Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kompresszor+EQ+ egyebek...


feckamusic

Kérdés

Sziasztok!

Régota szemezek ilyen összetett cuccokkal mint pl ez: Avalon de az ára nagyon nagy. (Persze én is tudom hogy minőség).

Egyik barátom mutata ezt aminek ebayen 200 körüli ára van és ez elfogadhatónak tűnik.

A2

Bár jobban örülnék ha magyar boltba tudnék ilyet szerezni, Számla, granacia meg hasonlók véget.

A kérdés viszont az lenne hogy ti ismertek e hasonló jó cuccot. Ha igen mi az? Esetleg olyat amibe van még Limiter is vagy külön esetleg valami tuti jó limitert.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 212
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

És mi a helyzet a kompresszor effektként való használatával? Arra nem jók az olcsóbb cuccok?

Elektronikus zenében vannak olyan komoly analógos sound-szétcsapatások, hogy az eredeti dobhangra már nem is hasonlít, mégis nagyon frankó, telt, meleg de torzított, véletlenszerűen változó, enyhe és durva fésűszűrős sound (ez szerintem a LPF és a szalag hangja).

Erre pedig kifejezetten jó a plugin. Nem érdemes analógba küldeni az anyagot, hacsak nincs egy olyan kompresszorod, aminek soundja is van. 

Link to comment
Share on other sites

Üdv,

Nekem van egy itthon a felvételi láncba. Nagyon komolyan szól a kis cucc, én basszus felvételéhez használom, egy DSI Mopho-t küldök át rajta. Ez igazából ez nem compressor, hanem tube leveller, a különböző amplitudójú jelet kihúzza szép egyenesre, jó kövér hangja van.

Van rajta sidechain opció is, bár ezt még nem próbáltam ki. A csövet cserélni kell majd benne egy idő után, de ez nem nagy tétel. Ha találsz jó áron, ne hagyd ki sztem!

Hello!

Szeretnék venni egy SUMMIT AUDIO TLA-50-es compressort.

Van-e bárkinek valami tapasztalata a berendezéssel kapcsolatban?

Üdv

Link to comment
Share on other sites

Igen,így visszaolvasva kicsit konkrétabb is lehetett volna a kérdésem,de ilyesmi választ váratam.
A kérdésem inkább hangzási sajátosságokra értendő,mint pl. egy 1073-nál hallható is ez vagy egy 610nél.
Van egy ISA One-om,szeretem is,de nem érzem annyira teljesnek,nyitottnak a hangját,mint mondjuk egy Avalon 737-nél - nem volt dolgom vele és nem is tervezek beszerezni belőle,mert amúgy nem jön be a cucc - plusz az usb-s megoldású Total Recall fícsör is nagy segítség lenne nekem.
Csak ugye minden műfajnak megvannak a sajátosságai - legalábbis ahogy én utánanéztem - pl. a HipHop,RnB stílusú éneket,rapet kint vagy Avalon 737-en keresztül veszik fel a beépített preamppal használva a kompit,vagy rákötve egy distressort,olykor egy 1073-mat használnak az Avalon kompijával és így érik el azt a kívánt nyerst amit később mondjuk egy SSL pulton kitekerneknek 9000en vagy 4000en,de hallottam ISA 430cal is szép eredményeket( lásd Missy Elliott aki egy Sony C800ba nyomja ezen keresztül) és itt jön képbe inkább ez az inthebox dolog,ami költséghatékonyabb,igaz ugyanolyan nem lesz mint a standard csak másabb,mert más cuccon lett felvéve,ez nekem mind tiszta.
A kérdésem akkor mégegyszer úgy hangzana ezeket összevetve,hogy a 8801 milyen adott stílus/stílusoknak áll jól minden előnyével és hátrányával egybevéve?

Link to comment
Share on other sites

Hello! Még egy olyan kérdésem lenne, ami lehet hogy hülyeség de ha megveszem a fent említett SUMMIT AUDIO TLA-50 levellert, akkor tudom e használni úgy, hogy a már felvett jelet ebbe küldöm ki, majd onnan vissza a gépbe. Mintha egy "külső plugin" lenne az adott csatornán?

(Logic Pro 8-at és egy M-Audio ProFire2626-ot használok)

Köszi a válaszokat!!

Simán tudod. Annyi, hogy az A/D D/A konvertereid milyensége azért itt komoly befolyásoló tényezövé válik már.

Link to comment
Share on other sites

"Ha az ISA 430mkII rosszabb lenne mint az mkI, az meglepne. Az ISA 110-zel néztem össze, onnan tudom."

 

Nemrég itt volt egymás mellett a kettő és elég egyértelműen jobban szólt a régi.

És nem csak szerintem.

 

Nem firtatom, hogy ezt tapasztaltátok, de maradok szkeptikus. Valami más oka kell legyen a dolognak. Beugrott, hogy annó a kompresszor miatt összenéztük őket, és szerintem feltűnt volna, ha nem ugyanaz. A kompresszor egyértelműen az mk II javára billenti a mérleget, ezt lecsekkoltuk Silkkel.

 

 

azért ez kitette az arcomra a mosolyt, big respect Mikkas-nak (na ebben egy darab milliós cucc sincs)

 

És ezt hallani is, ahogy azt is, hogy alig volt vele munka :) Hogy meglepődnél, ha még az is kiderülne, hogy nemcsak hogy szoftverrel, de mindössze 2 óra alatt dobták össze! :)))

 

Nem értem miért ezt linkelted be, ennél szoftverből ezerszer jobbat és érdekesebbet is lehet csinálni. Nálam legalábbis úgy szól mint egy darab papír, és ha nincs rajta az ének, ezt a hangszerelést akárki is csinálhatta volna. Biztos olcsón dolgozott vagy nem tudom.

Link to comment
Share on other sites

de! a vokál :D azt biztos drága cuccokon vették fel, amúgy értem mit mondasz és teljesen igazad van!

Mi trance-erek kb egy hétig sírtunk azon a videón amikor egy "szaros" sylenth one vsti-vel szénné aláznak egy virus ti 2-t és a tanulság az hogy attól hogy pénzed van még nem leszel májer ;) persze virus nem fagy le meg azért az az igazi de mikor a hülye gyerekek ugyis mp3ba fogják tolni -0.2RMS-re masterelve akkor már tök mindegy lesz neki és hát manapság loudness war ide vagy oda mindenki addig tolja neki a kakaót amíg lehet....én is :S

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!Segítséget kérnék a következő dilemmára.Preampot szeretnék venni mégpedig a következő listából valamelyiket:

Focusrite ISA ONE Analog

SPL Goldmike 9844

Universal Audio Twin Finity 710

Esetleg valami más hasonló árban :)

Hangkártyám: Focusrite Scarlett 8i6, Mikrofon: Rode Nt2-a, Hangfalak: Mackie MR8 mkII

Nem feltétlenül szükséges a 2 csatorna,csak ha megfelelő árban kínálják akkor miértne :),Előre is köszönöm!A stílusirányzat: pop-rock,esetleg rnb.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Egy jól szól, de nem egy milla csatornába szeretnénk beruházni. Jelenlegi eszközeink amelyek kapcsolódnak a témához:

pc (i7, ssd,8g ram),

Samplitude 11 pro

presonus firestudio,2db presonus digimax fs,

mikrofonok:

shure Beta 58A-k,

shure Beta 57A-k,

Shure 93,

Beyerdinamic OPUS 59 Germany 5565,

T-bone Cc75

Behringer B1,

Audio technica:

Atw-a3,

atw-3141,

atm-350,

at4050sm,

2db at 4021,

Szóval szeretjük a presonus preampjait, de szeretnénk tovább lépni egy szintet, mert pl az ének felvételeink hagynak kívánnivalót maguk után. Ének felvételeknél főleg az at 4050 - et használnánk. És ha már beruházunk valamibe , jó lenne ha nem csak kifejezetten énekre tudnánk használni.

Kb ilyesmire gondoltam: Summit a. 2ba-211 és egy summit a tla-50. Csak azt olvastam a tla 50 elég zajos. Van valakinek tapasztalata?

Kb ebbe az árkategóriában gondolkozunk 500-600.000 ig.

Mindenféleképp valami csöves preampba gondolkozunk, mert a 4050 mic elég natur, jót tenne egy kis melegség neki. (A mikrofonjainkat nem áll módunkban lecserélni)

Esetleg szóba jött még a dbx 160a - pl egy uad 710-el.

vagy egy uad 4-710 is a saját kompresszorával-vonzó ár négy csatornára, a/d konverter,komp.-csak nem tudom mennyire használható a kompresszora mint leveller , énekre bass gitárra.

Egy leveller mindenféleképpen jól jönne, kiegészítve valami csöves preamppal.

Mivel nem sok dolgunk volt eddig vasakkal ezért nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsot adni, persze aki használt már ilyen eszközöket.

Link to comment
Share on other sites

Köszi a választ! Hát többnyire énekre szeretném használni, de mondjuk a gitárfelvétel sem lenne kizárt,bár arra később vennék valami mást!Szóval 90szazalékban énekre használnám.

Én az ISA ONE-t venném, azzal nem lehet mellényúlni.

Éneken, akusztikus gitáron, gitárláda előtt, pergőn, tamokon, mindenhol odab..sz :)

Később, ha kell a "csőhang" az énekre, akkor valamelyik 610-es előfok. A 710 nem úgy szól sajnos... :(

Link to comment
Share on other sites

Nekem a 4-710D bevált. Szerintem nagyon jó eszköz kellemes hangal! Egyik legjobb preampom!

Én használom énekre is és hangszerfelvételre is (Szinti, dob, gitár).

Szerintem ár érték arányban a legjobb... A/D konvertere se rossz..

Leveller: Én használom de erről nem tudok nyilatkozni mert más levellert nem használtam még. Nekem tetszik.

Köszönöm a válaszodat!

Link to comment
Share on other sites

Gamba!

Miért nem gyüjtesz még egy kicsit, s veszel egy Summit Everest-et? Tökéletesen neked való lenne. Van benne két preamp, csöves és tranyós is, passzív csöves EQ, meg egy nagyon júzerfrendli kompresszor. Ráadásul uncompromise, azaz abszolút top minöségü, mind technikai, mind zenei értelemben. Ennél jobb ár/érték arányt nem találsz

Esetleg ha egy hosszabb upgrade projektben gondolkosz, 500-as formátum. Bele egy 1073LB, API550EQ és egy 2264LB. Ez ugyan drágább, de késöbb költséghatékonyabban lehet bövíteni.

Fontold meg ezeket a tippeket is szerintem...

Link to comment
Share on other sites

Középáras kategóriában nem annyira gáz pölö a Drawmer. Föleg a 1960-as cuccaik, Ds 201, nagyon jók. (Viszont ezek azért nem olcsók annyira...néha ennyiért már komolyabb cuccok is elérhetöek, attól függ mi kell...)

Szerintem a Drawmer egyetlen valódi előnye a jó kompresszor (ÉS FŐLEG GATE!) karakterisztika. De maga a jelút csapnivaló, már zéró beavatkozásnál is eszi a dinamikát, magasakat, stb. Szerintem outboardból a középútnak nincs értelme, mert egész egyszerűen egy tönkretett, processzált hangnál jobb egy processzálatlan, egészséges. Én eladtam az összes Drawmeremet.

Link to comment
Share on other sites

Én meg úgy vettem észre, hogy az olcsó kompresszoroknál az is jobb, ha nem használja az ember. Vagy egy plugin.

Jelentős károkat tud okozni még egy jól felvett hangban is, de haszna semmi nem mutatkozik :-)

 

Ez egy érdekes közhely, aminek természetesen van alapja. Inkább legfeljebb az a valóság hogy az olcsó kompresszorokat nem célszerű pont úgy használni mint a drága társaikat. Hiszen sokkal másabb korlátaik vannak. De még ez is közhely.

 

Mert szinte ahány kompresszor annyiféle beállítással - "elhelyezéssel" - érhető el a kívánt "hozzáadott érték" sound. Még a középkategóriára is simán igaz hogy nem működik az a recept hogy mittomén 1:4 ratio, -10 treshold, 30 ms attack, 2 ms release beállítás mindenütt ugyanazt a hatást adja, ez nem univerzális közös nyelv, hogy kompatibilis lenne a klf. kompresszorok beállítása.

 

Ugye különféle VCF vagy optikai esetleg csöves megoldások váltják ki az eredményt, és azokból is sokféle van, sokféle megoldásban  összerakva, sokféle minőségben.

 

Azt hiszem az olcsó - Alesis - kategóriában pont a Daft Punk bizonyította hogy de bizony lehet ezzel is. Mondjuk nekem éppen nem tetszik az az Alesis saját használatra, de másnak meg igen.

 

Én meg inkább az olcsó pluginektől óvok bárkit. Tök felesleges.

 

Szerintem az olcsó kategóriában úgymond otthonra még a csúcskategória és elvérzik, ha a többi eszköz nem abszolút PRO és a megoldás is nem abszolút PRO. Mert a felvétel az egy külön kategória: egy 1820m-el otthon felbohóckodni egy Manley is vagy hasonló meglehetősen vicces párosítás lenne.

Link to comment
Share on other sites

És mi a helyzet a kompresszor effektként való használatával? Arra nem jók az olcsóbb cuccok?

Elektronikus zenében vannak olyan komoly analógos sound-szétcsapatások, hogy az eredeti dobhangra már nem is hasonlít, mégis nagyon frankó, telt, meleg de torzított, véletlenszerűen változó, enyhe és durva fésűszűrős sound (ez szerintem a LPF és a szalag hangja).

Link to comment
Share on other sites

Semmiképpen nem szeretnélek lebeszélni róla, szerintem jó kis cucc, ár/érték viszonyban nem biztos, hogy találsz jobbat.

Amiről beszélek inkább élőzésnél jön elő:

adott egy teljes mix, mindenféle nem kompresszált hangszerekkel, nagyon erős subbasszussal, és az RNC rátolod a masterbuszra, hogy egy kicsit kordába tartsa a tranzienseket. Na ekkor, ha erőteljesebb (6db+) csökkentést használtam akkor éreztem, hogy a mélyek eltünedeztek, de ez szerintem nem a cucc hibája.

Kicsit kiegyenlítettem a mixet, meg a basszusokon állítgattam egy kicsit és minden rendbe jött.

Sőt annyira bejön a RNC, hogy gondolkodom a RNLA meg a RNP 8380 megvételén.

Link to comment
Share on other sites

 

Egy észrevételemet azért megosztanám: a "pro audio scene" valahol olyan, mint a borászat, élményeken és ízléseken alapszik, nem is biztos, hogy mindig egzakt eredmények közt, így tehát akár nüansznyi különbség is lehet egy 500 ezres vas és egy minőségi fizetős plugin között, de lehet hogy orbitális szakadék. Lehet Silk elsírja magát a mixeden, A/D meg alig hall különbséget, Kispista meg belelátja a kék eget is, és elkezd felül fogalmazni, hogy "a teteje csörömpölésének ízvilága eléggé markáns, ezért a közép fluttyogásának meleg lágy attitűdjét egyszerűen meg kell zabálni" azt te meg állsz, hogy bazzeg, nem hallok különbséget, vagyis de, csak az ennyivel rosszabb mix megér nekem 600ezer forinttal vastagabb pénztárcát...Úgyhogy az ilyenektől feláll a szőr az én hátamon is. pláne, ha nem is tudják a lehallgatás előtt, hogy melyik-melyik.

De a lényeg nem ez! A kib@szott feeling! Hogy vannak ilyen pro cuccaid, és örömmel tölt el velük zenélni, szívesebben dolgozol olyan környezetben, kitudja még inspirál is, nem csak lehuppansz egy monitor elé azt csavarod a digitális potikat. Szerintem ez a legfontosabb!

csóró kontra pro nézőpontok:

1.) Eleve kizárt dolognak tartom, hogy egy 800 ezres Neumann mikrofon plusz tudása egy AKG C212-vel szemben megérje azt a 600 ezer forint különbözetet. 

2.) Kurvára megéri a különbözetet, hogy alig kell a hangokon igazítanom ezzel megspórolva súlyos munkaórákat, arról nem beszélve, hogy így hatékonyabban és OLCSÓBBAN dolgozok AAA zenekarokkal mint a konkurencia.

De nyilván a PRO árakat a PRO emberekre lövik be akik PRO összegeket keresnek a PRO szaktudásukkal, ezzel nehéz lenne vitába szállni. Nagyon sok színtéren lehet megvitatni a hangtekhnikát, de egy dologgal nagyon egyetértek abban amit írtál, hogy hallgass magadra és próbálkozz, aztán ha a saját ízlésedre belövöd a dolgokat, akkor nagy baj nem lehet. Mondjuk nekem fontos hogy nálam jobban hozzá értők megerősítsenek abban, hogy jó az irány, mert nincs elég tapasztalatom még, de idővel az is lesz. Na ez hosszú lett, békesség!

 

 

Szinte minden modatod súlyos tévedésről árulkodik.

"PRO" szinten ritka a plugin, tehát nem érdekli az emberünket a monitor előtti digitális gombok csavargatása. Ezeket a szoftvereket amatőröknek gyártják, akik olyat szeretnének, mint az igazi, csak nincs rá pénz vagy ok, hogy megvegyék.

Bizony az a drága mikrofon pont annyival jobb, mint amennyivel drágább:-). Nem feltétlen az említett két mikrofont hasonlítanám össze, mert más karakter, de egyazon célra gyártott termékek közt bizony ez az igazság. Ha ezt nem érted, akkor még nem találkoztál ilyen eszközökkel.

A magas színvonalú stúdió eszközök nem azért drágák, mert profiknak készül és van pénzük. Ezeket a berendezéseket nagyon kis darabszámban, többnyire kézzel szerelve vagy legalábbis komoly mérnöki támogatással készítik. 

Kereskedelmi célú stúdiók nincsenek pro hardverek nélkül. Anélkül nem lehet előállítani a terméket. Üdítő gyár sincs palackozó üzem nélkül. 

Nem arról van szó, hogy gyorsabban dolgoznak ezekkel a berendezésekkel, hanem nélkülük nincs zeneipar.

Ebbe körbe nem tartozik bele az DJ kategória, de hát az nem is zene. Azt viszont lehet otthon gyártani, pluginekkel.

Link to comment
Share on other sites

Ez egy érdekes közhely, aminek természetesen van alapja. Inkább legfeljebb az a valóság hogy az olcsó kompresszorokat nem célszerű pont úgy használni mint a drága társaikat. Hiszen sokkal másabb korlátaik vannak. De még ez is közhely.

 

Mert szinte ahány kompresszor annyiféle beállítással - "elhelyezéssel" - érhető el a kívánt "hozzáadott érték" sound. Még a középkategóriára is simán igaz hogy nem működik az a recept hogy mittomén 1:4 ratio, -10 treshold, 30 ms attack, 2 ms release beállítás mindenütt ugyanazt a hatást adja, ez nem univerzális közös nyelv, hogy kompatibilis lenne a klf. kompresszorok beállítása.

 

Ugye különféle VCF vagy optikai esetleg csöves megoldások váltják ki az eredményt, és azokból is sokféle van, sokféle megoldásban  összerakva, sokféle minőségben.

 

Azt hiszem az olcsó - Alesis - kategóriában pont a Daft Punk bizonyította hogy de bizony lehet ezzel is. Mondjuk nekem éppen nem tetszik az az Alesis saját használatra, de másnak meg igen.

 

Én meg inkább az olcsó pluginektől óvok bárkit. Tök felesleges.

 

Szerintem az olcsó kategóriában úgymond otthonra még a csúcskategória és elvérzik, ha a többi eszköz nem abszolút PRO és a megoldás is nem abszolút PRO. Mert a felvétel az egy külön kategória: egy 1820m-el otthon felbohóckodni egy Manley is vagy hasonló meglehetősen vicces párosítás lenne.

Pár dologban egyet is tudok veled érteni. A probláma az, hogy aki az alsó kategóriás kompresszorból jó dolgokat hoz ki, az a legtöbb esetben profi és bármivel képes ezt megcsinálni. Ez a tudás nem szokott meglenni azoknál, akik ezt veszik és várják a csodát. A csoda helyett pedig az ízléstelen hangzás jön csak. A probléma ott szokott kezdődni, hogy azt sem tudja, mit kell hallgatni. A nagy kompresszorok ebben a tekintetben (is) hasznosak. Nehéz velük igazán rosszat csinálni és a sound pedig jön magától. 

 

Az olcsó (ingyen) plugin tényleg nem jó semmire. Az UAD pluginekkel viszont jó dolgokat lehet csinálni. Első sorban pont ezeknek az embereknek fejlesztették ki.

Link to comment
Share on other sites

A mikrofon előfok kimenetét nem lehet egy másik mikrofon előfok bemenetére kötni.

Vagyis lehet, de semmi jó nem fog belőle kisülni.

A mikrofon előfok vonal szintű kimenetét tehát csak vonal bemenetre kötheted.

Véletlenül sem szeretnék vitatkozni, de a Focusrite Saffire pro 26-nak például szimmetrikus bemenete csak xlr csatlakozón keresztül lehetséges, ami automatikusan aktiválja a mikrofon szintű bemenetet, Ha a bemenet érzékenységét a lehetséges minumumra állítom, ez nálam -végtelen, akkor tudom a bemenetet szimmetrikus bemenetként használni. Ezt nem én találtam ki, először Silk mutatta, hogy így csináljam. Nem sült ki belőle semmi rossz. Ha a bemeneti érzékenységet egy kicsit is megemeltem, na az tényleg szar volt.

De én nem akarok vitatkozni, csak segíteni szerettem volna.

peace!

Link to comment
Share on other sites

Bármivel, ami FW-t használ. Focusrite, UAD, M-Audio.

Úgy tűnik, nem olvastad el figyelmesen amit írtam. Ha lusta vagy, akkor összefoglalom megint, de az eredeti hozzászólásomban megtalálod a miérteket is részletesen kifejtve.

1) a PC firewire csatolóknak a teljesítménye szokott problematikus lenni.

2) Mivel a hangkártyáknak a teljesítményigénye sokkal szerényebb, mint egy UAD kártyának (olvasd el ismét mit írtam a csatornaszám-igényről!), ezeket nem veheted egy kalap alá.

3) UAD-2 Satellite (tehát a firewire-ös változtat)-hoz NINCS szoftver PC-re. Leírtam miért. Van viszont az Expresscard változatnak.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...