Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen szintit vegyek?


BalazsNothnagel

Kérdés

Mivel nem tudtam a régi absolute fórumba írni itt kezdtem egy újat ha már megvan az új változat akkor töröljetek légyszives de én nem találtam:)

Naszoval, én egy olyan szintit keresek ami kb 100-150 e huf között van, Virtual analog vagy analog polifon. Én nagyon kedvelem a virus hangzását de nincs 300e királyi fizetőezközöm :D mit javasoltok ? Néztem az r3 mat de az már kifogyott a mikro xl- az vagy lett volna hangmodul vagy minek a kis bilientyosz? A virus drága nekem. A lényeg hogy már hányok a pécém hangjától vasat akarok:D kíváncsi vagyok a véleményekre is! nem baj ha használtat javasoltok azok legalább tartják az árukat :D

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 664
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Csalóka a dolog. A 8 éves gyerek már egyáltalán nem kicsi. Fel kell kelteni az érdeklődését ha azt akarjuk, hogy foglalkozzon vele. Közben meg nagyon nehéz megtalálni az arányt, hogy a csilli-villi megoldások ne tereljék el a figyelmét... könnyen túllőhetünk a célon. Egyébként, ha nem zeneiskolai tananyagról van szó, hanem élvezetről és szórakoztató gyakorlásról, akkor tényleg lehet valami a kíséretdobokra való gyakorlásban.

Mikor megvolt a hangszerüzletünk, óriási szórással vásároltak a szülők... volt család, akik a 8 éves gyereknek kijelentették, hogy Roland EP7e-t akarnak és semmi mást, de volt, ahol a 12 éves gyereknek egy 4500 Ft-os, a kicsinél is kisebb billentyűs Yamaha vicc-et vettek, hiába mondtam, hogy gááááááz :-)

Link to comment
Share on other sites

Igen, tudom, hogy a behringer kak...viszont nincs szükségem sok bemenetre, kimenetre így hasonló paraméterű keverőt nem találtam.Ami közel áll hozzá más gyártótól, viszont drágább pár ezerrel, arra maga a hangszerboltos mondta, hogy minőségben nem jobb mint a xenyx. Még a cme matrix-x jött számításba.

Sok minden jó lenne, én is mondhatom, hogy ne szívd a városi levegőt mert ártalmas és inkább importálj friss hegyit. Szóval nincsenek millióim felfegyverkezni. Viszont szeretném a lehető legoptimálisabb megoldást összehozni neki.

A válaszaitok nem egyértelműek, tehát mehet közvetlen emu-ba vagy alternatív konkrétum?

Köszi előre is

Link to comment
Share on other sites

Olvastam ezt a halk jelenséget nála még a régebbi hitspace fórumon, azóta (2008) se történt semmilyen változás ez ügyben ?

Felmerülne még egy kérdés akkor, hogy hasonló árkategóriában hangmodulként ki mit ajánl, szeretem a vastag, ízes mélyeket..tehát ne csak búgjon nekem, hanem szinte beszéljen. Illetve a nem egzakt zaj hangokat, mindent ami misztikus, mintha nem evilági lenne. Főleg ilyen irányú hangokra fáj a fogam.

Árban max 200.000Ft

Link to comment
Share on other sites

Mindenképp Virus... Eleve személyes kedvencem, meg hát a Nord Leaden, DSI-n nincs beépített effektproci, ami használhatóságban nálam alapból kilövi őket. (most ezért biztos megköveznek majd az aranyfülű profik, de ne kelljen már kisvasutat vennem és programoznom a 21. században egy szintihez :)) Persze én inkább színpadi billentyűs vagyok, a stúdióban ez kevésbé probléma.

Vagy még egy Nord G2 Engine is szóba jöhet, kegyetlen jól szól az is.

Link to comment
Share on other sites

Mindenképp Virus... Eleve személyes kedvencem, meg hát a Nord Leaden, DSI-n nincs beépített effektproci, ami használhatóságban nálam alapból kilövi őket. (most ezért biztos megköveznek majd az aranyfülű profik, de ne kelljen már kisvasutat vennem és programoznom a 21. században egy szintihez :)) Persze én inkább színpadi billentyűs vagyok, a stúdióban ez kevésbé probléma.

Vagy még egy Nord G2 Engine is szóba jöhet, kegyetlen jól szól az is.

Link to comment
Share on other sites

Annyi azért hozzá tartozik, hogy szinyó vásárlásakor nem csak a fícsörök számát szokás figyelembe venni. Egy vírust több féle irányba el lehet tekerni, mint egy dsi-t, de ugyan az a hang a dsi-ből vastagabban fog szólni mint a virusból.Egyébként egy evolverben Delay-t és Distortiont is találsz.

Link to comment
Share on other sites

Persze, sőt, elsősorban a hangzás a lényeg, de a "vastagabb" azért relatív...

Ebben az esetben nem. A DSI szélesebb spektrumon szól, és a közepei is definiáltabbak. A Virus úgy éri el a vaskosságát, hogy nagyon sok unisonban szóló oszcillátort alkalmaz. Ezzel persze "vastagabb", ugyanakkor ez nem olyan praktikus vastagság mint mondjuk az analógok: ez sokkal kevésbé kezelhető, fázishibás (monoban összezuhan a hang), és mixben sokkal kevésbé érthető. De ebbe szerintem kár belemenni, a hangszer legfontosabb funkciója, hogy inspiráljon. Azt, hogy aztán majd mennyire vastag meg hogy, ez legyen a hangmérnök baja :) Más kérdés az, ha valaki egybent önjelölt hangmérnök is...

Link to comment
Share on other sites

A Virus úgy éri el a vaskosságát, hogy nagyon sok unisonban szóló oszcillátort alkalmaz. Ezzel persze "vastagabb", ugyanakkor ez nem olyan praktikus vastagság mint mondjuk az analógok: ez sokkal kevésbé kezelhető, fázishibás (monoban összezuhan a hang), és mixben sokkal kevésbé érthető.

Link to comment
Share on other sites

Szerintetek miben kéne gondolkoznom, ha szeretnék egy jól kezelhető MIDI szekvenszert, aminek nem feltétlenül kell, hogy hangja legyen, de jól áttekinthető kijelzője van, könnyű vele dolgozni, tud patterneket, esetleg groove funkciókat... ha van is benne VA hangforrás valószínűleg nem lenne használva, de ha a MIDI részt jól kiszolgálja, akkor valamiféle groove cucc is szóba kerülhet ami midi sávokat is tud rögzíteni. Az sem lenne baj, ha midi fájlt lehetne vele menteni memóriakártyára, vagy floppyra. És nem csillagászati áron :-)

Pillanatnyilag ott tartok, hogy egy KORG MicroStation lesz az eszköz, de ha valaki jobban képben van, hátha van valami tippje valami jó kis deszktop cuccra.

Link to comment
Share on other sites

Ebben az esetben nem. A DSI szélesebb spektrumon szól, és a közepei is definiáltabbak. A Virus úgy éri el a vaskosságát, hogy nagyon sok unisonban szóló oszcillátort alkalmaz. Ezzel persze "vastagabb", ugyanakkor ez nem olyan praktikus vastagság mint mondjuk az analógok: ez sokkal kevésbé kezelhető, fázishibás (monoban összezuhan a hang), és mixben sokkal kevésbé érthető. De ebbe szerintem kár belemenni, a hangszer legfontosabb funkciója, hogy inspiráljon. Azt, hogy aztán majd mennyire vastag meg hogy, ez legyen a hangmérnök baja :) Más kérdés az, ha valaki egybent önjelölt hangmérnök is...

Link to comment
Share on other sites

Szerintem egy MC 307-el jól járnál. A szinti hangok mind kuka, viszont vannak benne egész jó TR-szériás dobhangok. Nekem ez a main szekvenszerem, 4 szinyót lazán elvisz sorba kötve. Ehhez van kötve a masterkeyboardom is, 1 gombnyomással tudok váltani a midi csatornák között. Nagyon jó Shuffle, groove funkciók is vannak benne, csak ajánlani tudom. Sajna kártyát nem olvas,de sysex-en keresztül át lehet küldeni a gépre a sávokat.

Szerintetek miben kéne gondolkoznom, ha szeretnék egy jól kezelhető MIDI szekvenszert, aminek nem feltétlenül kell, hogy hangja legyen, de jól áttekinthető kijelzője van, könnyű vele dolgozni, tud patterneket, esetleg groove funkciókat... ha van is benne VA hangforrás valószínűleg nem lenne használva, de ha a MIDI részt jól kiszolgálja, akkor valamiféle groove cucc is szóba kerülhet ami midi sávokat is tud rögzíteni. Az sem lenne baj, ha midi fájlt lehetne vele menteni memóriakártyára, vagy floppyra. És nem csillagászati áron :-)

Pillanatnyilag ott tartok, hogy egy KORG MicroStation lesz az eszköz, de ha valaki jobban képben van, hátha van valami tippje valami jó kis deszktop cuccra.

Link to comment
Share on other sites

Szerintetek miben kéne gondolkoznom, ha szeretnék egy jól kezelhető MIDI szekvenszert, aminek nem feltétlenül kell, hogy hangja legyen, de jól áttekinthető kijelzője van, könnyű vele dolgozni, tud patterneket, esetleg groove funkciókat... ha van is benne VA hangforrás valószínűleg nem lenne használva, de ha a MIDI részt jól kiszolgálja, akkor valamiféle groove cucc is szóba kerülhet ami midi sávokat is tud rögzíteni. Az sem lenne baj, ha midi fájlt lehetne vele menteni memóriakártyára, vagy floppyra. És nem csillagászati áron :-)

Link to comment
Share on other sites

Ha valaki egy kis billes tudással rendelkezik az nem vesz ilyen kis minibilles szart mert szerintem haszálhatatlan. Nem tudom a Korg miért nyomja ennyire a mini billt a termékei egy jeletnős részén már az van (microstation, Microsampler, Microkorg, Microkorg XL)

Aki tud játszani annak szerintem ezek a kis billek zavarók.

amúgy ha ilyen 120 ezres cucc is szóba jöhet ezen a pénzen kapsz már MPC 1000 is. vagy régebbi MPC-k közül régebbit. Sok midi ki is bemenet. Jó kezelhetőség. A dob megoldható vele mert jól szól.

Link to comment
Share on other sites

DSI vs. Access? Nem kérdés hogy DSI. Bármiről is legyen szó.

Csak legfeljebb annyi hogy a DSI kissé drágább igazából. Mert megoldható hogy egy keverőpult segítségével azt a minimál sztereo effektet az ember rácsavarja egy külső effektprocival, már ha neki realtime nem számítógép plugin megoldás kell.

No meg a DSI-t kissé másképp kell használni is mint egy Access - digit - cuccot.

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm Srácok a tippeket!

Lazarus: az MC307 nekem már túl elektró. Jaja, azt elfelejtettem írni, hogy nem elekro zenét csinálok... nekem a TR dobhangok teljesen kizártak :-) Bár kíváncsi lennék, hogyan hajt meg más eszközöket.

Oscar: a hordozhatóság lenne az egyik fő cél, nagyon átálltam az otthoni felvételre és közben elvesztettem a magammal vihető performance lehetőségét. Megnéztem a berendezéseket amiket írtál és azthiszem a Yamaha RS7000 teli találat lenne. De még az életben nem láttam magyarországon. Hallott már valaki róla idehaza? A microStation billentyűzete tényleg ratyi.

Fecka: szóval tényleg gáz a kisbillentyű, de aki tud egy kicsit is billezni és mégis microStationt választ, nem is biztos, hogy érdekli a microStation minibillentyűje. Nálam ezúttal a méret a lényeg. Van nekem kalapácsos 88-as, súlyozott 88-as, súlyozott 76-os és súlyozott 61-es szintim... ezek mellé már nem kéne mégegy nagy klavi... kifejezetten hálás vagyok a Korg-éknak, hogy csináltak egy ilyen kicsi cuccot, mert ugye M50-et meg nem tudok venni háromszor ennyiért. A hétvégén mondtam is a zenész haveromnak, hogy tulajdonképpen egy billentyű nélküli microStation lenne az ideális. Nem is értem, hogy ilyesmiben miért nem gondolkoznak... a KORG-nak egyáltalán nincs ilyen jellegű produkciós centere. Még egy hangyányit tudna is olcsóbb lenni és senki nem fikázná a billentyűit... biztos többet eladnának belőle.

Kicsit nehéz összefogni hogy mit is akarok valójában, mert amit otthonra akartam, azzal elértem a célomat: Kurzweil K2500X + asztali HardDisc Recorder és ezekkel úgy tudok zenélni, ahogy akartam, csak marha kevés időm van belakni az eszközöket és türelem, meg idő kell hozzájuk... De közben rájöttem, hogy nincs MIDI performance eszközöm semmi... a K2500-at felhoztuk az emeletre, de hogy innen a 33 kg-jával ki nem megy költözésig, az is biztos :-) Szóval egyelőre az idea az, hogy a zenéket, amiket itthon összeraktam, azok alapjait egy Roland SP-808-ba teszem és így tudom kivinni a lakásból és egy kisebb hangszerrrel rájátszani, meg rásamplerezni az alapokra. De jó lenne, ahogy kialakul az új munkamódszerem, már használhatnék egy olyan midi produkciós eszközt, ami megőrzi midi-ként is az amúgy HardDiscre vett anyagot és alkalmas később az előadásra is. Sajna elég régimódi vagyok és egyre inkább visszafelé sodródok az időben ezt el kell ismernem.

No, mindenesetre még nézelődök, keresve az ideákat.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...