Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

MIDI billentyűzetek


Tetsuo

Kérdés

Egy kis helyigenyu, jo minosegu "mindenes" kontrollert keresek. Techno zenehez lesz studiozni (nagykepu smiley :)), igy eleg a 2 oktav terjedelem.

Az Akai MPK25 -ot neztem ki. Az is tetszik benne, hogy MPC-szeru swing meg arpeggio van benne, bar allitolag nehez osszehozni a Cubase-zel.

Mi a velemeny rola, esetleg alternativa?

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 229
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Nekem egy első szériás Novation Remote Zero SL-em van. Ezt használom élő koncerteken teljes megelégedéssel.

Billentyűzet ezen nincs, de a dobpadek tényleg nem olyan jók, de azért jobb, mint a semmi.

Kezelése egyszerű, érthető, jó a supportja. És az automap szoftver-t folyamatosan fejlesztik.

A kezelő gombokkal kapcsolatban: nálam nem annyira strapabíróak, bár annyira nem is vigyázok rá.

Használni viszont imádom, bár élőben már csak négy-öt gombot használok, és két csúszkát, no meg a dobpadeket.

Link to comment
Share on other sites

Szia! Akai-t már próbáltam Cubase alatt, Logic alatt is, nem találkoztam problémával, teljesen korrekt módon futott, a Cubase-ben amúgy is könnyű szerencsére kontrollereket címezgetni.

DE! :D Ez egy árban van a Novation Remote SL 25-tel, ami van is a Hitspace-ben, ha van kedved, időd, futhatunk vele egy kört Cubase alatt! (az arpeggiator ebben nincs benne, és vízszintesen egy

sorban vannak a dob-padok, de egy kísérletet megér!

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Szeretném kérni a segítségeteket mitől lehetséges az, hogy az E-MU Xboard 49-em fél hanggal feljebb írja a midi képeket az Abletonban! Tehát egy C lenyomásánál Ciszt rajzol és így tovább, és így fekete billentyűre esnek egyes egész hangok (tehát C, vagy E és még több is)

Fogalmam sincs hogyan lehetne helyre tenni. Controll software-t is átböngésztem már, dee nem sikerült megoldanom a problémát. Nem is tudom mi lehet a gond! Ha tudnátok segíteni nagyon örülnék!

(nem lehet valahogyan resetelni az xboard-ok "agyát"???)

Köszönöm!

Attila!

Link to comment
Share on other sites

Na az már nem egyszerű, a hivatalos oldalakon csak ezek a nyelvek vannak:

http://www.maudio.co.uk/index.php?do=support&tab=manuals&serie_ID=3&PID=5a4fee22181ba16548a543d9f234dac7

Esetleg a hazai forgalmazók tudhatnak többet erről. Nem tudom, hogy az itthon forgalomba hozott cumókhoz kötelező-e magyar nyelvű leírást adni, de lehet, hogy pl. csak biztonsági tájékoztatót kell, és akkor esélyes, hogy nincs is teljes magyar verzió.

Link to comment
Share on other sites

Üdv.!

Épp böngészgettem a webshopot és meglepődve látom, hogy eltűnt a kínálatból az E-mu Longboard(kiemelt ajánlatokból is).

Talán megszűnt a gyártása, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket?(vagy új billentyűzetek várhatóak az E-mu-tól?)

Akik használnak short/longboardot mik a tapasztalatok, kezelőszervek, driver, billentyűzet, hangmotor terén?

Az esetleges válasz(okat) előre is köszi!

Link to comment
Share on other sites

Üdvözlet DeMarco!

 

Köszönöm a  gyors válaszod,a drivert letöltöttem,viszont indítás után ez az üzenet jött: Setup has found a newer version of xboard control on your system. Setup will now exit. Ilyenkor mi a teendő? 

Link to comment
Share on other sites

Nekem jól működik. Ha tudod, hogy az adott szoftveren milyen cc kiosztás van, akkor pl. Polisixnél edit, valamelyik poti elmozdítása, kiírja, hogy milyen control change van beállítva, ekkor a billentyű felett lévő számokkal átírod, és enter, esetleg store. Sztem user oldali hiba van, nem a hardver rossz. Ha kell, privátban keress.

Link to comment
Share on other sites

Én a billentyűzet kemény rugózása miatt adtam el. Már eszembe jutott, az 1 szem sliderét nem tudtam channel volume-ra beállítani, de vhol olvastam hogy talán külön nem is lehetett, ill mindig csak aktuális paraméter értéket állított, de nem volume-ot. A másik hogy a bankváltás nekem nem jött össze sehogy rajta, pedig egy Emu Proteus 2000 volt akkor mellette, így a modulon kellett mindig bankot váltani, utána csak presetet váltott ott 0-127-ig az Xboard. Plusz az egyesével történő le/fel presetváltó gombok számomra nagyon hiányoztak róla mint midi kontroller, de lehet hogy más másképp használja, akinek ettől még tuti. Utána meg amúgy is lett egy Motifom (Yamaha). Az teljesen más világ volt, még a Cubaset is vezérelte gyári setupként stb. Igen, azóta a komolyabb szintikkel foglalkozom csak mint midi keyboardokkal. De nem lebeszélni akarok ezzel! Van zenész kollégám aki egy fing CMK49 Fatarral tolja 15 éve, és olyan zenéket játszik fel sávonként Nuendoba hogy csak lesek. Ahány ház annyi szokás. Sajnálom, talán szocsaba jobban tud majd segíteni.

Link to comment
Share on other sites

Megnéztem több Gömöry videót, de bevallom egyet sem találtam, amin 1-nél több MIDI kimenetet használt. Gondolom neki alapban benne van(nak) a megfelelő bővítőkártyák az A90-ben is.

Neked egy ilyen alap-hangkészletet kell kiváltani egy hangmodullal ahogy mondtad olyannal, ami jól szól élőben... ehhez kell egy MIDI OUT csatlakozás.

Alapvetően a KARMA-nak és a JP-8000-nek is van saját billentyűzete, így kérdéses, hogy szükség van-e őket külsőleg vezérelni. Alapvetően élő szituációhoz megfelelő bonyololtságú beállításokat már az egyetlen hangmodulodon belül is létre lehet hozni minden további csatolás nélkül, de tételezzük fel, hogy a KARMA-ban vannak olyan hangszínek, amiket együtt szeretnél hallani a hangmoduloddal... nincs más dolgod mint a hangmodul THRU csatlakozóján továbbhaladni a KARMA-ba... fontos elem, hogy a midi csatornák szerepeit előre átgondoltan le kell osztani már a masterkeyboardban.

Ha a hangszerek hangszínei azonos numerikus helyen szerepelnek... akkor nincs semmi dolgod, csak nyomsz egy programchanget a Masterkeyboardon és a MIDI láncon lévő összes hangszer az éppen vezérelt MIDI csatornán ugyanarra a hangszínre ugrik. Ezeket a setupokat előre le kell gyártani és felprogramozni, ezt semmiképpen nem úszod meg, de ezen elmélet mentén bármennyi szereplős is lehet a MIDI láncod, fel lehet (kell) készíteni az egyes elemeket a közös munkára.

Legjobb példa Jordan Rudess. Ő a teljes műsorban használt hangszíneket minden egyes eszközében szépen, sorban egymás után teszi és játék közben semmi mást nem csinál, csak egy PROGRAM UP pedállal léptet a következő hangszínre, amire az összes egymás után kötött hangszer rááll. A különbség közte és köztünk az, hogy ő egy számon belül vált legalább 20-szor, mi halandók meg max. kétszer :D De ha ő veszi a fárdságot és egy koncertre felprogramoz mondjuk 200 lépést, akkor nekünk is belefér, hogy létrehozzunk mondjuk 10-20 beállítást :D

Ezeket a beállításokat sehogyan sem ússzuk meg, maximum, ha vannak fix hangszín-sémáink amiket több számban is használunk... pl. Zongora, Zongora+String, Orgona, Lead szóló stb. ezek bármikor behívhatóak Joker-ként :)

Ami egy kicsit érdekesebb az a vokálgép. Annak illik külön zónát készíteni a billentyűzeten. Mondjuk bal kéznél a legalsó oktáv le lenne splittelve a számára... ez esetben valóban egyszerűbb megoldás, ha ennek a vezérlésére felhasználjuk a második MIDI OUT-ját a masterkeyboardnak. De ha nincs második MIDI csatlakozásunk, akkor sem kell kétségbe esni, mert a vokálgépek csak egy címzett midi csatornán fogadják a harmóniákat, az meg THRU láncból is kinyerhető, hisz egy MIDI adatfolyamon belül 16 különböző csatornát tudunk megkülönböztetni, így azt is le tudjuk szervezni hogy melyikre reagáljon a vokál, a többi hangszer meg arra ne.

A JP-8000-et nem részletezném, hisz az egy szóló szinti... nehezen tudnám elképzelni, hogy szükséges felmidizni egy kalapácsos mechanikára :-)

A szobai környezettel sem érdemes így előre foglalkozni, hiszen ha előre felfűzünk egy kupacra mindent, akkor is a MIDI csatornák címzésével, ki-be kapcsolásával, a program change és bank parancsokkal illetve ugyanezen midi utasítások szűrésével mindegyik hangszerben vagy modulban megszólaltathatunk, vagy épp elhallgattathatunk bármit.

Szerintem ez nem olyan nagy para, mint amennyire gondolod. Persze vegyél A90-et a billentése és a lehetőségei miatt és mindent megtehetsz vele amit elterveztél..., de amondó vagyok, hogy ha nem találsz, akkor nem kell feltétlenül kötni az ebet a karóhoz... 1-2 MIDI kimenetes masterkeyboarddal is meg fogod tudni oldani ugyanezeket a feladatokat. A koncertre ígyis-úgyis előre fel kell programoznod mindent, azt sehogyan sem úszod meg.

Link to comment
Share on other sites

Hát igazából elképzelés már van! Mivel rengeteg filmzenei anyagom van már papíron, telefon hangfelvevőjében meg fejbem, így szeretném azt már normális körülmények közt tudni, felvenni. A másik meg színpadi légkör. Anno szeretnék egy Karmát mert az rock zenére, vagyis inkább ami nekem kéne hangzás, nagyon tudja teljesíteni. Plussz egy egyéb szinti agyat, amit még teljesen nem tudok, de valami olyasmi ami jól szól élőben. Na most eleve kéne a karmát vezérelni, az agyat és még egy vocalist, vocoder is jó lenne amit tudnék irányítani(hogy ez maga szinti lenne vagy csak egy eszköz, pedál még nem tudom). Ja és még egy hammond/Klón mondjuk az már rendszeren kívül, mivel kalapácsoson hát mit ne mondjak nehéz "hammondozni". Na szóval kb ennyi. Mivel én a színpadról nemrég jöttem be hogy egy kicsit a stúdiózásba is beleméyledjek, így még vannak nehézségeim de próbálok orvosolni mindent. Kicsit az élőzenés hasonlít Gömöry Zsolti setupjához. A90 vezérel, Fantomot, VP 550-et vagy JP 5000, (mikor melyiket) meg egy V-synth agyat...Aszem...Ezen kívül még Hammond. Szóval valami ilyesmi kéne nekem is ezért keresgélek több kimeneteset. azt tudom hogy Gömének 2-3 kimenete!!! mindig tele van. az A-90es hátuljából mindig látom :) Valahogy ő nem Thru-kban gondolkodik. De lehet én gondolom rosszul. Na szóval stúdióban meg nyílván nem kell csak gépre fel, oszt VST ezerrel....Bár ha egyszer már lesznek vasak, nyílván azzal....

Most a pénzgyűjtési fázis van, mondjuk legelső egy master lesz az tuti, mert nagyon hiányzik a kalapács...:) aztán a többi szépen sorban.

Hát nagyvonalakban ennyi, kíváncsi vagyok az észrevételekre :)

Üdv.: Gyuri

Link to comment
Share on other sites

Az ableton simán megcsinálja. csak a MIDI klipnek amit kiküldesz be kell állítani a megfelelő programot. Én úgy szoktam koncerteken, hogy van egy külön MIDI sávom minden hangszernek ami csak ilyen program váltó MIDI klippeket tartalmaz. A multitmbrális szintiken általában csak multi programot váltok, úgyhogy nem kell csak egy MIDI track hangszerenként.

Én úgy oldom meg a rendszert, hogy van egy 4x4-es MIDI interfészem a kontrollerek jönnek be USB-n a live-ba és utána Live irányítja szét a megfelelő MIDI bementeket a megfelelő MIDI kimenetekre, Rettentő rugalmasan lehet irányítani a jeleket. Majdnem mindent meg lehet vele oldani. Akár menet közben is egy sima scene váltással totálisan áthuzalozni a MIDI útvonalakat. Egy dolgot nem tud: a sysex-ek kezelését nem támogatja sajnos.

Köszi szépen, ezt kipróbálom

Link to comment
Share on other sites

Én a billentyűzet kemény rugózása miatt adtam el. Már eszembe jutott, az 1 szem sliderét nem tudtam channel volume-ra beállítani, de vhol olvastam hogy talán külön nem is lehetett, ill mindig csak aktuális paraméter értéket állított, de nem volume-ot. A másik hogy a bankváltás nekem nem jött össze sehogy rajta, pedig egy Emu Proteus 2000 volt akkor mellette, így a modulon kellett mindig bankot váltani, utána csak presetet váltott ott 0-127-ig az Xboard. Plusz az egyesével történő le/fel presetváltó gombok számomra nagyon hiányoztak róla mint midi kontroller, de lehet hogy más másképp használja, akinek ettől még tuti. Utána meg amúgy is lett egy Motifom (Yamaha). Az teljesen más világ volt, még a Cubaset is vezérelte gyári setupként stb. Igen, azóta a komolyabb szintikkel foglalkozom csak mint midi keyboardokkal. De nem lebeszélni akarok ezzel! Van zenész kollégám aki egy fing CMK49 Fatarral tolja 15 éve, és olyan zenéket játszik fel sávonként Nuendoba hogy csak lesek. Ahány ház annyi szokás. Sajnálom, talán szocsaba jobban tud majd segíteni.

 

 

Szia DeMarco!

 

Alapvetően az a gond,hogy rohadt kevés időt töltök itthon és még soha nem volt midi billentyűm,viszont a VSt-k miatt vettem ezt. Szeretnék egy jó midi controllert,ami felismeri a Vst-ket,vagy egyszerűbb az összehangolás a midi kiosztásban. Sajna egyenlőre ezzel próbálok zöldágra vergődni. Talán másikra kell majd beruháznom,ezzel meg majd nyomom  a Wavestation A/D-t.....vagy fát vágok rajta.   :growl:

 

Üdvözlettel: Trio

 

Neked is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

Szia! Köszi az infokat.

Multi és Song mód -fájdalom- abban (is) különbözik, h Multiban akár 16 sávon játszhatsz egyszerre, míg Song-ban csak 1 sáv realtime. Ezt egyébként kifejeztetten szemét dolognak tartom, ha nem így lenne nem tökölnék a rack változattal. A Motif rack és az S 90ES/XS tudja ezeket, cserébe nincs seq. Ettől még a Motif széria csodálatos hangszer!!! Élőben problémás a multi üzemmód nekem, lassan lehet kezelni. Nem rendellenesen lassú, de ha kipróbálod pl voice vagy perform módban láthatod, h lényegesen gyorsabb a történet, valahogy ezt szeretném elérni a multinál is.

Nos, Song módban is lehet használni mind a 16 midicsatornát a billentyűsöknél, ha az kell hogy különbőző hangszínek szóljanak. (pl. klasszikus zongora/bőgő jobb-balkéz splitnél stb.) Az igaz hogy ehhez át kell irányítani az adott hangszerek csatornáját 1 vezérlő midi csatornára, ez tényleg elmebetegség a Yamaháknál. Pl. pont a Korgok ebben sokkal rugalmasabbak, mert Combi üzemmódban ami a Yamahánál a Performancet jelenti, más-más sávon tud kommunikálni belsőleg vagy külső midi eszközök felé is egy füst alatt.

Ha azt mondod, hogy magán a modulon is érezhetően lassabban vált a többi üzemmódhoz képest, az csak abból ered, hogy 16 sávra kell komplett beállítást kiküldeni a soros midi átvitellel (és ekkor elég sok infó kimegy, nem csak program change parancs!), még a többi esetben 1 csatornán kell csak variálnia és önmagában is még kevesebb információval. Ez azért érdekes, mert mint mondtam a Motifok Song módban is hasonlókat csinálnak meg, de uo. gyorsan mint más üzemmódban, tehát CPU szinten biztos hogy elég a kapacitás bennük, úgyhogy ezt a modul kérdést én sem vágom miért van így. Yamaháéknál elég gyakori hogy azonos szérián belül is, olcsóbb/drágább tipusok eltérő koncepció szerint működnek. Én pl. hasonló hülyeségük miatt váltottam másra róluk + a hangzás nekem túl "mesterkélt" volt bennük, de az XF típus után nagyon kíváncsi leszek mit fognak dobni, ez hamarosan várható mostanság!

Talán ha tudsz egy kicsit angolul, érdemes ezt a kérdést felvetni a motifator.com fórumán, de ami az eredeti volt, hogy kapcsoló pedál, az tuti nem oldja meg a sebesség gondot.

Link to comment
Share on other sites

Az előzőhöz még, ezt találtam a gépkönyvben:

"● Multi üzemmód

Az eredeti útmutató 21. oldalának alsó ábrájához: A több portnak szóló adatokat nem lehet

MIDI-kábellel továbbítani. Ha egy külső szekvencertől MIDI-kábelen akarunk adatokat

továbbítani, csak a 1. portról indíthatjuk el a szólamokat. Egyszerre több portot USB-kábellel

lehet igénybe venni."

Ismerni kéne a konkrét felállást ahogy használod, mert ez elég érdekes infó. Ha pl. PC-s környezetben működik is más, mint ha billentyűvel vezérled, ui. itt 16 csatornát kezel egyszerre a Multi mód, tehát nem is Masternak felel meg ahogy írtam (mert ott csak 4-et tud), hanem inkább a sequencer v. Song üzemmód a megfelelője a billentyűs Motifoknál. Hangszeren belül, nekem ott sem voltak sosem problémák, sőt figyelemre méltó gyorsasággal váltott akár 2 song között is úgy hogy közben adott sávokhoz tartozó más-más effekt beállításokat is akadás nélkül, szinte 0 idő alatt hozta magával. De lehet hogy a moduloknak más a lelki világuk a Yaminál, ezt nem tudom. (amúgy elég lecsontozottak és hozzá méltatlanul drágák a Yami Motif moduljai, én sosem kerestem őket ezért...)

Link to comment
Share on other sites

Szia Csaba!

 

Eddig már el jutottam. Pl a Korg Polysix Vst cutoff potija a 74es midi csatornát használja,ráállítottam az xboard egyik potiját és.....semmi!! Na,mindegy,próbálkozom tovább,hátha sikerül valamit  összehoznom. Köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Share on other sites

Üdvözlet DeMarco!

 

Köszönöm a  gyors válaszod,a drivert letöltöttem,viszont indítás után ez az üzenet jött: Setup has found a newer version of xboard control on your system. Setup will now exit. Ilyenkor mi a teendő? 

Nekem 8.1-en tökéletesen muzsikál. A szoftver az EMUXboard Control nevű program, a CD-jén rajta van (gondolom). Én is megkeresem ha szükséges.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...