Jump to content
Ménemszól.hu

Yamaha MODX


markcoldberg

Recommended Posts

41 perccel ezelőtt írta turorudi:

egy idő után ragadni, majd mállani fog

Szar anyagból biztos, de apámnak van egy PSR9000 Pro-ja. 2001-es hangszer. (21 éves)

Nos, semmi baja a gumírozott kerekeinek. :) De nyilván van az a savasan izzadó kéz, aminek semmi nem tud ellenálni. Reméljük a MODX+ sem befőttesgumiból aplikálta oda ezt.

Amúgy a ragacsgumira egy gyógyír: szuperul lemosni, letisztítani, aztán letámadni matt fekete jobb fajta tartós festékkel! :cool:

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2021. 04. 23. at 7:17 írta idioty:

Tervezem, hogy letöltöm az összes Music Production Guide kiadványt...

Az új 2022/5 számot érdemes is most forgatni, mert gigantikus dolgok tölthetők le a benne szereplő infók alapján ingyenesen, a Chick Corea EP-től az S90ES-ben debütált S700 zongoramintán át stb., különféle Yamaha szintikhez! ;)

http://www.musicproductionguide.eu/MPG/MusicProductionGuide_2022_05_EN.pdf

 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 09. 02. at 11:49 írta djuice:

Vannak hívatalos árak is már:

MODX6+: $1,699.00

MODX7+: $1,999.00

MODX8+: $2,499.00

(Anno a MODX8 volt 500 ezer Ft közelében is, hát itt erre is rádupláztak.) :(

Röhej ez az egész. Én most adtam el a MODX8-at, mert bármilyen fájdalmasan is hangzik kihasználatlanná vált, amióta a Roland Fantom 7-et megvásároltam.   Kelletek a Virtual Analog képességek, és a Modell bővítések. Ezek gyakorlatilag szükségtelenné tették a hangminták használatát , és minimális mintahasználatra lett csak szükségem.  Imádtam, és most is szeretem a MODX-et, de én a MODX+-tól én többet vártam volna mint sima memória bővítést. Most felhozták a Montage szintjére, nyilván ami a belső tudást illeti, de ugyanabban a szar gyenge minőségű műanyagba. Ami a memóriabővítést illeti, azt a plusz 750mb-ot észre sem venni olyan kevés. Az FM 128 polifónia egy hülyeség. Aki használja az FM cuccokat, az is ki tudja használni a 64 polifóniát is. Egy saját Best Of válogatást a kedvenc hangjaimból nem tudtam menteni, hát ha még sok kereskedelmi könyvtárat akarok, akkor meg főleg. Sok Backup fájlt kellet készítenem kategorizálva, hogy éppen milyen zenéhez kell. Ezeket mindig újra és újra cserélgetnem kellet,mert ennyi mintát képtelenség 1gb-ba belesűríteni. Ma már minimum 5gb kellet volna. A memória feltétlen szükséges, ha a szinti hangokat szeretném bővíteni.  Én a MODX8 vásárlása mellet döntöttem régen, mert annak a billentyűje sokkal jobb volt mint a MODX6, és MODX7-nek. Remek szinti a mai napig, ha MODX-et inkább használtan vásárolunk. Sajnos aki most akar egyet magának, annak már csak használtan lehet venni, mert már a MODX+-t lehet venni helyette gyakorlatilag dupla áron, legalábbis ami a MODX8+-at illeti. HitSpace-ben rendkívül elszabadultak az árak, máshol még nem láttam idehaza. Az 1.75Gb Flash, illetve 128 plifónia FM-X nem indokolja ezt a magas árat, és az hogy tettek egy jobb minőségű Mod Wheel kereket. A pletykák szerint a Montage kap 2 év után egy nagy frissítést, ami elvileg tartalmaz egy új Engine-t. AN-X Engine, ami a 1997-es AN1x szintetizátor klón lenne. Persze ez csak pletyka, és én nem is hiszek ebbe nagyon, hogy pont most a Yamaha úgy dönt, hogy tök ingyen most ad nekünk egy szintézist a Montage/MODX hardverbe. A Fantom úgy lett kialakítva a Roland-nál, hogy már kezdetektől tudtuk hogy ez egy szoftveresen bővíthető platform, ellenben a Montage/MODX eetében erről szó sem volt, hacsak nem egy meglepetés ez a Yamaha-tól. Ez a mai napig egy szuper szinti, de a mai versenytársak közt el van maradva ,mert még mindig csak az FM-X a második opció. Aki szereti az FM szintézist, annak ez egy aranybánya, de a Yamaha-nak bár kevés múltja van Analog, illetve Virtual Analog téren, de vannak büszkeségeik  is mint a CS80 és a többi CS széria, illetve az AN1x. Ezok remek hangzású szintik voltak. A CS80 a múlt, de a Roland is a múltból táplálkozik, és a Korg is. Az AN1x a Motif ES óta feledésbe merült, elég nagy hiba. Nekem volt AN1x, és remek szinti volt, és csak azért adtam el, mert programozni nehezebb volt a kevés gomb miatt. Szóval nem indokolt ez a magas ár a MODX+-nál. Ezzel a Yamaha is kibaszott magával, mert a Montage eladás garantáltan csökken, ha a MODX+ szinte ugyanazt tudja. Jó műanyag, külső tápegységgel, kevesebb csatlakoztathatósággal, illetve gombbal, de még mindig sokkal jobb áron. Most vagy az lesz hogy hamarosan megszűnik a Montage, és marad a MODX+, akár csak a Korg esetében a Kronos helyett maradt a Nautilius.   A mai válságos helyzetben van egy érzésem hogy a gyártók az olcsóbb szintik piacát akarják fellendíteni, mert mind a Montage, mind a Kronos sikeres szinik, a Kronos persze múlt időben. A MODX eladás sikeres projekt volt, akárcsak a Nautilius, és a gyártóknak a profit a lényeg. A zászlóshajók vásárlására kevesebb a piac, persze a Yamaha mindig okoz meglepetéseket, de én amíg nem igazolódik be az hogy valóban lesz egy AN-X Engne bővítés a Montage-hoz, addig nem érdekel a Yamaha. Ennyi év után a Virtual Analog motor már kötelező. 15 évig használtam kizárólag Yamaha-t és bár a Motif XF, és Montage között rengeteg tudásbeli különbség van, mégis évek óta az FM szintézist eröltetik ránk.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

45 perccel ezelőtt írta zozolee76:

Ma már minimum 5gb kellet volna.

Nyilván nem lőhetnek a csúcsmodell (Montage) felé ezzel, de amúgy Kronosban ilyen téren (+9 engine) sosem gondolkoztál?

45 perccel ezelőtt írta zozolee76:

AN1x a Motif ES óta feledésbe merült, elég nagy hiba

A plugin board bővítők jók voltak az első Motifok idején. Azt vett bele mindenki magának AN vagy DX boardként, ami hianyzott. (Akár 3 AN boardot is! vagy 2 DX + 1 AN, ami beleintegrálódott a Motif programjaiba, sokkal tutibb lehetett így az egész.)

Persze más bővítők már nem nagyon voltak érdekesek, mint pl. a Rolandnál is, s azok meg végig PCM bővítők voltak. Én mindig azt hiányoltam ezeknél, hogy a faxért nem lehetett mondjuk egy sampler kártyát csinálni, amivel bármi kompatibilis cuccba saját minták is rakhatóak lettek volna. Persze a Fantom és Motif vonal eleve onboard sampler is volt, de ez milyen jól jött volna egy S80-ba vagy RD700-ba is így itt-ott! Mindegy... Illetve nem, mert ma mindenhol egy sampler opciónak magától kéne értetődnie a hangszerekben. Sokan unják már a gyártók által ránk erőltetett több ezer felesleges, kihasználatlan soundot vagy hagyaték hangmintákat.

Na szóval ez a plugin board kérdés gyorsan lecsengett, pl. már a Motif XS-től. A Roland abban ügyes, hogy inkább virtual slotokkal operál ma már, de azért én ott is tudok pár hiányosságot említeni még...

45 perccel ezelőtt írta zozolee76:

a MODX+ szinte ugyanazt tudja...

Koródi Csabitól tudom, hogy a korábbi szériás MODX-eken még a kijelző is lassabb reagálású volt. Más aki később vett újonnan MODX-et már ilyesmit nem tapasztalt. Remélem a plusz verzióban sem örökítették tovább ezt a régi problémát és gyorsan megy az érintés érzékelés rajta, bár a fizikai nyomógombokat és visszahatásukat ez sosem fogja tudni jóo kiváltani. :(

45 perccel ezelőtt írta zozolee76:

A mai válságos helyzetben van egy érzésem hogy a gyártók az olcsóbb szintik piacát akarják fellendíteni

Azért a kijött Korg PA5 már 2 milkó! Yamahánál a Genos is elsőként verte a másfél milliós árat, nem sokkal ahogy kijött és még akkor szó se volt a válságról! Mára a kisebb olcsó szériáik is a milliós korridorhoz húztak fel. Szóval keményen nyomják. De mondok mást: egy ismerősöm kislánya most tanul fuvolázni. Az iskola által biztosított hangszer 3-400e. Ft értékű. Ha mire odaér és művésszé érik, vehet magának majd egy mester hangszert 800 ezerért ott is. Szóval ezek sehol nem olcsó befektetések, a hangszerek, zenetanulás sosem volt az. Vagy csak mint hobbi (ha csak nem egy 200 ezres belépő digitális zongoránál cövekel le valaki), komoly teher anyagilag. Persze erre lehet mondani, hogy  legalább értelme van, s még mindig többet ér mint ha elcigizné, elkártyázná, elinná, elk.rvázná valaki. :)

Na szóval, olcsóbb meg drágább hangszer volt is lesz is szvsz, legfeljebb ami eddig olcsónak számított most már a drágább sávban fogjuk megtalálni sajna. :(

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

46 perccel ezelőtt írta djuice:

Nyilván nem lőhetnek a csúcsmodell (Montage) felé ezzel, de amúgy Kronosban ilyen téren (+9 engine) sosem gondolkoztál?

A plugin board bővítők jók voltak az első Motifok idején. Azt vett bele mindenki magának AN vagy DX boardként, ami hianyzott. (Akár 3 AN boardot is! vagy 2 DX + 1 AN, ami beleintegrálódott a Motif programjaiba, sokkal tutibb lehetett így az egész.)

Persze más bővítők már nem nagyon voltak érdekesek, mint pl. a Rolandnál is, s azok meg végig PCM bővítők voltak. Én mindig azt hiányoltam ezeknél, hogy a faxért nem lehetett mondjuk egy sampler kártyát csinálni, amivel bármi kompatibilis cuccba saját minták is rakhatóak lettek volna. Persze a Fantom és Motif vonal eleve onboard sampler is volt, de ez milyen jól jött volna egy S80-ba vagy RD700-ba is így itt-ott! Mindegy... Illetve nem, mert ma mindenhol egy sampler opciónak magától kéne értetődnie a hangszerekben. Sokan unják már a gyártók által ránk erőltetett több ezer felesleges, kihasználatlan soundot vagy hagyaték hangmintákat.

Na szóval ez a plugin board kérdés gyorsan lecsengett, pl. már a Motif XS-től. A Roland abban ügyes, hogy inkább virtual slotokkal operál ma már, de azért én ott is tudok pár hiányosságot említeni még...

Koródi Csabitól tudom, hogy a korábbi szériás MODX-eken még a k8jelző is lassabb reagálású volt. Más aki később vett újonnan MODX-et már ilyesmit nem tapasztalt. Remélem a plusz verzióban sem örökítették tovább ezt a régi problémát és gyorsan megy az érintés érzékelés rajta, bár a fizikai nyomógombokat és visszahatásukat ez sosem fogja tudni jóo kiváltani. :(

Azért a kijött Korg PA5 már 2 milkó! Yamahánál a Genos is elsőként verte a másfél milliós árat, nem sokkal ahogy kijött és még akkor szó se volt a válságról! Mára a kisebb olcsó szériáik is a milliós korridorhoz húztak fel. Szóval keményen nyomják. De mondok mást: egy ismerősöm kislánya most tanul fuvolázni. Az iskola által biztosított hangszer 3-400e. Ft értékű. Ha mire odaér és művésszé érik, vehet magának majd egy mester hangszert 800 ezerért ott is. Szóval ezek sehol nem olcsó befektetések, a hangszerek, zenetanulás sosem volt az. Vagy csak mint hobbi (ha csak nem egy 200 ezres belépő digitális zongoránál cövekel le valaki), komoly teher anyagilag. Persze erre lehet mondani, hogy  legalább értelme van, s még mindig többet ér mint ha elcigizné, elkártyázná, elinná, elk.rvázná valaki. :)

Na szóval, olcsóbb meg drágább hangszer volt is lesz is szvsz, legfeljebb ami eddig olcsónak számított most már a drágább sávban fogjuk megtalálni sajna. :(

Sajnos igen, maholnap a középkategória is olyan árakat ér el, mint kb 3 éve egy zászlóshajó kategória.  Jó hangszer a MODX, szó sem róla, amikor megvettem nagyon örültem neki, de közben a korlátok jelentkeztek a kevés memória miatt. Ez lehet hogy csak az én baromságom, de nekem a hangmintákhoz nagyon kevés volt a memória, de ez mind nézőpont kérdés. Valakinek egyszerűen csak zongora, rhodes, vonósok, fúvósok , gitárok pár orgona kell, ne adj isten pár DX7 cucc, akkor jobb választás nincs mint a Yamaha MODX/Montage.  A Korg, és Roland ilyen téren gyengébb. Igaz a Kronos pianók rendkívül jók, és a Rhodes modellek is, még a FM is, de az alap PCM hangok borzalmasak. A minta könyvtárak drágák bele. A Roland a másik, ott még mindig a régi XV-5080, és JV széria hangját kínálják. Jó, a Fantom egy 50-éves örökséget próbál magába szippantani, ez okés is, de mellette szoríthattak volna helyet az újításokra. A SuperNatural akusztikus hangok is 10 évesek ,és bár nem ér fel a Yamaha AWM2 artikulációs hangokhoz, de ott sok hang nagyon is használható. Az egy jó lépés volt hogy kapott némi SuperNatural cuccot a Roland Fantom, de illet volna az alapvető dolgokat egy az egyben örökölnie az Integra 7-ből. A dobok még mindig gyengék, a gitárok is stb. Az viszont hatalmas fejlődés hogy van egy Zen-Core VA, és további 5 Modell Expansion.  Megjegyzem csak így mosolyogva hogy szerintem olyan szintit nem gyártottak még, amivel mindenki elégedett lenne 100%-ig, de jó ez így, mert így mindenki azt választ ami számára a legjobb. Egy mindent tudó szinti egyébként is megfizethetetlen lenne már.  Szerintem mindenki fogja fel úgy hogy ami az ő zenei ízléséhez közel álló,válassza azt. Ha akusztikus hangok kellenek, olyanok amik olyan jól szólnak hogy nincs szükség minta könyvtárakra,akkor egyértelműen Yamaha, ha szinti hangok kellenek, akkor Roland, és talán a Korg.  A legjobb ha van ilyen is, olyan is. A mai árak mellet már az is dicsőség, ha két három szintid lehet. 

Szerkesztette zozolee76
Link to comment
Share on other sites

49 perccel ezelőtt írta zozolee76:

Egy mindent tudó szinti egyébként is megfizethetetlen lenne már

Én reménykedtem, hogy az ipadek elterjedése áttör egy falat és tuti dolgokat fognak rájuk fejleszteni mindenfelől, ultra mobilisek lesznek egy pc-vel szemben és mellé mindenki már csak midi keyboardokat fog gyártani. Aztán ez is csak játékszer cipőben jár még, mint sem profi zenei alkalmazhatóság (ezt-azt leszámítva rajta már persze).

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 09. 08. at 13:25 írta djuice:

Koródi Csabitól tudom, hogy a korábbi szériás MODX-eken még a kijelző is lassabb reagálású volt.

Itt egy picit közbekotyogok. A kijelző reagálási sebességét ne abszolút értelemben vegyük... vagyis ne úgy hogy én azt mondom, hogy lassú... hanem úgy, hogy számomra lassú. Hogy a Yamaha kijelzőjének az érintési és képfrissítési sebessége milyen értékeken mozog, arról fogalmam sincs, nem tudok tudományosan nyilatkozni és azt sem tudom, hogy az én MODX-em mikori kiadású volt.

Nálam a MODX kijelzőjével a "konfliktus" abból fakadt, hogy lassabb, mint én :) Eleve rengeteget kell rajta bizbaszolni, mire akár csak egyetlen hangszín megkereséséhez szükséges összes szűrési feltételt beállítjuk, így nálam már ezen a ponton elvérzett a struktúra. Az ezen felül érzett lassúság pedig számomra az volt, hogy megnyomtam egy menüt és már nyomtam volna a következőre, de ezekhez a műveletekhez mindig reakcióidő társult, ami a valóságban valószínűleg a másodperc tört része, de engem full megakaszt az ilyen..., illetve nem ritkán újra meg kellett nyomni egy-egy menüt, mert vagy nem jól találtam el, vagy nem elég erősen, de az hogy most lép vagy nem lép, az megint csak kis várakozás után derült ki. Számomra ezeknek az összege okozta a lassúságot.

Ergó nekem nem a MODX érintő kijelző sebességével van gondom, hanem úgy egyébként az érintőkijelző intézményével :) Egy Korg KROSS2-őn vagy Roland Juno DS-en a fizikai gombokkal sokszor vakon navigálok és mindig a gomb kattanásával egyidőben történnek a dolgok. Sajnos ettől a fizikai visszacsatolástól nem tudok elszakadni. Illetve ezek a nyomógombos megoldások a menüszerkezet tervezésében is nagyobb tudatosságot és fegyelmet igényelnek, míg egy érintőkijelzős felületre össze-vissza lehet hányni mindenféle felületet, hogy akár egy "OK" gomb se legyen már két ablakon ugyanazon a ponton a kijelzőn, hogy még véletlenül se lehessen az ürgepásztornak egy kialakult izommemóriás hangszerkezelése :)

Amúgy a ma kapható legjobb választásnak tartom a MODX-et, csak számomra használhatatlan UI-t kapott. Illetve már hónapokkal ezelőtt fájlaltam hogy egy jó AN helyett még mindig az FM-et erőltetik. Jó az FM (valamire), csak már sok lesz, no meg szűkebb az a kör aki valóban és érdemben tudja használni az FM-X motort. Ha úgy vesszük, a MODX egy univerzális, sokat tudó, sokat nyújtó, felhasználóbarát konstrukció, a benne lévő FM-X pedig épp az ellentéte, vagyis egy a nagyközönség számára kevésbé értelmezhető és még kevésbé programozható valami. Abba a képbe, ami a MODX lenni akar, szerintem sokkal jobban illene a fentebb említett AN-X motor. De ki tudja mit hoz a jövő és lesz-e valóság a pletykából...

Link to comment
Share on other sites

31 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

azt sem tudom, hogy az én MODX-em mikori kiadású volt.

Ez egyszerű, mert Te használtan vetted, a másik srác meg úgy egy évre rá, újonnan rendelte, tehát már csak a gyártási száma is újabb lehetett. De a lényeg nem ezen múlik, hanem ő sosem tapasztalt olyat, hogy megérint egy felületet és a hangszer ne reagált volna rögtön. Te viszont kifejtetted, hogy volt mikor kétszer-háromszor is utána kellett nyúlni, hogy azt csinálja amiért megérintetted. Én ebből csak azt tudom leszűrni így, hogy korábbi, lassabb reagálású, első szériás MODX-ed lehetett, amin esetleg később már fejlesztettek. Anno a Korgnál is volt gyorsítás. A Trinity ver.1 után a ver.2 os. kb. 3x gyorsabban hajtotta végre a feladatokat és frissítette a kijelzőt. Továbbá ezt az elsőnek kiállított Montageon is mondták, meg a videókon is látható volt, hogy többször érinti meg a demonstrátor a felületet mire az reagál. Szerintem ez azért nem elhanyagolható, s nem arra fogható, hogy vki Lucky Luck, aki gyorsabban lő az árnyékánál. :)

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta djuice:

Továbbá ezt az elsőnek kiállított Montageon is mondták, meg a videókon is látható volt, hogy többször érinti meg a demonstrátor a felületet mire az reagál.

Na igen, ezt több YT videón is kiszúrtam, hogy egy-egy funkcióhoz többször nyomott rá a kijelzőre... már ott is gyanús volt, élőben a kezem alatt pedig kifejezetten idegesítő... Persze benne lehet az is, hogy az ember egy érintőkijelzőt finomabban érint meg és csak szimplán túl finom a nyomás erőssége... de ez csak egy része a dolognak... nálam az UI sem jól illeszkedett ehhez a jelenséghez :) 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2022. 09. 09. at 19:59 írta Koródi Csaba:

Na igen, ezt több YT videón is kiszúrtam, hogy egy-egy funkcióhoz többször nyomott rá a kijelzőre... már ott is gyanús volt, élőben a kezem alatt pedig kifejezetten idegesítő... Persze benne lehet az is, hogy az ember egy érintőkijelzőt finomabban érint meg és csak szimplán túl finom a nyomás erőssége... de ez csak egy része a dolognak... nálam az UI sem jól illeszkedett ehhez a jelenséghez :) 

Ilyen böködős gumírozott végű tollat használok és azzal elsőre megy, de az igaz, hogy nem egy villám. Ahogy a nagy kijelzős Motifokra is többen panaszkodtak emiatt. De én az USB lassúságát nem értem, ahogy nem értettem (illetve nem értem most sem) az EX5 képtelen scsi sebességét. Ami azért fura, mert az A-samplerekben is ugyanaz a board volt, mint amit az EX-be lehetett utólag venni, és ott elviselhető sebességen dolgozik.
Szóval semmi nem indokolja, hogy 2022-ben ne olyan sebességgel töltsön be USB-ről a MODX, ahogy egy bármilyen PC.

 

Link to comment
Share on other sites

10 órája írta turorudi:

Szóval semmi nem indokolja, hogy 2022-ben ne olyan sebességgel töltsön be USB-ről a MODX, ahogy egy bármilyen PC.

Érdekes a téma! 2 dolog:

(1.) Ez a lassúság vmi Yamaha betegség. Faternak volt egy Korg i30HD szintije és a midiket elég gyorsan kezelte a vincsiről. Volt aki berakott magának egy P-ATA / SD card adaptert a vinyót kiváltva és még gyorsabban dolgozott róla. 

Az i30 után cserélt fater Yamaha PSR9000 Pro-ra (újabb 3 évvel mint az EX5, ami mellesleg az i30 kortársa - 1998), de az is mint a csigabiga, ólomlábú vándorlajhár, mire felpörgeti a hdd-t vagy megnyit egy könyvtárat. És ugye célhardver, tehát nem is olyan mint egy win PC, de ahogy visszaemlékszem, (2.) annak idején még egy XP is a kattintás pillanatában már nyitotta is a mappát vagy kezelte a fájlt. Most a céges win10-es laptopomon kb. a 9000 Pro cammogásával lehet csak dolgozni. Oké, nem egy erőmű, csak egy alap irodai gép, de A mai leterheltség fényében durván lassabb mint annak idején egy win95. :D

Szóval nem tudom ezeket magam sem hova tenni.

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

20 órája írta turorudi:

Ilyen böködős gumírozott végű tollat használok és azzal elsőre megy, de az igaz, hogy nem egy villám.

Igen, ezt én is alkalmaztam... csak játék közben az mindig egy plusz mozdulat volt felvenni-letenni, vagy úgy kellett játszani, hogy közben a kezemben volt. Akárhonnan néztem, nem az a fíling, mint egy nyomógombos szintin játék közben azonnal reagálva csinálni bármit. Nyilván ízlés dolga, illetve ugyan mi múlna azon a pár másodpercen? De sajnos nálam a sok kicsi sokra ment :) 

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Koródi Csaba:

Igen, ezt én is alkalmaztam... csak játék közben az mindig egy plusz mozdulat volt felvenni-letenni, vagy úgy kellett játszani, hogy közben a kezemben volt.

Ja persze, sztem sem ideális az érintőkijelző. De teszem hozzá: a sok tekergetős húzgálós kontroller sem. Ebben egyébként sztem eggyel fejlettebb a Montage/MODX más szintiknél a super knobbal; én pl. pedállal mozgatom, és az úgy elég jó. Valójában pedál kell, ahogy Vangelis csinálta, ahogy ezen a videón. Előre szépen beállítgatja, aztán mehet.

 

Szerkesztette turorudi
Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta djuice:

És ennek a villogáson kívül annyi az összes értelme, hogy 1 kontrollerte oszt ki több tucat más paramétert és annyi?

Lényegében igen, de nem csak kontrollert lehet rá kiosztani, hanem bármit. Effektek paramétereit, mondjuk egy FM operátor hullámformáját, vagy bármit, bármilyen irányba mozgatva (amíg az egyik pozitív irányba megy, addig a másik negatívba), stb.

Link to comment
Share on other sites

7 órája írta turorudi:

amíg az egyik pozitív irányba megy, addig a másik negatívba), stb.

A motifokban kezdetben 6 kontroller beállítás (CTL SET) volt, viszont ott is több paramétert lehetett  több settben egyvmihez hozzárendelni. Pl. modulációs kerékkel lehetett ott is effektet, szűrést, arpeggio paramétert, tempót, torzítást, stb. is állítani. Általában a bevett dolgokra elég volt az 1-2 hozzárendelés és nyilván ez pedálra is eljátszható volt (kivéve a wah hatást), úgyhogy mikor erről a super knobról fanfároltak, kb. mint ha újból felfedezték volna a melegvizet. Aki előtte is több beállítást használt már mint megszokott, az nem sok újdonságot vélhetett felfedezni.

Csabi erről sokat tudna mesélni már a Korg X5 kreatívabb programozása kapcsán is, mennyire ufonak nézték, hogy azokat a hangzásokat meg hogy csinálta.

Kicsit ezért értem meg a fanyalgó hangokat részben, mikor egy új hangszernél biflázzák a gyártók, hogy ez meg az micsoda radikális forradalmi újítás, miközben csak a kerítés lett kékről zöldre átfestve :D(de ez most függetlenül attól, hogy Yamaháról, Rolandról vagy bármiről beszélünk, 1-2 kivételt leszámítva persze).

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

12 órája írta turorudi:

Valójában pedál kell, ahogy Vangelis csinálta, ahogy ezen a videón. Előre szépen beállítgatja, aztán mehet.

Igen, igazad van, viszont én elkülöníteném a két dolgot... amiről én beszélek, az az editálás, a sounddizájn és a hangszerelési munka, amit Vangelis a pedálokkal tesz, az pedig egy előadási mód. És épp a fenti mondatodban van egy kulcs: "Előre szépen beállítgatja"... na, pont ez a beállítgatás az a tetemes kattintgatás és szerkesztési folyamat ami olyan fájdalmas ebben az UI-ban (számomra).

12 órája írta turorudi:

Ebben egyébként sztem eggyel fejlettebb a Montage/MODX más szintiknél a super knobbal....

...nem csak kontrollert lehet rá kiosztani, hanem bármit. Effektek paramétereit, mondjuk egy FM operátor hullámformáját, vagy bármit, bármilyen irányba mozgatva (amíg az egyik pozitív irányba megy, addig a másik negatívba), stb.

Ügyes dolog ez a superknob, nyilván megvan a haszna és ez jól is van így, de ahogy Djuice írta, nem nagyon találták fel vele a melegvizet. A Novation MiniNova TWEAK potijai is ugyanúgy működnek, mint a Super Knob, csak nem egy van a hangszeren, hanem 4 db és két sorban rendelhetőek hozzá paraméterek, tehát összesen 8 "SuperKnob-unk" van... persze mondjuk idézőjelben, mert nem lehet végtelen számú paramétert hozzárendelni, de az egy potihoz több (asszem 4) hozzárendelhető paraméter szabadsága, és a +/- irány a megfelelő határolóértékekkel lehetősége megvan... plusz még tettek rá 8 darab ANIMATE gombot, amik pont ugyanezt teszik, hogy bármilyen 4 paraméter bármilyen irányú és mértékű elmozdulását azonnal elő tudjuk velük idézni. Vagy ott van a Novation Circuit, aminek a működési elve pedig alapvetően "SuperKnob" jellegű, mert azon is ott a 8 MACRO poti, amik egyenként is úgy működnek mint egy-egy SuperKnob.

A Yamahánál az a nagy dolog ebben a SuperKnob-ban, hogy szinte végtelen számú paramétert tudsz hozzárendelni, és erre valóban egyetlen hangszer sem volt képes eddig soha.

Én viszont ezt úgy látom a gyakorlatban, hogy nagyon kevés olyan szituációt tudok elképzelni, amikor egyetlen gombbal szeretnék 10-20 (100?) paramétert egyszerre mozgatni és sokkal többször tudok elképzelni olyan szituációt, amikor egy potival max 3-4 paramétert szeretnék mozgatni és szükségem lehet több eltérő hatású gomb használatára amik szintén csak 3-4 paramétert mozgatnak.

Persze technikai igényekben is ugyanolyan szerteágazóak az elképzelések, mint ízlés dolgában, a gyártók pedig próbálnak valamit máshogy csinálni mint a többiek, majd pedig akár jól sikerült az ötlet, akár nem, kiadják a marketing csoportnak, hogy na ezzel most úgy meg kell etetni a közönséget, hogy senki ne vegye észre, hogy valójában nem erre van szüksége, vagy nem teljesen elég arra amit szeretne... Nálam a SuperKnob egy ilyen jelenség, szépen villog, a paraméter állásához képest változtatja a színét, a YT demóban megcsavarják és szétvariálja a hangszínt, bárki láthatja hogy ez kell neki, függetlenül attól, hogy ugyanez egy másik hangszeren már tíz éve ott van, csak fekete, nem villog, van belőle 4 vagy 8, de semmi marketinget nem társítottak hozzá.

És Isten ments, hogy bárkit meg akarjak ezzel sérteni, alapvetően hasznos dolognak tartom, csak hát ahhoz hogy tényleg olyan hasznos legyen, mint amennyire az, ahhoz annyi SuperKnob kéne, ahány pedál van Vangelis lába alatt a videóban :)

Egy kicsit elkanyarodtunk kijelző témától és nem akarom szapulni sem a hangszert, mert amúgy szegényke lehetne ma a piacon az árkategóriájában kapható legjobb hangszer, de hát a teljes képhez ezekről a dolgokról is lehet beszélni... :)

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

49 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

a SuperKnob egy ilyen jelenség, szépen villog

Na én egyből ezt kapcsolnám ki a hangszerben legelsőnek, a diszkólámpát!

49 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

tehát összesen 8 "SuperKnob-unk" van...

Anno kísérleteztem, hogy az MO8-am 4 sliderén is át lehetett variálni, hogy ne hangerőt állítsanak. Ha olyan hangszíned volt hogy mást akartál rá kiosztani, vagy pl. az assignable körpotik EQ üzemmódon kellettek álljanak vmilyen igényből és kényelmesebb volt a filter levelt vagy az ADSR-t oda pakolni a sliderekre, akkor lehetett.

Amúgy a super knob helyett nekem sokkal inkább hiányoznak a MODX-ről a "super" buttonok, amivel használhatóbb lenne a hangszer. A Motifok ebből a szempontból máig a tervezés / kezelhetőség csúcsa nekem. Talán csak a dinamikus multipadek hiányoznak egyedül róluk, amiben meg a Roland Fantomok domborítottak... (Egy ismerősöm mondását idézném: "nincs tökéletes hangszer, csak sok jóféle") :) 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

18 perccel ezelőtt írta djuice:

Na én egyből ezt kapcsolnám ki a hangszerben legelsőnek, a diszkólámpát!

Anno kísérleteztem, hogy az MO8-am 4 sliderén is át lehetett variálni, hogy ne hangerőt állítsanak. Ha olyan hangszíned volt hogy mást akartál rá kiosztani, vagy pl. az assignable körpotik EQ üzemmódon kellettek álljanak vmilyen igényből és kényelmesebb volt a filter levelt vagy az ADSR-t oda pakolni a sliderekre, akkor lehetett.

Amúgy a super knob helyett nekem sokkal inkább hiányoznak a MODX-ről a "super" buttonok, amivel használhatóbb lenne a hangszer. A Motifok ebből a szempontból máig a tervezés / kezelhetőség csúcsa nekem. Talán csak a dinamikus multipadek hiányoznak egyedül róluk, amiben meg a Roland Fantomok domborítottak... (Egy ismerősöm mondását idézném: "nincs tökéletes hangszer, csak sok jóféle") :) 

A villogás kikapcsolható és halványítható is. Én is azt hittem, hogy zavarni fog, de inkább előnye van számomra, mint idegesítő hátránya. Látni, hogy szinkronba állt-e a DAW-val pl.
Címezhető gombok pedig vannak. Úgy is lehet állítani, hogy lenyomod-elengeded, vagy benyomod és úgy marad.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 perccel ezelőtt írta turorudi:

A villogás kikapcsolható és halványítható is. Én is azt hittem, hogy zavarni fog, de inkább előnye van számomra, mint idegesítő hátránya. Látni, hogy szinkronba állt-e a DAW-val pl.

Ez így van, először én is kikapcsoltam, de aztán hiányérzetem volt, ezért halványan visszatettem, mert van egy-egy üzenete a felhasználó számára, ami hasznos.

Ennél mondjuk tényleg sokkal haszontalanabb a KORG KROSS2 hátoldalán világító hatalmas KORG logó... bár azon is csak halványítottam, hadd lássa a közönség :D

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta turorudi:

Látni, hogy szinkronba állt-e a DAW-val pl.

NA ez most jó téma, mert egy haverom pont a Motif XS6-jával küzd, hogy a Cubasezel jól működjön.
Röviden: most ott tart, hogy a Cubiban ha kiválaszt egy hangszínt a voice listből, azt már autom. behívja a hangszerre is, de ha fel akar venni vmi kalimpálást a billentyűről, azt kizárólag csak az 1. sávon hajlandó rögzíteni a Cubase. Ha másik sávra vált, a midi indikátor jelzi, hogy megy be a DAW-ba a jel, de nem rögzíti! :blink: (?)

Csabi tanácsára kikapcsola a local controlt is, de az meg állítólag csak a régi DIN midi csatlakozásokon lényeges, usb-n stb. már nem (mondta vki). 
A gépkönyv itt ír ilyesmiről midi csatorna kiosztás szintjén, de nem akarjuk elhinni, hogy mindig át kéne adott trackeken ezt állítani.

image.png.8489d8d2af515f63f7ff9004d79ff04d.png

Receive Channel
Determines the MIDI receive channel for the selected Part. Since MIDI data may be coming from many channels at once, you should set this to match the particular channel over which the desired controlling data is being sent.
Settings: 01 – 16, off

Neked hogy működik ez a Cubaseben, ha egyáltalán azzal használod a MODX-et pl?

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

10 órája írta djuice:

NA ez most jó téma, mert egy haverom pont a Motif XS6-jával küzd, hogy a Cubasezel jól működjön.
Röviden: most ott tart, hogy a Cubiban ha kiválaszt egy hangszínt a voice listből, azt már autom. behívja a hangszerre is, de ha fel akar venni vmi kalimpálást a billentyűről, azt kizárólag csak az 1. sávon hajlandó rögzíteni a Cubase. Ha másik sávra vált, a midi indikátor jelzi, hogy megy be a DAW-ba a jel, de nem rögzíti! :blink: (?)

Csabi tanácsára kikapcsola a local controlt is, de az meg állítólag csak a régi DIN midi csatlakozásokon lényeges, usb-n stb. már nem (mondta vki). 
A gépkönyv itt ír ilyesmiről midi csatorna kiosztás szintjén, de nem akarjuk elhinni, hogy mindig át kéne adott trackeken ezt állítani.

image.png.8489d8d2af515f63f7ff9004d79ff04d.png

Receive Channel
Determines the MIDI receive channel for the selected Part. Since MIDI data may be coming from many channels at once, you should set this to match the particular channel over which the desired controlling data is being sent.
Settings: 01 – 16, off

Neked hogy működik ez a Cubaseben, ha egyáltalán azzal használod a MODX-et pl?

Igen, Cubase-t használok. Nagyon hasonló problémával keresett meg egyszer valaki, csak Yamaha MX-szel. Ott a program újrarakása volt a megoldás, de az Cubase Essential volt, sztem Prónál ez nincsen. És azért sem kellene lennie, mert szerintem nem a Cubaseből kellene meghívni a patcheket, pláne a Motifnál, ahol könnyen be lehet állítani 1-16 sávig, hogy melyik csatornán milyen hangszer szólaljon meg. A Cubase alap kiépítésben egyik Yamahánál sem kezeli teljesen a program select/change üzeneteket ilyan bal sávos kiválasztásnál (ezt 5db Yamahával felszerelkezve mondom). Pontosabban nem küldi a bank select üzenetet, így nem vált internalról preset 1-re, onnan nem vált preset 2-re. Persze az external device résznél lehetne egy komoly template-et csinálni a hangszernek (mint a Logic-ban az environmenttel), de az olyan mennyiségű munka, macera, hogy sztem ember nem volt még, aki ilyet csinált (ezért is van hiába gyárilag egy rakás hangszer preset template-je a Cubase-ben, azok lényegében használhatatlanok).
A localt ki kell kapcsolni, ha USB, ha DIN a MIDI csatlakozó, különben feljátszáskor ott a MIDI loop, aztán hülyén szól, vagy nem is bírja a polifónia. Azt nem tudom, hogy használsz-e Montage/MODX-t, de ha úgy kérdezed, hogy nem, akkor nem érdemes belemélyedned, mert a single/hybrid/multi mode-ok nagyon megkavarják, hogyan lehet ideálisan DAW-val használni. És akkor még ehhez jön, hogy vezérlőként/plugin hangszerekkel/az arpeggiót és az automatizmusokat használva/vagy csak magában játszol-e vele.
 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

7 perccel ezelőtt írta turorudi:

A Cubase alap kiépítésben egyik Yamahánál sem kezeli teljesen a program select/change üzeneteket ilyan bal sávos kiválasztásnál (ezt 5db Yamahával felszerelkezve mondom).

Gondold el milyen jo lenne, ha a Yamaha felvasarolna a Steinberget, es megoldana a gondot...

ja... varjunk csak...

;)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

6 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

Gondold el milyen jo lenne, ha a Yamaha felvasarolna a Steinberget, es megoldana a gondot...

ja... varjunk csak...

;)

Sztem ez nem egy létező probléma. Szerintem egy gyorsabb MIDI szabvány kellene ahhoz, hogy patchekkel és hangmintákkal ki tudja szolgálni egy DAW az adott szintit. Gondold el: van mondjuk 10ezer patched a hangszerhez, azt hogy tudod megmutatni a DAW-nak, hogy honnan töltse be a hangszerbe? MIDI-n baromi lassú folyamat ez. Ha van flash memória, mint a MODX-ben, akkor viszont nembiztos,hogy azok a minták lesznek éppen a memóriában, amit a dalhoz használnál. Erre most egy próbálkozás a MODX/Montage Connect VSTi platformon, ami részben működik, de még kevés, vagy a John Melas Tools, aminek a VST része még kezdetleges. Atarin SY-okkal még MIDI dumpon keresztül átküldtem a Notatorba sysex-ként a használt patcheket, amiket ma is vissza tölt a song előtt. Ez ma már nem ilyen egyszerű a bazi nagy méret miatt.
Tehát jelenleg egy workstation egyfelöl tölt a saját USB drive-járól, és kapcsolódik a DAW-hoz, de a háttértár és a DAW nincs kapcsolatban egymással. Ez a baj. AZ Emegicnek volt próbálkozása arra, hogy a Sound Divert összekösse a Logickal, de a sovány MIDI sebesség miatt a SD is megmaradt inkább stand alone editornak.
Szerintem jó lenne, ha a MIDI 2.0-n izmoznának, valamilyen háttértár integrációt is kitalálnának, ami DAW alól vezérelhető lenne, és tkp. aprogram change, sysex, bank select üzenetek helyett valamilyen másik protokol segítené a patchek betöltését és helyre rakását egy szinitin belül. Végülis egy 40 éves szabvánnyal bizgerálunk még mindig.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...