Jump to content
Ménemszól.hu

Yamaha 2023 - októberben mutatják be a Montage utódját…


djuice

Recommended Posts

2 órája írta idioty:

Itt azért ránézésre is többet tud… vagy nem. :)

Ha a konkurenciát nézem, pl. Korg Nautilus, hát akkor jóval felszereltebb a Yami. Azért a videókon látszik, hogy a pálcikaujjú demonstrátoroknak is többször kell az apró képernyőelemekre bökni, hogy azt csinálja a hangszer amit akarnak a kis 7”-s kijelzőn.

Link to comment
Share on other sites

15 órája írta idioty:

Személyes véleményem szerint azért kellett megjeleníteni az új szintit, mert a modx-szel lábon lőttek magukat. Véleményem szerint nagyon kevés plusz dolgot tudott rengeteg felárért a Montage.

Először a Montage jelent meg és csak két év múlva a MODX, ezt így tervezték. Már jó ideje ez megy, hogy a zászlóshajó mellé kiadják annak a nagyon hasonló light verzióját, és a MODX lényegében csak abban különbözött, hogy a Montage-nak vannak jól használható fizikai vezérlői.
El tudom képzelni, hogy az egy működő üzleti modell, hogy relatíve olcsón ugyanazzal megkínálom a lakosságot, mert más gyártók is csinálják, csak a MODX túl nagyra nőtt és a megjelenése után meredeken estek a Montage eladásai. Plusz a MODX hatalmas előnye, hogy a súlya a harmada, és nagyon jól hordozható.
És hiába tűnik szuper hangszernek az új Montage, továbbra sem egy teljes workstation, hanem egy performance szinti. Élőben nagyon hasznos lehet ez a rengeteg bizgentyű, de nem látom, hogy stúdióban hogyan tudom MIDI-n keresztül rögzíteni DAW-ba a controller állásokat, csak tovább bonyolították, hogy a több partból álló (értsd: mindegyik part külön MIDI csatornának látszik a DAW felöl nézve) performance-okat a DAW képes legyen úgy megszólaltatni, hogy ne csak pl. az 1-es part szólaljon meg, mert az 1-es MIDI csatorna azt hajtja meg, közben ott áll csendben a hangszínhez hozzátartozó további 5 part is. És az is totál káosz most is, hogy ha egy performanszban olyan performanszokból raknád össze a hangszerelést, amelyek több partból állnak, azt nem tudod megoldani. Az SY-oknál, az EX-nél, a Motifnál a több összetevőjű hangok is egy sávon foglaltak helyet a Multi setupban, nem a performansz a performanszban rendszer volt. Itt ha egy 4 összetevőből álló hangot beállítanék az 1-es slotba, a 4 összetevő miatt az a további három slotra is kiosztja magát.

Link to comment
Share on other sites

6 órája írta turorudi:

csak tovább bonyolították, hogy a több partból álló (értsd: mindegyik part külön MIDI csatornának látszik a DAW felöl nézve) performance-okat

Itt ha egy 4 összetevőből álló hangot beállítanék az 1-es slotba, a 4 összetevő miatt az a további három slotra is kiosztja magát.

Hát, nem vagyok biztos benne, hogy itt a 128 elements / part nem-e azért lett kitalálva, hogy ezek a korábbi Montage kötöttségek áthidalódjanak! Esetleg job menüben ne lehessen összemixelni őket (mint ha copy from perf. to perf. funkció lett volna már az MO8-ban is ha jól emlékszem…) 🤔
Nem néztem még az új Montage M reference manualt, hogy mi itt a szitu, de nekem mindig szimpatikusabb volt a saját midi csatorna / part. Ez a Korg combikban is így volt, ill. kakukktojásként a Yamaha MX-ben is. Szóval ha ez konfigolható és nem fix, ott eleve azt csinál az ember amit akar, oda állít partot ahova szeretné midit tekintve. Ez pl. nekem nagyon hasznos ötletnek tűnt, Koródi Csabi ismertetett meg vele, hogy 16 tracken így akár független midi groupok is létrehozhatók 1 performanceon belül, azaz külön-külön hangszínbeállítások például, és 1 gombnyomásra lehetett némulás nélkül váltani bennük több partos “mini performanceokat” is. Pl. volt egy DX7 piano hang keverve egy akusztikus zongorával 2 parton, másik groupban meg egy pad és egy vonós ensemble, a harmadikban meg akár mindezek együtt 4 parton. A 16 midi sáv elég a legvadabb kombinációkra is, miközben a performance preseted 1 szám címével elmentve, helytakarékosan hoz több változatú megoldást és nem kell ellépni belőle hangszínt váltani! Én nagyon megkedveltem ezt a struktúrát. Sajnos a korábbi Motifok meg a Montage pont ezt a lehetőséget zárta ki, mivel minden perf. kötötten azonos midi csatornához volt rendelve. Biztos ott is van egyféle előny ennél ahogy írod, de legalább ne betonozták volna be, hogy a felhasználó ne változtathasson rajta saját kedvére. Talán csak a master mód volt egyedül, ami független 4 midi csatornát is használhatott, de ott meg a beállítások száma volt lekorlátozva 128 master presetre.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

1 órája írta djuice:

Koródi Csabi ismertetett meg vele, hogy 16 tracken így akár független midi groupok is létrehozhatók 1 performanceon belül, azaz külön-külön hangszínbeállítások például, és 1 gombnyomásra lehetett némulás nélkül váltani bennük több partos “mini performanceokat” is. Pl. volt egy DX7 piano hang keverve egy akusztikus zongorával 2 parton, másik groupban meg egy pad és egy vonós ensemble, a harmadikban meg akár mindezek együtt 4 parton.

Tulajdonképpen erre van alternatív megoldása a Montage/MODX-nek is, ezt hívják SCENE-eknek. Ha az ember ügyesen mókol velük, akkor ugyanez a funkció megvalósítható, csak nem a MIDI csatornák csoportjai közt váltunk, hanem SCENE-ek között egy Performance-on belül. Ez élő szituációban, előadáshoz egy jól használható dolog, ízlés dolga átszokni rá. Azonban DAW környezetben ez már nem segítség. Szóval a Montage/MODX esetén teljesen Performance szintikről beszélünk.

Az MX61-et meg DAW és PERFORMANCE környezetre egyaránt tervezték, csak marhául olcsósítva. Nyilván az olcsósításnak megvan az az ára, hogy gyakorlatilag szinte csak egy billentyűs hangmodulról van szó, viszont így, mint olyan legalább tök rugalmas DAW környezetben. Az olcsósítással kapcsolatban a legnagyobb bajom, hogy a hangszeren nem lehet Element mélységben szerkeszteni, csak számítógépes editorban. Cserébe van a hangszernek 4 USB-MIDI interface-e, vagyis egy USB kábellel összekötve az egyik interface működik a DAW-al, a másik interface-re rá lehet nyitni a hangszín editort, a harmadik interface-re meg a Vycro Edit performance editort és mindegyikben párhuzamosan használható az MX61. Más gyártónál a hangszer erre azt mondja, hogy a hangszer interface-e már foglalt egy másik szoftverben, szóval ha editálni akarom, akkor a másik szoftverből lépjek ki.

Nagyon-nagyon szerettem volna összebarátkozni a MODX-el és rugalmasan használni a DAW-al, de az MX61-hez szokva a MODX csak akadályokat gördített elém, úgyhogy a csúcsszuper MODX-ről visszaváltottam az MX61-re. Egyelőre elképzelni sem tudom, hogy az új Montage 128 Element-je hogyan fog organizálódni, és valószínűleg csak akkor fogom megtudni, ha megjelenik a MODX M változatban és a használt piacon majd lehet annyiért kapni, hogy kipróbáljam saját közegben :)

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Koródi Csaba:

Tulajdonképpen erre van alternatív megoldása a Montage/MODX-nek is, ezt hívják SCENE-eknek. Ha az ember ügyesen mókol velük, akkor ugyanez a funkció megvalósítható, csak nem a MIDI csatornák csoportjai közt váltunk, hanem SCENE-ek között egy Performance-on belül.

Igen, erről hirtelen meg is feledkeztem. Technikailag nem tudom hogy van megoldva legbelül, de hasonló dolgok előfordulnak más hangszereknél is, ún. one touch beállításnak nevezve (hangszín, effekt, egyéb midi funkciók letárolásához). Ehhez képest valóban egy sima voice, program, patch üzemmód még elég csökevényesnek tűnik.

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta Koródi Csaba:

Cserébe van a hangszernek 4 USB-MIDI interface-e, vagyis egy USB kábellel összekötve az egyik interface működik a DAW-al, a másik interface-re rá lehet nyitni a hangszín editort, a harmadik interface-re meg a Vycro Edit performance editort és mindegyikben párhuzamosan használható az MX61.

Nekem az a gond ezzel, hogy egyszerűen elég lenne 1 editor is mindehhez, gyárilag!, másodjára  pedig, hogy nemrég nálam üdült egy MOXF6, a Yamaha még mindig ott tart, miszerint egyszerre nem képes kezelni a midi UART és USB portokat! :(

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta djuice:

Nekem az a gond ezzel, hogy egyszerűen elég lenne 1 editor is mindehhez, gyárilag!

Igen, ez egyébként jogos igény lenne, mert egyrészt olyan hangszert adott ki a YAMAHA az MX-ekkel, ami csak editorral szerkeszthető, ergo illett volna gyárilag editort is biztosítani hozzá... Másrészt egy aktuálisan is futó szériáról van szó... sőt az MX88-at már jóval azután adták ki, hogy megszűnt hozzá egyáltalán a 3rd party támogatás (Vyro MX Pro)... gyári YAMAHA támogatás pedig sosem volt hozzá.

Ez miatt írtam is a YAMAHÁ-nak, hogy hogy is van ez, hogy a hangszerük csak számítógéppel szerkeszthető, de az életben semmi szerkesztőt nem adtak hozzá ki számítógépre, hogyan tervezik támogatni az újonnan megjelenő MX88-at?

A válasz ugyan nem szó szerint idézve, de kábé az volt, hogy: fogjam be a pofám, az úgy nettó hazugság, hogy nincs a hangszerükhöz támogatás, mert meg lehet venni a John Melas editort, azt kezicsókolom. Az ugyan nem derült ki számomra, hogy ez mitől lenne terméktámogatás a Yamaha részéről :)

A Montage/MODX-hez meg már nem is volt editor, csak egy olyan VST plugin, ami képes a DAW-on keresztül lementeni a hangszer aktuális Performance-át, ami valljuk be, kábé egy Program change-el egyenértékű :)

Ehhez képest kíváncsi leszek, hogy mit fog jelenteni a Montage M szoftver verziója. Ha pedig az egy komplett szoftver szinti lesz, akkor meg azt nem fogom érteni, hogy eddig a hangszereikhez nem tudtak kiadni egy piros biciklit sem, az újhoz meg mindjárt egy egész űrhajót készítenek? Miért nem lehetett ebben valami átmenet az évek során?... például ahogy említed, hogy 1 darab editor legyen az XY hangszerhez gyárilag :)

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Koródi Csaba:

nem tudtak kiadni egy piros biciklit sem, az újhoz meg mindjárt egy egész űrhajót készítenek?

Nekem erről az a máig feldolgozhatatlan dolog jut eszembe, mikor a Korg M1-et követő, eredetileg M10-nek keresztelt hangszerük, csak azért lett 01/W, mert a hülye marketinges fordítva nézte a papírt. És ebből lehet következtetni, hogy akkor mi elég ahhoz, hogy egy hangszer sorsát megpecsételje, akár a Yamahánál is. :)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

14 órája írta djuice:

Hát, nem vagyok biztos benne, hogy itt a 128 elements / part nem-e azért lett kitalálva, hogy ezek a korábbi Montage kötöttségek áthidalódjanak!

Az elements az nem a part. Elements-e csak az AWM-nek van, annyi multi sample-ből állhat össze egy AWM part (ez a MODX-ban 8). Aztán egy ilyen 8 elementes kutyulmány lesz egy part. A partokból meg 16 van. A MODX-ban és a régi Montage-ban az adott parthoz tartozott ugyanaz a MIDI csatorna (1-es partot az 1-es MIDI csatornak hajtja). Az új Montage-ban ez most állítható (mint minden régi Montage előtti Yamaha szintiben). Van valamilyen megkötés még most is, de azt elfelejtettem, micsoda.

Link to comment
Share on other sites

8 órája írta turorudi:

Az elements az nem a part.

Az világos, de amit leírsz, hogy egy sima hangszín is több partból állhat (mondjuk 3 part), de mindegyik part csak 1 elementset használ fel, itt 128 elements / part kicsit átrajzolhatja  majd a struktúrát, ha értelmet vittek az egészbe.

8 órája írta turorudi:

ez most állítható (mint minden régi Montage előtti Yamaha szintiben)

Sztem ez a midi ch dolog csak a master és song/pattern módban volt régen is állítható Motifoknál. A még korábbiakat nem ismertem ennyire.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

13 órája írta turorudi:

Az elements az nem a part.

 

12 órája írta djuice:

Az világos, de amit leírsz, hogy egy sima hangszín is több partból állhat (mondjuk 3 part), de mindegyik part csak 1 elementset használ fel, itt 128 elements / part kicsit átrajzolhatja  majd a struktúrát, ha értelmet vittek az egészbe.

Számomra azért teljesen zavaros a dolog, mert a régi Montage/MODX-ben (ahogy Djuice is említette) az volt az egyik anomália, hogy mikor hangszerelünk egy performance-ot, akkor lényegében újabb performance-okat kellett belehívnunk az éppen szerkesztett performance-unkba... ha az újabban behívott performance egy 3 PART-os basszus hang volt, akkor 3 PART-ot el is vitt az adott performanceunkból... holott a 3 PART-os basszus hang partjai egyenként legfeljebb 2-3 element-et használtak. Tehát a matek szerint a basszus hang elvesz 3 PART-ot, de közben legfeljebb 6 element-et használ... vagyis gyakorlatilag egyetlen PART-on kiszerkeszthető lett volna.

Én pedig még hozzáteszem, hogy ráadásul Keyboard Group-unk is csak 1 darab lehetett, vagyis ha 1-3 PART-ra behívtam egy basszust, a 4-5-re pedig egy zongora-vonóst, akkor az 1-3 szólhatott együtt a keyboard group-ban, de a 4-5 PART-okat már nem lehetett összekapcsolni hogy együtt szóljanak. Meg még hozzá teszem, hogy a MODX-ben az élő Performance 8 PART-ig volt használható és csak a Pattern szekvenszer használta ki a 9-16 PART-okat... például 9-16-ig már nem él a Keyboard Group gomb sem. Szóval nekem a MODX ilyen anomáliái miatt ment a levesbe.

És akkor ehhez képest az új Montage M egy PART-ja 128 element! Szóval már a 8-at sem tudták a gyári presetekben kihasználni normálisan sok esetben, de most már van 128 :)  Nyilván ott is meg kell lennie valahogy a 16 PART-nak, hogy timbrális legyen a hangszer. Még a matek is kijön, hogy a 16 PART x 8 ELEMENT az 128 element összességében. Gyakorlatilag a 128-as element szám per PART egy rohadt jól hangzó marketing duma, meg tulajdonképpen igaz is, de valahol azt is láttam, hogy MAX per Performance. Szóval igen, egy PART lehet 128 element is akár, viszont egy Performance maximum 128 lehet összesen. Vagyis gondoljunk csak bele: matematikailag az eddigi összes 16 PART-os YAMAHA szinti is max. 128 Element-et tudott egyszerre, még a MOX is a SEQ módban :) Sőt, mi több az MX61 16 PART x 8 Element = 128 Element max per Performance.

Szóval gratula a marketingnek, előadták a több mint 10 éves paramétereket baromi nagy újdonságnak :) De ha tévedek, akkor nyugodtan javítsatok ki hogy az nem 128 element max performance-onként, hanem 16 x 128, azaz 2048.

Amúgy nyilván valami történt az ügyben, mert a bemutató videókban is valóban az látszik, hogy a 128 Element az tényleg megtalálható egymás alatt, ilyenformán valóban egy PART-on használhatunk 8-nál több, vagy akár 128 elementet, de értelmezésemben a teljes performance-ban összesen nem lehet 128-nál több.

Ergo a 128-as szám pont ugyanannyi mint eddig az elmúlt 10-15 évben, maximum az elrendezése változott meg. Ez az elrendezés lehet most érdekes, mert bár egyelőre nem látom hogy ezt hogyan kell szétosztani a PART-ok között, de lehet, hogy ez lesz képes feloldani azt az anomáliát, amit a régi Montage/MODX-ben okoztak...

...hát vagy sem, mert minden maradt ugyanúgy mint eddig, hogy ezúttal ugyan szabadon állítható egy PART-ban az element-ek száma 8-nál többre, azonban a performance-ba behívott performance analógiája mit sem változik.

Még egy érdekesség: az Owners Manual-ban azt láttam, hogy egy PART-on az element-ek számát 8-128 között lehet állítani... vagyis egy PART lehet 8-nál több, de 8-nál kevesebb nem. Ami meg azt jelentené, hogy olyan hangszínek esetében, amik nem használnak 2-3 elementnél többet, nem lehet a maradék 5 element-et felszabadítani más PART-ok javára.!?

 

element.jpg.fdfaa704c17fdedbac78c83131b5586b.jpg

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

3 órája írta Koródi Csaba:

egy PART-on az element-ek számát 8-128 között lehet állítani...

Itt írogat még plusz dolgokat P. Drongowski:
http://sandsoftwaresound.net/montage-musings/

És egy kis feature list hozzá…

Here’s what’s new in the Yamaha Montage M:

  • New AN-X sound engine recreates the classic sound of an analog synthesizer, with a host of sophisticated modulation options.
  • Three Oscillators with 5 waveforms (Saw 1, Saw2, Triangle, Square and Sine) and Noise Generator
  • Two filters with 10 filter types
  • Pulse width modulation
  • Oscillator Self Sync
  • Ring modulation, FM, and wave shaper
  • Amp EG with drive
  • LFO for both amplitude and filter
  • Voltage drift and aging settings to simulate vintage synth behavior
  • Improved AWM2 sound engine offers 128 Elements per part, for ultra-high-definition sound creation.
  • 400-note polyphony across its engines:
  • 128 notes for AWM2 Preset Waveform Parts
  • 128 notes for AWM2 User Waveform Parts
  • 128 notes for FM-X Parts
  • 16 notes for AN-X Parts
  • Other features:
  • Twice the memory over its predecessor with an increase from 5.67GB to 9.97GB of Preset Wave memory, and an increase from 1.75 to 3.8GB of User flash memory.
  • New sounds and instruments, including pianos, orchestral instruments, drums, and more.
  • Expressive and dynamic FM Synthesis with 8-operator FM-X engine.
  • VCM Rotary Speaker effect simulates the motion of a classic rotary speaker cabinet. Plus, the new organ drawbar fader setting simulates the vintage “pull out” drawbar organ behavior.
  • 16 Library slots let you store up to 10,240 additional Performances (that’s in addition to the over 2,700 performances in the presets), facilitating quick searches by Category, Name and Attributes.
  • The upgraded Pure Analog Circuit included in MONTAGE M reduces noise and improves the dynamic range, crosstalk, low-frequency phase, and distortion rate, resulting in clearer sound at all volumes. You’ll also find the sound has more detailed low-mids and presence.
  • Unique Expression
  • Polyphonic Aftertouch lets you to individually modulate held notes with pressure. GEX also provides key repetition behavior typically found in grand pianos.
  • 5-segment ribbon controller with dedicated HOLD button, a new KEYBOARD HOLD button for sustaining chords while using knobs to edit, and a Portamento on/off button and dedicated Portamento time knob.
  • Dedicated Keyboard, Part and Scene Control buttons to control 16 Parts per Performance.
  • All the Performance Controls – from the Keyboard and Faders to the Super Knob and Sustain, as well as the Sound Engine, are now in High Resolution. Because of the fine resolution, you’ll find the MONTAGE M behaves in a smoother and more “analog” way.
  • Interact with sounds in a variety of ways, including Motion Sequences, which dynamically automate synth and effect parameters, and can even be synchronized to tempo; the Super Knob, which controls dozens of modulations in a single gesture; the Envelope Follower, which modulates sound from the A/D input or another Part; and more.
  • Enhanced LED lights and colors on MONTAGE M faders, Performance, Live Set and Category Search offer visible, instant feedback, vastly improving the user interface.
  • Expanded Softsynth Plugin (E.S.P.) replicates the MONTAGE M in your favorite Digital Workstation (DAW). Free for all registered MONTAGE M owners, E.S.P. allows you to create, edit and mix MONTAGE M Performances anywhere you happen to be – without the hardware – offering an unprecedented level of stage and studio integration. The full version will be available in Summer 2024.
  • Upgraded navigation enables quick, intuitive sound editing and operation. 512 x 64 LCD screen, 6 touchscreen display knobs, and a PAGE JUMP button that moves what’s in the LCD screen over to the larger 7” TFT Color touchscreen for deeper editing.
  • USB MIDI and multichannel 32 output/6 input audio interface. Streamline MIDI recording, virtual instrument monitoring, and multi-track audio recording through a single USB cable, so you can spend more time being creative

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta djuice:

Itt írogat még plusz dolgokat P. Drongowski:

2 órája írta djuice:

És egy kis feature list hozzá…

Lényeg a lényeg, hogy mindenhol csak azt hangoztatják, hogy akár 128 element is lehet egy PART, ami szépen hangzik a marketing szövegben. Arról viszont mindenütt hallgatnak és nyomozni kell, hogy ezen a 128 element-en a 16 PART osztozik (?).

Link to comment
Share on other sites

53 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Arról viszont mindenütt hallgatnak és nyomozni kell, hogy ezen a 128 element-en a 16 PART osztozik

Sztem ez egyértelmű.

YIG8RG6.png

Each Normal Part uses up to 128 elements to generate a wide range of rich sounds that help you create expressive sounds.
(Nyilván mindezt a polifónia határáig...) Tehát ha vmi gigantikus layerezett hangszínt akarsz mondjuk a samplerében megvalósítani, akkor biztos megteheted. Sztem senki nem fogja ezt a mélységet kihasználni, ellenben 16 parton szétterítve is bőven lesz kapacitás telerakni benne ezt-azt ha nagyon kell. Nem ezzel lesz az első számú probléma.

 

Link to comment
Share on other sites

23 perccel ezelőtt írta djuice:

Sztem senki nem fogja ezt a mélységet kihasználni, .... Nem ezzel lesz az első számú probléma.

Mint ahogy az előző modellben is láthattuk, hogy képesek voltak 3 PART-ból összerakni olyan hangszíneket, amire elég lett volna 1 PART 8 eleme is. Ebbe a 128 elementbe már a gyártó dugába fog dőlni, hiszen már a 8 Elementnél sem vették a fáradtságot az ésszerű programozásra :)

 

29 perccel ezelőtt írta djuice:

Sztem ez egyértelmű.

Szóval matematikailag elvben (polifónia ide vagy oda), a 16 PART-on összesen 2048 elementnek meg kell lennie az ábra szerint. Engem meglepne :)

Link to comment
Share on other sites

8 órája írta Koródi Csaba:

Még egy érdekesség: az Owners Manual-ban azt láttam, hogy egy PART-on az element-ek számát 8-128 között lehet állítani... vagyis egy PART lehet 8-nál több, de 8-nál kevesebb nem. 

Ez olyan szinten nem túl nagy érdekesség, mert alapesetben mint eddig is, 8 multisample lehetett egy presetben a Motif XS óta, így itt sem tudod lejjebb tekerni ezt a paramétert, de feljebb viszont igen és ez az új a szoftverében. Ráadásul ha beállítod és lockolod a paramétert, akkor az a part dedikáltan annyit fog kérni erőforrásban a DSP-től prioritásilag. Tehát manuálisan is skálázható más szóval a hangmotor ilyen szempontból.

24 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

8 Elementnél sem vették a fáradtságot az ésszerű programozásra

Ez mondjuk már sztem a hangszínfejlesztő külsősök bénasága, hogy ennyire értették meg a hangszer struktúráját vagy esetleg van valami olyan plusz partonként kezelni az elementseket, amit mi még nem ismerünk. :unsure:

8 órája írta Koródi Csaba:

amik nem használnak 2-3 elementnél többet, nem lehet a maradék 5 element-et felszabadítani más PART-ok javára

Mindenhol alapesetben minimum 8 lehet, ez fix. :)  Így sztem az nem logikus, hogy innen meg onnan összetaligázunk felszabadítható forrásokat még egy akárhanyadik partnak. Meg minek? Gondolj az effektekre, hogy anno lehetett 8 insert, egyenként A és B blokkokkal, de ha vmelyik sávon csak egy blokkot használtál ki, a másikat meg bypassoltad, attól még a következőre nem tudtál 3-at is bekapcsolni, mert csak A-B blokkjaid lehettek.
Vagy más hasonlat: mikor egy Korg combiban 8 part lehetett és csak 2-t használtál fel adott esetben, akkor sajnáltad-e, hogy még 6 kihasználatlanul maradt és az milyen rossz? :) 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

Amúgy ez neked érdekesebb lehet Csabi esetleg! :zoro:

Element Phase Offset
This is specified as an offset value to the Phase (LFO Phase) for each Element. You can set the initial phase for each Element when LFO Wave is reset. When the ExElemSw on the General/Pitch - ElementSettings screen is set to On, you can change the element number by changing the Display Element. The actual range of numbers you can use for Element Phase Offset depends on the value set in ElementCount on the General/Pitch - ElementSettings screen.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem itt a finom dinamikai felbontás volt a koncepció velocity mapping oldalról. Biztos lesznek erre blog bejegyzések vagy videók, hogyan lehet kihasználni több mint 8 réteget. Illetve ebben már komoly felhangrendszeri kérdések is megoldhatók akár modellezni vmit. A super knob funkciók, meg a szintézis architektúra is kellően ki van ide dolgozva bonyolult hangzások tervezéséhez, ill. hangerő, vezérlés stb. kézbentartásához. Az első Montageban is volt, hogy zongorát modelleztek FMx-ben 8 parton, a kalapácszajtól a felharmonikusokig.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

11 órája írta djuice:

Mindenhol alapesetben minimum 8 lehet, ez fix. :)  Így sztem az nem logikus, hogy innen meg onnan összetaligázunk felszabadítható forrásokat még egy akárhanyadik partnak. Meg minek?

Erre épp fölötte adtad meg a választ:

11 órája írta djuice:

ha beállítod és lockolod a paramétert, akkor az a part dedikáltan annyit fog kérni erőforrásban a DSP-től prioritásilag

Pont azért, hogy gazdaságosan bánhassunk a DSP-vel, miért ne lenne ez logikus? Ha nem lehet 8-nál kevesebb, akkor egy 1 element-es hangszínhez is 8-at tart fenn a DSP-ből? :)

De ez valóban csak szőrszálhasogatás, illetve legfeljebb a gyakorlat tudná megmutatni, hogy milyen kihasználtsággal lehet elérni a rendszer határait. Az eddigi YAMAHA modelleknél sem számolgattuk hogy mennyi element aktív, mert tudtuk, hogy 16 PART, PART-onként 8 Element áll a rendelkezésünkre, azt' puszi, ennyit tudott, de ennyit csinált is bármikor.

Ha a Montage M-nél PART-onként 128 Element fixen rendelkezésre áll, az 16 PART-on ahogy említettem 2048 element, akkor nincs miről beszélgetni. Viszont ha az a forgatókönyv áll fent (ahogy sejtésem szerint van), hogy valóban akár egy PART állhat 128 elementből, de ez a MAX egy performance-ra értve is, akkor a 128-at kell beosztanunk a 16 PART-on. Így viszont ha van egy vagy több olyan PART, ami 8-nál többet használ, akkor kialakulhat olyan helyzet, hogy kifutunk a felhasználható element-ek számából. És ez esetben már eléggé logikus és indokolt lenne a kevesebb elementet felhasználó PART-okból elementeket felszabadítani az akárhanyadik PART számára.

Szóval amíg valaki nem mutat nekem egy olyan egyértelmű dokumentációt, ami azt mutatja, hogy összesen fixen 2048 Element van jelen a hangszerben, addig én azt feltételezem, hogy igen egy PART állhat akár 128 elementből is, de összesen 128 element áll rendelkezére a 16 PART-on :) Például az általad becsatolt PART felépítését mutató ábra 1, azaz egy PART felépítését szemlélteti, azt viszont jótékony ködbe burkolja, hogy ez 16-szor meglenne mögötte.

 

11 órája írta djuice:

Vagy más hasonlat: mikor egy Korg combiban 8 part lehetett és csak 2-t használtál fel adott esetben, akkor sajnáltad-e, hogy még 6 kihasználatlanul maradt és az milyen rossz?

Nem rossz hasonlat, de ez ugyanaz a szitu, mint amit fentebb említettem a korábbi YAMAHA modellek vonatkozásában, ha kihasználtuk, ha nem, annyit tudott és annyit meg is csinált bármikor :)

Link to comment
Share on other sites

26 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

akkor egy 1 element-es hangszínhez is 8-at tart fenn a DSP-ből?

Ez biztos hogy nem így működik. Régóta dinamikus a terheléselosztás a szintikben a dsp-k miatt. Az régen volt, mikor n darab cél-chip ügyködött feladatokon. Ami nincs használva, az így nem követelhet erőforrást ma. Pontosan az van, hogy ha nagyon sok lefogott hangot és töménytelen layert kell a gépnek megszólaltatni, akkor végez nagyobb munkát, azzal viszont nincs dolga, ami nem megy. Ez nem az az elv, hogy pl. lefoglalsz egy moziban egy termet és akkor másnak nem jut hely csak egyedül neked, hanem hogy akkor a takarítónak nem kell csak 1 ember körül felseperni majd a popcornt. Így ok? :) A dsp terhelés miatt meg majd aggódjon csak a Montage, az már nem a mi dolgunk sztem, ha ilyen mélyen elemezzük, pláne 400 hang polifónián.

 

26 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

ha az a forgatókönyv áll fent (ahogy sejtésem szerint van), hogy valóban akár egy PART állhat 128 elementből, de ez a MAX egy performance-ra értve is, akkor a 128-at kell beosztanunk a 16 PART-on

Van rá egy söröm, hogy ez nem így van, hanem hogy minden part lehet 128 elements foglaltságú, a polifóniakorlát határáig. Téged csak az zavar most sztem, hogy nem írták le sehol a 2048-at neked. :) 
Inkább úgy kell ezt felfogni, hogy senki nem fog soha 16x128-as setupokat kiszerkeszteni, de ha mondjuk 7 átlagos part után neked pont a 8.-ra nem elég majd a 8 elements kapacitás, hát 128-ig is tolhatod neki, az utolsó ponton is. Szerintem ez az se lett volna gond, ha külön be se harangozzák, csak szép csendben ott van mikor észreveszed. Így viszont a dsp teljesítmény látványosan is demonstrálva van, hogy durván több lett, mint az előd Montageban.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

7 perccel ezelőtt írta djuice:

Így ok? :) A dsp terhelés miatt meg majd aggódjon csak a Montage, az már nem a mi dolgunk sztem, ha ilyen mélyen elemezzük, pláne 400 hang polifónián.

Igen-igen, így ok. Nyilván nem a DSP terhelésről akarok okoskodni, az tényleg legyen a tervezők dolga. Én a 128 vs 2048 számon pörgök... Nem ahhoz kell elementet felszabadítani, hogy a DSP-nek legyen erőforrása, hanem ahhoz, hogy ne fogyjon el a 128. Bár jobban meggondolva, ha felhasználok az első 6 PART-on 22-23 elementet, akkor a 7-es PART-ra már nem jut hangszín, függetlenül attól, hogy a DSP akár 1%-on fut :)

Link to comment
Share on other sites

6 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Bár jobban meggondolva, ha felhasználok az első 6 PART-on 22-23 elementet, akkor a 7-es PART-ra már nem jut hangszín

Na ez hogy jött ki? :) 4x6=24, ott még partonként is csak 4-et használsz, ha összesen lenne “csak” 128 is…
De kiemeltem fentebb pirossal, hogy each part 128… Nekem ez baromira egyértelmű egyébként. :)  

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...