Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Segítség - Milyen hangkártyát vegyek?


endilv426

Kérdés

Sziasztok!

Már vagy 7-8 éve foglalkozom számítógépes zene szerkesztéssel, de eddig csak a Reasonnal dolgoztam, így csak egy alap gép és olcsó hangkártyám volt. Most úgy döntöttem, hogy átállok a "vasakkal" való munkára.

A következő szintetizátorokat tervezem venni:

Access Virus B vagy C (desktop)

Clavia Nord Rack 2x

Roland SH-201

A kérdésem az lenne, hogy ki milyen hangkártyát ajánlana, hogy vegyek az ezekkel történő munkára? Már rengeteg hangkártyát megnéztem, mindnek találtam előnyét, hátrányát és így nem tudok dönteni. Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Szeretnék egy új hangkártyát, ami minőségben jobb, mint mondjuk egy emu 1212m. Felvenni csak egy Virus TI-t szeretnék vele, esetleg még egy Moog-ot. De az EMU-nál azt éreztem hogy ez nem az igazi. Valahogy elvesztette kicsit az "erejét" a "vasságát" minden. Használtban néztem Fireface 400-at, meg is vettem volna, de az eladót nem lehet elérni sajnos.

Úgyhogy most keresek valami olyat, ami felvételnél és lejátszásnál is megállja a helyét minőségben. Nem kell hatszáz ki meg bemenet, de ami van az tényleg legyen kurvajó. Nem kellenek csicsás DSP pluginek sem csilivili mixer. Úgy vegyen fel és játszon le, ahogy kell. Valaki tudna segíteni, hogy melyik hangkártyát keresem?? :) A Duet-ről sok jót olvastam, viszont PC-t használok és úgy tudom hogy az MAC only.

Focusrite Saffire Pro 40-ről ki tudna valamit mondani? Az is jóval több, mint ami nekem kell, de ha tudnám hogy jó minőségű.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Szeretnék egy új hangkártyát, ami minőségben jobb, mint mondjuk egy emu 1212m. Felvenni csak egy Virus TI-t szeretnék vele, esetleg még egy Moog-ot. De az EMU-nál azt éreztem hogy ez nem az igazi. Valahogy elvesztette kicsit az "erejét" a "vasságát" minden. Használtban néztem Fireface 400-at, meg is vettem volna, de az eladót nem lehet elérni sajnos.

Úgyhogy most keresek valami olyat, ami felvételnél és lejátszásnál is megállja a helyét minőségben. Nem kell hatszáz ki meg bemenet, de ami van az tényleg legyen kurvajó. Nem kellenek csicsás DSP pluginek sem csilivili mixer. Úgy vegyen fel és játszon le, ahogy kell. Valaki tudna segíteni, hogy melyik hangkártyát keresem?? :) A Duet-ről sok jót olvastam, viszont PC-t használok és úgy tudom hogy az MAC only.

Focusrite Saffire Pro 40-ről ki tudna valamit mondani? Az is jóval több, mint ami nekem kell, de ha tudnám hogy jó minőségű.

Szvsz. nem várhatod el azt hogy amikor a felvett anyagot visszahallgatod - amely a kábeleken, csatlakozókon illetve A/D konverteren áthaladva veszteséget is szenved - hogy az pont úgy szóljon kifelé a 1212m-ről mint ahogyan az eredetiben kijön a TI D/A konverterén. Egyrészt az olcsó 1212m nem szól úgy mint egy TI eleve, szerintem a minimum hogy TI-re jobb konvertereket tesznek már elvből is kifelé. Az mégis csak hangszer, és a lényeg hogy minél dögösebben és jobban szóljon ÉLŐBEN.

Inkább profi felvételekhez hasonlítsd a saját felvételed, amit szintén a 1212m konverterein/kimenetein hallgatsz. ;)

Szerkesztette draco draconis
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Szvsz. nem várhatod el azt hogy amikor a felvett anyagot visszahallgatod - amely a kábeleken, csatlakozókon illetve A/D konverteren áthaladva veszteséget is szenved - hogy az pont úgy szóljon kifelé a 1212m-ről mint ahogyan az eredetiben kijön a TI D/A konverterén. Egyrészt az olcsó 1212m nem szól úgy mint egy TI eleve, szerintem a minimum hogy TI-re jobb konvertereket tesznek már elvből is kifelé. Az mégis csak hangszer, és a lényeg hogy minél dögösebben és jobban szóljon ÉLŐBEN.

Inkább profi felvételekhez hasonlítsd a saját felvételed, amit szintén a 1212m konverterein/kimenetein hallgatsz. ;)

Tudtommal a TI képes mastering grade hangkártyaként is működni (bár driver gondok voltak vele kezdetben de remélhetőleg ez már a múlté).

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Tudtommal a TI képes mastering grade hangkártyaként is működni (bár driver gondok voltak vele kezdetben de remélhetőleg ez már a múlté).

Én is így tudom, de ennek ellenére sokan A/D konverteren keresztül veszik fel a hangját, holott nincs is analóg outboardjuk, ami esetleg ezt szükségessé tenné... :)

Szerkesztette draco draconis
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Én úgy érzem, hogy a TI hangja USB-n keresztül olyan mint egy nagyon jó VSTI, talán a legjobb. De a virusság szerintem csak az audio kimeneteken jön elő. Ezért kéne egy jó eszköz, vagy egy eszközhalmaz, amivel ezt és esetleg még 1 max 2 szintit tudnék rögzíteni.

kicsit off: Az EMU-nál kezdem azt érezni egyébként hogy sok termékük agyonhájpolt de valójában rossz választás még ebben a kategóriában is. Annó használtam EMU PM5-öt hangfalakat..azért vettem mert mindenhol jókat olvastam róla ár/teljesítmény arány és a többi. Megvettem és 1 évig használtam úgy, hogy azt éreztem, hogy ez nem jó, de úgy gondoltam, hogy velem van a baj, mert más azt mondja hogy ez tökéletes választás. Vásároltam egy PS12 subot hozzá, amivel már egy ultimate amatőr házi lehallgatás kaptam.. az elmondottak alapján. Nem tudtam megszokni újabb egy év alatt sem, akárcsak a PM5 párt és még mindig azt gondoltam hogy velem lehet a baj, pedig csak simán elvitt a málnásba az egész rendszer. Végül úgy döntöttem hogy eladok mindent és kipróbálok valami mást.. egy régi Mackie HR-824 párt vásároltam használtan, amit már kb 2 éve használok és a zenéim sosem szóltak ilyen jól. Most utóbb a 1212M hangkártyámmal éreztem úgy, hogy sokkal langyibban szól, mint a virus hangkártyaként. Ezért feltételezem azt, hogy egy jobb minőségű hangkártya "megváltás" lesz az emuhoz képest.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Az EMU-nál kezdem azt érezni egyébként hogy sok termékük agyonhájpolt

A kérdés csak az, hogy én pl. kereskedőként miért hypeolok olyan termékeket (PM5, 1212m), amik már nem kaphatók, és alternatívám is van. Önigazolásnak? :) Nah....

Szerintem ha a 1212m bemenetén keresztül felveszed a TI-t az nagyon nem lehet rossz, ha nem rontasz el valamit (pl. szintek legyenek rendben). A 1212m kimenete viszont gyengébb, tehát a visszahallgatásnál már lehet difi.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

sziasztok!

sikerült megszívnom egy Mackie Onyx 400F-fel: a firewire chip megadta magát és a pótlására nem sok remény van.

emiatt muszáj vennem egy új interface-t. mit ajánlotok? a preferenciák:

- min. 4 sztereó input

- monitorkezelés

- legalább 1 füles out

- lehetőség szerint jó miki előfokok

- legyen tűrhető AD konvertere

- firewire

az Onyx sorozat legfrissebb darabja, a Blackbird szimpatikus, csak a 400F-es kaland után nem tudom, hogy bízzak-e a Mackie FW hangkártyáiban...

köszi a segítséget.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Üdv mindenkinek!

Én is hangkártya/audio interface vásárlásra adtam a fejem, s ebben kérnék segítséget, támpontokat. Az árkategória 90-100e Ft.

DAW-ban szoktam zenét alkotni, VSTi-kkel, sokszor akár 12-16 csatornát is használva. Így fontos szempont lenne:

- a késleltetés,

- a jelenlegi kártyámhoz képest az A/D és D/A konverterek szempontjából előrelépés legyen,

- használható legyen monitorozáshoz (még nincs monitor hangfalam, csak fejhallgatóm - Audio Technika ATH-M40fs, a hangfalaim meg még a kétezres évek elejéről: Jamo 68)

- mikrofon és instrument bemenetek, az előbbihez 48V fantom táp (bár ez már ebben a kategóriában általános)

- megbízhatóság, jól megírt, használható driverek, szoftverek (mixer stb...) és gyártói támogatás.

Jelenleg egy SB Audigy 2 ZS hangkártyám van, amit lecserélnék, illetve kiegészítenék.

Ez attól is függ, hogy a két kártya működne-e együtt.

A két változat:

1. Az SB-t esetleg azért tartanám meg, hogy ha filmeket nézek, akkor a surround hangot ezen küldeném ki. Mert ahogy olvastam, van olyan kártya/interface, aminek pl az S/PDIF kimenete csak két csatornára használható.

Ekkor elég lehetne mondjuk 4 analóg kimenet is.

2. Ha az SB-t teljesen kiváltom, akkor jó lenne 6 analóg kimenet is, amin a surround hang kiküldhető. (Csináltam már próbaképpen 5.1 keverést is -s lehet, hogy még fogok is, viszont akkor a 2. megoldást preferálnám).

Néztem néhány típust már, ezek e következők:

- E-mu 1616m - PCie (volt is már nálam két napig, csak beleragadt egy asszimetrikus nagy jack a B Combo bemenetbe, s vissza kellett vinnem, így nem igazán tudtam kipróbálni).

- Echo Audio Layla 3G - PCI (bár ezt nem látom már sehol, hogy kapni lehetne)

- esetleg Echo AudioFire 8 - Firewire400

- PreSonus FireStudio Project - Firewire400 (mondjuk ez már 120e felé jár árban)

- ESI ESU 1808 - USB2 (ezt nem tudom, hogy milyen minőség lehet...)

- Focusrite Saffire Pro 24 vagy 24 DSP - Firewire400 (nem tudom, hogy az áthallás, amiről olvastam mennyire valós probléma, esetleg valami beállítási dologból adódik: send/return, ilyesmi)

- Motu Ultralite Mk3 - USB2 és Firewire ?400? (ez már drágább árkategória 140e körül van)

A PCI-PCIe illesztést gondolnám a legjobbnak a késleltetés miatt, a firewire-től kicsit tartanék, mert Win 7-t használok, és azt olvastam több helyen, hogy nem mindig látja a Windows/programok a firewire kártyákat, az USB biztosabbnak tűnik, csak az akérdés, hogy mennyire kúszna fel akár Firewire, akár USB2-nél a késleltetés, ha mondjuk 16 sávot használok VSTi-kkel, illetve effektekkel... Ja, és a MIDI vezérlő USB-n kapcsolódik a géphez.

Tudom, a gép teljesítményétől is függ. Jelenleg AMD Athlon x2 6000+ processzor, 4 giga DDR2 memória.

A hangmindőség tekintetében:

A SoundOnSound-on a 1616m-ről azt írták, hogy kiváló hangminőség, a Layla 3G-ről, hogy nagyon tiszteletre méltó audio teljesítmény, az Audiofire 8-ról, hogy jó hangminőség, Firestudio Project-ről, hogy tisztességes hangminőség, a Saffire Pro 24-ről, hogy jó, tiszta hang (ez utóbbi nem tudom mire elég).

A MOTU minőségéről nem tudok semmit a gyártó sem írja le, hogy milyen konverterek vannak benne, s az adatait sem (pl. Dynamic Range, THD stb...).

Milyen tapasztalataitok vannak? Szerintetek mit lehet érdemes?

Ja, és hallottam egy olyat, hogy az E-mu nem áll jól (csőd közeli állapot, s lehet, hogy el fognak tűnni), ez vajon igaz lehet?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nekem régebben emu kártyám volt, nagyon szerettem, de kellet a több bemenet, és vettem egy focusrite pro 24-et. Nem rossz kártya, de én nem vagyok elájulva tőle :) Ha tudnál olcsón szerezni akkor én egy RME hangkártyát javasolnék, pl egy fireface 400-at, ez teljesen más kategória, használtan se olcsó, de viszont mérföldekkel jobb a felsoroltaknál, és minőségben még sokáig kielégítene. Én is ha kártyát cserélek biztos egy RME lesz a választásom.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Én is RME-t ajánlanék, de vázolt keretből talán inkább HDSP PCI vagy PCIe-t használtan + egy 8 ki/bemenetes ADAT konvertert, akár két ütemben megvéve.

http://www.rme-audio.de/en_products_hdsp_9632.php

http://www.rme-audio.de/en_products_hdspe_aio.php

előbbit ki lehet fogni nagyritkán 40-50e környékén használtan

Konverter: pl. Focusrite Octopre verziói, Behringer ADA8000 stb. szintén 40-60e-től, használtan ...

vagy az RME kártyákhoz is vannak plusz analóg ki/bejárat opciók, bár ott a mikrofonelőfokos megoldások már drágábbak ...

Mindezt persze akkor, ha hosszú távra tervezed az asztali számítógépet.

Amúgy az RME dolgok elég jól tartják az árukat, ha nem a legújabb cuccról van szó és használtan korrekt áron meg tudod venni, akkor gyakorlatilag később árában ki lehet szállni belőle ...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Köszönöm szépen a hozzászólásokat, de akkor ahogy nézem az RME-s megoldással azért, ha mikrofon előfok és további analóg I/O kellene (bár első körben csak Out), akkor azért szerintem már határozottan többől jönnék ki, mint amit mostanság szánni tudok rá. :(

Sheever:

Igen, én sem nagyon szeretnék USB-t vagy Firewire-t, jobban örülnék egy PCI-PCIe-nek, aminek van külső egysége is. De úgy látom, hogy az USB-s és FW-s eszközök vannak többségben, legalábbis ebben az árkategóriában biztos.

Egyébként az is lehet, hogy ezen eszközök között nincs is olyan nagy minőségbeli különbség (már amiket írtam), s ha valami ugrást szeretnék, akkor azok meg már jóval többe kerülnek. Már ha ezt az RME-s megoldást is nézem, s még nem is néztem tovább... Kérdés, hogy otthonra keveréshez, és mondjuk mastereléshez (csak fül élesítés és gyakorlás szinten, nyilván ez utóbbit ha komolyabb dolgokról van szó, már érdemes profikra bízni) mi az ami elég lehet.

Aztán később, ha komolyodik a téma, akkor úgyis zsebbe nyúlós lesz...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

szeva sheever rég beszéltünk :)

Ez az RME 9632 + egy AI4S-192 AIO használtan mekkora beruházás lenne? A PCIe változatok miben hoz többet? latencyben?

hali:)Szia,remelem minden ok veled :)

az emlitett setup nagy jo,foleg hogy a dinamikaja az in out kartyaknak jobb mint az enyem ami egyel elotti kiadas.a gond csak az,hogy annyiba lenne ez a tortenet mint egy multiface vagy ujabb,amin minden ott van,de engem csak ugy erdekelne,ha alaplapi kartya lenne hozza.

viszont azt ne felejtsuk el,hogy azert marha jo a 9652/32 szeria,mert adatrol barmivel meg lehet kuldeni,szoval kesobb eleg csak ADDAt cserelni.

Huli75

vagom en a szisztemadat,csak figyelmeztetni akarlak joszandekuan,hogy nem leszel happy ha megis azt valasztasz.

nem lesz zsebbenyulos a dolog,ha van egy normalis convertered,alacsony jitterrel,hidd el nem kell csucsminoseg ahhoz hogy ki lehessen adni zenedet.ha lenne faxa csucs hangkartyad,akkor is jobbnak hallanad a masok masztereit,mert az meg outbordrol jon,meg hw kompi,eq,meg a tobbi,szoval sztem eleg egy jo minosegu (nem csucsminoseg meg egyszer) karit venni,aztan azzal elvagy evekig.

Huli 75

Szerkesztette Sheever
Link to comment
Share on other sites

  • 0

ne vegyel USBst szivas lesz latencyben

Duet2, GiO, Focusrite Scarlet 2i2vel mi a gond?

nekem egyszer volt,1 hetig...tobbet soha.

PCIből is tudok jót is rosszat is. USBől, firewire-ből ugyanígy. Én nem szeretem az általánosítást (és persze jó az RME, de ez nem jelenti azt, hogy minden más meg rossz). Persze igaz, hogy több pénzért jobbat kap az ember, de ettől senki nincs előrébb, mert ezen az elven az RME még nem a lista vége...
Link to comment
Share on other sites

  • 0

hat a scarlettel eleg sok gondja volt masoknak,nem tudom javitottak e rajta,en is gondolkodtam rajta hogy kiprobaljam,eleg olcso cucc,de emiatt inkabb nem vettem.

Pcios kartyakkal meg soha nem volt latency param,velemenyem szerint a legjobb megoldas.

egyebkent meg mindenki azt vesz amit akar,a velemenyem meg csak elmondhatom nemde? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Valahol még mindig az E-mu 1616m PCIe felé hajlok, abban tulajdonképpen megvan minden, ami mostanság kell nekem, s elvileg azért az sem rossz cucc. Legalábbis az A/D konvertere az AKM AK5394A, erre mondják, hogy a szabvány Pro Tools rendszerekben is ez van. Mondjuk a D/A konverterére meg azt mondják, hogy gyengébb (Cirrus Logic CS4398), de végülis ezt is ki lehet kerülni egy külső D/A konverterrel, ha később lesz pénzem és nagyon muszáj...

Bár annyira azért csak nem rossz, gondolom.

Hogy a hs-online-ról idézzek a 1212m-ről írták, ami lényegében ugyanazon konvertereket tartalmazza asszem:

"Árát messze meghazudtoló hangminősége a legalább két kategóriával feljebb levő, többszázezer forintos kártyák világát, kiváltságait idézi (pontosan ugyanazok a konverterek vannak benne mint a szabvány Pro Tools HD rendszerekben). A kisebb testvéréhez, a 0404-hez képest itt már olyan hang tisztasággal, dinamikával, sztereó pontossággal találkozunk, ami azon túl, hogy felejthetetlen zenei élményt ad, alkalmassá teszi utómunkák, mastering készítésére is. Ára és teljesítménye miatt természetesen kiemelkedően alkalmas otthoni kezdő vagy haladó zenei felvételek készítésére, illetve szoftveres virtuális hangszerek hallható késés nélküli játszására is..."

Ezt is találtam róla, itt:

http://ixbtlabs.com/articles2/digests/sound2k4.html

"Creative had only one chance to re-enter the market of professional cards and they used it, taking competitors almost by surprise! 1212M and 1820M models had almost shocking-quality converters and I/O specifications (confirmed by Audio Precision measurements!), which surpassed even the specs of Lynx L22/Lynx Two. Novelties had the same ADCs as those used in Lynx and CS4398 DAC (an updated modification of CS4396; for more details read our E-MU 1820 Digital Audio System review). After these cards were launched, EMU updated the drivers to fix multiple flaws (for example, the previously absent support for high-definition formats for MME interface).

Later on (when we finally laid our hands on 1212M soundcard, one of those featuring CS4398 DAC) the straight-forward censorious audio quality comparison in the balanced mode demonstrated that 1212M was not outscored by our reference card LynxTwo ($1000). Both cards performed identically great (at least with our $1500 studio monitors) and offered excellent quality, which was noticeably higher than that of other professional soundcards on the good speakers.

Aztán kérdés, hogy melyik érné meg hosszútávon jobban...

Ugye az RME 9632-n nincs mikrofon előfok meg Hi-Z insrument bemenet, csak line in, így a mikrofont is meg a basszgitárt is csak ide dughatnám (igaz, ezt eddig nem említettem, hogy erre is kell).

S kéne hozzá vennem még plusz Output kártyát, na meg egy mikrofon előfokot is, hogy nagyjából ott legyek használhatóság szempontjából.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hi Huli!

Én is ezen a témán motorozok mostanság. Vártam a Namm-en kijön pár cucc még itt, de azért van felhozatal jobban mint régebben!

Én jelenleg úgy néz ki büdzsé okok miatt megállok az amúgy nagyon szimpatikus Tascam US144mkII-nél. 45-ért egy pöpec kis cuccnak néz ki! Ahogy utánajártam, lóvéban a duplájáért sem igen hozza más a 2x annyit hangminőségben persze szigorúan a belépő kategóriában.

Ellenben 100 fölött picivel már inkább a MOTU cuccaira repülnék rá én is, persze nekem lényeges hogy laptoppal tudjam használni majd, tehát PCI, PCIe kilőve kapásból!

Hallogattam én is hideget meleget usb-re, fw-re, de ha megnézzük azért csak ezek mennek ma legjobban ebben a szegmensben, de mondjuk ez lehet divat is, nem tudom. Meg sokan azért akarnak külső boxot, mert a pc-ben nagyban kavar az elektro-szmog, semmi sincs normálisan leárnyékolva ilyen szempontokból (ui. nem a pro-audio ott a fő irányzat).

Az Emu nem egyforma konverterei sajna igazak és visszahallgatásnál félrevihetnek, nem a valóságot mutatva! Egyébként az hogy a Protoolsokban is ilyen van az egyrészt lenyúlás, mert ilyen nagy tételben gyártott konverterek töredékébe kerülnek azon rendszerek árának, csak ott szépen kifizettetik a nevet a koncepciót, szoftvert stb. (ugye rémlik a TDM megnyitása mekkora pofon volt a benne lévő addigi korlátokat nézve!), de mindemellett hogy hangban azért nem azonosak, ott a konvertereken kívül még az egyéb villanyos körítés is erősen bejátszik. Az Emura leképezve ez kb. az Opelbe szerelt Porsche motornak felelne meg ahogy én hallottam.

Meg mit ne mondjak, egy Audigy után neked egy kis Tascam is erős pálfordulást hozhatna! Nekem amúgy tetszene még a Roland V-studio 100 megoldása is, csak árban már huzatos... :)

Szerkesztette LP-filter
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Huli, a fentebb felsoroltakból én is az EMU-t ajánlanám neked! Ezzel a pro 24-el semmi gond nincs, tényleg nagyon kicsi a latencyje, persze ez már egy nagyobb projekten ahova kell a gép és nem birja az alacsony késést úgy is felveszed legalább 8-10ms-os késésre. Nálam is van egy kis áthallás a fülesnél a pro 24-en, igazából végülis nem gond, de amikor csutkára levan tekerve a füles még halkan szól :) (sennheiser hd 600-al fülelve). De talán nem annyira jitteres mint a 1212m volt. Bár ez passz, már alig emlékszem a hangjára.. De a fireface 800 hangja még mindig a fülemben van :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Szia LP-filter:

Mondjuk az E-mu-ban a MicrodockM-ben vannak a konverterek, és külső a tápja is, ez pozitív.

Persze a konvertereken kívül más alkatrészek is vannak, amik fontosak, de ebben az árkategóráiában gondolom más cuccokban sem feltétlenül vannak jobbak. És legalább a konverterek legyenek jók.

Szia Slim Colt,

A 10ms-os késés még használható tud lenni, az Audigynél ezt használom általában, van, hogy 7-et is, de amikor már sok cucc van, akkor 10.

Mire gondolsz, a 1212m Jitteres-ségén? Amennyit eddig olvastam róla, a digitális rendszerek jelfeldolgozásában vagy átvitelében bekövetkező időeltolódás, de nem tudom pontosan, hogy mit takar. Gondolm ha digitáliski- és bemeneteken kötsz össze valamit, és sznkronizálni kell az eszközöket, akkor csúszhatnak el. Mennyire nyilvánult meg a 1212m-nél? Nem tudom, hogy ez a 1616m-nél is így lehet-e. Illetve lehet ezt kiküszöbölni? Ez csak a saját órajeleknél lehet, vagy a world clock-nál is?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Szia,

A jitter (remegés) lényege az, hogy sohasem teljesen pontos a mintavételezést végző és DA átalakítást végző órajel, tehát vannak kisseb elcsúszások, és határok ahol még tudja értelmezni. Ez az eltérés lehet akár véletlenszerü vagy periodikus is. A jitter nagyságától és milyenségétől függően amplitudió, frekvencia vagy fázismodulációs torzítások keletkezhetnek. Mi régebben egy olcsóbb hangkártya és egy fireface 800 hangját hallgattuk meg 44,1khz mintavételezéssel és 16-bit mélységgel, egy genelec 1032A-n hasonlitottuk A-B-ben és meglepő milyen külömbség volt, persze nem kell drámaian hatalmas külömbségre gondolni, de az rme hangja hogy is mondjam, lányabb volt, nem nagyon tudom leirni. Gondolom ezért is léteznek a jitter killerek :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...