszeneteket", ahol a végeredmény teljesen meggyőző volt "színpadon", pedig csak szoftverrel készültek.)

Link to comment
Share on other sites

Csakhogy szerintem a fentiekből következik az, hogy a VST-t akkor is profit, ha megvan az eredeti vas.

1) benne van az összes kártya presete amit könyvtárazni tudsz (favourites)

2) instant total recall

3) pontos 

4) kényelmesen reverse engineerelhetők a presetek . szerintem ez a végső érv.

és itt még mindig van lehetőséged, hogy a hangszínt áttolod a d50-be, amennyiben a minta is meg van a hangszerben és nem csak a rom kártyán.

nálam van d50, majd megnézem mi a helyzet, de most úgy látszik elő kell vennem és update-elnem a vst-t.

Link to comment
Share on other sites

8 perccel ezelőtt írta A/D:

Csakhogy szerintem a fentiekből következik az, hogy a VST-t akkor is profit, ha megvan az eredeti vas.

1) benne van az összes kártya presete amit könyvtárazni tudsz (favourites)

2) instant total recall

3) pontos 

4) kényelmesen reverse engineerelhetők a presetek . szerintem ez a végső érv.

és itt még mindig van lehetőséged, hogy a hangszínt áttolod a d50-be, amennyiben a minta is meg van a hangszerben és nem csak a rom kártyán.

nálam van d50, majd megnézem mi a helyzet, de most úgy látszik elő kell vennem és update-elnem a vst-t.

Nekem személy szerint "saját jogán" mind a D50, mind a JV-1080 plugin nagyon tetszik. Elsősorban azért, mert - amellett, hogy szerintem egészen jól szólnak - nagyon "gazdag" a preset-kollekció, és a presetek 99,9%-a zenei, használható. (Ha közben nem gurítanak nagyobbat Rolandék, akkor ezért a két hangszerért egészen biztosan fenntartom az előfizetést legalább két évig. Csak nehogy betegyenek még pár ilyen kaliberű hangszert, mert akkor "egy életre" megvesznek! :D )

Tele van a hócsukám azzal, hogy nagyon sok szoftver olyan - akár többezres - preset kollekcióval érkezik, aminek a 2/3-a használhatatlan. Max. bohóckodásra jó, zenélni nem lehet vele. (Hacsak nem valamilyen kortárs zajbázisú dekadens múfajban, de az nem az én világom. Azt sem szeretem, ha a zongorát kalapáccsak verik, a hegedűt meg ledarálják. Nem arra lettek kitalálva, b...)

Link to comment
Share on other sites

nekem az előfizetéses rendszer nem füllik. főleg akkor nem, ha a cloud manager szoftvere olyan tajparaszt, mint amilyen.

mondom, kijött valami upgrade, és nem hagyott élni, állandóan felugrált, kötekedett úgy, hogy hónapok óta nem is használtam. fent él a menüsorban macen. ilyen nincs. a hardverben legalábbis nem találkoztam ezzel :)

ugyanakkor talán egy előfizetéses rendszer lehet az orvosság arra, a tipikus szoftveres bajra, hogy nem jön ki update időben, vagy befejezik a támogatását.

 

 

Link to comment
Share on other sites

43 perccel ezelőtt írta A/D:

nekem az előfizetéses rendszer nem füllik. főleg akkor nem, ha a cloud manager szoftvere olyan tajparaszt, mint amilyen.

mondom, kijött valami upgrade, és nem hagyott élni, állandóan felugrált, kötekedett úgy, hogy hónapok óta nem is használtam. fent él a menüsorban macen. ilyen nincs. a hardverben legalábbis nem találkoztam ezzel :)

ugyanakkor talán egy előfizetéses rendszer lehet az orvosság arra, a tipikus szoftveres bajra, hogy nem jön ki update időben, vagy befejezik a támogatását.

Lehet, hogy régen próbáltad, nekem egyelőre semmi bajom nincs vele, ráadásul - valamikor késő ősszel - módosították a Roland Cloud Managert úgy, hogy egy authorizáció után egy hétig él a license, nem kell minden egyes alkalommal újra authorizálni.

Nekem az is tetszik benne, hogy évente egy-egy hangszert megtarthatsz "örökbe". (Amellett, hogy azért valljuk be, az a 20USD havonta nem falrengető összeg. Egy doboz cigi 1000-1500 Ft. Van, aki naponta egy dobozzal szív! Nem dohányzom, erre költöm a "cigi pénzt" ;) )

A Roland Cloud Manager --> Preferencesben - legalább is a nálam fenn lévő verzióban - be tudod állítani, hogy ne induljon el automatikusan, illetve hogy engedélyezed az automatikus update-et és a notificationöket. Én egyelőre mindent bekapcsolva hagytam, mert nem vettem észre, hogy bármi gondot okozna. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ezt ma találtam: (itt nem hallom azt az "EQ" különbséget, amit fentebb vázoltam, tehát valószínűleg eleve a video "EQ-zva" van a "saját VST/AU" hangomhoz képest.)

9 perc körül drasztikus a különbség, de ez valószínűleg valamilyen "programozási" gond, a balansszal van nyilvánvalóan gond.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
1 órával ezelőtt írta bgrassfield:

Tapsikolok. :) Kiváncsi vagyok, mikor kerülnek be a cloudba ezek. Azt viszont nem értem, hogy ha a JV-1080 meglett VST-ben, akkor az SRX könyvtárak miért nem ahhoz kerülnek fel hanem külön hangszerekként?

Februárra ígérte a Roland. Na most akkor az vagy ez a hét, vagy egy hónap... :)

Lehet, hogy valamiféle "expression" kezelés lesz a dologban... Vagy a bánat tudja.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Megpróbálgattam - csak minimálisan - az SRX Orchestrat. Elsőre nagyon jónak tűnik.

Viszont a Roland elég "ravasz", ugyanis annyi "fincsiséget" tesz a cloudba, hogy nagyon nehéz lesz dönteni évről évre, mit tartson meg az ember, ezért folyamatosan megmarad előfizetőnek... ;) Ügyes! Már jelenleg is van legalább 4 jelölt, amelyek közül nehezen tudnék dönteni: D-50, JV-1080, SRX-Orch, Jupiter-8

Itt egy demo:

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 years later...
17 órája írta djuice:

a szinti/workstation vonaluk meg (Juno DS, FA) 1000 éves már...

Akinek csak DS-re van pénze, nem vesz FA-t... akinek FA-ra van pénze, nem vesz Fantomot. Ha pedig már ott van a szobában a DS, az FA, vagy a Fantom, akkor nincs mit variálni... :)

Szóval akkor hogyan vegyék el az emberek pénzét? Hát, már csak olyan kis Boutique-okat kell kiadni, amit az is megkíván, akinek az alaphangszere már megvan.

Nagyon rafkósak ezek a Rolandék :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...