Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

MIDI billentyűzetek


Tetsuo

Kérdés

Egy kis helyigenyu, jo minosegu "mindenes" kontrollert keresek. Techno zenehez lesz studiozni (nagykepu smiley :)), igy eleg a 2 oktav terjedelem.

Az Akai MPK25 -ot neztem ki. Az is tetszik benne, hogy MPC-szeru swing meg arpeggio van benne, bar allitolag nehez osszehozni a Cubase-zel.

Mi a velemeny rola, esetleg alternativa?

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 229
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Hát ezek szerint valamit nagyon rosszul tudok! Nem baj még inkább itt az elején tudjak meg valamit amit eddig nem tudtam és legyek 5 percig hülye, mint hogy megvegyek valami olyat amit aztán 5 évig szidhatok, hogy miért vetem meg.

A Roland A-90-nek 4 midi kimenete van, akkor az nem azt jelenti hogy 4 különböző vasat, egységet, vagy láncot tudok vele vezérelni?? Kérlek akkor javítsatok ki!

Link to comment
Share on other sites

Természetesen több kimenet több lehetőség. De ettől még le kell szervezni a különböző zónák, layerek, MIDI kimenetek funkcióit, ha pedig már úgyis programozza a címzéseket az ember, akkor nem feltétlenül kell ennyi csatlakozás. Bizonyára van olyan élőzenei összeállítás amikor jól jön 4 kimenet. Leginkább ha olyan eszközöket használunk, amin nincs MIDI THRU kimenet, vagy ha az egy láncolaton túl sok adatforgalom történne és túl sokmindenre kéne figyelni, esetleg MIDI-time szinkronizáció is folyik az eszközökön, amiből meg valamit ki akarunk hagyni. De alapvetően nem igazán látom a szükségességét ennyi MIDI kimenetnek... elképzelni sem tudom, hogy milyen bonyi setup kéne ahhoz, hogy ezt így kelljen megoldani. Ha megvannak az elképzelések és minden eszköznek van MIDI THRU csatlakozása, akkor akár egyetlen MIDI OUT-ra fel lehet őket fűzni egymás után. Nekem spec 2 MIDI kimenetem volt, de a másodikat soha nem használtam, pedig volt hogy 6 eszköz szerepelt a láncban, amiből az egyik MIDI szinkront is adott.

Ettől viszont még nem változik az a tény, hogy az A90-nek baromi jó a billentése és jók a masterkeyboard funkciói... legfeljebb 1 csatlakozást használnál belőle :D

Esetleg ha leírod az eszközeidet és az elképzeléseidet, ki lehet deríteni, hogy mennyire érdemes megbonyolítani a dolgot, vagy épp egyszerűsíteni.

Link to comment
Share on other sites

Hát igazából elképzelés már van! Mivel rengeteg filmzenei anyagom van már papíron, telefon hangfelvevőjében meg fejbem, így szeretném azt már normális körülmények közt tudni, felvenni. A másik meg színpadi légkör. Anno szeretnék egy Karmát mert az rock zenére, vagyis inkább ami nekem kéne hangzás, nagyon tudja teljesíteni. Plussz egy egyéb szinti agyat, amit még teljesen nem tudok, de valami olyasmi ami jól szól élőben. Na most eleve kéne a karmát vezérelni, az agyat és még egy vocalist, vocoder is jó lenne amit tudnék irányítani(hogy ez maga szinti lenne vagy csak egy eszköz, pedál még nem tudom). Ja és még egy hammond/Klón mondjuk az már rendszeren kívül, mivel kalapácsoson hát mit ne mondjak nehéz "hammondozni". Na szóval kb ennyi. Mivel én a színpadról nemrég jöttem be hogy egy kicsit a stúdiózásba is beleméyledjek, így még vannak nehézségeim de próbálok orvosolni mindent. Kicsit az élőzenés hasonlít Gömöry Zsolti setupjához. A90 vezérel, Fantomot, VP 550-et vagy JP 5000, (mikor melyiket) meg egy V-synth agyat...Aszem...Ezen kívül még Hammond. Szóval valami ilyesmi kéne nekem is ezért keresgélek több kimeneteset. azt tudom hogy Gömének 2-3 kimenete!!! mindig tele van. az A-90es hátuljából mindig látom :) Valahogy ő nem Thru-kban gondolkodik. De lehet én gondolom rosszul. Na szóval stúdióban meg nyílván nem kell csak gépre fel, oszt VST ezerrel....Bár ha egyszer már lesznek vasak, nyílván azzal....

Most a pénzgyűjtési fázis van, mondjuk legelső egy master lesz az tuti, mert nagyon hiányzik a kalapács...:) aztán a többi szépen sorban.

Hát nagyvonalakban ennyi, kíváncsi vagyok az észrevételekre :)

Üdv.: Gyuri

Link to comment
Share on other sites

Megnéztem több Gömöry videót, de bevallom egyet sem találtam, amin 1-nél több MIDI kimenetet használt. Gondolom neki alapban benne van(nak) a megfelelő bővítőkártyák az A90-ben is.

Neked egy ilyen alap-hangkészletet kell kiváltani egy hangmodullal ahogy mondtad olyannal, ami jól szól élőben... ehhez kell egy MIDI OUT csatlakozás.

Alapvetően a KARMA-nak és a JP-8000-nek is van saját billentyűzete, így kérdéses, hogy szükség van-e őket külsőleg vezérelni. Alapvetően élő szituációhoz megfelelő bonyololtságú beállításokat már az egyetlen hangmodulodon belül is létre lehet hozni minden további csatolás nélkül, de tételezzük fel, hogy a KARMA-ban vannak olyan hangszínek, amiket együtt szeretnél hallani a hangmoduloddal... nincs más dolgod mint a hangmodul THRU csatlakozóján továbbhaladni a KARMA-ba... fontos elem, hogy a midi csatornák szerepeit előre átgondoltan le kell osztani már a masterkeyboardban.

Ha a hangszerek hangszínei azonos numerikus helyen szerepelnek... akkor nincs semmi dolgod, csak nyomsz egy programchanget a Masterkeyboardon és a MIDI láncon lévő összes hangszer az éppen vezérelt MIDI csatornán ugyanarra a hangszínre ugrik. Ezeket a setupokat előre le kell gyártani és felprogramozni, ezt semmiképpen nem úszod meg, de ezen elmélet mentén bármennyi szereplős is lehet a MIDI láncod, fel lehet (kell) készíteni az egyes elemeket a közös munkára.

Legjobb példa Jordan Rudess. Ő a teljes műsorban használt hangszíneket minden egyes eszközében szépen, sorban egymás után teszi és játék közben semmi mást nem csinál, csak egy PROGRAM UP pedállal léptet a következő hangszínre, amire az összes egymás után kötött hangszer rááll. A különbség közte és köztünk az, hogy ő egy számon belül vált legalább 20-szor, mi halandók meg max. kétszer :D De ha ő veszi a fárdságot és egy koncertre felprogramoz mondjuk 200 lépést, akkor nekünk is belefér, hogy létrehozzunk mondjuk 10-20 beállítást :D

Ezeket a beállításokat sehogyan sem ússzuk meg, maximum, ha vannak fix hangszín-sémáink amiket több számban is használunk... pl. Zongora, Zongora+String, Orgona, Lead szóló stb. ezek bármikor behívhatóak Joker-ként :)

Ami egy kicsit érdekesebb az a vokálgép. Annak illik külön zónát készíteni a billentyűzeten. Mondjuk bal kéznél a legalsó oktáv le lenne splittelve a számára... ez esetben valóban egyszerűbb megoldás, ha ennek a vezérlésére felhasználjuk a második MIDI OUT-ját a masterkeyboardnak. De ha nincs második MIDI csatlakozásunk, akkor sem kell kétségbe esni, mert a vokálgépek csak egy címzett midi csatornán fogadják a harmóniákat, az meg THRU láncból is kinyerhető, hisz egy MIDI adatfolyamon belül 16 különböző csatornát tudunk megkülönböztetni, így azt is le tudjuk szervezni hogy melyikre reagáljon a vokál, a többi hangszer meg arra ne.

A JP-8000-et nem részletezném, hisz az egy szóló szinti... nehezen tudnám elképzelni, hogy szükséges felmidizni egy kalapácsos mechanikára :-)

A szobai környezettel sem érdemes így előre foglalkozni, hiszen ha előre felfűzünk egy kupacra mindent, akkor is a MIDI csatornák címzésével, ki-be kapcsolásával, a program change és bank parancsokkal illetve ugyanezen midi utasítások szűrésével mindegyik hangszerben vagy modulban megszólaltathatunk, vagy épp elhallgattathatunk bármit.

Szerintem ez nem olyan nagy para, mint amennyire gondolod. Persze vegyél A90-et a billentése és a lehetőségei miatt és mindent megtehetsz vele amit elterveztél..., de amondó vagyok, hogy ha nem találsz, akkor nem kell feltétlenül kötni az ebet a karóhoz... 1-2 MIDI kimenetes masterkeyboarddal is meg fogod tudni oldani ugyanezeket a feladatokat. A koncertre ígyis-úgyis előre fel kell programoznod mindent, azt sehogyan sem úszod meg.

Link to comment
Share on other sites

Hát nem a felprogramozás volt a bajom azon külön törtem a fejem.... :) Tudtam nem lesz az sem kisebb meló.

De így már valamelyest jobban belelátok. Jordan Rudess-t meg nem is akartam említeni az "HÜLYE"(Jó értelemben persze.....Inkább Istent kellett volna mondani). Én csak a dance of eternityben 49 váltást számoltam, jó aláírom sokszor visszatért ugyanarra, de a programváltó pedált a metlahiba taposta :)

Amúgy meg hiába van a Karmának is saját billentyűzete, van, hogy nincs időd még arra sem hogy átnyúlj a másik billentyűre akármelyik kezeddel sem, jellemzően az ilyen Rudess dolgok miatt, a gyors hangszínváltások miatt. A programváltó pedál amúgy egy zseniális találmány, csak ennyire van időd sajnos. Ja amúgy meg a 8000 is be van neki kötve a rendszerbe mivel ő arról szedi ha jól tudom a Padokat meg az ilyen lágyabb Lead-eket(Pl.: Változó idők közepén a szóló), a v-synth agy meg a vocodere aszem... Na mindegy szóval akkor nekem elég kb. 2 kimenet is, de lehet hogy egy is elég, csak az a lényeg viszonylag jó legyen a billentés, meg ne hulljon szét nekem a cucc pár év alatt. Szóval akkor milyen is lenne nekem megfelelő szinti? Akai mpknak milyen a billentése? vagy az Oberheim mc 2000/3000? Vagy akármilyen más mastert ki ajánl? mostmár tényleg nagyon érdekel.

Még a végén kiderül 70-80 ezer körül már fogok masterkeyboardot kapni, nem kell 200at gyűjtenem egy A-90esre

:D:D

Link to comment
Share on other sites

Hehh, én MainStage programmal zenélek élőben. És írtam egy programot, ami midi program change üzenetet küld a szoftvernek. Pontosabban nem csak midi change üzenetet küld, hanem bármilyen midi üzenetet. Van egy számlista, és minden egyes számhoz hozzá lehet rendelni több beállítást, és minden egyes beállításba több midi üzenetet lehet elmenteni. Lényeg, hogy nálam is vannak olyan számok, ahol több, mint 10 beállítás van, és ugyanúgy egy pedállal (vagy akár gombbal) tudok a következő beállításra ugrani. Persze annyi különbséggel, hogy nekem csak általánosan vannak elmentve a hangszínek, amiket használok, és sokszor hangerő, szóló, modulációs kerék és persze program change üzeneteket küldözgetek a programmal. Meg a másik fontos dolog, hogy én csak MainStage-et használok zenélésre, így nincs gondom a több hardware-rel...

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

a Fatar billentyűzetem pár hete bekrepált, és bekapcsolt állapotban folyamatosan modulációs jeleket is lead, holott nincs használatban a modulációs kerék. Van valami tippetek, hogy mit lehet vele kezdeni, érdemes szervizelni? Foglalkoznak ezzel egyáltalán valahol?

Köszi előre is!

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

a Fatar billentyűzetem pár hete bekrepált, és bekapcsolt állapotban folyamatosan modulációs jeleket is lead, holott nincs használatban a modulációs kerék. Van valami tippetek, hogy mit lehet vele kezdeni, érdemes szervizelni? Foglalkoznak ezzel egyáltalán valahol?

Köszi előre is!

Történhetett vele valami mozgatás közben? Vagy tisztán szoftveresen indult meg a dolog?

Meg tudod nézni az értékeket? Szűk tartományban mozog (kb. 0-10), vagy széles (0-128)?

Nekem FATAR SL-880 volt és az is sokszor adta a mod jeleket lehajva alsó tartományba, de csak alacsony 1-2 értékeket a 128-ból. A hangzásban nem is jelentkezett, csak úgy vettem észre, hogy amikor hardver szekvenszerrel zenéltem, feltűnően hamar megtelt a memóriája.

Ezeknek a Fataroknak elég egyszerű a szerkezeti felépítésük. Ha például egy icipicit fellazulhatott, elfordulhatott a MOD kerék potija, előfordulhat, hogy a műanyag rész alsó ütközésekor a poti még nincs legalsó értéken... vagy ugyanilyen elven a poti kopásából eredő kapacitás-változások is ezt a hatást eredményezhetik.

Elég könnyű egy Fatar billentyűzet tetejét felnyitni és hozzáférni a modkerék potijához. Kicsit fel lehet lazítani a csavarját és egy mm-t forgatni rajta, hogy a modkerék tuti 0 állásba csavarja a potit. Szerintem ez lehet egy megoldás.

Ha viszont a menüben minden ZÓNÁN ki van kapcsolva a modkerék és akkor is adja a jelet, vagy mondjuk nem 1-10 közötti értékeket ad ki, hanem 1-128 között ugrál, akkor már, érintkezési hibára, a poti elromlására, esetleg alaplapi hibára lehet gyanakodni... az mindenképp szervíz.

Link to comment
Share on other sites

Nem akartam fatart venni, de most jobban megerősített, hogy nem is nagyon szabad. Nem rosszak, csak hamar elromlanak.

Nem olyan vészes, cserébe viszont rettenetesen egyszerű a felépítésük és ezáltal egy-két apróság könnyen orvosolható. Az enyém 11 évig járta velem a színpadokat és összesen kétszer kellett felnyitnom... egyszer úgy 7-8 évnyi reflektorból összegyűjtött bogármennyiséget kellett kiporszívóznom, egyszer meg kiszárítani, mert eláztunk koncert közben... de persze végig működött.

A lecserélése sem hiba miatt történt, hanem gerincsérv miatt :) Ha tudtam volna hogy 2011-ben jól jönne még, akkor most bele lenne építve a mechanikája a Kurzweil K2500X-be :D

Link to comment
Share on other sites

Ja és végülis nem nagyon ajánlottál semmit, hogy akkor mit ajánlanál a 88 kalapács, és master feltételekhez, ami tényleg jó és nem kell nyitogatni? :)

Szándékosan. Én csak adtam egy kis tippet, hogy miért nem kell leizzadni ha nem találsz 4 MIDI kimenetes cuccot. Más is adjon valami támpontot :).

Megaztán én a jelenlegi árukínálatot próbálnám első körben felméregetni, abban viszont nem vagyok naprakész... látod én ilyen régi cuccokkal molyolok mindig.

Link to comment
Share on other sites

Hát én is a régi cuccokban hiszek. Anno még mielőtt ide írtam felhívtam a hs-t a Cme Vx-8 ügyében, mert annak is több kimenete van. Mondták hogy hát ők éppen ha kell be tudják szerezni de nem ajánlják mert hát nem így mondta, de kotvány. Valahogy az új cuccok is úgy vannak mint az autók, hogy a régiben még anyag volt a mostaniakban meg szinte semmi, és egyébként is cserélgesd minél sűrűbben. Na így van ez ma a szintikkel is, csak a pénzről szól, és nem arról, hogy kiszolgáljon. Sajnos.

Volt régebben egy D-50-esem. Sosem hittem volna hogy annyi idős a hangszer mint én és kutya baja nincs. Csak sajnos volt egy kis anyagi mélypontom és kénytelen voltam eladni. Sajnáltam is nagyon. Szóval nem véletlenül keresgéltem én az A-90-et meg A-80-at. Na mindegy majd szétnézek hátha van valami ami még jó lehet. Csak nem is inkább a masterkeyboard részével vagyok bizonytalan, mert tudom mit akarok csinálni, mire kell, de a mechanikai részével nagyon nem vagyok tisztában. Melyiknek milyen gőzőm sincs, próbálgatni meg itt az Isten háta mögött(Békés megye) nem tudok mindent, hogy melyiknek jó meg kényelmes a billentése. Pesten nyílván ez más, ott fogod és bemész a legelső hangszerboltbe és addig nyomogatod, míg nem találtsz olyat ami neked tetszik. Itt a hangszerboltban, van kb 5 digitális piano, meg ilyen lakodalmas Roland E család meg két dobszerkó, meg egy valagnyi gitár, és kész kifújt. Pestre meg azért jócskán neki kell indulni. Na mindegy ezért marad a fórum és az itt lévőkben próbál az ember megbízni az ő tapasztalatukra egyes márkákkal termékekkel.

Link to comment
Share on other sites

Teljesen megértelek. Én Tatabányán lakok, ahol végképp esélytelen lenne bármitis kipróbálni... 10 éve Budapestről és az internetről ismerkedek mindennel. Szerencsére hozzám azért jóval közelebb van Budapest.

Az A90-es és az Oberheim típusok egyaránt helytállóak, igazából azért szerettelek volna bíztatni abban, hogy más típus is szóba jöhet, mert egyiket sem láttam én sem eladót (sajnos).

Régebbi FATAR mechanikában most egész kiművelt vagyok, mert volt is SL-880 és a K2500X-ben is az van, illetve ezt eléggé rendesen fel is kellett újítanom, meg vettem is egy sor pótmechanikát hosszabb távra.

Így két dologban vagyok most képben: Egyik, hogy az SL-880 mikor 11 évesen elcseréltem, még mindig tökre rendben volt... ellentétben a K2500X-el ami meg teljesen le volt épülve amikor hozzám került, ez biztos típus kérdése is, meg a hangszer múltjáé is, hiszen az SL-880 nullkilóméteres korától volt velem, azzal tudom, hogy mindig jól bántak :-). A másik, hogy a zilált billentyűt meg lehetett csinálni, rendbe lehetett hozni. Nem tudom, hogy hány hangszert mernék így felnyitni és mire mennék vele.

Ettől függetlenül szerintem ezek az öreg billentyűk eléggé kopogósak, meg a fene tudja. Mesélek itt róluk, meg örülök hogy vannak és javíthatóak, meg elégedett is vagyok velük... nekem semmi bajom, de igazándiból mégsem tudnám neked ajánlani, mert láthatóan nálam igényesebben indulsz neki a dolognak és ha van rá lehetőséged, akkor tedd is így.

Az új cuccokról találgatni nem akarok, inkább mondja el véleményét a HS szakembere az adott eszközről.

A billentésekről tudok még talán pár szót említeni, de nem biztos, hogy ezzel segítek. Kb. 1 éve voltam billentyűválasztás előtt, így akkor kipróbáltam pár digizongit. Az én ízlésemhez a ROLAND FP és az RD sorozat billentése állt a legközelebb, de az áruk miatt leljebb kellett mennem. Akkor a KORG SP-170 billentyűzetét sikerült kiválasztanom, illetve játszott még az ORLA Stage Player is. A kábé tíz évvel ezelőtti emlékeim szerint a ROLAND A90-es billentése a mai KORG SP-170-hez áll a legközelebb a felsoroltakból.

Aztán a választásom végül egy Kurzweil PC2-re esett, ami még csak nem is kalapácsos, hanem csak súlyozott, de egyáltalán nem bántam meg. Ezek a súlyozott billentyűk valahogy jobban alkalmasak arra a fajta dinamikázásra, amire nekem az élőzenekaromban szükség van. Az SL-880-at is egyébként egy FATAR TMK-88-ra cseréltem le annó, és érdekes módon akkor sem vertem a fejem a falba... vagyis annak a billentése is jobban szolgált engem. Érzetre számomra annyi történt a dologban, hogy nem a kalapácsok tömegéből eredő tehetetlenségével kellett gyúrmáznom miközben próbálok egy hangerőszinten kísérni a zenekarban, hanem csakugyan egy szinten stabilan tudok egy velocity-t tartani és amikor kell, a sorvégeken a riffekkel néha kitörni. A súlyok viszont elég visszacsatolást adnak a kellemes játékérzethez.

Persze ez csak a saját aspektusom és igazándiból a zenekarom jellegéből adódóan így kényelmes... otthon semmi bajom a kalapácsossal.

Nagyon nehéz lenne vaktában típusokat belőni tanács gyanánt, főleg hogy az eredeti választásod eleve tökéletes :)

Link to comment
Share on other sites

Történhetett vele valami mozgatás közben? Vagy tisztán szoftveresen indult meg a dolog?

Meg tudod nézni az értékeket? Szűk tartományban mozog (kb. 0-10), vagy széles (0-128)?

Nekem FATAR SL-880 volt és az is sokszor adta a mod jeleket lehajva alsó tartományba, de csak alacsony 1-2 értékeket a 128-ból. A hangzásban nem is jelentkezett, csak úgy vettem észre, hogy amikor hardver szekvenszerrel zenéltem, feltűnően hamar megtelt a memóriája.

Ezeknek a Fataroknak elég egyszerű a szerkezeti felépítésük. Ha például egy icipicit fellazulhatott, elfordulhatott a MOD kerék potija, előfordulhat, hogy a műanyag rész alsó ütközésekor a poti még nincs legalsó értéken... vagy ugyanilyen elven a poti kopásából eredő kapacitás-változások is ezt a hatást eredményezhetik.

Elég könnyű egy Fatar billentyűzet tetejét felnyitni és hozzáférni a modkerék potijához. Kicsit fel lehet lazítani a csavarját és egy mm-t forgatni rajta, hogy a modkerék tuti 0 állásba csavarja a potit. Szerintem ez lehet egy megoldás.

Ha viszont a menüben minden ZÓNÁN ki van kapcsolva a modkerék és akkor is adja a jelet, vagy mondjuk nem 1-10 közötti értékeket ad ki, hanem 1-128 között ugrál, akkor már, érintkezési hibára, a poti elromlására, esetleg alaplapi hibára lehet gyanakodni... az mindenképp szervíz.

Az az érdekes, hogy egyáltalán nem mozgattam, sőt a mod kereket se használtam sűrűn, és így jelentkezett a hiba. Megnéztem, és 1-128 közt ugrál, teljesen véletlenszerűen (van, hogy egyáltalán nem) Azért mentségére szóljon, hogy 5 évet gond nélkül kibírt :)

Köszi a tippet, holnap azért szétkapom, hátha találok valamit...

Link to comment
Share on other sites

Bízom benne, hogy nem alaplapi a probléma, akkor semmit nem fogsz látni a szétszedéskor :(

A kábel saru is lecsúszhatott, de elég magasan van, így az inkább leesne és nem adna többet 128-as értéket.

Láttam már olyat is, hogy valahova odacsípődött a kábel.

Az említett hiba nálam konkrétan egy Korg szintiben fordult elő, amiben a mozgatás során nyakban elfáradt és megtört az érintkező. Akkor már elég volt a szintin való játék rezgése, hogy ugráljon az érték. Viszont abban a hangszerben egyben volt a mod és a pitch, így minden használatnál igénybevette az összes csatlakozást, volt alkalma elfáradni.

A Fatarban erre nincs lehetőség szerintem.

Mindenesetre sok sikert!

Link to comment
Share on other sites

Hihetetlen találtam egy oberheimet az apródon és még nem is sok, kár hogy most nincs meg a rávalóm... :(

Atyaég, mennyi erre az esély?

Hát, ezt szomorú lenne kihagyni :(

Én is így voltam tavaly a Kurzweil PC2-vel és felhívtam a bankomat áruhitelért, aztán közölték, hogy mit variálok, ott a pénz a folyószámlahitelemen és fele annyi a kamata, mint az áruhitelnek, ráadásul olyan ütemben fizetem vissza, ahogy sikerül, nem kell 12 hónapig húzni, halasztani.

Először fáztam tőle, de aztán kiszámoltam hogy havonta kb. 1800 forintomba kerül a hitel, ami természetesen ahogy fogy a tartozás, egyre kevesebb. Még azt is megmondták, hogyha nem a fiókban veszem ki a pénzt, hanem ATM-ből, akkor a felvétel díja is lényegesen kisebb.

Nem akarlak rábeszélni hitelre, csak információként elmondtam, nehogy valami kicsin múljon az áhított Oberheim :D

Link to comment
Share on other sites

Én is gondolkodtam rajta, csak még van egy másik hangszeremből is amit még le kell pengetni, így lehet hogy most ez nem fog összejönni. De legalább jó hogy van lehetőség :)

Ja amúgy meg néztem youtubon egy két videódat, a Greenfield sztem nagyon jó!

Link to comment
Share on other sites

Most néztem egy érdekes videót! Jordan Rudess mutogatta meg az ő rendszerét. Masterkeyboardja egy Kurzweil K2600 X amihez van egy halom modul egy ember nagyságú rackben :) Ezt még így feldolgoztam. Aztán mutogatja a pedáljait, még azt is. Van egy monitorja amin a kották vannak rajta, és akkor elkezdi hogy "vagy megérintem a képernyőt, vagy elhúzom(mint az okostelefonokon), vagy fogom és megnyomom a szintin a legalsó "E" billentyűt. Honnan a rákból szedet olyan monitort amit a Kurzweil tud irányítani. Midi bemenetes a monitor? vagy a Kurzweilnek van egy olyan kimenete amivel vezérelni tudja a monitort. Mert nem hinném hogy sima monitor kimenet, mert azzal nem tudná egy billentyű nyomással arrébb görgetni a kottát.........Na szóval ez így korán reggel érdekes sokként ért :)

Na mindegy ezt csak így érdekességként írtam ide. Vagy én fordítottam rosszul....De elég érthetően mondta...:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...