Jump to content
Ménemszól.hu

Nem azt hallod


A/D

Recommended Posts

No igen, rosszul fogalmaztam. Nem tapasztaltam meg, mert az említett úriemberek cuccát nem hallottam, sőt nem hinném, hogy tényleg így volt, ezt fater állította csak, gondolom nem kicsit elfogulva a saját rendszerével szemben. Ráadásul kb 10-12 éves voltam, amikor ezek a dolgok mentek. Annyira emlékszem pontosan, hogy para volt nem leverni a falakat a tüskék miatt, miközben elhaladok mellettük és nagyon óvatosan kellett bánni a lemezjátszóval, nehogy megrázzon. :DD

Köszi, így már mindent értek! :)   :thumbsu:

Link to comment
Share on other sites

Sokaknak fura örült emberek gyülekezetének tűnünk ...  demagnetizálás, shakti kövek, alátétek... szobába nem mindegy épp hova rakjuk a polcokat és a kanapét....stb.:-)  No és a pénztelenség...egyszerűbb a meglévőt alátámasztani, le ill szétszedni, tuningolni stb. ...mert nincs pénz jobbra, drágábbra.

 Próbáltam OTARI stúdió szalagost MR mesterszalagokkal. Hatalmas felbontás dinamika a legjobb 45ös Vinylem se szól úgy mint a stúdiószalag. ...ez van.   

Link to comment
Share on other sites

Ide tudtommal csak egy vagy két masteres írkál, ez a mondandójukból is jól kivehető, a többiek gondolom hobbizenészek leginkább, engem is beleértve.

Igen,  levettem a írásokból.

A napokban regisztráltam...kábelmizériát linkelte egy ismerős. Elég sokat tapasztaltam ezért mertem.... 

Link to comment
Share on other sites

"Még egyszer leírom utoljára, mert megint feljött. NEM AKAROK PRO AUDIO-T HALLGATNI! Mert nem zenehallgatásra van kitalálva, hanem munkára..a hangsugárzó karakterisztikája egyszerűen hallgathatatlan számomra."

 

Ez így butaság ebben a formában. Szerintem amúgy még életedben nem hallottál valódi pro audiot.

Ezen a fórumon nem csak amatőr hangmérnökök vannak, hanem néhány olyan is, akik tényleg

a világ legjobb cuccaival dolgoznak. Pl. Silk kapásból ilyen és nálam sem home kategóriájú cuccok vannak.

 

Nem is kifejezetten a hangfalakra gondoltam egyébként, hanem úgy általában az egész rendszerre, de a stúdiómonitorok

is mind másképp szólnak, pont úgy, mint a HIFI cuccok.
Tehát biztosan lehet köztük olyat is találni, amin kellemes zenét hallgatni, de nem ez a lényeg.

Amúgy persze HIFI cuccok között is vannak jó falak és jó erősítők.

Sok hangmérnök előszeretettel ellenőrzi rajtuk is a kész mixet,

mert nem árt tudniuk, hogy ti mit fogtok otthon hallani rajta.

 

Én arra akartam kilyukadni, hogy pl. teljesen felesleges CD lejátszókkal, alátétetekkel és egyebekkel bűvészkedni.

Kell egy tényleg profi hangkártya, egy tényleg profi konverterrel és onnan nincs tovább hová javulni.

Pl. az Apogee-ra gondolok. Az teljes képtelenség, hogy bármilyen mechanikai, vagy egyéb trükkel

hatással tudsz lenni a wav fájl lejátszására. Ott egyedül az órajel ami gáz lehet, de ahhoz  egy profi

órajelgenerátor kell, nem alátétek. És a wav az eredeti, abból csinálták a CD-t.

Kb. arról van szó, hogy ha választhatok, hogy a bakelitet hallgatom, vagy az eredeti master szalagot, akkor

nyilván a szalagot fogom, mert minőségileg nagyságrendekkel jobb és amit ti kerestek egy egy felvételben,

az azonnal ott lesz benne, minden bűvészkedés nélkül.

 

A wav és a CD között nyilván nincs már ekkora különbség a digitális technológiából fakadóan,

de a CD csak rosszabbul tud szólni. Illetve nagyon sok pénzért egyre közelebb kerül az eredeti wavhoz.

Minek, amikor ma már nyugodtan hallgathatod az eredetit is iszonyat jól szóló cuccokon?

Pl. egy ilyen hangkártya és ilyen konverter segítségével:

http://www.rme-audio.de/en_products_hdspe_raydat.php

http://www.apogeedigital.com/products/rosetta-series.php

 

Ha nagyon kell a CD lejátszó a feeling miatt, akkor annak a digit kimenetét is rá lehet küldeni az Apogee

konverterre és máris sokkal jobban fog szólni.

Én egy igényes zenehallgatótól azt várnám, hogy pl. az ilyen high-end konverterekről agyalnak, hogy kinek melyik tetszik jobban.

Ehelyett varázslás megy.
Illetve amit Silk is mond, hogy sokszor teljesen rossz akusztikai

viszonyok között próbálkoznak feljavítani a rendszerüket, holott

az lenne a legelső, hogy megcsinálom a szobát.

Addig értelmetlen bármi mással foglalkozni, ezt higyjétek el.

Szóval ezeket nem értjük, mi hangmérnökök.

Régen biztosan szükség volt minden trükkre, mert a pro stúdió technika nem volt elérhető egy földi

halandó számára, de ma már nem így van.

Link to comment
Share on other sites

"Én az USB kábel fejlesztéseim teszteléséhez kölcsön kapott Babyface hangkártyát egy hangosítással foglalkozó fiataembertől kaptam és ő említette, hogy van a REM-nek egy ingyen letölthető Digicheck szoftvere."

 

Ez nem egy pro cucc amúgy és a szoftvere nem erre való.

Nem rossz , de középkategória.

Szerkesztette Cserfalvi Töfi Zoltán
Link to comment
Share on other sites

Mert  amik forognak közkézen Wavok legtöbbször CDről készülnek. Rosetta 200 valóban best....ha költenék ill. fejleszteném a rendszerem lehet, hogy beszerezném...igaz biztos itt is volt fejlődés 4-5év alatt. 

 

A pénzért webshopban letölthető wavok biztos hogy nem cd-ről vannak begrabbelve, annak semmi értelme nem lenne, ott megkapod a "master" wavokat, legtöbbször cd minőségűre visszabutítva, de pl a hdtracks nevű bolt (ez nem a reklám helye) tudtommal 96/24-es wavokat is árul, sőt láttam már 192/24-es wavot is ilyen boltokban. Van ahol aiff opció is van btw. Egyébként a vlc player viszi a wavot is mac-en elvileg (ezt megerősíteni nem tudom, mert nekem pc-m van), de egy wav-aiff konvert digital tartományon belül nem hiszem hogy járna veszteséggel, ha igen, majd kijavít valaki. A letorrentelt flac fájlok már egy másik téma, azok valóban cd-ről készülnek nagyrészt. Viszont van egy Exact Audio Copy nevű programocska, ami kimondottan arra lett kifejlesztve hogy helyes paraméterezés mellett bitpontosan lehessen vele audio cd-ket grabbelni és ugyanúgy visszaírni a wavot, szóval itt is megoldható a tökéletesség elviekben.

Link to comment
Share on other sites

Itunesbe vásároltam én is zenét, de az nem szolt jobban a gyári CDnél.... próbáltam. Persze itt kérdés a usbDAC is. Mi ami már előhozza áhított pro studio hangot. Mivel ide is elért már a high end árazás... Mytec, Antelope Audio...stb.

 

 

Akkor hifistásan teszem fel a kérdést:

2013sa mac mini mellé mit lehet kötni, hogy visszakapjam studios wav hangzást? ... csak usb kimeneten tudom etetni a dacot.

Link to comment
Share on other sites

Na, itt megint rendesen keverednek a dolgok.

Egy felvétel munkafolyamata leegyszerűsítve így néz ki:

felvétel->keverés>mastering= master wav fájl

 

A master csak annyit jelent, hogy ez a wav a mester anyag, amiről a sokszorosítás készül.

Pontosdabban az ebből írt CD-ről, vagy image fájlból.

Tehát  CD-re a master wav kerül, ami teljesen pontosan visszagrabbelhető egy tisztességes programmal.

Ez nullteszttel igazolható.

A real time audio CD lejátszás már nem feltétlenül ugyanaz, mint ahogy erről korábban volt szó.

A master wav nem összekeverendő a masteringgel, mint munkafolyamattal.

Mastering nélküli fájlokat nem fogsz tudni vásárolni sehol sem, lévén

hogy az sokszor még a zenekarnak sincs meg.

Pedig sokszor valóban jó lenne, mert manapság gyakran brutálisan szétkopresszálják

a mixet, amit a legtöbb hangmérnök is utál, de ez egy tök más téma.

 

Ha már wav lejátszás, akkor nagyon nem mindegy a lejátszó szoftver.

Windows alatt csak  valamilyen komolyabb ASIO driver-es szoftvernek lehet hinni, pl. Wavelab.

A MAC-et nem vágom.

A lényeg, hogy ne Windows Media Playerrel, meg Winamppal akarjunk zenét hallgatni,

ha minőséget akarunk.

Az Itunest nem vágom ebből a szempontból.

Wav-Aiff konverzió teljesen érdektelen, mert mindkettőenk ugyanaz a valós adattartalma.

Tehát nincs valódi konverzió a kettő között.

 

Én amúgy arrafelé vinném a mai pro zenehallgatást, hogy kiadnám az eredeti 24bites wavokat,

akár 96,vagy 192kHz-en, ha ilyen nagy felbontásban készült eredetileg a felvétel.

Az optikai hordozó mára pont olyan szükségtelenné vált, mint a bakelit, vagy a magnókazetta.

 

USB-re sok jó minőségű külső hangkártyát lehet találni.

Itt a fórumon is sok szó esik ezekről, ha szétnéztek.

Igaz, hogy itt általában nem zenehallgatási szempontból beszélnek róluk,

de meg lehet ismerkedni ezekkel a cuccokkal.

Link to comment
Share on other sites

Na, itt megint rendesen keverednek a dolgok.

Egy felvétel munkafolyamata leegyszerűsítve így néz ki:

felvétel->keverés>mastering= master wav fájl

 

A master csak annyit jelent, hogy ez a wav a mester anyag, amiről a sokszorosítás készül.

Pontosdabban az ebből írt CD-ről, vagy image fájlból.

Tehát  CD-re a master wav kerül, ami teljesen pontosan visszagrabbelhető egy tisztességes programmal.

Ez nullteszttel igazolható.

A real time audio CD lejátszás már nem feltétlenül ugyanaz, mint ahogy erről korábban volt szó.

A master wav nem összekeverendő a masteringgel, mint munkafolyamattal.

Mastering nélküli fájlokat nem fogsz tudni vásárolni sehol sem, lévén

hogy az sokszor még a zenekarnak sincs meg.

Pedig sokszor valóban jó lenne, mert manapság gyakran brutálisan szétkopresszálják

a mixet, amit a legtöbb hangmérnök is utál, de ez egy tök más téma.

 

Ha már wav lejátszás, akkor nagyon nem mindegy a lejátszó szoftver.

Windows alatt csak  valamilyen komolyabb ASIO driver-es szoftvernek lehet hinni, pl. Wavelab.

A MAC-et nem vágom.

A lényeg, hogy ne Windows Media Playerrel, meg Winamppal akarjunk zenét hallgatni,

ha minőséget akarunk.

Az Itunest nem vágom ebből a szempontból.

Wav-Aiff konverzió teljesen érdektelen, mert mindkettőenk ugyanaz a valós adattartalma.

Tehát nincs valódi konverzió a kettő között.

 

Én amúgy arrafelé vinném a mai pro zenehallgatást, hogy kiadnám az eredeti 24bites wavokat,

akár 96,vagy 192kHz-en, ha ilyen nagy felbontásban készült eredetileg a felvétel.

Az optikai hordozó mára pont olyan szükségtelenné vált, mint a bakelit, vagy a magnókazetta.

 

USB-re sok jó minőségű külső hangkártyát lehet találni.

Itt a fórumon is sok szó esik ezekről, ha szétnéztek.

Igaz, hogy itt általában nem zenehallgatási szempontból beszélnek róluk,

de meg lehet ismerkedni ezekkel a cuccokkal.

Köszi. Mac alatt az Amarra progi a legjobb szerintem. Igaz fizetős, de a hangminőségért mindent:-)

Szerkesztette csövi
Link to comment
Share on other sites

"Még egyszer leírom utoljára, mert megint feljött. NEM AKAROK PRO AUDIO-T HALLGATNI! Mert nem zenehallgatásra van kitalálva, hanem munkára..a hangsugárzó karakterisztikája egyszerűen hallgathatatlan számomra."

 

Ez így butaság ebben a formában. Szerintem amúgy még életedben nem hallottál valódi pro audiot.

Ezen a fórumon nem csak amatőr hangmérnökök vannak, hanem néhány olyan is, akik tényleg

a világ legjobb cuccaival dolgoznak. Pl. Silk kapásból ilyen és nálam sem home kategóriájú cuccok vannak.

 

Nem is kifejezetten a hangfalakra gondoltam egyébként, hanem úgy általában az egész rendszerre, de a stúdiómonitorok

is mind másképp szólnak, pont úgy, mint a HIFI cuccok.

Hallottam a teljes Genelec seriát. Valamint egy elég elismert ~8 milliós aktív studio hangsugárzót (elég batár volt), a neve nem rémlik már..vmi 3 betűs volt (smc, amc..vmi ilyesmi).

Mindet ideális akusztikai adottságok között és digitális forrásról.

De persze ettől még lehet, hogy nektek komolyabb van. A probléma, hogy a studio hangsugárzók karakterisztikája lineáris. Ami a keveréshez kiválló..de ugyanakkor hallgathatatlan számomra - arról nem beszélve, hogy én a direkt sugárzást sem kedvelem, de ez más kérdés.

Mondanál nekem egy pro-nak számító cd futóművet vagy egy LP futóművet? Mert azokat valóban nem ismerek egyet sem.

Link to comment
Share on other sites

Kedves hifisták ne vegyétek már ennyire komolyan magatokat. Kézzel fogható érvek híján személyeskedésbe kezdeni nem túl elegáns dolog. ;)  Szövegértési nehézségekre utalni meg kb a legelcsépeltebb fórumos közhely, főleg egy triviális poén esetében. Ettől függetlenül roppantul szórakoztató ez az igencsak verejtékes igyekezet, hogy védjétek a mundér becsületét.

 

/on

Ez nem volt szép.

Link to comment
Share on other sites

Hallottam a teljes Genelec seriát. Valamint egy elég elismert ~8 milliós aktív studio hangsugárzót (elég batár volt), a neve nem rémlik már..vmi 3 betűs volt (smc, amc..vmi ilyesmi).

Mindet ideális akusztikai adottságok között és digitális forrásról.

De persze ettől még lehet, hogy nektek komolyabb van. A probléma, hogy a studio hangsugárzók karakterisztikája lineáris. Ami a keveréshez kiválló..de ugyanakkor hallgathatatlan számomra - arról nem beszélve, hogy én a direkt sugárzást sem kedvelem, de ez más kérdés.

Mondanál nekem egy pro-nak számító cd futóművet vagy egy LP futóművet? Mert azokat valóban nem ismerek egyet sem.

Ízlés kérdése... Van ismerősöm akinek bejöb a genelec ill ATCaktív  hang. Te gondolom omni rendszerű hangfalat hallgatsz és az egész messze van a monitorozástól.

 

 Öreg stúdió magnó után van sejtésem mit tud a stúdió technika, de a pro technikából csak forrás érdekes nekem.  Ill. a felvétel technikát is kipróbáltam... 

Link to comment
Share on other sites

Ízlés kérdése... Van ismerősöm akinek bejöb a genelec ill ATCaktív  hang. Te gondolom omni rendszerű hangfalat hallgatsz és az egész messze van a monitorozástól.

 

 Öreg stúdió magnó után van sejtésem mit tud a stúdió technika, de a pro technikából csak forrás érdekes nekem.  Ill. a felvétel technikát is kipróbáltam...

Sokáig monitoroztam. Az egyik rendszeremben még most is hallgatok monitort.

Aztán jött magnetosztatikus..és igen, számomra a legmegfelelőbb az omni.

Én is ismerek sokakat akiknek tetszik a lineáris studio hang, de nekem nem..nincs ezzel szerintem semmi baj, izlés függő.

Engem is érdekelnének a pro források, mondjuk egy Otari mx50-em biztosan lesz még egyszer:) de leginkább az érdekelne CD és LP vonalon mi tekinthető pro-nak.

Link to comment
Share on other sites

"de leginkább az érdekelne CD és LP vonalon mi tekinthető pro-nak. "

Lényegében semmi. Mindkettő consumer formátum, akkor is ha 10 millás lejátszón játsszák le.

Annak készült és mindig is az marad, akármeddig tunningolják.

Persze tudom, hogy vannak nagyon jó cuccok consumerben is és nagyon jól tud némelyik szólni.

Link to comment
Share on other sites

"de leginkább az érdekelne CD és LP vonalon mi tekinthető pro-nak. "

Lényegében semmi. Mindkettő consumer formátum, akkor is ha 10 millás lejátszón játsszák le.

Annak készült és mindig is az marad, akármeddig tunningolják.

Persze tudom, hogy vannak nagyon jó cuccok consumerben is és nagyon jól tud némelyik szólni.

No de ezzel akkor kimondtad a lényeget. Egy hétköznapi ember számára az elérhető média az LP és a CD. Digit mastereket szerezni nem egyszerű..mondhatnám bizonyos esetekben lehetetlen (jómagam régi blues zenéket különösen kedvelem...ezeket max akkor lehetne megszerezni digitálisan, ha valamilyen készüléken bedigitalizálják, de mivel nincs olyan készülék amit itt ajánlanál vége is a játéknak).

Tehát pro gyakorlatilag az utolsó 10-20 évben értelmezhető..pedig ugye nagyon nem ez a helyzet, mert analog studiok is voltak anno (hogy valami hasznosat írjak, érdemes megnézni a Sound City c. Dok filmet).

Szerkesztette SoXxX
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válasz erre a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...