Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kompresszor+EQ+ egyebek...


feckamusic

Kérdés

Sziasztok!

Régota szemezek ilyen összetett cuccokkal mint pl ez: Avalon de az ára nagyon nagy. (Persze én is tudom hogy minőség).

Egyik barátom mutata ezt aminek ebayen 200 körüli ára van és ez elfogadhatónak tűnik.

A2

Bár jobban örülnék ha magyar boltba tudnék ilyet szerezni, Számla, granacia meg hasonlók véget.

A kérdés viszont az lenne hogy ti ismertek e hasonló jó cuccot. Ha igen mi az? Esetleg olyat amibe van még Limiter is vagy külön esetleg valami tuti jó limitert.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 212
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

...mindenki azzal főz amije van és olyat amit szeret és a kedvenc receptedhez veszel alapanyagot is ;)

 

de szépen eltetszett mondani miért szeretem én a Reason-t, a többi DAW-ban alád tolják az elérhető földi gyönyörök mindegyikét, ebben neked kell okosnak lenned, ergo mekkora truváj már feljutni vele az Armin van Buuren Official -ra (mai tweet)

 

azért ez kitette az arcomra a mosolyt, big respect Mikkas-nak (na ebben egy darab milliós cucc sincs)

Link to comment
Share on other sites

de! a vokál :D azt biztos drága cuccokon vették fel, amúgy értem mit mondasz és teljesen igazad van!

Mi trance-erek kb egy hétig sírtunk azon a videón amikor egy "szaros" sylenth one vsti-vel szénné aláznak egy virus ti 2-t és a tanulság az hogy attól hogy pénzed van még nem leszel májer ;) persze virus nem fagy le meg azért az az igazi de mikor a hülye gyerekek ugyis mp3ba fogják tolni -0.2RMS-re masterelve akkor már tök mindegy lesz neki és hát manapság loudness war ide vagy oda mindenki addig tolja neki a kakaót amíg lehet....én is :S

Link to comment
Share on other sites

És mi a helyzet a kompresszor effektként való használatával? Arra nem jók az olcsóbb cuccok?

Elektronikus zenében vannak olyan komoly analógos sound-szétcsapatások, hogy az eredeti dobhangra már nem is hasonlít, mégis nagyon frankó, telt, meleg de torzított, véletlenszerűen változó, enyhe és durva fésűszűrős sound (ez szerintem a LPF és a szalag hangja).

Link to comment
Share on other sites

Ez nem ilyen egyszerű dolog, de ha a két jelzett paramétert túl "gyors reagálásúra állítod", akkor szinte semmi változást nem fogsz hallani az eredeti trackhez képest.

Ahogy növeled a paramétereket, fog elveszni a hang dinamikája. Először indításkor, majd szépen az egész hangot szétnyomod.

A gyors beállítások inkább a dobokhoz kellenek. 

Mindenek előtt azt kellene tisztázni, hogy mit is szeretnél a kompresszorral elérni. Addig nem is érdemes bekapcsolni, ugyanis az esetek hatvan-hetven százalékában van jobb megoldás.

Link to comment
Share on other sites

A doboknál hallom egyedül ha túl lassú. De nekem még soha nem volt túl gyors semmihez.

 

... ha a két jelzett paramétert túl "gyors reagálásúra állítod", akkor szinte semmi változást nem fogsz hallani az eredeti trackhez képest.

 

Ez biztos nem igaz. Elméletileg ha túl lassú az attack akkor avatkozik be később. Ha egy dob-nál lassabban reagál mint ahogy a dob elhalkul akkor nem lesz hallható az eredmény. A kérdés az, hogy az éneknél miért nem kellene, hogy azonnal avatkozzon ahogy az amplitúdó eléri a beállított küszöbértéket.

 

 

Ahogy növeled a paramétereket, fog elveszni a hang dinamikája.

 

Inkább úgy marad meg jobban az eredeti legalábbis a tranziensek.

 

 

A gyors beállítások inkább a dobokhoz kellenek. 

 

Értem. A kérdésem a miért kell a lassú beállítás. Mihez rossz konkrétan a vokálhoz miért rossz a gyors. A lassúság funkciójára akarok úgy rájönni, hogy halljam is. Elméletben megvan az értelme. Az ének elejét végét változtatja a küszöbérték előtt után csak éppen nem hallom hogy azt tenné.

 

 

Mindenek előtt azt kellene tisztázni, hogy mit is szeretnél a kompresszorral elérni. Addig nem is érdemes bekapcsolni, ugyanis az esetek hatvan-hetven százalékában van jobb megoldás.

 

Simán leveler-ként. Tudom használhatnék mást is. Vocalrider, LA2A utánzatok de azok is végül ugyanazt teszik kevesebb beállítási lehetőséggel. Azoknál fix a két fent említett paraméter ezért főleg énekre basszusra ajánlják a használatát.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Ez biztos nem igaz. Elméletileg ha túl lassú az attack akkor avatkozik be később. Ha egy dob-nál lassabban reagál mint ahogy a dob elhalkul akkor nem lesz hallható az eredmény. A kérdés az, hogy az éneknél miért nem kellene, hogy azonnal avatkozzon ahogy az amplitúdó eléri a beállított küszöbértéket.

 

A release-t is rövidre akartad állítani. Ha azt nullára álíltod, szinte semmit nem csinál.

 

Leverként mást kell várnod, mint kompresszornak használva. Azt hiszem, a kompresszort hallod működni, a leveler-t nem. 

Az LA3A-ban ezek a paraméterek nem változtathatók, pont azért, hogy a hang indítását ne tudd vele rombolni.

Egyébként a legjobb leveler a hangerő automatika. Az nem rontja el a hangot és home körülmények között azért van rá idő.

Link to comment
Share on other sites

FMR RNC nevű kompresszort nézegettem, mivel szeretnék egy olcsó, de ár-érték arányban jó kompresszort homestúdiózgatásra és ezt eléggé dícsérgetik. Van valakinek ezzel a cuccal tapasztalata ?

 

Illetve ha valaki 50-60e körül tudna olyat ajánlani, amiért egyáltalán érdemes pénzt adni, azt megköszönném.

Link to comment
Share on other sites

Alesis 3630-at nezd meg. Ar/ertek aranyban home studioba eleg jo.

 

 

FMR RNC nevű kompresszort nézegettem, mivel szeretnék egy olcsó, de ár-érték arányban jó kompresszort homestúdiózgatásra és ezt eléggé dícsérgetik. Van valakinek ezzel a cuccal tapasztalata ?

 

Illetve ha valaki 50-60e körül tudna olyat ajánlani, amiért egyáltalán érdemes pénzt adni, azt megköszönném.

Link to comment
Share on other sites

FMR RNC nevű kompresszort nézegettem, mivel szeretnék egy olcsó, de ár-érték arányban jó kompresszort homestúdiózgatásra és ezt eléggé dícsérgetik. Van valakinek ezzel a cuccal tapasztalata ?

 

Illetve ha valaki 50-60e körül tudna olyat ajánlani, amiért egyáltalán érdemes pénzt adni, azt megköszönném.

Én ezt használom, de nincs összehasonlítási alapom mert nem próbáltam végig ötszáz kompit...

Ezt megvettem a nettes hozzászólások alapján, teszi a dolgát. Elektronikus zenét (dobgép + szinti) meg gitárt küldök át rajta, egyedüli gond, hogy figyelni kell mert könnyen levágja a szubbaszusokat ha pl. az egész mixre teszed.

Link to comment
Share on other sites

Akkor lehet, hogy mégsem lesz nyerő ... máshol is írják, hogy dobra, basszusra nem ideális, nekem meg pont ezekre kéne elsősorban. Kösz az infót.

 

További tippek jöhetnének, ha van valakinek esetleg ötlete. Alesist nagyon lehúzzák mindenhol, az egy kicsit riasztó.

Link to comment
Share on other sites

Semmiképpen nem szeretnélek lebeszélni róla, szerintem jó kis cucc, ár/érték viszonyban nem biztos, hogy találsz jobbat.

Amiről beszélek inkább élőzésnél jön elő:

adott egy teljes mix, mindenféle nem kompresszált hangszerekkel, nagyon erős subbasszussal, és az RNC rátolod a masterbuszra, hogy egy kicsit kordába tartsa a tranzienseket. Na ekkor, ha erőteljesebb (6db+) csökkentést használtam akkor éreztem, hogy a mélyek eltünedeztek, de ez szerintem nem a cucc hibája.

Kicsit kiegyenlítettem a mixet, meg a basszusokon állítgattam egy kicsit és minden rendbe jött.

Sőt annyira bejön a RNC, hogy gondolkodom a RNLA meg a RNP 8380 megvételén.

Link to comment
Share on other sites

Ezzel nem feltetlen ertek egyet. En nekem van ismerosom akinek otthon high-end outboardjai is voltak (Amek Audio, UA...stb.) es ezek mellett aktivan hasznalta a kis Alesist... De ki kell probalni, meg kell hallgatni es az alapjan eldonteni, az a tuti. En anno arra hasznaltam elsosorban hogy a Sherman FB2-t kordaban tartsam :)

 

 

Akkor lehet, hogy mégsem lesz nyerő ... máshol is írják, hogy dobra, basszusra nem ideális, nekem meg pont ezekre kéne elsősorban. Kösz az infót.

 

További tippek jöhetnének, ha van valakinek esetleg ötlete. Alesist nagyon lehúzzák mindenhol, az egy kicsit riasztó.

Link to comment
Share on other sites

Igen,így visszaolvasva kicsit konkrétabb is lehetett volna a kérdésem,de ilyesmi választ váratam.
A kérdésem inkább hangzási sajátosságokra értendő,mint pl. egy 1073-nál hallható is ez vagy egy 610nél.
Van egy ISA One-om,szeretem is,de nem érzem annyira teljesnek,nyitottnak a hangját,mint mondjuk egy Avalon 737-nél - nem volt dolgom vele és nem is tervezek beszerezni belőle,mert amúgy nem jön be a cucc - plusz az usb-s megoldású Total Recall fícsör is nagy segítség lenne nekem.
Csak ugye minden műfajnak megvannak a sajátosságai - legalábbis ahogy én utánanéztem - pl. a HipHop,RnB stílusú éneket,rapet kint vagy Avalon 737-en keresztül veszik fel a beépített preamppal használva a kompit,vagy rákötve egy distressort,olykor egy 1073-mat használnak az Avalon kompijával és így érik el azt a kívánt nyerst amit később mondjuk egy SSL pulton kitekerneknek 9000en vagy 4000en,de hallottam ISA 430cal is szép eredményeket( lásd Missy Elliott aki egy Sony C800ba nyomja ezen keresztül) és itt jön képbe inkább ez az inthebox dolog,ami költséghatékonyabb,igaz ugyanolyan nem lesz mint a standard csak másabb,mert más cuccon lett felvéve,ez nekem mind tiszta.
A kérdésem akkor mégegyszer úgy hangzana ezeket összevetve,hogy a 8801 milyen adott stílus/stílusoknak áll jól minden előnyével és hátrányával egybevéve?

Link to comment
Share on other sites

Nem túl jó kérdés, mert a válasz technikai értelemben az: hogy hasonló lesz az eredmény, vagy teljesen más. 

 

Tehát ki kell találnom a kérdésed: a 8801 kompresszora szerintem kategóriákkal jobb a 430-nál. Az ISA EQ-ja nekem jobban kézre esik (hangolás szempontjából), de nincs olyan eget rengető különbség, mint a kompik között. Preampban szintén a 8801 énekre a nyerőbb szerintem, de ez nem azt jelenti, hogy az ISA ne lenne elég jó.

Link to comment
Share on other sites

Üdv.!

Kérdésem az lenne,hogy egy 8801 mennyivel másabb végeredményt produkál egy isa430mk2höz képest egy dalnál?
gondolok itt énekre,dobokra...RnB-sebb,HipHop-osabb témákról lenne szó első sorban és a mixnél ezek EQ-ját és Kompresszorát szeretném használni
énekre akad itthon egy AK47esem illetve egy Brauner Phantom-om is.

Link to comment
Share on other sites

És mi a helyzet a kompresszor effektként való használatával? Arra nem jók az olcsóbb cuccok?

Elektronikus zenében vannak olyan komoly analógos sound-szétcsapatások, hogy az eredeti dobhangra már nem is hasonlít, mégis nagyon frankó, telt, meleg de torzított, véletlenszerűen változó, enyhe és durva fésűszűrős sound (ez szerintem a LPF és a szalag hangja).

Erre pedig kifejezetten jó a plugin. Nem érdemes analógba küldeni az anyagot, hacsak nincs egy olyan kompresszorod, aminek soundja is van. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...