Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

MIDI billentyűzetek


Tetsuo

Kérdés

Egy kis helyigenyu, jo minosegu "mindenes" kontrollert keresek. Techno zenehez lesz studiozni (nagykepu smiley :)), igy eleg a 2 oktav terjedelem.

Az Akai MPK25 -ot neztem ki. Az is tetszik benne, hogy MPC-szeru swing meg arpeggio van benne, bar allitolag nehez osszehozni a Cubase-zel.

Mi a velemeny rola, esetleg alternativa?

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 229
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Hát nem a felprogramozás volt a bajom azon külön törtem a fejem.... :) Tudtam nem lesz az sem kisebb meló.

De így már valamelyest jobban belelátok. Jordan Rudess-t meg nem is akartam említeni az "HÜLYE"(Jó értelemben persze.....Inkább Istent kellett volna mondani). Én csak a dance of eternityben 49 váltást számoltam, jó aláírom sokszor visszatért ugyanarra, de a programváltó pedált a metlahiba taposta :)

Amúgy meg hiába van a Karmának is saját billentyűzete, van, hogy nincs időd még arra sem hogy átnyúlj a másik billentyűre akármelyik kezeddel sem, jellemzően az ilyen Rudess dolgok miatt, a gyors hangszínváltások miatt. A programváltó pedál amúgy egy zseniális találmány, csak ennyire van időd sajnos. Ja amúgy meg a 8000 is be van neki kötve a rendszerbe mivel ő arról szedi ha jól tudom a Padokat meg az ilyen lágyabb Lead-eket(Pl.: Változó idők közepén a szóló), a v-synth agy meg a vocodere aszem... Na mindegy szóval akkor nekem elég kb. 2 kimenet is, de lehet hogy egy is elég, csak az a lényeg viszonylag jó legyen a billentés, meg ne hulljon szét nekem a cucc pár év alatt. Szóval akkor milyen is lenne nekem megfelelő szinti? Akai mpknak milyen a billentése? vagy az Oberheim mc 2000/3000? Vagy akármilyen más mastert ki ajánl? mostmár tényleg nagyon érdekel.

Még a végén kiderül 70-80 ezer körül már fogok masterkeyboardot kapni, nem kell 200at gyűjtenem egy A-90esre

:D:D

Link to comment
Share on other sites

Üdv.!

Épp böngészgettem a webshopot és meglepődve látom, hogy eltűnt a kínálatból az E-mu Longboard(kiemelt ajánlatokból is).

Talán megszűnt a gyártása, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket?(vagy új billentyűzetek várhatóak az E-mu-tól?)

Akik használnak short/longboardot mik a tapasztalatok, kezelőszervek, driver, billentyűzet, hangmotor terén?

Az esetleges válasz(okat) előre is köszi!

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Szeretném kérni a segítségeteket mitől lehetséges az, hogy az E-MU Xboard 49-em fél hanggal feljebb írja a midi képeket az Abletonban! Tehát egy C lenyomásánál Ciszt rajzol és így tovább, és így fekete billentyűre esnek egyes egész hangok (tehát C, vagy E és még több is)

Fogalmam sincs hogyan lehetne helyre tenni. Controll software-t is átböngésztem már, dee nem sikerült megoldanom a problémát. Nem is tudom mi lehet a gond! Ha tudnátok segíteni nagyon örülnék!

(nem lehet valahogyan resetelni az xboard-ok "agyát"???)

Köszönöm!

Attila!

Link to comment
Share on other sites

Sajnos peched van lehet! Találtam egy dvd-n Xboard mentéseket, de azok csak a hozzá járó EMU hang kollekciókról volt bizt. mentés.

Ellenben egyszer nekem összetört egy ilyen gyári install disc. Írtam az Emu supportnak és válaszoltak, hogy ha a keyboard sorozatszámát elküldöm nekik a vásárlást igazoló számlamásolattal (én lefotóztam), akkor postáznak egy újat és ez meg is történt! Persze azóta mindent eladtam már vagy 7-8 éve. Azért én írnék nekik hogy bár nem forgalmazott termék és másodkézből van, de hátha...

Mondjuk ettől még mindig egyszerűbb lenne vkit találni aki a sajátját lekopizza, meg elmondja mit hogy tudsz beállítani. Biztos működnie kell, bár vmi halványan rémlik most mint ha adott funkciót én se tudtam volna vmire ott beállítani!

Link to comment
Share on other sites

Szia! Akai-t már próbáltam Cubase alatt, Logic alatt is, nem találkoztam problémával, teljesen korrekt módon futott, a Cubase-ben amúgy is könnyű szerencsére kontrollereket címezgetni.

DE! :D Ez egy árban van a Novation Remote SL 25-tel, ami van is a Hitspace-ben, ha van kedved, időd, futhatunk vele egy kört Cubase alatt! (az arpeggiator ebben nincs benne, és vízszintesen egy

sorban vannak a dob-padok, de egy kísérletet megér!

Link to comment
Share on other sites

Nekem jól működik. Ha tudod, hogy az adott szoftveren milyen cc kiosztás van, akkor pl. Polisixnél edit, valamelyik poti elmozdítása, kiírja, hogy milyen control change van beállítva, ekkor a billentyű felett lévő számokkal átírod, és enter, esetleg store. Sztem user oldali hiba van, nem a hardver rossz. Ha kell, privátban keress.

Szia Csaba!

 

Az a gond,hogy kamionosként rohadok egy vasban.....eljöttem otthonról,a billentyű meg otthon maradt. Tehát legközelebb kb 5-6-án érek haza,szerintem,ha privátban írsz egy telszámot,felhívlak,amikor otthon leszek és ráérsz te is. Aztán telón keresztül talán sikerül a "távgyógyászat". Ha megfelel neked így. 

 

Köszönöm,hogy segítesz!

Link to comment
Share on other sites

Nekem jól működik. Ha tudod, hogy az adott szoftveren milyen cc kiosztás van, akkor pl. Polisixnél edit, valamelyik poti elmozdítása, kiírja, hogy milyen control change van beállítva, ekkor a billentyű felett lévő számokkal átírod, és enter, esetleg store. Sztem user oldali hiba van, nem a hardver rossz. Ha kell, privátban keress.

Link to comment
Share on other sites

Helló! A Korg NanoPad 2-ről szeretnék tanácsokat kérni. Elég kezdő vagyok még zenekészítés terén, a rap műfajban szeretnék alkotni,mintázgatni és valamilyen MIDI eszközzel kreálni a zenéket. Arra gondoltam,hogy kezdésnek egy Korg Nano Pad2-vel kezdeném és később vennék egy jobb MPD-t, mondjuk egy Akai MPD 26-ost. Vegyük például a legolcsóbb MPD-t a 18-at hasonlításként a Korg Nanopadhoz,gondolom az Akai jóval jobb és drágább is,nem is 1 kategória igazán,de a kérdés,hogy mennyi a különbség és,hogy megéri-e azt a bizonyos árkülönbséget?Jó kezdésnek ez a Korg vagy inkább hagyjam? Jó kis készülék ez a Korg Nanopad?Megfelel a célnak,hogy megkönnyítse azért látványosan a zeneszerkesztést és jó kis zenéket tudjunk vele összerakni?Tudjátok ajánlani vagy szerintetek meg se éri, még ha olcsóbb is inkább kezdjek később egyből egy drágább MPD-vel?Mik a tapasztalatok a Nanopaddal kapcsolatban? A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Share on other sites

Szeva!

Amugy mi ujság? :D Ja de a Remote funkciókat tudnám használni midi kábellel?

Semmi extra, zenélgetek, nevelem a lányaimat és próbálok talpon maradni ebben az országban (egyre nehezebb..)

Van egy "áthidaló" megoldás az usb-midi problémára, elméletileg ily módon összejöhet a remote controll, midi kábel használata esetén is.

http://azolcsosag.hu...yuzet_atalakito

vagy:

http://www.hangszerd...uct_id=6610%3D0

De majd a "szakik" megmondják, hogy ez így működhet-e, az őszintét megvallva kíváncsi lennék rá jómagam is.

Ugyan ezt nem próbáltam ki korábban de még jól jöhet egy ilyen infó.

Tehát usb driver hiányában/nélkül működhet a daw remote funkció egy ilyen kábellel vagy ez csak egy csatlakozási lehetőség?

Link to comment
Share on other sites

Szép estét Szocsaba! 

 

Az a  gondom,hogy én sem a telepítő cd-t,sem a user gudide-t nem kaptam hozzá.  A könyvet letöltöttem a netről,de mivel nekem csak win 7 van,így a beállítások várnak egyenlóre. Tehát én azt szeretném elérni,hogy ki tudjam osztani a midi cc-t a vsti-mre,az xboard potméterein keresztül. Tehát minden segítséget elfogadok és megköszönöm!

Link to comment
Share on other sites

Azt nem tudom már mellesleg hogy a keyboard szoftverében állíthatók-e a tekerők midi cc# kiosztásai (lehet hogy fixre meghatározottak - manual segíthet), viszont a zenei programok némelyikében van midi learn funkció is, amivel megtaníthatók a keyboard vezérlői a szoftoknak. Ha megfelelően van az Xboard drivere telepítve akkor ilyen néven kell látszania a pc-n mint usb eszköz. Sajna Vistára volt a legutolsó driver kiadva, ezt vedd számításba!

Vhol van egy install cd backupom is ezen kívül, majd szétnézek...

Link to comment
Share on other sites

Én a billentyűzet kemény rugózása miatt adtam el. Már eszembe jutott, az 1 szem sliderét nem tudtam channel volume-ra beállítani, de vhol olvastam hogy talán külön nem is lehetett, ill mindig csak aktuális paraméter értéket állított, de nem volume-ot. A másik hogy a bankváltás nekem nem jött össze sehogy rajta, pedig egy Emu Proteus 2000 volt akkor mellette, így a modulon kellett mindig bankot váltani, utána csak presetet váltott ott 0-127-ig az Xboard. Plusz az egyesével történő le/fel presetváltó gombok számomra nagyon hiányoztak róla mint midi kontroller, de lehet hogy más másképp használja, akinek ettől még tuti. Utána meg amúgy is lett egy Motifom (Yamaha). Az teljesen más világ volt, még a Cubaset is vezérelte gyári setupként stb. Igen, azóta a komolyabb szintikkel foglalkozom csak mint midi keyboardokkal. De nem lebeszélni akarok ezzel! Van zenész kollégám aki egy fing CMK49 Fatarral tolja 15 éve, és olyan zenéket játszik fel sávonként Nuendoba hogy csak lesek. Ahány ház annyi szokás. Sajnálom, talán szocsaba jobban tud majd segíteni.

Link to comment
Share on other sites

Helló! A Korg NanoPad 2-ről szeretnék tanácsokat kérni. Elég kezdő vagyok még zenekészítés terén, a rap műfajban szeretnék alkotni,mintázgatni és valamilyen MIDI eszközzel kreálni a zenéket. Arra gondoltam,hogy kezdésnek egy Korg Nano Pad2-vel kezdeném és később vennék egy jobb MPD-t, mondjuk egy Akai MPD 26-ost. Vegyük például a legolcsóbb MPD-t a 18-at hasonlításként a Korg Nanopadhoz,gondolom az Akai jóval jobb és drágább is,nem is 1 kategória igazán,de a kérdés,hogy mennyi a különbség és,hogy megéri-e azt a bizonyos árkülönbséget?Jó kezdésnek ez a Korg vagy inkább hagyjam? Jó kis készülék ez a Korg Nanopad?Megfelel a célnak,hogy megkönnyítse azért látványosan a zeneszerkesztést és jó kis zenéket tudjunk vele összerakni?Tudjátok ajánlani vagy szerintetek meg se éri, még ha olcsóbb is inkább kezdjek később egyből egy drágább MPD-vel?Mik a tapasztalatok a Nanopaddal kapcsolatban? A válaszokat előre is köszönöm!

Szia Kazama!

Ha teheted hogy várj egy kicsit az AKAI MPD-re, akkor javaslom, hogy inkább azzal kezdj zenélni. Most van is egy AKAI MPD-26 eladó az apróhirdetésben 40 ezer Ft-ért. Ha azt tekintjük, hogy egy új KORG Nanopad meg 17-18 ezer Ft, akkor ha AKAI-ra vágysz, akkor egy ilyen KORG Nano-val elkótyavetyélnéd a terved árának majdnem a felét.

Mondjuk ha sokkal nagyobb lenne az árkülönbség, akkor felesleges lenne várni az MPD-re, mert amúgy meg símán bele lehet vágni egy KORG Nano-val is. Úgy tűnik még sok tanulnivalód van, így az első időszakokra simán kiszolgálhat a NanoPad. Az egész dolog leginkább annak a szoftvernek a függvénye, amit meghajtasz a számítógépeden a kontrollerrel. Mert azt ugye tudjuk, hogy PC szoftver, vagy más komoly hardver nélkül sem az MPD, sem a NanoPad nem alkalmas "semmire".

A Nanopad a saját szoftverében ugyanúgy felprogramozható a zenei programod funkcióihoz, mint bármelyik AKAI MPD... illetve a KORG Nano is dinamikus, így azzal sem nyúlsz mellé, plusz van rajta az XY pad, amivel szintén jó szűrőcsavargatásokat lehet előidézni. Persze jónéhány csúszkával és tekerővel kevesebbed lenne egy KORG Nano-n. Így ezeket kell mérlegelned, hogy milyen funkciókat szeretnél kiosztani, és azokra alkalmas-e a választott eszközöd.

Amit még nagyon érdemes megfontolni, hogy a KORG NanoPad csak mini USB csatlakozással rendelkezik, így csak számítógépre tudod kötni... később nem tudod MIDI láncba beilleszteni ha netán kicsit felfejlődne a cuccod és adnál neki valami egyszerűbb feladatot. Ezzel ellentétben az AKAI MPD rendelkezik normál USB és MIDI csatlakozásokkal is, így profira fejlesztett cuccba is beilleszthető, lehet neki helyet találni.

Link to comment
Share on other sites

Gugliba beírod, hogy xboard control software, a Creative supportnál ott vannak az applikációk, letöltöd használod. Sztem megy minden oprendszeren. A programon belül tudod konfigurálni a potikat, én csak a velocity görbét állítottam. Ettől függetlenül program nélkül is tudsz hozzárendelni cc értéket: edit gomb,stb.

Link to comment
Share on other sites

Természetesen több kimenet több lehetőség. De ettől még le kell szervezni a különböző zónák, layerek, MIDI kimenetek funkcióit, ha pedig már úgyis programozza a címzéseket az ember, akkor nem feltétlenül kell ennyi csatlakozás. Bizonyára van olyan élőzenei összeállítás amikor jól jön 4 kimenet. Leginkább ha olyan eszközöket használunk, amin nincs MIDI THRU kimenet, vagy ha az egy láncolaton túl sok adatforgalom történne és túl sokmindenre kéne figyelni, esetleg MIDI-time szinkronizáció is folyik az eszközökön, amiből meg valamit ki akarunk hagyni. De alapvetően nem igazán látom a szükségességét ennyi MIDI kimenetnek... elképzelni sem tudom, hogy milyen bonyi setup kéne ahhoz, hogy ezt így kelljen megoldani. Ha megvannak az elképzelések és minden eszköznek van MIDI THRU csatlakozása, akkor akár egyetlen MIDI OUT-ra fel lehet őket fűzni egymás után. Nekem spec 2 MIDI kimenetem volt, de a másodikat soha nem használtam, pedig volt hogy 6 eszköz szerepelt a láncban, amiből az egyik MIDI szinkront is adott.

Ettől viszont még nem változik az a tény, hogy az A90-nek baromi jó a billentése és jók a masterkeyboard funkciói... legfeljebb 1 csatlakozást használnál belőle :D

Esetleg ha leírod az eszközeidet és az elképzeléseidet, ki lehet deríteni, hogy mennyire érdemes megbonyolítani a dolgot, vagy épp egyszerűsíteni.

Link to comment
Share on other sites

Megnéztem több Gömöry videót, de bevallom egyet sem találtam, amin 1-nél több MIDI kimenetet használt. Gondolom neki alapban benne van(nak) a megfelelő bővítőkártyák az A90-ben is.

Neked egy ilyen alap-hangkészletet kell kiváltani egy hangmodullal ahogy mondtad olyannal, ami jól szól élőben... ehhez kell egy MIDI OUT csatlakozás.

Alapvetően a KARMA-nak és a JP-8000-nek is van saját billentyűzete, így kérdéses, hogy szükség van-e őket külsőleg vezérelni. Alapvetően élő szituációhoz megfelelő bonyololtságú beállításokat már az egyetlen hangmodulodon belül is létre lehet hozni minden további csatolás nélkül, de tételezzük fel, hogy a KARMA-ban vannak olyan hangszínek, amiket együtt szeretnél hallani a hangmoduloddal... nincs más dolgod mint a hangmodul THRU csatlakozóján továbbhaladni a KARMA-ba... fontos elem, hogy a midi csatornák szerepeit előre átgondoltan le kell osztani már a masterkeyboardban.

Ha a hangszerek hangszínei azonos numerikus helyen szerepelnek... akkor nincs semmi dolgod, csak nyomsz egy programchanget a Masterkeyboardon és a MIDI láncon lévő összes hangszer az éppen vezérelt MIDI csatornán ugyanarra a hangszínre ugrik. Ezeket a setupokat előre le kell gyártani és felprogramozni, ezt semmiképpen nem úszod meg, de ezen elmélet mentén bármennyi szereplős is lehet a MIDI láncod, fel lehet (kell) készíteni az egyes elemeket a közös munkára.

Legjobb példa Jordan Rudess. Ő a teljes műsorban használt hangszíneket minden egyes eszközében szépen, sorban egymás után teszi és játék közben semmi mást nem csinál, csak egy PROGRAM UP pedállal léptet a következő hangszínre, amire az összes egymás után kötött hangszer rááll. A különbség közte és köztünk az, hogy ő egy számon belül vált legalább 20-szor, mi halandók meg max. kétszer :D De ha ő veszi a fárdságot és egy koncertre felprogramoz mondjuk 200 lépést, akkor nekünk is belefér, hogy létrehozzunk mondjuk 10-20 beállítást :D

Ezeket a beállításokat sehogyan sem ússzuk meg, maximum, ha vannak fix hangszín-sémáink amiket több számban is használunk... pl. Zongora, Zongora+String, Orgona, Lead szóló stb. ezek bármikor behívhatóak Joker-ként :)

Ami egy kicsit érdekesebb az a vokálgép. Annak illik külön zónát készíteni a billentyűzeten. Mondjuk bal kéznél a legalsó oktáv le lenne splittelve a számára... ez esetben valóban egyszerűbb megoldás, ha ennek a vezérlésére felhasználjuk a második MIDI OUT-ját a masterkeyboardnak. De ha nincs második MIDI csatlakozásunk, akkor sem kell kétségbe esni, mert a vokálgépek csak egy címzett midi csatornán fogadják a harmóniákat, az meg THRU láncból is kinyerhető, hisz egy MIDI adatfolyamon belül 16 különböző csatornát tudunk megkülönböztetni, így azt is le tudjuk szervezni hogy melyikre reagáljon a vokál, a többi hangszer meg arra ne.

A JP-8000-et nem részletezném, hisz az egy szóló szinti... nehezen tudnám elképzelni, hogy szükséges felmidizni egy kalapácsos mechanikára :-)

A szobai környezettel sem érdemes így előre foglalkozni, hiszen ha előre felfűzünk egy kupacra mindent, akkor is a MIDI csatornák címzésével, ki-be kapcsolásával, a program change és bank parancsokkal illetve ugyanezen midi utasítások szűrésével mindegyik hangszerben vagy modulban megszólaltathatunk, vagy épp elhallgattathatunk bármit.

Szerintem ez nem olyan nagy para, mint amennyire gondolod. Persze vegyél A90-et a billentése és a lehetőségei miatt és mindent megtehetsz vele amit elterveztél..., de amondó vagyok, hogy ha nem találsz, akkor nem kell feltétlenül kötni az ebet a karóhoz... 1-2 MIDI kimenetes masterkeyboarddal is meg fogod tudni oldani ugyanezeket a feladatokat. A koncertre ígyis-úgyis előre fel kell programoznod mindent, azt sehogyan sem úszod meg.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

a Fatar billentyűzetem pár hete bekrepált, és bekapcsolt állapotban folyamatosan modulációs jeleket is lead, holott nincs használatban a modulációs kerék. Van valami tippetek, hogy mit lehet vele kezdeni, érdemes szervizelni? Foglalkoznak ezzel egyáltalán valahol?

Köszi előre is!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...