Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

MIDI billentyűzetek


Tetsuo

Kérdés

Egy kis helyigenyu, jo minosegu "mindenes" kontrollert keresek. Techno zenehez lesz studiozni (nagykepu smiley :)), igy eleg a 2 oktav terjedelem.

Az Akai MPK25 -ot neztem ki. Az is tetszik benne, hogy MPC-szeru swing meg arpeggio van benne, bar allitolag nehez osszehozni a Cubase-zel.

Mi a velemeny rola, esetleg alternativa?

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 229
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Köszönöm.

 

Azért én szétszedtem, és bizony jócskán volt benne por mindenhol. (Pedig kívülről patyolat tisztának látszott.)

A kis kapcsolók környékét is kiporszívóztam, és - úgy tűnik - megjavultak. Lehet, hogy a por okozta a bizonytalan kapcsolást? Na, majd a hétvégén kiderül, kicsit jobban "megdolgoztatom" a "kicsikét".

Link to comment
Share on other sites

Belső tisztítással kapcsolatos kérdésem lenne:

Az E-MU XBoard-25-ösön az oktáv fel-le gombok bizonytalankodnak. Eléggé "nehezen" reagálnak a nyomásra.

Érdemes ezért szétszedni a bill.-t és megpróbálni tisztítani ezeket az érzékelőket, vagy ez nem koszosodás, hanem kopás?

Lehet egyáltalán ezeket tisztítani?

Azok a gombok a képen láthatóhoz nagyon hasonló mikronyomógombok. Nem lehet tisztítani, cserélni kell őket, filléres tételről van szó.

tact-64n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Belső tisztítással kapcsolatos kérdésem lenne:

Az E-MU XBoard-25-ösön az oktáv fel-le gombok bizonytalankodnak. Eléggé "nehezen" reagálnak a nyomásra.

Érdemes ezért szétszedni a bill.-t és megpróbálni tisztítani ezeket az érzékelőket, vagy ez nem koszosodás, hanem kopás?

Lehet egyáltalán ezeket tisztítani?

Link to comment
Share on other sites

Üdv,

 

Pajtásom kontrollerén megadta magát (kilazult, és érintkezési hibás lett) az USB B anya csatlakozó (UC33), tudnátok esetleg ajánlani valakit aki ki tudná cserélni?

Budapest előnyben, esetleg az Érd-Törökbálin-Diósd-Budaörs környék.

 

Köszi,

L

Link to comment
Share on other sites

Erre is érdemes lenne egy pillantást vetni:

http://www.menemszol.hu/classifieds/item/20836-alesis-fusion-6hd/

Volt ilyenem. Van benne VA szinti (mint az Alesis Micron), FM szinti, fizikai modellezés, Sampler és PCM szinti.

Én azért buktam bele, mert komplett központi zenei munkaállomást akartam kihozni belőle és arra bonyi volt. Viszont színpadon is jártam vele, ahol egyszerűen baromi jó. 5 szintimotor van a kezed alatt és olcsóbb mint a Gaia. Ez igazán széles és testre szabható spektrum. Szívesen betenném most azonnal otthonra ha lenne rá pénzem.

Link to comment
Share on other sites

Így világos, ezt maximálisan átérzem :) . Én annó a K2500X-et vettem a zenekarba, de egyetlen koncerten sem járt… amint tehettem vettem helyette egy Kurzweil PC2-t a zenekari hurcoláshoz. A helyzetünk is rendkívül hasonló… ugyan a zenekari motyóm változott azóta, de azzal úgy vagyok hogy fixen bent van a próbateremben és ha cipelni kell, akkor a furgon elviszi, de én ki nem viszem onnan :) .

Ilyesformán hozzád hasonlóan nekem is szükségem volt egy hurcolós szintire amit elvihetek a zenesuliba, meg az olyan megmozdulásokra ahova nem fogom kimozdítani a zenekari motyót. Hasonló elvek mentén (bár nekem nem volt kritérium a VA) én a ROLAND V-Combo VR-09 mellett tettem le a voksomat. Ebben megvan a remek akusztikus zongora, EP-k minden irányvonalat kielégítő kínálatban, a Hammond klón és a nem elhanyagolható mértékben elcsavarható szinti hangszínek. Ez a saját történetem, nem mondom hogy ez lenne nálad is a megoldás, de szerintem érdemes lenne ilyen irányban is körülnézni.

 

Nem ismerem a zenei irányvonaladat, hogy kielégítő-e számodra zenekarban a GAIA hangmotorja, vagy neked is szükséged van kiegészítő hangszerekre mint zongora, vagy más fúvósok, vonósok stb. És hogy van-e megfelelő laptopod amivel ezeket a hangszíneket tudod-e produkálni egy GAIA mellé. Szerintem az is meggondolandó, hogy a GAIA 49 billentyűje egymagában nem biztos hogy elegendő. Én spec a GAIA-val a Kurzweil mellé fejlesztenék, nem helyette, azaz az én olvasatomban a GAIA önmagában nem elegendő ahhoz, hogy minden mást otthon hagyhass. Viszont hurcolászásban verhetetlen, max egy laptopot még kellenne mellé vinned.

 

Én nem Te vagyok, így nem akarok észt osztani, csak tippet adni, de én a helyedben univerzálisabb 61 billentyűs hangszerrel szemezgetnék és akkor a K2600 maradhatna otthon a laptoppal összelőve fixen, a 61-es szintit meg hurcolhatnád :)

Az iranyvonal az jelenlegi terveim szerint sulyosabb riffelgetos gitar muzsika (djent) kiegeszitve elektro sounddal, akar dubstep jellegu, szal egy kimondottan modern hangzason gondolkodom, amire ez a GAIA kituno valasztasnak tunik, viszont ezzel kb elzarom magam a klasszikus hangzasoktol (proban, agyalas kozben), ezt enis felmertem mar es nekem sem tetszik. A helyzet az hogy a Kurzweil hangja mellett a Roland cuccokert vagyok oda... egy V-synth is nagyon szimpatikus megoldas lehetne. Mehetne akar (es most hangosan gondolkodom:) a V-synth nemi szoftverrel megkuldve es ezzel maris eleg szeles spektrum fekszik elottem. Utana is nezek nem e akar valaki megvalni egy ilyen joszagtol...

Link to comment
Share on other sites

Ez pontosan igy van, kituno hangszer es magaban / szoftverrel kiegeszitve ez is eleg lenne. Egy fontos kriteriumnak nem felel csak meg. Annak idejen mikor megvettem ez nem volt szempont kelloen nem gondolkodtam elore, viszont ezzel a hangszerrel keptelenseg probara jarni. Otthon be van allitva a szobaba, erre kepes, de ezt stabilan hozza :)  Gondolkodtam hogy le kellene cserelni a PC3 61-re, viszont itthon eladni annyiert amenyit er eselytelen, inkabb megtartom, otthoni gepnek. Emiatt godnolkodtam egy kisebb, kiegeszito cuccban es mivel erdekel a tekergetos vilag, egy virtual analog cucc lenne jo valsztas. A k amugy masik hatranya a menurendszere. Eleg korulmenyes benne keresgelni, tekergetni, termeszetesen nem lehetetlen, csak tobbet kell bogaraszni. 

 

 

 

Így világos, ezt maximálisan átérzem :) . Én annó a K2500X-et vettem a zenekarba, de egyetlen koncerten sem járt… amint tehettem vettem helyette egy Kurzweil PC2-t a zenekari hurcoláshoz. A helyzetünk is rendkívül hasonló… ugyan a zenekari motyóm változott azóta, de azzal úgy vagyok hogy fixen bent van a próbateremben és ha cipelni kell, akkor a furgon elviszi, de én ki nem viszem onnan :) .

Ilyesformán hozzád hasonlóan nekem is szükségem volt egy hurcolós szintire amit elvihetek a zenesuliba, meg az olyan megmozdulásokra ahova nem fogom kimozdítani a zenekari motyót. Hasonló elvek mentén (bár nekem nem volt kritérium a VA) én a ROLAND V-Combo VR-09 mellett tettem le a voksomat. Ebben megvan a remek akusztikus zongora, EP-k minden irányvonalat kielégítő kínálatban, a Hammond klón és a nem elhanyagolható mértékben elcsavarható szinti hangszínek. Ez a saját történetem, nem mondom hogy ez lenne nálad is a megoldás, de szerintem érdemes lenne ilyen irányban is körülnézni.

 

Nem ismerem a zenei irányvonaladat, hogy kielégítő-e számodra zenekarban a GAIA hangmotorja, vagy neked is szükséged van kiegészítő hangszerekre mint zongora, vagy más fúvósok, vonósok stb. És hogy van-e megfelelő laptopod amivel ezeket a hangszíneket tudod-e produkálni egy GAIA mellé. Szerintem az is meggondolandó, hogy a GAIA 49 billentyűje egymagában nem biztos hogy elegendő. Én spec a GAIA-val a Kurzweil mellé fejlesztenék, nem helyette, azaz az én olvasatomban a GAIA önmagában nem elegendő ahhoz, hogy minden mást otthon hagyhass. Viszont hurcolászásban verhetetlen, max egy laptopot még kellenne mellé vinned.

 

Én nem Te vagyok, így nem akarok észt osztani, csak tippet adni, de én a helyedben univerzálisabb 61 billentyűs hangszerrel szemezgetnék és akkor a K2600 maradhatna otthon a laptoppal összelőve fixen, a 61-es szintit meg hurcolhatnád :)

Link to comment
Share on other sites

A K2600XS egy marha jó cucc. Aftertouch-os, vannak rajta programozható kontrollerek. Az én olvasatomban ezek szerint van egy frankó masterkeyboard-od, így ilyen téren már ingyé el tudsz indulni a számítógépes próbálkozásokban, hogy egyáltalán kipróbáld az irányvonalat. Szerintem ilyesformán befektetés nélkül el tudsz kezdeni szoftverszintikkel próbálkozni. Ha színpadi, megbízható VA-t szeretnél, akkor én a helyedben vagy várnék a befektetéssel és abból főznék ami van, vagy vas irányban fejlesztenék.

Írtad hogy a masterkeyboardokhoz olyan szoftvercsomagokat adnak, ami piszkálja a fantáziádat, de szerintem a Bundle csomagok nem biztos hogy olyan teljes értékű megoldást kínálnának amit ne tudnál más forrásból akár ingyen kipróbálni.

Ez csak a saját meglátásom :)

 

Ez pontosan igy van, kituno hangszer es magaban / szoftverrel kiegeszitve ez is eleg lenne. Egy fontos kriteriumnak nem felel csak meg. Annak idejen mikor megvettem ez nem volt szempont kelloen nem gondolkodtam elore, viszont ezzel a hangszerrel keptelenseg probara jarni. Otthon be van allitva a szobaba, erre kepes, de ezt stabilan hozza :)  Gondolkodtam hogy le kellene cserelni a PC3 61-re, viszont itthon eladni annyiert amenyit er eselytelen, inkabb megtartom, otthoni gepnek. Emiatt godnolkodtam egy kisebb, kiegeszito cuccban es mivel erdekel a tekergetos vilag, egy virtual analog cucc lenne jo valsztas. A k amugy masik hatranya a menurendszere. Eleg korulmenyes benne keresgelni, tekergetni, termeszetesen nem lehetetlen, csak tobbet kell bogaraszni. 

Link to comment
Share on other sites

van már egy kalapácsmechanikás zongorám, amit még egyenlőre főleg csak zongorázásra haználok, de majd szeretnék szoft. szintiket és szoft. hangszereket is használni. Érdeklődnék, hogy szerintetek majd a különféle szoft. hangszerekhez praktikusabb lenne venni egy másik tekerő potikkal ellátott midi billentyűzetet is.

mi a tapasztalat ? A gyakorlatban tényleg olyan kényelmesen minden paramétert el lehet érni a szoftver hangszerekben ezekről a billentyűzetekről?

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Csak egy kis infó az Automap-ról. Az gyakorlatilag egy kis szoftver ami a MIDI kontroller és a DAW közé ékelődik be. (Persze ehhez szükséges, hogy az adott DAW támogassa a dolgot.) Annyit csinál, hogy a kiválasztott plugin összes automatizálható paraméterét, hozzárendeli a MIDI kontroller kezelő szerveihez. Ezt valamilyen default beállítással teszi minden egyes pluginnél, ha nem tetszik ahogy alapból leosztja, akkor a kezelő szoftverével testre lehet szabni, ezeket el lehet menteni, és be lehet állítani, hogy legközelebb, ha az adott plugint megnyitod, már a mentett beállításokkal használja a kontrollert. Annyi előnye van, hogy neked a kontrolleren nem kell patchek, template-ek között váltogatnod mint hagyományos MIDI kontrollerek esetében, illetve a kontroller display-én visszajelzést kapsz arról, hogy melyik poti az adott pluginen éppen mit szabályoz, és milyen értéke van. A Novation Automap-hez lehet egy csomó közkedvelt pluginhez gyári vagy más felhasználók által készített és publikált mappingeket leszedni. Én mondjuk annál a néhány szinti pluginnél amit használok rászántam az időt és bemappelgettem magamnak amire szükségem volt, nagyjából egységesen kiosztva, hogy mindig ugyanoda essen a filter, a burkolók, az LFO-k, stb. Mostanában leginkább a DSI Tetrám vezérlésére használt VSTi pluginjéhez használom, így egész olyan használni a Tetrát, mitha egy Prophet 08 előtt ülnék. :) A plugin mappingen kívül egyébként azoknál a DAW-oknál ahol támogatott van lehetőség  Mixer és a transport funkciók vezérlésére is anélkül, hogy bármit kéne MIDI mappelni a DAW-ban. 
Ilyen automap szerű dolgot még tudnak az M-Audio bizonyos kontrollerei, illetve úgy tudom, hogy az Akainak is ilyenek az újabb billentyűzetei. Ezeket viszont még nem próbáltam.

Link to comment
Share on other sites

- Mit jelent, az hogy több velocity görbe közt lehet választani, mi az értelme ennek?

- Tapasztalatod szerint elég lehet 49, vagy kell a 61 billentyűs?

- Tehát akkor amúgy a szoft.hangszerek felismerése és egységes kezelése szempotjából minden billentyűzet szabványos és nincs különbség köztük,pl. ebben a AutoMAP-ben, vagy hogy bizonyos szoft.hangszereket alapból felismer e?

 

- A velocity görbe… hááát, az nagyjából azt jelenti, hogy különböző algoritmusaid vannak a leütés erősségének a velocity értékek eloszlásához való viszonyához. Tulajdonképpen úgy kell elképzelni, hogy a leütés erőssége (velocity) 1-127 közötti értékekkel határozható meg, ugye a legfinomabb lenyomás az 1, a legerősebb a 127… az hogy játék közben milyen intenzitással emelkedjen az erősség normál esetben totál lineáris, de nem biztos hogy az úgy neked pont megfelel, vagy a használt szoftszinti azzal a beállítással szólal meg a legjobban, ezért a jobb midibillentyűkbe tesznek pár előre programozott velocity görbét, ami megváltoztatja a lenyomott billentyűk erősségéhez tartozó velocity értékét. Nem tudom jobban megfogalmazni… a lényeg hogy ennek a hátteréről neked mit sem kell tudnod, csak kipróbálsz több beállítást és eldöntöd, hogy neked melyik felel meg. Ez lehetővé teszi hogy igazodni tudj az egyes hangszereknek a játékdinamikára adott válaszához.

 

- Szerintem a zongora billentyű mellé elég a 49-es. Persze nem baj a 61.

 

- Minden szoft hangszer azonos MIDI nyelvezettel küldi-fogadja a kontrollüzeneteket, viszont a címzett paraméterek totál eltérőek lehetnek. Persze a lényegesek (mint Volume, Pan, Portamento, Filter, EG, stb. a teljesség igénye nélkül) nemzetközileg egyezményesek, de mivel minden szoftszinti más felépítésű, ezért az egyéb paraméterek totál más címen foglalhatnak helyet. Az AutoMAP és az előre definiált ControllerMAP-ok szerintem nem teljesen azonos fogalmak. Ami biztos hogy minden kontroller tekerői címezhetőek bármilyen címre, viszont van olyan billentyű, ami saját magán a saját menüiben programozható és elmenthető, és van olyan ami, csak szoftveresen a számítógépen keresztül. Erre még azthiszem érdemes odafigyelni, hogy neked melyik megoldásra van szükséged.

Link to comment
Share on other sites

- Mit jelent, az hogy több velocity görbe közt lehet választani, mi az értelme ennek?

- Tapasztalatod szerint elég lehet 49, vagy kell a 61 billentyűs?

- Tehát akkor amúgy a szoft.hangszerek felismerése és egységes kezelése szempotjából minden billentyűzet szabványos és nincs különbség köztük,pl. ebben a AutoMAP-ben, vagy hogy bizonyos szoft.hangszereket alapból felismer e?

 

 Alapvetően ha a MIDI billentyűben több Velocity-görbe között lehet állítani, akkor azért az egy jó megfejtés szokott lenni és már csak arra kell figyelni, hogy ne olyan billentyűt vegyen az ember, amin nyamvadt műanyagpálcikákat kell nyomkodni :)

 

Link to comment
Share on other sites

Köszi a hozzászólásod. Azt hogy gondoltad, hogy "a játékérzetet nagyon keményen be kell vizsgálni velocity kontra hangmodul vonatkozásban." ?

Egy számítógépre rengetek szoftver hangszert fel lehet tenni, amit jelen esetben te most hangmodulnak nevezel ha jól értem és most még én sem tudhatom előre, hogy melyik lesz a nyerő számomra, tehát hogyan tudnám bevizsgálni hozzá a billentyűzetet.

 

Igen, esetedben a hangmodul a számítógép lenne, a szoftverek pedig még nem ismertek, így azért még kicsit nehézkes a dolog. Alapvetően úgy működne, hogy elviszi az ember a hóna alatt a megszokott hangmodulját és kipróbálja a billentyűvel, hogy az elvárásainak, illetve a megszokott dinamikai lágéknak megfelelően viselkedik-e a billentyűzet a modullal.

 

Nálad ugye az lenne az ideális, ha a digizongorádra tudnád rámidizni a kis 61-es billentyűt kipróbálásilag, hiszen a zongorád viselkedését, reakcióit ismered a különböző leütésekre. Abban az esetben ha használtat veszel és az eladó benne van hogy nálad legyen kipróbálva, ez símán megvalósítható.

 

Ha üzletben vásárolsz, az sem veszett fejsze nyele, mert odaülsz egy digizongi elé, lepróbálod, bejátszod, majd a kipróbálandó billentyűt erre midizteted rá és összeveted hogy mennyire tudtad megvalósítani ugyanazokat a dinamikai finomságokat a két billentyűn. Alapvetően ha a MIDI billentyűben több Velocity-görbe között lehet állítani, akkor azért az egy jó megfejtés szokott lenni és már csak arra kell figyelni, hogy ne olyan billentyűt vegyen az ember, amin nyamvadt műanyagpálcikákat kell nyomkodni :)

 

Ami az elrendezést illeti, nem ukaszként, csak tapasztalatból mondom, hogy egyáltalán nem baj ha a zongora kívül helyezkedik el a számítógépes környezeten... véleményem szerint nem kell feltétlenül beleerőltetni a Workflow-ba. Ha a kisebb billentyű köré fel van építve a rendszer, az lehet ideális az alkotáshoz… Eleve ha elkezdesz számítógéppel zenélni, többet fogsz monitort bámulni és egerészni mint effektíve játszani. Ilyen helyzetre tök jó, ha ott van a hasad előtt egy 61-es billentyű, és amikor kiegerészed hogy kb. 5 hangot kell bejátszani valahova, akkor csak bejátszod és kész, folytatod az egerészést. Ugyanez a helyzet ha dobokat akar az ember bejátszani, ott van előttünk a kis 61-es amin pikk-pakk be lehet nyomkodni… tapasztalatból mondom, én nem nyomkodtam jó szívvel a kalapácsos billentyűn 4 percig a lábdobot hogy meglegyen az egyedi kick sáv… sajnáltam a kalapácsot.

 

A zongora az egy egész más világ… ha a felvétel konkrétan a zenélés, feljátszás résznél tart, akkor nem rossz dolog elfordulni a monitortól a hangszerhez és csak a játékkal foglalkozni. Aztán amikor elkészült a felvétel, akkor visszafordul az ember és úgyis elkezdi egérrel kigyomlálni a sávot, ha pedig valahonnan kimaradt valami, vagy annyira rossz lett hogy törölni kell, akkor az ember csak azt a kis darabkát beüti a kisebb midi billentyűvel Punch IN-OUT és kész. Én mikor PC-ztem és szintiket is, meg kalapácsosat is használtam, így kezeltem a dolgokat, eztán is így csinálnám.

Link to comment
Share on other sites

Igen, ezzel a gondal én is harcolok a fejemben, mert most tartok ott, hogy kéne vennem egy rendes asztalt meg egy rendes digi. zongora álványt is és megfelelően el kéne helyeznem ezeket a számítógéppel, na meg ha veszek még egy kisebb billentyűzetet, akkor azzal is. Szerintem is egy kisebb billentyűzet sokkal közelebb engedne a monitorhoz, de vannak olyan zenék, vagy akár csak egy zenén belül olyan szólamok, amihez viszont elengedhetetlen a kalapácsos billentyűzet.  Tehát ezeknek mind jó lenne ha ott lennének egyben a kezem alatt. Erre van esetleg ötleted? 

 

 

Mégegy érdekes tapasztalat, hogy míg a 88-as kalapácsos billentyűzet eleve a mérete, az elhelyezése miatt eltávolít a számítógéptől, addig egy kiseb 61-es billentyű és megfelelően kialakítot elrendezés bevon, behúz a munkafolyamatba, szerintem kényelmesebb, kreativitás-közelibb állapotot képes előidézni.

Link to comment
Share on other sites

Köszi a hozzászólásod. Azt hogy gondoltad, hogy "a játékérzetet nagyon keményen be kell vizsgálni velocity kontra hangmodul vonatkozásban." ?

Egy számítógépre rengetek szoftver hangszert fel lehet tenni, amit jelen esetben te most hangmodulnak nevezel ha jól értem és most még én sem tudhatom előre, hogy melyik lesz a nyerő számomra, tehát hogyan tudnám bevizsgálni hozzá a billentyűzetet.

 

 

Szóval én amondó vagyok, hogy tekerők kellenek, de a milyenségük ill. mennyiségük másodlagos  szempontok legyenek, és a játékérzetet nagyon keményen be kell vizsgálni velocity kontra hangmodul vonatkozásban.

 

Link to comment
Share on other sites

van már egy kalapácsmechanikás zongorám, amit még egyenlőre főleg csak zongorázásra haználok, de majd szeretnék szoft. szintiket és szoft. hangszereket is használni. Érdeklődnék, hogy szerintetek majd a különféle szoft. hangszerekhez praktikusabb lenne venni egy másik tekerő potikkal ellátott midi billentyűzetet is.

mi a tapasztalat ? A gyakorlatban tényleg olyan kényelmesen minden paramétert el lehet érni a szoftver hangszerekben ezekről a billentyűzetekről?

 

Masterbillentyűknél sok helyütt vannak előre legyártott kontroller MAP-ok, ha ezek leosztásai eltalálják az ízlésedet, a munkastílusodat, akkor eleve nagy előnnyel indul a dolog, de mindegyik testre is szabható, így egy saját, kényelmes munkakörnyezetet mindenképpen létre tudsz magadnak hozni. Saját tapasztalatom azonban, hogy hiába van 20-30 kontroller poti, tekerő stb. egy masterbillentyűn, az ember úgyis csak pár lényegesebbet használ ki, ami az adott munkafázisnál épp a legtöbbet segít a gördülékenységben. Tehát bizony nagyon jó ha van egy pár-tekerős kontrollered, de nem kell felesleges túlzásokba esni.

 

Amit a legfontosabbnak találnék (főleg a Te esetedben a kalapácsos után), de mindenki esetében is, hogy a billentyűzet ugyan szinti billentyű legyen, de minimum enyhén súlyozott, és lehessen állítani a Velocity görbét, máskülönben csak kínlódás a játék és a megfelelő velocity értékeken történő felvétel a változó szoftveres környezetben. Egy rendes szintinek a billentyűzete tökéletesen össze van hangolva a hangmoduljával, valahogy ezért olyan jó egy-egy vassal zenélni. A Masterkeyboardok viszont nem mindig engedik az adott hangmodult, vagy szoftszintit a megfelelően kijátszani, pláne ha univerzálisan váltogatni kell köztük. Egyszerűen nem lehetnek mindenhez tökéletesen hozzá-finomhangolva. Tipikus hibák, hogy a leütésekre nem megfelelő intenzitással reagálnak: például nagyon finom leütésnél is már kicsit erősebben szólalnak meg, vagy a 127-es velocity értékhez nagyon meg kell ütni a billentyűt.

 

Szóval én amondó vagyok, hogy tekerők kellenek, de a milyenségük ill. mennyiségük másodlagos szempontok legyenek, és a játékérzetet nagyon keményen be kell vizsgálni velocity kontra hangmodul vonatkozásban.

 

Mégegy érdekes tapasztalat, hogy míg a 88-as kalapácsos billentyűzet eleve a mérete, az elhelyezése miatt eltávolít a számítógéptől, addig egy kiseb 61-es billentyű és megfelelően kialakítot elrendezés bevon, behúz a munkafolyamatba, szerintem kényelmesebb, kreativitás-közelibb állapotot képes előidézni.

Link to comment
Share on other sites

*skálák és azok hangközei le vannak rakva ugyanabba a pozícióba, mintha zongorán elég lenne megtanulni a C-dúr pozícióját és tudnád az összes skálát stb. utánna, ill. a hangok több helyen is megtalálhatók rajta (alaphang kéken világít, ahhoz képesti szekund, terc, kvart stb. pozíciók is fixek minden skálán minden ugyanott) ala gitár

szóval így:

1399617_695523497127218_1949592757_o.jpghttps://forum.ableton.com/viewtopic.php?f=55&t=198518

---

mindjárt más mint zongorán keresgélni ;)

Link to comment
Share on other sites

post-4357-0-35540200-1409775325.jpg
meglehet tanulni, csak jelzem, hogy ezen könyebb zenét szerezni*(nem játszani, arra jobb a zongora) meg DAW-ot kontrollálni, meg szépen világít (jah ezt már mondtam :))) ), egyébként Bitwig-el is egyre faxányosabban müxik ( http://www.mossgrabers.de/Software/Push/Push.html )

*skálák és azok hangközei le vannak rakva ugyanabba a pozícióba, mintha zongorán elég lenne megtanulni a C-dúr pozícióját és tudnád az összes skálát stb. utánna, ill. a hangok több helyen is megtalálhatók rajta (alaphang kéken világít, ahhoz képesti szekund, terc, kvart stb. pozíciók is fixek minden skálán minden ugyanott) ala gitár

Link to comment
Share on other sites

Tehát akkor az AutoMAP nem alapfelszereltség a legtöbb kontrollernél?

Amúgy valóban jobb / kényelmesebb egy szoft szintit, aminek mondjuk van "600" paramétere egy ilyen kontrollerrel irányítani, aminek legjobb esetben is mondjuk van 8 tekerő, meg 8 toló potija?  

Sziasztok!

Csak egy kis infó az Automap-ról. Az gyakorlatilag egy kis szoftver ami a MIDI kontroller és a DAW közé ékelődik be. (Persze ehhez szükséges, hogy az adott DAW támogassa a dolgot.) Annyit csinál, hogy a kiválasztott plugin összes automatizálható paraméterét, hozzárendeli a MIDI kontroller kezelő szerveihez. Ezt valamilyen default beállítással teszi minden egyes pluginnél, ha nem tetszik ahogy alapból leosztja, akkor a kezelő szoftverével testre lehet szabni, ezeket el lehet menteni, és be lehet állítani, hogy legközelebb, ha az adott plugint megnyitod, már a mentett beállításokkal használja a kontrollert. Annyi előnye van, hogy neked a kontrolleren nem kell patchek, template-ek között váltogatnod mint hagyományos MIDI kontrollerek esetében, illetve a kontroller display-én visszajelzést kapsz arról, hogy melyik poti az adott pluginen éppen mit szabályoz, és milyen értéke van. A Novation Automap-hez lehet egy csomó közkedvelt pluginhez gyári vagy más felhasználók által készített és publikált mappingeket leszedni. Én mondjuk annál a néhány szinti pluginnél amit használok rászántam az időt és bemappelgettem magamnak amire szükségem volt, nagyjából egységesen kiosztva, hogy mindig ugyanoda essen a filter, a burkolók, az LFO-k, stb. Mostanában leginkább a DSI Tetrám vezérlésére használt VSTi pluginjéhez használom, így egész olyan használni a Tetrát, mitha egy Prophet 08 előtt ülnék. :) A plugin mappingen kívül egyébként azoknál a DAW-oknál ahol támogatott van lehetőség  Mixer és a transport funkciók vezérlésére is anélkül, hogy bármit kéne MIDI mappelni a DAW-ban. 
Ilyen automap szerű dolgot még tudnak az M-Audio bizonyos kontrollerei, illetve úgy tudom, hogy az Akainak is ilyenek az újabb billentyűzetei. Ezeket viszont még nem próbáltam.

Link to comment
Share on other sites

Kétségtelenül jó cucc és biztos hogy megkönnyítené a dolgomat (uaz a lefogás minden fokon, azért az kemény), de van egy olyan elméletem hogy:

Ahhoz hogy számomra hiteles szintimuzsikát hozzak létre, úgy kell gondolkodnom mint egy zongoristának.

Igazából az lenne a legjobb ha mind2 féle cuccot betudnám szerezni, de akkor majdcsak rámenne a tervezett (nagyon)amatőr stúdiómra félretett zsé. :D

 

Egyébként találtam egy ilyet: http://global.novationmusic.com/midi-controllers-digital-dj/launchpad-s-control-pack

Nem ismered véletlenül?

 

(Kiváncsi vagyok mennyire lenne szenvedős beállítani Reaperrel. :) )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...