Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen szintit vegyek2?


coda

Kérdés

Bocsánat, de azt gondolom ez egy örök téma (Milyen szintit vegyek?)

így vettem magamnak a bátorságot, hogy tiszta lappal újra indítsam.

Végigolvastam majdnem min a harmincnégy oldalt és sokat okosodtam.

Nem fiatal, de annál lelkesebb laptop zenész vagyok.

Abletont és NI szoft. szintiket használok. Pc-m, jó hangkártyám, midi billentyűzetem és Apc40-em van. Szeretem a kötözgetős, agyas, rafinált zenéket, - mindegy, hogy szoftverből, vagy hardverből jön. Fejembe vettem, hogy a szoftverszintik mellé vásárolok egy vasat is, de az elvárásaim és a potenciális jelöltek nem teljesen fedik le egymást. Min föntebb említettem Live-ot és főleg Reaktort használok, tehát megszoktam a monitor ablakot, és hogy azon keresztül látok mindent. Az elvárásaim is ebből fakadnak. Keresek egy olyan hardverszintit ami a pc-n keresztül uralható és elég flexibilis.

A Virus nagyon tetszene, de nem vagyok oda a hangjáért. (a trance nem az én világom)

A Moog-ok meg analóg szintik. Az előző oldalakon olvastam a Nord Modular G2-ről, de erről nincs sok a neten.

Tud valaki segíteni?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 566
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Igen

Bocsánat, nem akarok a műfaji megnevezések meglehetősen ingoványos talajára lépni,

ezért inkább a pillanatnyi kedvencek közül sorolnék néhányat.

Nem ronygyrázás de nekem elég tágas az izlésvilágom.

Amon Tobin, Aphex Twin, Ryonji Ikeda, Merzbow, Ornette Coleman, Cecil Taylor,

Miles Davis, Ötvös Péter, Stockhausen, Luciano Berio, Jon Hopkins, Steve Reich, Akufen, Richard Devine stb

 

:-D Sokan nekem is "kedvenceim", de saját zenéhez azért máshogyan viszonyulok. :-)

Most csak az én példámmal tudok jönni, ami erősen szubjektív ugye.

Szóval úgy gondolom, hogy bár sokminden tetszik nekem, abból kell kiindulnom, hogy nem tudok hangszeren játszani és kis költségvetés van a célra, eleinte mindenképp.

ilyen formán akusztikus hangszerek nem jöhetnek számításba, elektronyos műfajok közül is az egyszerűbb eszköztár lehet kiindulás, de a minőséggel nem akarok nagyon aláadni, szóval egyfajta minimal vagy modernebb techno, amit megcéloztam ill. amúgyis nagyon közel áll hozzám ez a stílus. Ebbe bele lehet vinni jazz-elemeket, különböző elszállásokat ill. végülis BÁRMIT.

Ezért vettem egy komolyabb dobgépet alapnak, egy FM szintit, meg külső effekteket. A Cubase is nélkülözhetetlennek tűnt, ja meg UAD-2 kártyát néhány plug-innel. Igaz, ez utóbbit megbántam, meg a Space reverbemet is lecserélném Strymonra.

Szubjektív véleményem az is, hogy szerintem egy technóban nem lényeges az élethű tér, vagyis fejhallgatón is lehet keverni, mint oly sok technoelőadó teszi is.

Kiegészíteném még több effekttel a "mikrostúdiót" meg vennék egy klasszikus samplert, de az macerás a kompatibilitás miatt ill. a maiak már mások.

De ezt a lépést akkor teszem majd meg, ha komolyabb lesz a dolog, legalábbis megígértem az asszonynak. :-) Szóval egyelőre a Cubase-t is tudom samplerként használni, nem is rosszul, csak annak nincs "olyan sampleres" hangja, de majd kitalálok valamit. :-)

 

Szerintem nehéz kiindulást találni. Mert pl. jó lenne számítógép nélkül megoldani az egészet, de az sem nem olcsó, se nem egyszerű.

Először talán egy komolyabb, mindenes szintit vennék, komoly alap effektekkel pl. reverbbel, delay-vel, filterrel, meg kell egy jobb minőségű ADC-kel ellátott hangkari, legalább RME.

Link to comment
Share on other sites

Ja... okosság!

Tud-e valaki tanfolyamot, veboldalt, embert, aki a szintézis tipusokról tud kimerítő magyarázatokat és példákat mutatni.

Nem vagyok villamos szakember, de nagyon érdekel az, hogy mi van a különböző hangzások mögött. 

Link to comment
Share on other sites

ha az angol megy, akkor a sound on sound synth secrets elég átfogó, részletes, laikusok számára is érthető és jó olvasmány:

http://www.soundonsound.com/sos/allsynthsecrets.htm

nem két nap alatt fogod átrágni magad rajta. érdemes sorban haladni a témákkal, és azokat is átolvasni amelyikről úgy gondolod, hogy nem érdekel... 

 

ez első cikk ahogy látni fogod 15 éve íródott, de ettől egyáltalán nem elavult. Bár az biztos, hogy azóta a youtube-on is találni szépen összerakott anyagokat a témában, én azért nem hagynám ki a fent linkelt cikksorozatot, mert nagyon jól fel van építve, és nagyon jó, átfogó tudást lehet belőle szerezni.

 

Youtube linkekbben szerintem majd Xbitz, a fórum oktatóvideó-felelőse tud neked segíteni :)

Link to comment
Share on other sites

Ezzel mélyen egyet tudok érteni.

+1 dolog; mindig vannak éppen divatos hangszerek, vagy trendek, (mint pl most az analóg), mivel mindenhol azok jönnek szembe, sokan ilyesmiket ajánlanak könnyű elcsábulni, de nem feltétlen érdemes csak emiatt elcsábulni

 

a második tanácsom, hogy vásárolj szerelemből. vedd meg azt amelyiket szived szerint szeretnéd, használd, tanuld, játsz vele és közben rá fogsz jönni, hogy mire és miért van szükséged, és majd akkor lecseréled... ha szükséges

Link to comment
Share on other sites

Szerintem az analógnak való elcsábulás nem feltétlenül rossz dolog. Ez olyan mintha azt mondanánk hogy a "minőségtől való elcsábulás". :)

 

Ha így gondolnánk és ha már nem analógot vesz az ember, akkor ne is nagyon vegyen egyáltalán semmilyen vasat. Mert az fel kell venni minőségromlással, nem lehet realtime klónozni - amíg a CPU bírja - meg hasonlóak. Sokat kell bíbelődni a felvétellel ami a worklow gyakorlatilag gyári szalagmunkás szintre nyomja.

 

Akkor egy szoft ezerszer jobb, mert azt is az ember kiexportálja egy  audio trackbe - a több erőforrást felemésztő darabokat - és így utána még CPU powert sem emészt fel. És még total recall is.

De ha hangminőségről van szó: vannak olyan tr 808 és 909 emulációk, amikhez képest nagyon össze kell szednie a Roland mostani digit vasának magát hogy megszólalásban mellé lehessen tenni.

 

De szoftszintiket is gyárilag is már elég jókat adnak bármelyik DAW szoftverhez, simán megállja egy internal bouncingban a helyét egy felvett fakó presence kommersz hangkártya felvételhez képest.

 

Nem ismerem az utsó Reason kiadásokat, de állítom hogy azzal is teljesen normális dolgokat lehet csinálni.

 

Akkor még is mi a jó az analógban?

 

Hát legfeljebb az hogy nagyobb eséllyel kapja AZT a hangszínt PONT ABBAN A MINŐSÉGBEN amit az ember keres. Ezt azért a szoftoknál sokáig kell túráztatni. És a szoftoknál ha sok szól egymáson egyre jobban lehet hallani hogy szoft, az analógnál meg megvan az esély hogy egyre kellemesebb lesz. Habár nem mindig van meg ez az eredmény ott se.

Link to comment
Share on other sites

https://soundcloud.com/thefrederik/heavycrownage

https://soundcloud.com/thefrederik/furrycoat

 

Ezek csak részletek sajnos - akinek kell vegye meg a Beatporton. Érdemes.

 

Én speciel ebben a műfajban The Frederiket a legjobbnak tartom. És ha jól láttam egy videón akkor egy vacak CS2x-el és szoftokkal dolgozik. A CS2x szerintem csak kontroller.

 

A többit egy dán stúdióban csinálják meg neki ilyen szintre.

Link to comment
Share on other sites

Azt hiszem ez ugyanabból a stúdióból/kiadótól való (AGRMusic): https://soundcloud.com/letsbefriendsuk/1-lets-be-friends-manslaughter

 

De a "hangzás" szinte totál ugyanaz. Pedig különböző ember a producer.

 

Brutál ebben a műfajban. :D

 

(habár ez sokaknak nem tetszik: de jelen pillanatban Lady Gaga meg hasonlóak mellett EZ VAN, ez a zenei jelen)

Link to comment
Share on other sites

Ezt a zenét valami "pörgős" vodafon reklámban tudnám elképzelni, miközben két srác rohan végig a városon (közben persze lógnak a telefonon), egy harmadik bungee jumpingol (közben nyomja a status apdétet), egy boardozó tag szédítő mutatványt hajt végre, mindenki maximumon teljesít, repkednek a selfiek, mindenki a legújabb divat szerint tiptopra beöltözve, sehol egy ránc, egy gyűrődés ... nem tudom, valamiért ilyen benyomásaim voltak. :)

Link to comment
Share on other sites

Hát nem is azt mondtam, hogy rossz, hanem azt, hogy attól, hogy most majdnem mindenki analógot akar venni, nem csak az a jó. Például, ha kezdő lennék, és a trendeket nézném, akkor most esélyesen vennék egy microbruteot, de mivel nem vagyok kezdő, és volt is már analóg szintim tudom hogy aztán megbánnám. Persze nyílván van akinek meg pont az jön be, de attól hogy analóg, új, és menő még nem biztos, hogy mindenkinek az kell. Hovatovább az analóg nem is feltétlen egyenlő a minőséggel. 

 

Pont azért fontos sztem, hogy valaki szerelemből vegyen vasat, mert hangban, fícsörökben abszolút ottvannak már a szoftverek, viszont érzésre tök sok pluszt adhat egy vas. Pl én sokkal kreatívabb és hatékonyabb vagyok a blofeddel, mint valaha is voltam a largoval, csak azért, mert fílingre sokkal jobban bejön az előbbi, jobb érzés hozzányúlni, és jobban is néz ki ^^

 

 

Szerintem az analógnak való elcsábulás nem feltétlenül rossz dolog. Ez olyan mintha azt mondanánk hogy a "minőségtől való elcsábulás". :)

 

Link to comment
Share on other sites

Ezt a zenét valami "pörgős" vodafon reklámban tudnám elképzelni, miközben két srác rohan végig a városon (közben persze lógnak a telefonon), egy harmadik bungee jumpingol (közben nyomja a status apdétet), egy boardozó tag szédítő mutatványt hajt végre, mindenki maximumon teljesít, repkednek a selfiek, mindenki a legújabb divat szerint tiptopra beöltözve, sehol egy ránc, egy gyűrődés ... nem tudom, valamiért ilyen benyomásaim voltak. :)

Valóban reklámzene szintű borzadály ez a valami. Zenét nem is írok rá.

Ilyen xarhoz csak PC. Kár vasat meggyalázni ilyen trendi, gagyi, libsi óvodás trével!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Csak elméleti szinten érdekelne, valaki hozzáérő véleménye a Clavia Nord Modular G2 Engine termékről.

Azt látom, hogy nagyon kreatív tud lenni hozzáértő kezekben.

Ableton mellett, vagy alatt használható?

Kontrollerekkel irányítható?



https://www.youtube.com/watch?v=acFxRQWiMEQ
https://www.youtube.com/watch?v=CzAUaCx1cUQ#t=76
https://www.youtube.com/watch?v=b3knEmKqxuE
Link to comment
Share on other sites

 

Ableton mellett, vagy alatt használható?

 

 

Ugyan nem érzem magam hozzáértőnek, de volt nekem ilyenem. Egy standalone editor van hozzá, természetesen használható ableton mellett probléma nélkül. Szerintem remek választás lenne. Ha találsz egyet, ne ess abba a hibába amibe én, hogy eladod, akkor sem, ha elsőre bonyolultnak tűnik. :) Sokan ott cseszik el, hogy nulláról kezdenek peccseket szerkeszteni hozzá, ami jó móka, de rettenetesen időrabló és nem mindig hozza a várt eredményt, főleg ha nincsenek beható szintézis alapismeretek. Viszont rengeteg ingyenes kész hangszín/peccs tölthető le hozzá, amiket kicsit átkötögetve aránylag könnyedén lehet saját igényekhez igazítani.

Link to comment
Share on other sites

Nekem volt egy, egy időben (mikor volt mellette 10+ másik cucc) csak azt használtam, aztán meg érdekes módon évekig be sem kapcsoltam, úgyhogy eladtam, de megbántam nagyon azóta. Egyrészt a virtuál modulár rendszerek közül nekem ennek a felülete jött be a legjobban, egyszerű, letisztult, de mindent meg lehet csinálni benne amit egy hangszerrel csinál az ember. Matekozni annyira nem lehet benne mint monnyuk a reaktorban, de nekem ez inkább előny volt, az egyszerűsége miatt pillanatok alatt összedobtam benne bármit. Amiért meguntam az az volt hogy számomra túl izgalmas modulok nincsenek benne (hullámtábla, valami jobb formáns). Aztán amiért megbántam az mégiscsak az hogy kb ezt a kettőt leszámítva bármit bírtam vele szintetizálni, sőt, ha most van valami ötletem, vagy valamit reprodukálni szeretnék elsőre az jut eszembe, hogy hogyan lehetne G2vel.

Midi CC-kkel mindent tudsz benne vezérelni (sőt saját magán belül is tudja magát midivel vezérelni), szóval kis munkával tudod jól használni a liveban.  A gyári editora nem működik pluginként, de csinálgatnak hozzá nemhivatalosat, azt én már nem használtam nem tudom milyen. És persze végtelen sok user content van hozzá, bár közel sem annyi mint az első generációhoz.

Árát tekintve az ebayen nagyon nagyon el vannak szállva, itthon láttam már 120-150ért időnként, annyit énis adnék érte, bár vagy fél évig kerestem és pont nem akart eladni senki.

 

Csak elméleti szinten érdekelne, valaki hozzáérő véleménye a Clavia Nord Modular G2 Engine termékről.

Azt látom, hogy nagyon kreatív tud lenni hozzáértő kezekben.

Ableton mellett, vagy alatt használható?

Kontrollerekkel irányítható?
 

Link to comment
Share on other sites

Ashtring, ami neked egyszerű és átlátható, az nem biztos, hogy a modular szintézissel épp csak ismerkedőnek is az lesz, szóval igen - logikus, átlátható a felület, de egyszerűségben azért nem éppen minitaur kategória - kivéve ha esetleg egy full bézik bass peccs a kontent mondjuk.

Link to comment
Share on other sites

Mondjuk azért én kiváncsi lennék azokra a hangszínekre, amikhez "kevés" a nord modular. Elképzelhetetlennek tartom, hogy létezik olyan magyar bedroom producer, aki túlnövi ezt a hangszert, aztán ki tudja milyen kincseket rejtegetnek a hazai hálószoba stúdiók. :)

Link to comment
Share on other sites

Én nem ismerek olyan modulárisat ami számomra áltláthatóbb és logikusabb lett volna

 

Ashtring, ami neked egyszerű és átlátható, az nem biztos, hogy a modular szintézissel épp csak ismerkedőnek is az lesz, szóval igen - logikus, átlátható a felület, de egyszerűségben azért nem éppen minitaur kategória - kivéve ha esetleg egy full bézik bass peccs a kontent mondjuk.

Ha ez kifejezetten nekem szól akkor ígérem keresek majd olyan zenéket amikhez nem volt elég a g2 mert mindenképpen meg akarlak győzni arról, hogy az adott témához nekem egy fs1r vagy waldorf kellett.

Mondjuk azért én kiváncsi lennék azokra a hangszínekre, amikhez "kevés" a nord modular. Elképzelhetetlennek tartom, hogy létezik olyan magyar bedroom producer, aki túlnövi ezt a hangszert, aztán ki tudja milyen kincseket rejtegetnek a hazai hálószoba stúdiók. :)

Link to comment
Share on other sites

Yamaha FS1R, FM, és formáns szekvenszing (hát ezt nem tudom ügyesebben magyarul mondani) szinézist használ. Ez utóbbi úgy működik, hogy a gép tárol ilyen 8 sávos szekvenciákat amik a formáns és un. unvoiced (gyakorlatilag zaj, vagy abból előállított rezonáns színusz) oszcillátorok formáns frekvencia és hangmagasság értékeit modulálja (kicsit hasonló a vokóderhez). Az FM rész meg 8 operátoros 88 algoritmusos cucc, mindenféle hullámformákkal (pl az előbb említett formáns oszcillátorokkal is).
 

Bocsánat... az fs1r micsoda?

Link to comment
Share on other sites

Nekem is volt G2 Engine-em, én alapvetően első szintinek nem ajánlanám, mert kellő alapismeretek nélkül elveszi az ember kedvét a dologtól.

Én 150-ért adtam el az enyémet 2 éve... mostmár bánom, mert szerintem az egyik legjobb digit szinti. Értő kezekben borzalmasan komoly fegyver.

A Cutoff által javasolt út egyébként szerintem is járható (presetek letöltögetése, azokkal játszadozás), ettől függetlenül én inkább valami egyszerűbb szintivel próbálkoznék.

 

Egyébként a szoftveréből van demó változat. Töltsd le a clavia oldaláról, és nézd meg mit tud. Annyi, hogy ha megvan hozzá a hardver nyilván sokkal jobban fog szólni, és nem a procidat zabálják majd a patch-ek, úgyhogy jóval komplexebb dolgok is összerakhatóak lesznek majd benne.

Link to comment
Share on other sites

Elnézést, nem akarom megakasztani ezt az irányvonalat, amelyet most éppen tárgyaltok csak nem tudom másik topikban feltenni ezt a kérdést.. :)

 

Tapasztalatok erről a két 88 billentyűs kontroller-ről?

 

M-Audio 88es és Alesis Q88.

 

Csak mert tudásra és kinézetre is mintha 1 hangszer lenne a kettő (csak színben térnek el).

Kérdés, billentyűzete melyiknek jobb?

Link to comment
Share on other sites

Valóban reklámzene szintű borzadály ez a valami. Zenét nem is írok rá.

Ilyen xarhoz csak PC. Kár vasat meggyalázni ilyen trendi, gagyi, libsi óvodás trével!!!!!

 

 

Úristen :D Na én most argumentum ad hominem veszem (ez latin, tuti hogy nem libsi).

 

Itt egy ember aki narancssárgával ír, és amikor megszólják kikéri magának hogy ez az ő színes (gyengébbek kedvéért liberális) egyénisége vagy mifene. Itt egy ember aki a "detroiti őstechnóról" vagy mi a rossz nyavalyáról osztja az észt hogy az bezzeg mekkora királyság... No meg valami "techno clubot" akar alapítani, ahol - figyelem! - igényes zenehallgatók lehetnek csak tagok.

 

Aztán következő lendülettel az aktuális divatzenét - ami éppen a jelen - leosztja a fenti narancsos idézettel.

 

Jjjjíhháá. Gigaöntökönszúrás.

 

Na bakker, a deotroiti "őstechnódról" pont ugyanezt mondták pont akkor. Hogy liberális borzadály, dzsungel zene. De ugyanezt elmondták a beat zenéről, a rock&roll-ról meg talán a jazzről is. Azt hiszem a "dzsungel zene" kifejezést konkrétan Buddy Hollynak szószerint mondta valami papféle, biztos rokonok vagytok.

 

Ahhoz különösképpen über magas óvodás ájkjú kell hogy bármiféle politikai vagy ideológiai irányultságot tulajdonítsunk egy zenének. :D

 

Ezek csak különböző amplitúdójú és frekvenciájú szinuszok... szegények. Itt és most meg liberális borzadályok.

 

Figyu dídzséfájváj: már a neved is "liberális borzadály", de az összes zene amit hallgatsz pláne az. Csak ha nem tudnád, akkor most szólok. Esetleg még átgondolhatod az életed. De az összes karakter amit ide leütsz az is az, hiszen jóhogynem rózsaszínnel írogatsz fekete-fehér helyen :DDDDDDDDD

 

ps.: az ezer felkiáltójelet tökre kihagytam

Link to comment
Share on other sites

Hát nem is azt mondtam, hogy rossz, hanem azt, hogy attól, hogy most majdnem mindenki analógot akar venni, nem csak az a jó. Például, ha kezdő lennék, és a trendeket nézném, akkor most esélyesen vennék egy microbruteot, de mivel nem vagyok kezdő, és volt is már analóg szintim tudom hogy aztán megbánnám. Persze nyílván van akinek meg pont az jön be, de attól hogy analóg, új, és menő még nem biztos, hogy mindenkinek az kell. Hovatovább az analóg nem is feltétlen egyenlő a minőséggel. 

 

Pont azért fontos sztem, hogy valaki szerelemből vegyen vasat, mert hangban, fícsörökben abszolút ottvannak már a szoftverek, viszont érzésre tök sok pluszt adhat egy vas. Pl én sokkal kreatívabb és hatékonyabb vagyok a blofeddel, mint valaha is voltam a largoval, csak azért, mert fílingre sokkal jobban bejön az előbbi, jobb érzés hozzányúlni, és jobban is néz ki ^^

 

Őszintén? Ha nekem anno valaki a kezembe adta volna az első digit GM 32 polis szintim (CS1x - 1996) mellé mondjuk a TB303-at, vagy valami jóféle Prophetet, akkor lehet hogy sürgősen megszabadultam volna a CS1x-től.

 

Jobb ha rögtön a jóval kezdi az ember. Szerintem.

 

Ez a Largo vs Blofeld érdekes kérdés. Pont ezekre gondoltam amikor szoft vs vas kérdésről van szó. Felvéve a Blofeld nem szól úgy mint internal processzben a Largo.

 

A workflow-t tekintve meg live jobb dolgozni egy Blo-n és jobban is szól a Blofeld mint egy Emu1820m DAC-on a Largo.

Link to comment
Share on other sites

Úristen :D Na én most argumentum ad hominem veszem (ez latin, tuti hogy nem libsi).

 

Itt egy ember aki narancssárgával ír, és amikor megszólják kikéri magának hogy ez az ő színes (gyengébbek kedvéért liberális) egyénisége vagy mifene. Itt egy ember aki a "detroiti őstechnóról" vagy mi a rossz nyavalyáról osztja az észt hogy az bezzeg mekkora királyság... No meg valami "techno clubot" akar alapítani, ahol - figyelem! - igényes zenehallgatók lehetnek csak tagok.

 

Aztán következő lendülettel az aktuális divatzenét - ami éppen a jelen - leosztja a fenti narancsos idézettel.

 

Jjjjíhháá. Gigaöntökönszúrás.

 

Na bakker, a deotroiti "őstechnódról" pont ugyanezt mondták pont akkor. Hogy liberális borzadály, dzsungel zene. De ugyanezt elmondták a beat zenéről, a rock&roll-ról meg talán a jazzről is. Azt hiszem a "dzsungel zene" kifejezést konkrétan Buddy Hollynak szószerint mondta valami papféle, biztos rokonok vagytok.

 

Ahhoz különösképpen über magas óvodás ájkjú kell hogy bármiféle politikai vagy ideológiai irányultságot tulajdonítsunk egy zenének. :D

 

Ezek csak különböző amplitúdójú és frekvenciájú szinuszok... szegények. Itt és most meg liberális borzadályok.

 

Figyu dídzséfájváj: már a neved is "liberális borzadály", de az összes zene amit hallgatsz pláne az. Csak ha nem tudnád, akkor most szólok. Esetleg még átgondolhatod az életed. De az összes karakter amit ide leütsz az is az, hiszen jóhogynem rózsaszínnel írogatsz fekete-fehér helyen :DDDDDDDDD

 

ps.: az ezer felkiáltójelet tökre kihagytam

Nem megyek bele veled ebbe a nívótlan szintű társalgásba.

Magadat minősítetted ezzel a hozzászólásoddal...

Az meg, hogy leszólod a nem is ismerd zenémet, nevemet, klubomat is azt mutatja, hogy: Te egy szánalmas valaki vagy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...