Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Romulus

Kérdés

Üdvözlet!

Előszó: A fórumot végiglapozva nem találtam még ilyen összegző topikot a témával kapcsolatban. Persze akadnak hasonló foszlányok, de gondoltam nyitok egy új topikot, ha már van ilyen fórum- remélem nem köveznek meg érte, ha igen törölhető, de úgy hiszem sokaknak hasznos lehet.

A topic témája a mixing/mastering, mintahogyan az a címéből remekül ki is derül. Arra lennék kíváncsi ki milyen Dawot ajánlana, milyen plugineket használtok, mely vasakra esküsztök, ki milyen chaint használ, kinek mi a megfelelő headroom stbstb..

kinek mit jelöl maga mastering? és kinek mit jelent végső final mix?

Én lényegében törekszem a sosemlehetötkéletes mixre és EQ-COMP-LIMITER láncot használok.
kb 3db headroom-mal.

Waves pluginokat és Trackset cuccokat használok. Esetleg bármilyen alternatíva?
Uad kártyával kapcsoaltos tapasztalatok?melyiket érdemes?

egyelőre ennyi jut eszembe, ha esetleg a topiknak van létjoga akkor természetesen írok még ide konkrétabbakat, esetleg ábrák printscreenek stb.

jöhetnek ide videók is+bármilyen anyagok.
Ha lesz itt élet lesz aktivitás.

ÁVE!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 254
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Megtennétek, hogy megírjátok ide, hogy a 7-es is produkálja-e a jelenséget! ...Mert ha nem, akkor van értelme upgrade-elnem! Hálás köszönet! :D

Kipróbáltam, a 7-es nem produkálja ezt a jelenséget! Teljesen ugyan úgy szól a wav és az AIF is! És véletlenül adtam egy pontot :)

Link to comment
Share on other sites

Jó ötlet, de az MP3-at nagyon rosszul szemlélteti, mert ott pont nem ez történik.

 

Egyébként mindig szidjuk szegény mp3-at, de nekem az a véleményem hogy amikor a mamánál az ócska lemezjátszóra felrakom a nyolcvanas években itthon készült produkciók lemezeit annál egy rendes mp3 egy telefonon azért csak jobban szól.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

Lenne egy mixing problémám, amivel szerintem már mindenki találkozott, de sehol nem lett ez megvitatva, talán túl intim, és sokat árul el a személyes technikából? Majd kiderül...

Szóval attackról, pontosabban a tranziensekről van szó. Ha "zárt" hangszórón csinálom a mixet, akkor a tranziensek élettelenek, puhák, és maszatosak lesznek azokon a hangszórókon, amelyek rendelkeznek reflex nyílással. Példa: Mondjuk, ha a mixet vmelyik Genelec-en csinálom, és meghallgatom pl. vmelyik Mackie MR szérián, akkor a Mackie-n rohadt életlenül szólnak a tranziensek, ha a Mackie-n keverek, akkor meg a Genelecet hallgatva lesz túl sok a tranziens. Ha belövöm a kettő közé, akkor se a Mackie-n, se a Genelecen nem tetszik igazán. Persze tudom, hogy a mixing lényege a kompromisszum, és hogy mindenhol jól szóljon, de akkor is. Melyik típusú monitornak higgyünk? Mire érdemes lőni a mixet? Inkább a reflexnyílással ellátott hangfalon legyen ütős, vagy a zártakon? Miből van több az otthoni felhasználóknál?

 

Előre is köszönöm :D

Link to comment
Share on other sites

Az a helyzet, hogy a bass reflex tök jó hatással van (lehet) az alacsonyabb frekvenciák kiböfögésére, de a tranzienseknek nem tesz jót, Persze nagyon sok függ attól, hogy mennyire jó a dizájn. 

Azt nem írtad, hogy ugyanabban a helységben próbáltad a különböző monitorokat vagy elmászkáltál máshoz próbálgatni. Azért a szoba akusztikája és a monitorok elhelyezése is beleszól a dologba. Ha ugyanabban a szobában próbálva is előjön a probléma, én inkább zárt cuccra szavaznék... esetleg reflex subbal.

Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta mohawk:

Az a helyzet, hogy a bass reflex tök jó hatással van (lehet) az alacsonyabb frekvenciák kiböfögésére, de a tranzienseknek nem tesz jót, Persze nagyon sok függ attól, hogy mennyire jó a dizájn. 

Azt nem írtad, hogy ugyanabban a helységben próbáltad a különböző monitorokat vagy elmászkáltál máshoz próbálgatni. Azért a szoba akusztikája és a monitorok elhelyezése is beleszól a dologba. Ha ugyanabban a szobában próbálva is előjön a probléma, én inkább zárt cuccra szavaznék... esetleg reflex subbal.

Jogos, hogy kihagytam a szobát! :) Ugyanabban a szobában vannak egymás mellett.

 

A subbal az a bajom, hogy engem bevisz az erdőbe. Bevallom férfiasan, hogy nem tudok jó mixet készíteni, ha van mély láda a setup-ban :P Pancser vagyok, tudom....

Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta CR3P:

Jogos, hogy kihagytam a szobát! :) Ugyanabban a szobában vannak egymás mellett.

 

A subbal az a bajom, hogy engem bevisz az erdőbe. Bevallom férfiasan, hogy nem tudok jó mixet készíteni, ha van mély láda a setup-ban :P Pancser vagyok, tudom....

Nem pancserség... (magánvélemény következik) szerintem a sub nem egy jó megoldás,

De elég drágák azok a monitorok amik tisztességesen le tudnak menni a mai basszusra épülő zenék mélyeire, úgyhogy van amikor sokat segít egy jól belőtt sub, hogy az ember rendbetegye a mélyeket.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2016. 01. 20. at 16:42 írta mohawk:

Nem pancserség... (magánvélemény következik) szerintem a sub nem egy jó megoldás,

De elég drágák azok a monitorok amik tisztességesen le tudnak menni a mai basszusra épülő zenék mélyeire, úgyhogy van amikor sokat segít egy jól belőtt sub, hogy az ember rendbetegye a mélyeket.

Egyetértek veled! :D Sajnos egy jobb kocsi ára körül mozog egy komolyabb monitor, ami képes lemenni olyan mélyre, ahol a subok vannak. Szerencsére nekem van lehetőségem meghallgatni az anyagom (ha szükséges) nagy stúdióban, nagy spektrumú hangafalakon. Hát szoktam néha sírni, hogy mennyire túlnyomom a mélyeket az otthoni kis közeltéri moncsikon. ;) Köszönöm a segítséget! :P

Link to comment
Share on other sites

55 perccel ezelőtt írta leonsun:

Segítsetek pls. Van egy normális mixem, és amikor próbálok masterelni, az addig szép tiszta magasak bekoszolódnak, átmennek digitális csörömpölésbe, ahogy húzom a maximizert..ti ezt hogy kezelitek? 

Milyen maximizert használsz? Nyilván romlani fognak dolgok, ez természetes velejárója a folyamatnak. Nekem az AOM Invisible Limiter nagyon bevált, 16x upsamplinget tud.

Link to comment
Share on other sites

Nem találtam jobbat, így ide írom a gondolataimat, végül is szorosan kapcsolódik a témához.

Tegnap -amikor már telel lettem egy nagyobb lélegzetvételű lemez editálásával-, kíváncsiságból felmentem a Grammy honlapjára és 2016-tól visszafelé kigyűjtöttem a legjobb hangmérnöki munkával díjazottak és az általuk elkészített lemezek listáját, majd  belehallgattam (Spotify  barátom segítségével) az albumokba. (Mindenkinek ajánlom, tanulságos!)

Többek között megragadt egy nagyon különlegesen és parádésan szóló album: Imogen Heap_Ellipse (2009). Utánanéztem, mindent a csaj csinált, a zenét, a felvételt, a keverést, a sound design-t, egyedül masterelni vitte el az anyagot egy ismerőséhez, de ott is "átvette az irányítást". Az album a szülőházában készült, technikai helységgé alakíttatta át  a szuterénben lévő gyerekszobáját, az ebédlő és más helyiségek lettek az akusztikus hangszerek felvételi helyei... Az átépítési folyamat is része volt az album születésének, az egész kb. két évig tartott.  A folyamat vége egy Grammy díj!

A művésznő ezt olyan eszközökkel és munkafolyamatokkal érte el, melyek említésekor itt a különböző fórum topikokban többen simán hidegrázást kapnak és "leszaroznak"! Figyelem majdnem mindegyik cucc itthon többszörösen fikázott kategória!:

Énekfelvétel a kontroll szobában  SE Electronics Reflexion segítségével.

mikrofon: Neumann TLM 103 (jujj..),  előfok: Avalon VT 737, a hangszereket a Focusrite Liquid 4P-n keresztül rögzítette. Gitárhoz Line6 PodXT dukált. Ja van neki "fos" TC Helicon Voicework plus és valmi Joemeek VC1 és SC2.2 is.

A keverést "in the box" csinálta, Pro Tools és Waves pluginekkel. Az automatizálást kézzel rajzolta meg pontonként. A deessing-et is!!!

(nem trollkodásnak szántam a bejegyzést) OK, tudom!: A nő valószínű véletlen beletalált valamibe, az ízléséhez és a zenei világához tökéletesen passzolnak a meglévő cuccai, jó az arányérzéke, tökéletesen ki tudja használni a lehetőségeit és ráadásul a munkamódszerei radikálisan eltérnek az átlagosan elfogadottaktól. De akkor is!

Hallgassatok bele (az 1. és a 4. track nagyot üt, de az egész úgy ahogyan van tök jó.

Itt van róla egy cikk: http://www.soundonsound.com/people/imogen-heap-recording-ellipse

 

Link to comment
Share on other sites

Mit gondoltok hogyan érdemes zenét rögzítenem? A szokásos 16/44-ben

vagy 24/48-ban?

Azt tudom, hogy csak akkor érdemes magasabbat mint a cd vagyis 16/44 ha dvd-n vagy vinylen lenne kiadva a zeném mert azok bírnák csak.

De ha csak cd-n akkor az 16/44 lehet csak.

És ha digitálisan? Mert ugye bandcamp az az! Oda engednek feltölteni magasabb minőségben mint a cd bár van ami már prémiumos fiókkal megy csak.

Ha nem tudom előre, hogy mikor és milyen hanghordozón adják ki a zenémet - mivel még csak a zenék elkészülte után fogok házalni - akkor milyen felbontásban érdemes rögzítenem? Feljebb és mondván, hogy majd a masterelesénél lejebb veszem dithering által (mondván, h az is jobb minőség lesz, legalábbis ezt állítja Gyuricza Ferenc mastering könyve)

vagy "menet közben" bármikor átkapcsolom a dawban a felbontást és annyi?

 

Link to comment
Share on other sites

6 perccel ezelőtt írta xinu:

...

A 44.1-gyel nagy gond nincs, de a 24 bitet mindenkeppen javasolnam. Vegeredmenynek jo a 16 bit, de az mar feldolgozott kesztermek. Felvetelnel azert nem annyira "processzaltak" a savok.

Ha elore nem latott a vegso formatum, akkor mondjuk 96/24-et javallanek, de elvileg 48/24-gyel sem szabad, hogy gond legyen.

Felvetelkor viszont ne sajnald el a 24bitet.

Semmikeppen.

Ha pl elore tudhato, hogy a vegeredmeny CD formatum lesz, akkor 44.1, 88.2, 186.4 kHz az egyszeruseg kedveert a geped ereje, valamint a hattertarad merete es sebessege fuggvenyeben.

Link to comment
Share on other sites

23 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

A 44.1-gyel nagy gond nincs, de a 24 bitet mindenkeppen javasolnam. Vegeredmenynek jo a 16 bit, de az mar feldolgozott kesztermek. Felvetelnel azert nem annyira "processzaltak" a savok.

Ha elore nem latott a vegso formatum, akkor mondjuk 96/24-et javallanek, de elvileg 48/24-gyel sem szabad, hogy gond legyen.

Felvetelkor viszont ne sajnald el a 24bitet.

Semmikeppen.

Ha pl elore tudhato, hogy a vegeredmeny CD formatum lesz, akkor 44.1, 88.2, 186.4 kHz az egyszeruseg kedveert a geped ereje, valamint a hattertarad merete es sebessege fuggvenyeben.

Abszolút egyetértek, de ez már ki lett tárgyalva párszor.

Link to comment
Share on other sites

A 16 bit egyáltalán nem szokásos. Azzal azonnal haza is vágod az egészet, mert egy csomó részlet rögtön az elején elveszik.
Végig 24 biten kell maradni és csak a legvégén van 16 bitre butítva, amikor a CD-re szánt master készül.
Alapvetően 44,1-en érdemes dolgozni, kivéve, ha DVD-video készül, mert arra meg 48 kell.
A nagy felbontásokkal sokkal több bajod lesz, mint hasznod, úgyhogy szerintem ne bonyolódj bele,
de amúgy ez egy elég sokrétű kérdés, amit nem lehet két mondatban elintézni.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...