Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen szintit vegyek2?


coda

Kérdés

Bocsánat, de azt gondolom ez egy örök téma (Milyen szintit vegyek?)

így vettem magamnak a bátorságot, hogy tiszta lappal újra indítsam.

Végigolvastam majdnem min a harmincnégy oldalt és sokat okosodtam.

Nem fiatal, de annál lelkesebb laptop zenész vagyok.

Abletont és NI szoft. szintiket használok. Pc-m, jó hangkártyám, midi billentyűzetem és Apc40-em van. Szeretem a kötözgetős, agyas, rafinált zenéket, - mindegy, hogy szoftverből, vagy hardverből jön. Fejembe vettem, hogy a szoftverszintik mellé vásárolok egy vasat is, de az elvárásaim és a potenciális jelöltek nem teljesen fedik le egymást. Min föntebb említettem Live-ot és főleg Reaktort használok, tehát megszoktam a monitor ablakot, és hogy azon keresztül látok mindent. Az elvárásaim is ebből fakadnak. Keresek egy olyan hardverszintit ami a pc-n keresztül uralható és elég flexibilis.

A Virus nagyon tetszene, de nem vagyok oda a hangjáért. (a trance nem az én világom)

A Moog-ok meg analóg szintik. Az előző oldalakon olvastam a Nord Modular G2-ről, de erről nincs sok a neten.

Tud valaki segíteni?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 566
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Sziasztok. Szerintetek érdemes lecserélni egy Yamaha MO6-ot egy Roland Juno G-re?

Juno-G nem rossz, lehet SRX bővítővel tuningolni ha pl zenekarban változatos hangzások kellenek. MO6 meg egy egysíkú hangszinekkel teli elektro-techno irányzatú, nem bővíthető cucc, nekem a billentyűzete sem tetszik. Viszont elég jók a dobjai a Yaminak, s a zongorái sem rosszak feltétlen. Persze egy MOX már jóval ütősebb tőle.

Tehát attól függ mi a cél! Kb egy kategória a kettő. Ill. a Yamiban az a pattern sequencer kialakítás verhetetlen ha házi dalgyártás, alap készítés a csapásirány. Nehéz döntés elhiszem! Próba cseresznye...

Én kipróbálnám a Junot, és ha nem jön be, egy MOX-ot pályáznék már vissza.

Link to comment
Share on other sites

Jobban utánanéztem, s mivel volt MO6-om pár évig, azt kell mondjam, a Juno G mindenben többet ad. Eleve 2 évvel frissebb model, a hangjai ua. mint a Fantom X ami sztem eleve jobb volt a Motif, Motif ES hozta soundoktól. (MO6 után Fantom X7-em volt -> sokkal jobb zongik, Rhodesok, Hammond stb. egyedül a dobokban a Yami nekem tetszetősebb volt, viszont ott rá az SRX megoldásnak!)

Juno már 128 hang poli, 16 tr. seq. benne + 4 tr. audio recorder. Én nem gondolkoznék ha szőrén menne a csere, ráadásul a Rolandoknak jó a billentyűzetük is, igaz ez sajna nem after touchos, de a MO6 sem!

Én rábeszéllek a cserére ha úgy látod te is attilas.

Link to comment
Share on other sites

Kedves DeMarco!

Nagyon szépen köszönöm a segítséget :)

Az MO-t egy Nord Electro 3 mellett használtam zenekarban illetve otthon szerkesztgettem vele alapokat. Amit nem szeretek az MO-ban, hogy nem lehet effectezni a sequencerében és csak egyetlen csatorna lehet arpeggio. Sajnos nem tudom, hogy a Rolanddal mi a helyzet ilyen téren :/

Link to comment
Share on other sites

Kedves DeMarco!

Nagyon szépen köszönöm a segítséget :)

Az MO-t egy Nord Electro 3 mellett használtam zenekarban illetve otthon szerkesztgettem vele alapokat. Amit nem szeretek az MO-ban, hogy nem lehet effectezni a sequencerében és csak egyetlen csatorna lehet arpeggio. Sajnos nem tudom, hogy a Rolanddal mi a helyzet ilyen téren :/

 

Szia! Szívesen, csak magamból indultam ki. ;)

Hát amiben az Elektro 3 sirály, azzal bizony megeszi a Yamahát vita nélkül, viszont ő meg jó kis multi-funkci-workstation amúgy. Nekem furi volt hogy elvileg az MO sorozat ua. a hangkészletet kapta, mint a Motif ES (176MB wave ROM), ezzel szemben a Fantom X 64 megás ROM-ja jobb mintákkal volt tele. Valójában az MO-kban is voltak jó alap minták, csak neked kellett a felszínre hozni őket, azaz editálhattál éjjel-nappal. Na ezért untam én bele. Ergo a vasat is az adja el, milyenek a megírt gyári soundok benne. A Fantom X pl. az első 20 hang után igencsak kezdett meggyőzni és mint írtam, a Juno G is ue. csak lájtosabb funkciókkal, de ha azt nézzük hogy fél gigáig nyomható CF kártyával a memóriája és vele egy sampler is, már nálam eleve nyert az MO-val szemben.

 

Amúgy az MO-t simán lehet effektezni. Alapból úgy megy hogy az első 3 beválasztott hangszín, bármely sávról is legyen szó a szekijében, alapból húzza magával az adott VOICE saját FX beállításait, amit persze át lehet állítani és ki lehet kapcsolni is COMMON módban! PERFORMANCE-okat effektjeivel meg UTILITY módban (PF COPY tab) lehet a szeki sávokra másoltatni. Nekem az nem smakkol, hogy ha van egy effekted, pl egy leslie egy orgonára, azt nem rootolhatod át tetszőleges csattornákra, hogy esetleg más sáv hasonló hangszíne is használhatná mint egy AUX, nem, mindenhova külön INSERT effektet kell választani és ez bizony max 3 db lehet a Motifok 8-ával szemben. Szóval vannak benne hülyeségek, de ezt meg lehetett volna oldani egy normális OS frissítéssel. A Yamaha gondolkozik szerintem a legkockább mérnöki fejjel sajna a gyártók közzül, mint ha nem is zenészek csinálnák, hanem ehte villamosmérnökök.

 

Megnéztem pár Juno G videót és sztem kissé logikusabb a kezelése a Yaminál, kedvetis kaptam ehhez a kis Junohoz én is!

 

 

Egyedül ezektől a buzi LCD színektől tudok kifeküdni. Az MO-nak a hülye neon-zöld volt az agyzsibbasztója, ennek meg a narancsvörös bikahergelő háttérfénye. Viszont volt egy haverom aki a Korgjában kicserélte magának a háttérfényt, mivel ezekbe szerencsére már nem a méregdrága EL fólia van, hanem mezei 3V-os LED-ek oldalról világítanak meg egy plexi lapot. Szóval átforrasztani 2-4 LED-et ezekben, már gyerekjáték.

Gépkönyvét le kell szedni, abból sok minden kihámozható!

 

http://rolandee.hu/upload/4000299/JUNO-G.pdf

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Mit tanácsoltok egy kezdő zenésznek aki Abletont használ és egy jó alsóbb kategóriás külső vasat akar vásárolni? A jó hangzás mellet fontos, hogy jól kommunikáljon a szoftverrel is!

Arturia Minibrute SE

Novation bass Station

Waldorf Pulse 2

Moog Minitaur, Slim Phatty

Fatar Studiologic

kössz!

Link to comment
Share on other sites

A Fatar kakukktojás, mit nyertem? :)
Én a helyedben vmi multis és polis gépben gondolkodnék.
Tudom, a kérdésre nem válaszoltam, inkább megfogalmaztam egy másik irányt.
Sztem a jó kérdés, amit fel kell tenned magadnak, hogy mire és hogyan akarod használni. Ha már erre tudod a választ, akkor csak körbenézel a neten, hogy milyen cuccok vannak a piacon, számodra elérhető áron és veszel, ami kell.

Ha nem így indulunk neki, akkor most is csak az következik, hogy mindenki felsorolja az összes gyártó összes termékét szokás szerint:)

Link to comment
Share on other sites

Igen, asszem igazad van!

A pálya elején még az ember nehezen méri fel, hogy mire is van szüksége.

Persze, alapvetően mindenre, de hát a cél kellene meghatározza az eszközt.

Tehát - mint mondtam - Abletont, Reaktort és Absynth-t használok kontrollerekkel, AKAI APC 40-el és Korg kontrol 49-el.

Nagyon tetszenek az elvarázsolt ritmusok, hangzások, ezért gondoltam, hogy a sok szoftveres hangzás mellett

jól jönne egy markáns és rugalmas vashangzás.

De lehet, hogy tényleg vmi multis és polis - ban kellene gondolkoznom.

Nézegetem a Kurzweil PC3 -at, de az egy kicsit más kategória. Nekem szimpatikus lenne, de a pénztárcám rühelli.

Ráadásul mesterbillentyűzetnek sem utolsó. Te milyen multis, polist tanácsolsz.

Link to comment
Share on other sites

Sztem ne kapkodd el és ne koplalj. 200 alatt rengeteg lehetőség van.

Workstation gépet ne vegyél, az biztos nem kell neked.

pl Access Virus B/C, Nord Rack 2x, Waldorf Q Rack, DSI Tetra, stb.

Mindegyik polis, mindegyik multis, DSI még analóg is, és jó hangja van mindnek (nem csak az analógnak).

Link to comment
Share on other sites

Ha Tetrát tudsz 160.000-ért akkor azt vedd. De szerintem pluginként használva nem fog menni. Egyébként tőle kapod a legjobb hangot, mert azon túl hogy analóg nagyon széles a hangzás lehetősége. Kár hogy nincs dual multimód filtere. Nagyon szép analóg hangja van.

Hátránya hogy csak négy poli - már akinek ez hátrány - és hogy kissé zajosabb a szintézis. No meg rosszul kalibrált a sztereó arány.

Link to comment
Share on other sites

A DSI Tetra nagyon tetszik. Erőgép és komoly editora van.

Plud-in-ként is használható? Ugyan ez a kérdés a Nord Rack-ra is.

A Waldorf Q Rack forgalomban van még, vagy már csak használtan kapható?

 Biztos lemaradtam róla, de milyen zenei stílusban, hangzásban gondolkodsz? Mi a perspektíva? Szerintem ez az egyik legfontosabb kérdés. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ha Tetrát tudsz 160.000-ért akkor azt vedd. De szerintem pluginként használva nem fog menni. Egyébként tőle kapod a legjobb hangot, mert azon túl hogy analóg nagyon széles a hangzás lehetősége. Kár hogy nincs dual multimód filtere. Nagyon szép analóg hangja van.

Hátránya hogy csak négy poli - már akinek ez hátrány - és hogy kissé zajosabb a szintézis. No meg rosszul kalibrált a sztereó arány.

Én full mono szintiket preferálom, utána már csak képzelet szab határt _szerintem_, hogy hogyan hozol ki a sztereo hangot a mono hangból. (pld reverb)

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Mit tanácsoltok egy kezdő zenésznek aki Abletont használ és egy jó alsóbb kategóriás külső vasat akar vásárolni? A jó hangzás mellet fontos, hogy jól kommunikáljon a szoftverrel is!

Arturia Minibrute SE

Novation bass Station

Waldorf Pulse 2

Moog Minitaur, Slim Phatty

Fatar Studiologic

kössz!

 

Szerintem magadra hallgass, ne másokra. Feature list/specifikáció mindegyik felsorolt hangszerhez elérhető, plusz ezernyi videó/review és ha ez nem elég ki is tudod őket próbálni személyesen. Itt úgyis csak szubjektív vélemények jönnek majd (mi más is jöhetne, persze azért ezekben is lehet hasznos info) és valóban döntő fontosságú, hogy milyen stílusban/stílusokban gondolkodsz ill. hogy egy sokrétű "mindenre jó" hangszert szeretnél, vagy egy speciálisabb, a maga részterületén kiemelkedő kisebb tudásút. 

Link to comment
Share on other sites

Igen

Bocsánat, nem akarok a műfaji megnevezések meglehetősen ingoványos talajára lépni,

ezért inkább a pillanatnyi kedvencek közül sorolnék néhányat.

Nem ronygyrázás de nekem elég tágas az izlésvilágom.

Amon Tobin, Aphex Twin, Ryonji Ikeda, Merzbow, Ornette Coleman, Cecil Taylor,

Miles Davis, Ötvös Péter, Stockhausen, Luciano Berio, Jon Hopkins, Steve Reich, Akufen, Richard Devine stb

Link to comment
Share on other sites

Nos ... ezzel sem lettünk előrébb. Ryoji Ikedához szerintem elég egy laptop, Ornette Colemanhez, Miles Davishez már kevésbé ... :) Richard Divine modularokkal operál, de a Nord Modular az egyik kedvence, Stockhausen stílusához mikrofonok, effektek és minél furább környezeti felvételek kellenek elsősorban, Aphex Twinhez klasszik analógok és dobgépek, Merzbowhoz pedálhegyek, Akufenhez MPC .... szóval na .... :) 

Link to comment
Share on other sites

ha valaki azt mondaná nekem, hogy kezdő zenész és kéne neki egy jó szinti elektromos zenére, de konkrétabban nem tudja megfogalmazni, hogy mik az elvárásai akkor azt mondanám, hogy vegyen egy Nord Rack 2x-et. Pluginként ugyan nem fog menni (egyébként ez szerintem nem is fontos, akkor is tudod a szintit midi-n keresztül vezérelni, ha nem megy pluginként), de nagyon mellélőnli sem lehet vele. Jól meg lehet tanulni rajta szintit programozni, és pár hónap használat után akár rá lehet jönni arra is hogy ha nem rá, akkor mire és miért van szükséged. Ráadásul ha rájösz, hogy nem tetszik könnyel le lehet passzolni. De még az is lehet, hogy erre nem lesz szükség mert egy nagyon jó cucc, és lehet hogy soha az életben nem akarod majd eladni :)

 

Ha kokrétabban tudjuk, hogy mire szeretnéd használni, vagy milyen jellegű hangzás a végcél (pl olyat zajzenéket szeretnél mint Merzbow), akkor el lehet kezdeni beszélgetni

Link to comment
Share on other sites

Egy kis adalék a Tetrához. Én használom a Plugin editorjával, csináltam is hozzám Automap template-et a Novation SL MKII-esemhez, és bár nem teljesen 100%-os a szoftver, és valamiért nagyon szidják a Soudtower-es fejlesztőket a userek, de azért elég jól el lehet használgatni vele. Azt mondjuk fontos leszögezni, hogy csak MIDI megy oda-vissza a plugin és a hardver között az USB-n, a hangot külön be kell hozni a hangkártya audio bemenetein.

Link to comment
Share on other sites

a második tanácsom, hogy vásárolj szerelemből. vedd meg azt amelyiket szived szerint szeretnéd, használd, tanuld, játsz vele és közben rá fogsz jönni, hogy mire és miért van szükséged, és majd akkor lecseréled... ha szükséges

Link to comment
Share on other sites

Nos ... ezzel sem lettünk előrébb. Ryoji Ikedához szerintem elég egy laptop, Ornette Colemanhez, Miles Davishez már kevésbé ... :) Richard Divine modularokkal operál, de a Nord Modular az egyik kedvence, Stockhausen stílusához mikrofonok, effektek és minél furább környezeti felvételek kellenek elsősorban, Aphex Twinhez klasszik analógok és dobgépek, Merzbowhoz pedálhegyek, Akufenhez MPC .... szóval na .... :) 

 

Nna, ez egy bámulatos megfejtés… nekem egyedül Miles Davis neve hangzott ismerősen, a többiről gőzöm nem lett volna :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, bocsánat... fentebb írtam, hogy Abletont haszálok NI plug-in szoftverekkel és kontrollerekkel.

Szeretem a rafinált, - jazz-es - ritmusokat, szoftszinti, saját hangminták. Ezekből építkezem.

Nem vagyok "élő zenész" lassan, otthon rakom össze a darabjaimat.

Próbálok a szükséges és elégséges elvén építkezni.

Láttam a You Tube-on hogy milyen könnyen, praktikusan és innovatívan használható

egy hardverszinti szoftveres környezetben - és most itt vagyok.

Kétségteleneül rámférne egy alapoktatás szintetizátorológiából,

de azt gondolom ebben a közösségben azért ragad az emberre valami.

Már föntebb is sok jótanácsot kaptam.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...