Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Segítség - Milyen hangkártyát vegyek?


endilv426

Kérdés

Sziasztok!

Már vagy 7-8 éve foglalkozom számítógépes zene szerkesztéssel, de eddig csak a Reasonnal dolgoztam, így csak egy alap gép és olcsó hangkártyám volt. Most úgy döntöttem, hogy átállok a "vasakkal" való munkára.

A következő szintetizátorokat tervezem venni:

Access Virus B vagy C (desktop)

Clavia Nord Rack 2x

Roland SH-201

A kérdésem az lenne, hogy ki milyen hangkártyát ajánlana, hogy vegyek az ezekkel történő munkára? Már rengeteg hangkártyát megnéztem, mindnek találtam előnyét, hátrányát és így nem tudok dönteni. Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Jelenleg egy Line6 UX1-es hangkártyán élek. Nagyon kíváncsi lennék rá, hogy mekkora előrelépést jelentene egy Scarlet2i2 (vagy hasonló focusrite termék) vásárlása preampok/konverter/DI tekintetében! Egy ilyen olcsó kategóriás hangkártya teszt szerintem nagyon sokakat érdekelne, nehéz leírás alapján választani hasonló kategóriájú termékek közül. Esetleg valahol valami ilyesmi a 'zinterneten? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Jelenleg egy Line6 UX1-es hangkártyán élek. Nagyon kíváncsi lennék rá, hogy mekkora előrelépést jelentene egy Scarlet2i2 (vagy hasonló focusrite termék) vásárlása preampok/konverter/DI tekintetében! Egy ilyen olcsó kategóriás hangkártya teszt szerintem nagyon sokakat érdekelne, nehéz leírás alapján választani hasonló kategóriájú termékek közül. Esetleg valahol valami ilyesmi a 'zinterneten? :)

Nem hiszem, hogy a sound lenne itt a döntő elsősorban, itt már szolgáltatás terén mutatkozik meg a különbség, ami nem csoda, hiszen az UX1 2006. elején jelent meg, és azóta ez a prosumer piac rengeteget lépett előre, nagyon sok jó hangkártya jelent meg azóta, amik egyre jobb hangminőséget, kisebb latencyt, jobb szolgáltatásokat adnak. A Scarlet 2i2 még a legfrissebb mezőnyben is ver mindent tudásban!

Itt egy lista:

  • Ampfarm 2 jár az UX-1-hez, processing pluginek a Scarlethez
  • Az UX1 USB-es hangkártya, ami azért 2011-ben már nem annyira cool. Nem azt mondom, hogy nem lehet jó hangkarti csinálni USB1-re (lásd Apogee One), de ha lehet választani USB1 v. 2 között, nem kérdés melyik a nyerő. Az USB2 kisebb proci terhelést, jobb latencyt ígér.
  • Összeszerelés minősége (Scarlett szép anodizált alumínium fémházban...)
  • Jelszint visszajelzés (metering) a Scarleten
  • UX1-en nincs fantom táp, tehát a stúdió kondimikrofonok kilőve!
  • UX1-en csak egy mikrofon bemenet van, Scarleten kettő
  • A Scarletnek rendes monitoring szekciója van független hangszóró és fejhallgató szabályzóval, direkt monitor kapcsolóval
  • Scarlet tud 96kHz-et is, a kimenetei szimmetrikusak
  • FF-nek nagyon jó a supportja és a szervíze, 3 év gari van rája (Line6 1 év)
  • A support alatt most azt értem, hogy az FF kártyái elég hamar kompatibilisek lettek az új OS-ekkel.
  • A Scarlet már most, a megjelenéskor olcsóbb... Ezt is lehet szeretni :)

Úgy tűnik, az UX1 egyetlen előnye az Ampfarm. A Focusrite persze érvel még a hangminőség mellett is, de én nem érzem reálisnak azt, hogy a vevők csodákat várjanak egy 35k árú hangkártyától. Biztos vagyok benne, hogy az UX1 és a Scarlet hangminősége elegendő egy demó összekalapálásához, komolyabb dologhoz meg úgyis komolyabb cucc kell. A FF nagyon jól látta, hogy ebben az árkategóriában a hangkártyák a fantom táppal, a monitoringgal és a meteringgel véreznek el, ez a három dolog akadályozza a legjobban egy kis költségvetésű házi stúdió boldogulását. A módszerek megváltozása gyakran önmagában javulást hoz a végeredményben!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Erre valaki? :(

Hali!

Jelenleg hangkártya vásárláson töröm a fejem, és az a gondom, hogy csak fehér MB-m van és azon nincs FW csak USB, jelenleg két megoldáson gondolkozom.

1. Apogee duet 2: állítólag jók a preampok, a konverterek is.

2. Focusrite scarlett+valami vas(Isa one, Gap pre73, stb): itt ugye gyengébbek a konverterek, viszont a későbbi bővítés szempontjából jó lenne, mondjuk egy FF-octroPre vagy valamely Isa sokcsatornás csoda. :D:D.

Kérdés az, hogy mivel járok jobban minőség tekintetében. A duet minden tekintetben kiemelkedő az interfészek közül, de nincs rajta digit bemenet és kérdés hogy mennyi különbség az említett vasak és a duet preamjai közt. persze nyitva marad még a d/a konverzió kérdése, de engem elsősorban az A/d érdekel mivel még nincs egy tisztességes lehallgatás addig max próbálkozhatok, de inkább szakemberrel csináltatnám a dolgot. műfajt tekintve teljesen általános felhasználás lenne, így a semleges hangzás az Isa-t részesíti előnyben. Egyenlőre egyszerre egy csatorna is elég lenne tisztességes minőségben, de mindenképpen szeretném kihozni a legtöbbet az egyre értéktelenedő fizető eszközömből. :D

Ui.: Látom szó van itt valami zuppa top szíkret kütyüről, amit hamarosan lelepleztek, várom szeretettel. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Erre valaki? :(

Elég nagy a szórás az Apogee és a Scarlet között, ahogy az OctoPre és a sokcsatornás ISA között is.

Egy ISA One-nak is csak digiten keresztül lenne értelme belemennie egy Scarlet-be, és ha ilyen nagyságrend még játszik, akkor egy RME Babyface jó megoldás lehet. Az később bővíthető is ADATon keresztül...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Elég nagy a szórás az Apogee és a Scarlet között, ahogy az OctoPre és a sokcsatornás ISA között is.

Egy ISA One-nak is csak digiten keresztül lenne értelme belemennie egy Scarlet-be, és ha ilyen nagyságrend még játszik, akkor egy RME Babyface jó megoldás lehet. Az később bővíthető is ADATon keresztül...

"Egy ISA One-nak is csak digiten keresztül lenne értelme belemennie egy Scarlet-be..." Ezzel a mondattal kapcsolatban szeretnék kérdezni. Már egy ideje hasonló dolgon jár az agyam.Nekem ISA One van és egy E-mu 1820m. Az ISA sajnos ADC nélküli. Azt mondják, hogy az E-mu előfoka nem igazán jó, ehhez képest az ISA-t dícsérik elég rendesen. Na már most az én gondolkodásom szerint, mivel analógban van kötve, és a lánc egyik tagja gyenge (E-mu előfok), akkor hiába jó az ISA, a végeredményen rondít az E-mu. A kérdés az lenne, hogy megérné-e belefektetni egy ISA ADC-be, vagy közel ugyanazt a minőséget kapnám úgy is?

Esetleg van valakinek ugyanez a párosítás (E-mu 1820m+Focusrite ISA One)?

Szerkesztette Hobkins
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Elég nagy a szórás az Apogee és a Scarlet között, ahogy az OctoPre és a sokcsatornás ISA között is.

Egy ISA One-nak is csak digiten keresztül lenne értelme belemennie egy Scarlet-be, és ha ilyen nagyságrend még játszik, akkor egy RME Babyface jó megoldás lehet. Az később bővíthető is ADATon keresztül...

Legszivesebben egy apogee ad16x-be kötnék egy isa 848-at és mellé még pár finomságot, de sajnos a keret nem megengedett, ezért írtam hogy az apogee duet 2-tőt és a scarlett 8i6 + isaOne-t (itt spdif-en keresztül csatlakozna) mint lehetőséget vizsgálom, a babyface-t is néztem de az már apogee árkategória digit ficsörrel, ami nagyon jó lenne de olvastam, hogy a konverterei elmaradnak az apogee-től amellett már nem lenne pénz semmi preampra. Igazából szeretném tudni hogy itt mivel érem el a legjobb minőséget(teljesen átlatános felhasználás), csak sajna az usb2 bekorlátoz, így nem tudok FW-s megoldások felé kacsingatni. :S Előre is köszönöm a konstruktív válaszokat.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
és ha ilyen nagyságrend még játszik, akkor egy RME Babyface jó megoldás lehet. Az később bővíthető is ADATon keresztül...

Én az RME Babyface-t félmegoldásnak érzem. A Fireface-Babyface kártyáknak szerintem túl van értékelve a hangminősége (persze sokkal jobbak mint a budget kártyák, de a high-endtől azért messze vannak szvsz). Ez különösen igaz a mic preampjukra. Nagyon semmilyenek... Nehéz ügy ez a budget... Ha már valami, akkor Duet2...
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Én az RME Babyface-t félmegoldásnak érzem. A Fireface-Babyface kártyáknak szerintem túl van értékelve a hangminősége (persze sokkal jobbak mint a budget kártyák, de a high-endtől azért messze vannak szvsz). Ez különösen igaz a mic preampjukra. Nagyon semmilyenek... Nehéz ügy ez a budget... Ha már valami, akkor Duet2...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

"Egy ISA One-nak is csak digiten keresztül lenne értelme belemennie egy Scarlet-be..." Ezzel a mondattal kapcsolatban szeretnék kérdezni. Már egy ideje hasonló dolgon jár az agyam.Nekem ISA One van és egy E-mu 1820m. Az ISA sajnos ADC nélküli. Azt mondják, hogy az E-mu előfoka nem igazán jó, ehhez képest az ISA-t dícsérik elég rendesen. Na már most az én gondolkodásom szerint, mivel analógban van kötve, és a lánc egyik tagja gyenge (E-mu előfok), akkor hiába jó az ISA, a végeredményen rondít az E-mu. A kérdés az lenne, hogy megérné-e belefektetni egy ISA ADC-be, vagy közel ugyanazt a minőséget kapnám úgy is?

Esetleg van valakinek ugyanez a párosítás (E-mu 1820m+Focusrite ISA One)?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

"Egy ISA One-nak is csak digiten keresztül lenne értelme belemennie egy Scarlet-be..." Ezzel a mondattal kapcsolatban szeretnék kérdezni. Már egy ideje hasonló dolgon jár az agyam.Nekem ISA One van és egy E-mu 1820m. Az ISA sajnos ADC nélküli. Azt mondják, hogy az E-mu előfoka nem igazán jó, ehhez képest az ISA-t dícsérik elég rendesen. Na már most az én gondolkodásom szerint, mivel analógban van kötve, és a lánc egyik tagja gyenge (E-mu előfok), akkor hiába jó az ISA, a végeredményen rondít az E-mu. A kérdés az lenne, hogy megérné-e belefektetni egy ISA ADC-be, vagy közel ugyanazt a minőséget kapnám úgy is?

Esetleg van valakinek ugyanez a párosítás (E-mu 1820m+Focusrite ISA One)?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Korábban volt ilyen EMU-m (akkor még ISA nélkül), most pedig egy az ISA One analóg megy be a Saffire Pro 24-be.

Szóval, a párosításoddal nincs konkrét tapasztalatom, így csak hangosan gondolkodom. Én mindenképp meg fogom venni a a digit opciót az ISA-hoz, amint megtehetem. Az ISA más kategória ezekhez a hangkártyákhoz képest. Igazából szerintem nincs sok értelme annak hogy az ISA-t ezek elé tesszük így, max annyi hogy - legalábbis részemről, hogy kicsit megosztom a kiadásokat és addig is kiismerhetem a Preampot magát. Szóval szerintem nincs kérdés hogy megérné-e, másképp nem éri meg használni ezekkel a hangkártyákkal.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Leginkább megelégeltem a Creative hozzáállását... főleg driver.

Volt egy EMU PM5öm ami egyik napról a másikra elszállt (a hitspace szó nélkül cserélte), de már akkor is (de főleg később) lehetett látni hogy az EMU support nincs minden esetben a helyzet magaslatán. Szóval úgy döntöttem elpasszolok mindent ami EMU. Meg amúgy is érdekesnek találtam azt hogy új dolgok forduljanak meg a kezeim között...

Amúgy szerettem mindkettőt, a PatchMix azóta is hiányzik... De nem bántam meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nekem is a driver a bajom.Nem értem, hogy egy ilyen kaliberű kártyához miért nem adnak ki normális drivereket, gondolok itt a WIN 7-re. Viszont a PatchMix tényleg űber frankó. A FF-nak van valami hasonló kezelő felülete? Hangminőségben jobbanak tartod, mint az E-mu-t?

Szerkesztette recccp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Van, MixControl nevű okosság. Más megközelítésből, de kb ugyanazt ki lehet hozni ebből is. Van amiben az egyik jobb, van amiben a másik. Nekem összességében a PatchMix jobban tetszett.

Minőségben sztem nincs nagy eltérés. Nekem az EMU hangja nyersebbnek tűnt, de sztem ez leginkább a lehallgatás miatt maradt meg bennem.

A 1820m-t a PM5-ön hallgattam csak, a Focusrite-ot pedig csak MR8-on (ami a PM5höz képest nagyon más).

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ha a scarlet + ISA digit még belefér én azt választanám. Sztem jóval több lehetőség van benne. és egy olcsóbb hangkártyát mindig könnyebb eladni utólag. A Duet biztos nagyon jó (+pre, +ADC, +latency, -zárt), de egy olcsó hangkártya + ISA digit sztem rugalmasabban felhasználható, (+nyitottabb, +ADC, ++Pre :), -latency)... A mai számítógép kapacitások mellett pedig az hogy 64sample vagy 128sample a késés már nem olyan égbekiáltó difi. Focusrite is jó drivereket csinál.

a Babyface-t ezért ajánlottam, mert az azért nagyon jó kiindulási pont (latency, nyitottság, ADDA) a "gyengébb" részeit pedig lehet utólag kiváltani. És itt a gyengébb még mindig nagyon jó.

Nyilván nem volt alkalmam kipróbálni ezeket, szóval csak hangosan gondolkodom.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

UP :)

nekem is ez az egy bajom van a duet2-vel, hogy zárt, ha lenne adat opció akkor no-brainer, de sajnos hosszutávra tényleg necces ha majd jön hozzá több minden. igazából azért vagyok csapdába mert nincs fw-m, és tényleg a babyface lenne a legjobb opció ha mérsékeltebb lenne az ára (driverek jók, totalmix, konverterek), de lehet beválalok valami ideiglenes megoldást ami a duet2 lesz amig nem tudom eladni ez az egész hubelebancot és venni egy fw-s gépet, lecserélni a duet-et valami nyiltabra és isa-t is hozzádobni. igy csak bosszantanám magam hogy nem használom ki rendesen a preampot és az olcsóbb inteface-t is nehezebb lenne továbbadni (hacsak nem szaréhugyé), igy meg valamennyire csak jobban járnék a minőség szempontjából.

Szerintem inkább az van, hogy az Apogee, ISA azért jóval meghaladja a közepes hangkártyákat minőség tekintetében.

Szerencsére ma már vannak olyan eszközök amik "lehozzák a csillagokat" egy-egy csatorna erejéig.

Szóval mindenképp a fentebb írt pro és kontrák közül kellene kiválasztanod a számodra fontos kritériumokat.

Az usb-fw dolog ebben az esetben kb irreleváns, mert ugyanaz megvan mindkét csatoló felület kínálatában... és ugyanaz a szakadék is megvan ha minőségit szeretnél ugrani.

Ráadásul szerintem a fw hamarabb fog kivonulni mint az usb, és ma már az usb-re is vannak jó driverek. és az usb jóval elterjedtebb is.

Szerkesztette recccp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nem hiszem, hogy a sound lenne itt a döntő elsősorban, itt már szolgáltatás terén mutatkozik meg a különbség, ami nem csoda, hiszen az UX1 2006. elején jelent meg, és azóta ez a prosumer piac rengeteget lépett előre, nagyon sok jó hangkártya jelent meg azóta, amik egyre jobb hangminőséget, kisebb latencyt, jobb szolgáltatásokat adnak. A Scarlet 2i2 még a legfrissebb mezőnyben is ver mindent tudásban!

Itt egy lista:

  • Ampfarm 2 jár az UX-1-hez, processing pluginek a Scarlethez
  • Az UX1 USB-es hangkártya, ami azért 2011-ben már nem annyira cool. Nem azt mondom, hogy nem lehet jó hangkarti csinálni USB1-re (lásd Apogee One), de ha lehet választani USB1 v. 2 között, nem kérdés melyik a nyerő. Az USB2 kisebb proci terhelést, jobb latencyt ígér.
  • Összeszerelés minősége (Scarlett szép anodizált alumínium fémházban...)
  • Jelszint visszajelzés (metering) a Scarleten
  • UX1-en nincs fantom táp, tehát a stúdió kondimikrofonok kilőve!
  • UX1-en csak egy mikrofon bemenet van, Scarleten kettő
  • A Scarletnek rendes monitoring szekciója van független hangszóró és fejhallgató szabályzóval, direkt monitor kapcsolóval
  • Scarlet tud 96kHz-et is, a kimenetei szimmetrikusak
  • FF-nek nagyon jó a supportja és a szervíze, 3 év gari van rája (Line6 1 év)
  • A support alatt most azt értem, hogy az FF kártyái elég hamar kompatibilisek lettek az új OS-ekkel.
  • A Scarlet már most, a megjelenéskor olcsóbb... Ezt is lehet szeretni :)

Úgy tűnik, az UX1 egyetlen előnye az Ampfarm. A Focusrite persze érvel még a hangminőség mellett is, de én nem érzem reálisnak azt, hogy a vevők csodákat várjanak egy 35k árú hangkártyától. Biztos vagyok benne, hogy az UX1 és a Scarlet hangminősége elegendő egy demó összekalapálásához, komolyabb dologhoz meg úgyis komolyabb cucc kell. A FF nagyon jól látta, hogy ebben az árkategóriában a hangkártyák a fantom táppal, a monitoringgal és a meteringgel véreznek el, ez a három dolog akadályozza a legjobban egy kis költségvetésű házi stúdió boldogulását. A módszerek megváltozása gyakran önmagában javulást hoz a végeredményben!

Köszönöm a választ!

A metering-et, illetve a fantom tápot valóban hiányolom az UX1-ről, utóbbit mondjuk megoldottam egy olcsó phantom power box-al, persze azért így kevésbé elegáns, de legalább tudom használni a kondi mikrofont. Főleg a preampok és a meglepően jó DI minősége miatt jött a szerelem első látásra a kis piros Scarlet iránt, mivel elég jókat hallok ilyen tekintetben a Focusrite-okról külföldi fórumokon, és ha jól értem elvileg ugyanazt kapta ez is, mint például ami a Saffire PRO 24-ben és társaiban van? A konverter is azonos?

Egyébként, ha azt nézem a jelenlegi célra tökéletesen megfelel az UX1 is, (egy kezdő metalcore EP-t készítünk vele a zenekarunkkal) de a későbbiekben szeretnék majd fejleszteni, főleg az lenne a cél, hogy minőségibb vokál és gitár DI-felvételek készülhessenek, mivel a dobnál mindenképp marad egyelőre a programozás. (Elektromos dobbal midi felvétel, majd Steven Slate Drums.) Gitárra is biztos marad a POD Farm, (szinte sztenderd lett ebben a stílusban) ezért mindenképp jó döntés volt az UX1, főleg hogy direct monitoringba rögtön effektez, amit egy új hangkártya eseténél el is veszítenék, ráadásul meg is kellene vennem a POD Farm licencét, mivel a mostani az UX1-hez van kötve, így csatlakoztatás nélkül nem is tudom használni...

Még annyi lenne a kérdésem, hogy ha csak 2 csatornára van szükségem, minőségi vokál és DI felvételekre, mit tudnátok ajánlani következő lépcsőnek, amibe érdemes lenne befektetni, és érzékelhető javulást nyújtana minőségben? FocusRite Isa One digital? Esetleg egy Countryman 85 DI jelenthetne fejlődést egy olcsóbb hangkártyával? Vagy inkább mindezek helyett szoba akusztikai fejlesztésére kellene először költenem? (Jelenleg ugyanis egy közepes méretű untreated hálószoba szolgáltatja az énekfelvételre az alapot.) Bocs, hogy sok a kérdésem, és folyamatosan csak gyűlik. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

A rme babyface azért lehet jó választás, mert multiplatform, sok csatlakozási lehetőség, híresen atomstabil driverek, jó hangminőség. Német gyártmány. Feltehetően sok-sok éves hibátlan működés. Tudom, ez kicsit olyan így, mint egy rme reklám, de mit tegyek, amikor közel 10éves rme kártyák a mai napig stabilan és jól működnek napi használatba. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Helló!

Egy kis segítség kéne, mert nem bírom eldönteni milyen kártyát vegyek. Szóval maximum 40-et tudok rá költeni és az se baj, ha használtan jön csak ki az árból.

A főbb szempontok:

- Gitár felvételre kell és nem mikrofonnal venném fel. Mikrofon bemenetre nincs szükségem.

- Ebből az árkategóriából lehetőleg minél jobb hangminőségű kártya kéne.

- Mind1, hogy külső vagy belső.

- Nem ártana rá DSP.

- Hardveres monitorozás

- Fejhallgató kimenet. Lehetőleg olyan ami rendesen meghajt egy 60ohmos fülest.

- Opcionális, hogy van e rajta midi bemenet /midi billentyüzethez/, de örülnék neki.

Szóval e.gitár akarok felvenni demózgatni és úgy hoyg simán bedugom a gitárt a kártyába majd jöhet rá az erősítőszimulátor. Szóval külső erősítőt, pedálokat stb... nem használok. Lehallgatás is csak fejhallgatóval lesz.

Gondoltam már emu 0202-re, de már nem nagyon lehet kapni és elég réginek számít. Vagy az új scarlet-re /2i2/, de az meg csak most jelent meg és semmi felhasználói vélemény nincs róla.

A 1212m -nek nagyon szimpatikus a konvertere, csak hát nincs rajta fejhallgató kimenet és max keverővel tudnám megoldani a dolgot + nincs hi-z, csak line bemenet.

HELP ME PLEASE! előre is köszi!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...