Jump to content
Ménemszól.hu

Schwarzonator II, azaz ne tanuljunk meg zenélni


clinteastwood

Recommended Posts

grema, ezzel most félremagyarázol dolgokat.

Pont az a lényege az egész polémiának, hogy többünk szerint Henrik Schwarz semmilyen környezetben, semmilyen koordinátarenszerben semmilyen (zenei) értéket nem képvisel. Sem zenészi, sem zeneszerzői, sem "zenedesigneri" értelemben. Ez - többünk szerint - nem ízlés kérdése, nem szubjektív.

Az íztelen, hideg, szétfőzőtt krumplileves semmilyen "környezetben" nem képviles értéket.

Bendi nem magyarázok félre semmit, mint már mondtam, henrik schwarz a saját szubkultúráján belül "legend", hozzászólásaidból elég jól kiszűrhető, hogy nem ismered ezt a szubkultúrát, amiben ő tevékenykedik, ha ismernéd, akkor Schwarzot sem a videóról ismernéd. Attól, hogy 2-3-an azt mondjátok velem szemben, hogy amit csinál az szar, attól még nem lett az állítás objektív :D

Az efféle faszméregetésnek semmi értelmét nem látom, ettől még a vitánk ugyanolyan parttalan marad, mint amilyen eddig is volt.

Megpróbálok nekifutni még egyszer, bár tudom, hogy fölösleges:D Ebben a zenei szubkultúrában alulról építkeznek az emberek, alapvetően ez a jellemző, itt remixek elkészítésére felkérni szoktak embereket, nem az van hogy a biznisz team megkeres kiadókat, hogy ugyanmár ez a senki hagy csináljon nektek remixet, mi majd jól belenyomjuk az emberek arcába, aztán majd dől a lé... Nyilván van egy népszerűségi szint, ami felett már maga a név is eladhatóbbá teszi a zenét, de mutassatok egy olyan zenei irányvonalat, ahol ez nem így van.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok száma 147
  • Created
  • Last Reply

Aztán ír egy programot amibe beírja a teve és naplemente szavakat, a program meg kiad egy citromsárga kört és egy narancssárga négyzetet, mi pedig legyünk kedvesek a helyén kezelni :D

Schwarz sohasem állította magáról, hogy zongora virtuóz, és nem is akarta sohasem elhitetni senkivel ;) ha el akarná hitetni akkor ez a program sohasem került volna ki és sohasem ült volna le a kamera elé, hogy elmondja, hogy nem tud hangszeren játszani ;)

Link to comment
Share on other sites

Schwarz sohasem állította magáról, hogy zongora virtuóz, és nem is akarta sohasem elhitetni senkivel ;)

Pontosan ez az. Ahogy azt sem jelentette ki magáról, hogy "legend". Ezt megtették helyette mások és ettől igazolást nyert, hogy bármit csavargathat, ő már "legend"-ként van kezelve.

Tegye fel itt körünkben a kezét az a kedves minimal music-os kollega, aki tud (szokott) százszor jobbat csinálni és még tudatosan is, de sehol le sem sz@ják. Azthiszem elég sok kéz fent van.

Szerintem a jó menedzsment nem igazolja a művészi értéket, hanem annak ad el... bármit... akár az "íztelen, hideg, szétfőzőtt krumplileves"-t is.

Link to comment
Share on other sites

Egyébként komolyan. Ha itt a stílusirányzatban alkotás szinten érintett Kollegák megerősítenek engem abban, hogy az ilyen és hasonló felvételek, a bólogatás, a monitor előtt szemöldökráncolás és az össze-vissza csavargatás valóban igen komoly és nehezen megugorható színvonalat képviselnek, akkor befogtam a számat.

Link to comment
Share on other sites

Komolyan kabaré, ami itt megy gyerek. Amúgy ez a "kutyaütő" Henrik Schwarz és Bugges Wesseltopf cimborája tavaly a MÜPÁ-ban is zenélt, ahová köztudottan szar, tehetségtelen, ableton előtt "bólogató" arcokat szoktak meghívni. A montreaux-i jazz fesztivált is említették már. Talán utána kéne nézni az illető munkásságának, mielőtt elindul a fikázás.

Bendi: ne haragudj de a te zenéid, hát... Grema fogalmazta meg jól, 90-es évekbeli pornófilm alá még talán elmennek. Elég meglepő, hogy pont te szórtad a legtöbb savat emberünkre. Én elhiszem hogy te baromi jól klimpírozol otthon, de egyszerűen botrányos, amilyen hangokkal teszed ezt. Konkrétan kiakasztott, amit hallottam, főleg hogy előtte elolvastam az eddig írtakat.

kurzcsa: ez a színvonal nem nehezen megugorható. Viszont ezt a kis loop-ot ott helyben pakolták össze 0 perc alatt. És élvezhető, átjön a közönségnek is. Nem egy öncélú, idejemúlt hangokból felépített valami. Bugge pedig a maga nemében zseniális zenész, pont akkor szól bele mindig, amikor kell, nem gicces,nem túl sok.

Íme egy kedvenc nótám tőlük, szintén RBMA-s felvétel

Link to comment
Share on other sites

lazarus,

1. erre vagyok képes, nem ebből élek, nem tolom magam, mint "legenda",

2. vannak páran (zenész, zeneértő emberek), akiknek egészen más a véleményük, ettől persze még lehet, hogy mindegyik botfülű, fakezű. Vagy egyszerűen csak ízlések és pofonok...

3. mutasd meg, hogy Te milyen zenéket alkotsz, hadd tanuljak Tőled

4. attól, hogy valaki nem mesterszakács, még meg tudja állapítani, hogy a leves íztelen, vagy éppen elsózott

5. a topik nem rólam szól, csak kérésre tettem be saját zenéket. ÉN vállalom a kritikákat.

6. az arcod az már elég nagy, hogy "legend" legyél :D

7. légy szíves tételesen mutass rá a kritikus pontokra, ne csak úgy a levegőbe pufogtasd, hogy "szarazegész".

Link to comment
Share on other sites

+1 ... az, hogy egy hangzás tetszik vagy sem, valóban ízlés kérdése, Nem hiszem, hogy (kizárólag) ez minősítene / minősíthetne bármilyen zenét. A hegedű hangja is milyen elavult már, több száz éves... Ja, meg a hammond... na az milyen gáz már, ugye :D

Link to comment
Share on other sites

Felesleges alázó zenéket posztoljak, úgysem értenéd, mint ahogy ám blokk az elektronikus zene lényegét sem. :)

Tőlem ne akarj tanulni mert egész más zenéket készítek. Amúgy sem az én zenémről volt szó, hanem hogy Henrik Schwarz mennyire zenész. Elmondom, semennyire. Viszont kiváló producer és dj. Innentől kezdve meg vagy tetszik a zene, amit csinált vagy nem. A mai zenében legalább ugyanannyira kell hangmérnöknek meg sound designernek lenni, mint zenésznek sztem.

Egy-két dolgot azért még helyre tennék itt:

a fent említett úriember nem minimal zenében utazik, maximum minimalista. A preset használatot szintén kizárnám, de gondolom ezeken a workshopokon nem is akarta azzal untatni a közönséget, hogy órákig LFO-t vagy a filter ADSR-jét állítgatja :)

kurzcsa: van egy-két bakelitem H. Schwarz-tól és hidd el, hogy azon kijönnek azok az apró kis nüanszok, amik kiemelik őt az elektronikus zenei producerek tömegéből. Ez a youtube-on nyilván nem jön át.

Az, hogy kivel kollabrál egy másik dolog. A The Orb is csinált egy közös lemezt David Gilmour-ral, még is rossz lett. Jobban mondva nekem nem tetszik :)

Link to comment
Share on other sites

bendi: Nem beszéltem másról. Lehet, hogy volt benne némi irónia, mert hát elég vicces egy nálad sokkalta de tehetségesebb producert ennyire lefikázni. Alázó zenéket eleve nem is tudnék posztolni, mivel teljesen más világ amit te csinálsz és amit én. Ha Henrik Schwarzot nem értékeled, akkor az enyémeket sem fogod, mert az elgondolás hasonló.

A pronófilmes idézet amúgy nem az enyém, de megtetszett mert szerintem jól leírja a használt hanszíneket. :) Nekem is ez ugrott be így elsőre... :)

Ez a hangszeres vs elektronikus producer téma meg szerintem már nagyon túl lett lihegve. Én elismerem a hangszeres zenét ami jó, viszont azt tapasztaltam hogy ez a hangszeres tábor részéről nincs meg sajnos. Sőt, odáig fajul a dolog, hogy Henrik Schwarz-ból egy csapásra fakező, lelketlen iparost kiáltunk ki.

Link to comment
Share on other sites

"mert hát elég vicces egy nálad sokkalta de tehetségesebb producert ennyire lefikázni" ... őőő ... miben is "sokkalta tehetségesebb"? Hangszeres tudásban? Zeneszerzői kvalitásokban? Hangszerelői ötletekben?

Tudod, ki az, aki sokkalta tehetségesebb nálam? Jordan Rudess, Tony Banks, Jon Carin, Ketih Emerson, Szvjatoszlav Richter, Arthur Rubinstein, Vukán György, Kocsis Zoltán, Ránki Dezső ... Ők mind-mind sokkal-sokkal tehetségesebbek, mint én. A zene minden aspektusából.

De hogy Te kinyilvánítsd, hogy H.Sch. is az... hát ehhez már kell egyfajta "megalapozatlan öntudatosság" ... Ja, és persze gondolom, egyenesen következik ebből, hogy még Te is sokkal-sokkal tehetségesebb vagy nálam...

Lazarus, ne viccelj már, pont erről szólt ez a topik, hogy ez a pasi (nem csak szerintem*, de több más zenész, vagy zeneismerő / értő "botfülű" szerint is) a zene semmilyen aspektusában nem több egy nagy nullánál..

Ezek után tényleg feltölthetnél pár munkát magadtól... mert ha az is ugyanez a kategória ...

* - ha én lettem volna egyes-egyedül, aki "másképp" ítéli meg H.Sch.-t, azt mondanám, biztos bennem van a hiba. De - csak hogy mást ne említsek - (a zenei ismeretei, sokoldalúsága, hangszeres képességei miatt) általam nagyra becsült kurzcsa kolléga talán finomabban megfogalmazva, de ugyanolyan lesújtó véleménnyel van róla, Töfi is (akiről csak hallottam dícséreteket, de személyesen nem ismerem), hasonló szellemben nyilatkozott... meg még mások is, akiket nem igazán ismerek. Biztos, hogy nem H.Sch. "megy szemben a forgalommal"?

Link to comment
Share on other sites

Micsoda egy meddő vita....

bendi:

nem árt, ha elfogadod, hogy minden műfajban van jó és kevésbé jó. Sok nevet soroltál már, hidd el, hogy világhírű zongoristák között is van nagyon béna. Magyar, világhírű, rengeteget koncertező zongoraművészünk is van, aki fahangokat játszik a zongorán és azt is összevissza. Amikor meg nem, akkor éppen memóriazavara és tremolózik valamit, hogy beugorjon neki:-). Nem mondom a nevét...

Mindezektől függetlenül, valahogy hatnak a közönségre. Valamiért szeretik őket és ez a valami nem feltétlenül a zenei tudás. Az előadő vagy dalszerző hatása nem feltétlenül van összhangban a felkészültséggel.

Én szívem szerint nem nevezném zenének az elektronikus zenét és pláne nem hívnám zenésznek azt, aki meglévő groove-okat keverget össze vissza...néha megrázza közben a lemezjátszó utánzatot és hurrá...de:

óriási tömegeket mozgatnak meg és hihetetlen hatásuk van. El kell ismerni. Én soha nem hallgatnám 10 másodpercig sem és ha rámzuhan valahol, akkor elmenekülök, de ettől még elismerem, hogy az "alkotóik" tudnak valamit. Valamit, amit én nem és valószinüleg te sem, különben nem írkálnál itt ennyi marhaságot:-)). Ez csak vicc volt.

Szóval fogadd el a világ sokszínűségét és érezd a felelősséget, amikor valamivel szennyezed (vagy színezed) hangzavart.

Csak mellékesen segyzem meg, Liszt a maga idejében "ördögtől való" zenét csinált és csak nagyon kevesen ismerték el zenének. A legtöbb akkori muzsikus, Brahms-al az élen, egyszerűen kijelentette, hogy ez az ember nem tud zenét írni.

Link to comment
Share on other sites

Bendi, ez már csak izlés kérdése. Számomra Henrik Schwarz mind soundban, mind hangszerelésben jobb. Lehet, hogy zenészként nem, de kit érdekel? Részemről lezártam a dolgot. Hiába posztolok itt neked bármilyen igényes elektronikus zenét, amiben NEM a hangszeres tudás a lényeg. De ezt már leírták előttem is.

Na megyek zenélni, peace.

Ja és LFOmacsek rulez :D

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm a megtisztelő megszólítást Bendi! :D

Igen. Igaz, én speciel különösebb egymásnak-feszülés nélkül arra kerestem a választ, hogy a címben szereplő módszer (szoftver) megalkotója mit prezentál, mennyiben lett kisegítve a módszer által és az mennyire(vel) szalonképes(ebb) a hozzá hasonló berkekben alkotó csak épp tudatos(abb) alkotók zenéihez képest, akik neaggyisten talán még zenélni is tudnak a hangszereiken.

A videók által nem lettem meggyőzve... egyik által sem és ha hozzáveszem, hogy a hallottakhoz még korrigáló szoftver jelenléte is szükséges volt... hááát :D

Ezzel együtt azt hajlamos vagyok elhinni Lazarus, hogy van pár olyan bakelited tőle, ami megfelelően prezentálja Schwarz munkáját (sajnos erre nincs referenciám, kussolok). A stúdió munka, esetleg szervezettebb koncepciók, összeszedettebb zenei témák, több felvételi sáv, eleve lehet jó (jobb), és gondolom a hangokba sem húz bele véletlenül rosszul ahogy itt ott a videófelvételeken.

Hogy a Schwarzonator program és az ő elméleti működése mennyire helyén való a zenei világban, ez egy soha véget nem érő vitasorozat lehetne és hogy ez mennyire meddő, az is bizonyítja, hogy a beszélgetésben még a többsávos felvétel is szembe lett állítva vele, hogy akkor ilyen alapon az is elítélendő lehetne... na az már erős :D

Valószínűleg a programra mint új lehetőségre kell tekinteni..., rendben a hosszas beszélgetés alatt meg lettem erről győzve. Csak könyörgöm ne azt fogadjuk el helyénvalónak, hogy aki nem tud zenélni, az majd ezzel fog, hanem mondjuk azt, hogy aki tud zenélni, az használja fel ezt az eszközt kreatívan, megfelelő tudatossággal.

E tekintetben egyébként (saját meglátásom szerint) irónikusan a saját programjának használatára talán nem Schwarz a legjobb referencia... egészen biztos vagyok abban, hogy lehet ebből a módszerből szebb, jobb, hallgathatóbb dolgokat kihozni és erre szerintem szintén olyan ember lesz képes igazán, aki valóban tud zenélni. Szerintem az Úriember ezzel egy kicsit beleharapott a saját farkába :D

Link to comment
Share on other sites

Pontosan ez az. Ahogy azt sem jelentette ki magáról, hogy "legend". Ezt megtették helyette mások és ettől igazolást nyert, hogy bármit csavargathat, ő már "legend"-ként van kezelve.

Tegye fel itt körünkben a kezét az a kedves minimal music-os kollega, aki tud (szokott) százszor jobbat csinálni és még tudatosan is, de sehol le sem sz@ják. Azthiszem elég sok kéz fent van.

Szerintem a jó menedzsment nem igazolja a művészi értéket, hanem annak ad el... bármit... akár az "íztelen, hideg, szétfőzőtt krumplileves"-t is.

Azért tették meg mások, mert így gondolták és nem azért mert a menedzsment beléjük sulykolta, és ez már jóval a szoftver megjelenése előtt megtörtént. És továbbra sem győzőm hangsúlyozni, hogy nem csak a rajongók, hanem az adott szubkultúra művésztársadalma is eléggé elismeri, játssza a lemezeit, felkéri remixekre stb. stb. És azt nem tudom (bármennyire is próbálom) megérteni, hogy honnan gondolod vagy tudod, hogy ez az ember saját magát legendként kezeli, honnan tudod, hogy nincs meg benne a maximális zene iránti alázat, hogy bármi amit csinál az egy félvállról vett "mindegymitcsinálokúgyisjólesz" duplanulla semmi? Ez valami jóstehetség, vagy micsoda? Tényleg elég lenne belehallgatni 3-4 trekkjébe, meg megnézni néhány youtube videót, hogy ítélkezzünk bárkiről is, pláne úgy, hogy tökre nem vagy tisztában avval, hogy ebben a szubkultúrában, hogy lesz valaki népszerű, elismert, "legend"? Ezek a dolgok tényleg ennyire egyszerűek, vagy csak én gondolom túl bonyolultnak ezt a dolgot?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...