Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Romulus

Kérdés

Üdvözlet!

Előszó: A fórumot végiglapozva nem találtam még ilyen összegző topikot a témával kapcsolatban. Persze akadnak hasonló foszlányok, de gondoltam nyitok egy új topikot, ha már van ilyen fórum- remélem nem köveznek meg érte, ha igen törölhető, de úgy hiszem sokaknak hasznos lehet.

A topic témája a mixing/mastering, mintahogyan az a címéből remekül ki is derül. Arra lennék kíváncsi ki milyen Dawot ajánlana, milyen plugineket használtok, mely vasakra esküsztök, ki milyen chaint használ, kinek mi a megfelelő headroom stbstb..

kinek mit jelöl maga mastering? és kinek mit jelent végső final mix?

Én lényegében törekszem a sosemlehetötkéletes mixre és EQ-COMP-LIMITER láncot használok.
kb 3db headroom-mal.

Waves pluginokat és Trackset cuccokat használok. Esetleg bármilyen alternatíva?
Uad kártyával kapcsoaltos tapasztalatok?melyiket érdemes?

egyelőre ennyi jut eszembe, ha esetleg a topiknak van létjoga akkor természetesen írok még ide konkrétabbakat, esetleg ábrák printscreenek stb.

jöhetnek ide videók is+bármilyen anyagok.
Ha lesz itt élet lesz aktivitás.

ÁVE!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 254
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Tiszteletem Minden hozzászólónak!!

Megint olvastam nagyon okos dolgokat!S most megint eljutottam odáig,hogy totál hülyének érzem megam!

1., "sávokat duplikálni szoktam, szanaszéjjel panolni, és akkor egész jó a dolog!

2., "úgy indítom a keverést, hogy kirenderelek minden hangszert wavba (24 vagy 32 bit), aztán bekerülnek egy új projektbe.

Nos ,nekem most ez a két fogalmi dolog bolygatta fel  a lelki világom!

1.,  -  van értelme a duplikálásnak?! - mert már hallottam,lemezfelvételen ténylegesen zenélő zenésztől a duplikálástól vastagabban szóló gitárszólókról!!!

2,.  a második kicsit összetetteb!  plugin és azt kevergetni? - vagy pedig a plugint wavbe kimentve,és azt kevergetni?Mindegyik módszer mellett szól valami.

Processzor terhelés? -stb, egyéb dolgok.Nem akarom szaporítani,talán érthető a kérdésem?!

Bizonyára többekben felmerült már ez,s lehet,hogy válasz is van valahol már,de bennem most ez kavart fel mindent!

Köszönöm!

Link to comment
Share on other sites

Tiszteletem Minden hozzászólónak!!

Megint olvastam nagyon okos dolgokat!S most megint eljutottam odáig,hogy totál hülyének érzem megam!

1., "sávokat duplikálni szoktam, szanaszéjjel panolni, és akkor egész jó a dolog!

2., "úgy indítom a keverést, hogy kirenderelek minden hangszert wavba (24 vagy 32 bit), aztán bekerülnek egy új projektbe.

Nos ,nekem most ez a két fogalmi dolog bolygatta fel  a lelki világom!

1.,  -  van értelme a duplikálásnak?! - mert már hallottam,lemezfelvételen ténylegesen zenélő zenésztől a duplikálástól vastagabban szóló gitárszólókról!!!

2,.  a második kicsit összetetteb!  plugin és azt kevergetni? - vagy pedig a plugint wavbe kimentve,és azt kevergetni?Mindegyik módszer mellett szól valami.

Processzor terhelés? -stb, egyéb dolgok.Nem akarom szaporítani,talán érthető a kérdésem?!

Bizonyára többekben felmerült már ez,s lehet,hogy válasz is van valahol már,de bennem most ez kavart fel mindent!

Köszönöm!

A duplikálással ha jól tudom csak 2x olyan hangos lesz persze használható ez a megoldás kreatívan vokáloknál egyéb témáknál, esetleg összekeverhető újra ilyen módon, bár alapvetően szerintem szükségtelen...Gitároknál tényleg szokták használni de úgy tudom csak a sztereó hatás miatt és egy kicsit el is kell ehhez tolni egymástól a két sávot. A második kérdést nem értem, illetve érteni vélem...Ha nem bírja a processzor tehermentesíteni kell, abletonban erre van a freeze dolog, nekem herótom van tőle valamiért, engem kihoz...Ezért ja...export...

Link to comment
Share on other sites

"Gitároknál tényleg szokták használni de úgy tudom csak a sztereó hatás miatt és egy kicsit el is kell ehhez tolni egymástól a két sávot. "

 

Ez a világ legamatőrebb dolga és nagyon gagyin szól. Fel szokták gitározni két oldalra a két a ritmus gitárt.

A tologatás max végesetben megy, ha nem lehet már pótolni a hiányzó sávot.

Link to comment
Share on other sites

Össze sem hasonlítható a kettő hangzásilag. Valóban, csak akkor duplikálunk, ha nincs másik gitársáv.

Pont tegnap küldtek két dalt, amelyekben nincs kétszer feljátszva a kiséret. Mennyivel nagyobbat szólna, főleg, hogy nem is rossz a feljátszás.

Link to comment
Share on other sites

Foglalkoztat egy kérdés, ami lehet egyértelmű mégis felteszem hátha valaki tud valamit ezügyben..
Szóval általában a vokálok monóban kerülnek felvételre így monó effekteket használunk hozzá, eltekintve egyéb eseményektől, mint kórus, send panoráma stb...
Szóval a fő lead vokálra gondolnék...Mi van akkor ha ez sztereo-ban van meg?
Esetleg át kell konvertálni monóba és úgy lehet vele tovább dolgozni?
Vagy esetleg elég ha sztereo effekteket használok hozzá?


 

Link to comment
Share on other sites

Na igen. Nekem az egyik legnagyobb kihívás, a jó tér, a kellemes sztereó hangzás megteremtése.

A kiindulás többnyire monó sávok, de pl. a Blofeld sztereója elég olcsónak tűnik, ahelyett is jobban kezelhető - számomra - egy monó.

Szubjektíve úgy tűnik, egy csomó szinti térhangzása gagyi vagy nem illik a szinti karakteréhez.

Persze kell egy (vagy inkább három) frankó reverb meg még sok okosság, hogy működjön a dolog.

Link to comment
Share on other sites

Ugyan miért kellene mono effekteket használni rá?

Épp azért szokás sok mindenre sztereo effekteket használni, hogy ne legyen tök mono.

Felvenni természetesen mono sávokat kell, mivel mono a hangforrás.

Ez alól csak kevés kivétel van. Pl. szinti.

szóval vokálok...azt írtam hogy vokál esetében, továbbmenve fő vokál sáv.Úgy tudom ez mindig monó.A kérdésem arra irányult volna, hogy mi a történet akkor ha a daw sztereóban mentette ki a vokál sávot...ez esetben sztereo effekteket használok?Vagy jobb ha monó effekteket, merthogy a fő vokál alapvetően center téma.Esetleg konvertáljam át monóra a sávot?Vagy esetleg teljesen mindegy?:)

(az egyéb vokálok lehetnek sztereóban szerintem, a panoráma miatt...)

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

 

Egy érdekes jelenségre lettem figyelmes, amivel még nem találkoztam, vagy csak nem figyeltem fel eddig rá. Ha Cubase-ből (5-ös verzsön) sima WAV-ba renderelem ki a masterelt zenét, akkor a vég-limiter margin beállítását csak akkor hajlandó betartani a rendszer, ha real-time módban renderelek. Ha nem real-time a rendering típusa, akkor 1-2 dB-lel simán túl ugrálja a peak megadott értéket. De tovább megyek... Ha MP3-ba renderelek, akkor tök mindegy real-time, vagy normál a rendering típusa, mindig túllépi a kirenderelt anyag a margin beállításaimat. Először a limiter-re gyanakodtam, de aztán visszapakoltam azt a WAV-fájlt, aminek tökéletesen, konstansan -0,1dB volt a peakek maximális értéke, hogy abból rendereljek MP3-t, és láss csodát, akkor is felszaladt a peak +1-2dB környékére. Ezt már végképp nem értem... Nincs semmilyen beavatkozás a visszatöltött sávba, ergo ugyanannak kellene kijönnie, mint ami bement, csak MP3 formátumban. De nem az jön ki. Ki tudja, hogy miért? Mert én nem.... :D

 

Hálás köszönet a helpért! :)

Link to comment
Share on other sites

Szia,

 

sajnos sokáig küzdöttem én is ezzel a problémával és sokáig el is kezdtem magában a cubase projektben állítgatni a sávokat, hogy kirenderelve jó legyen :D Aztán rájöttem, hogy ha AIF formátumban renderelem ki, akkor ugyan azt hallom mint a cubaseben, és aztán konvertálom mp3-ba! Nekem ez jött be, de ha valaki tud okosabbat én is welcome :D

Link to comment
Share on other sites

Szia,

 

sajnos sokáig küzdöttem én is ezzel a problémával és sokáig el is kezdtem magában a cubase projektben állítgatni a sávokat, hogy kirenderelve jó legyen :D Aztán rájöttem, hogy ha AIF formátumban renderelem ki, akkor ugyan azt hallom mint a cubaseben, és aztán konvertálom mp3-ba! Nekem ez jött be, de ha valaki tud okosabbat én is welcome :D

Köszi a tippet! Hát egyelőre ennél jobb megoldásra én sem jöttem rá! :D

Link to comment
Share on other sites

"mi a történet akkor ha a daw sztereóban mentette ki a vokál sávot"

Semmi. Attól az még mono, csak duplán látod és úgy jó szar editálni

ezért célszerű rendesen monóra konvertálni. Meg persze dupla helyet foglal el feleslegesen.

Effektezés szempontjából teljesen lényegtelen.

Az a te döntésed, hogy monóban akarsz effektelni, vagy sztereóban.

Link to comment
Share on other sites

Az AIFF-nak és a WAV-nak teljesen ugyanannak kell lennie, mivel a tényleges adattartalma megegyezik.

MP3-nál viszont nem lehet komolyan venni a jelszintet. Ha meg netán mintavételi frekvencia konverzió történik, akkor aztán totál gáz van a jelszintekkel.

 

Köszi Töfi az infót! :)

Link to comment
Share on other sites

Az AIFF-nak és a WAV-nak teljesen ugyanannak kell lennie, mivel a tényleges adattartalma megegyezik.

MP3-nál viszont nem lehet komolyan venni a jelszintet. Ha meg netán mintavételi frekvencia konverzió történik, akkor aztán totál gáz van a jelszintekkel.

Egyet értek, hogy teljesen ugyan annak kell lennie, és még sem ezt tapasztaltam, hanem, amit CR3P is írt :(

Link to comment
Share on other sites

 "Egyet értek, hogy teljesen ugyan annak kell lennie, és még sem ezt tapasztaltam, hanem, amit CR3P is írt :(

Majd valamikor kipróbálom én is. Lehet, hogy programhibába botlottál.

Az meg a Steinbergnél igazán nem nehéz.

amúgy ez még Cubase 5-ben volt! 7-essel még nem próbáltam

Link to comment
Share on other sites

a limiteres dologra nem tudok magyarazatot, az mp3 "hangereje "viszont a tomorites sajatossaga miatt lesz mas. mivel jelentos mennyisegu adatot kidob a tomorito, ezert a hang reprodukalasa sem annyira all kozel az eredetihez, mint egy wav vagy aiff eseteben. ez okozhat ilyen-olyan problemat a hullamformaban.

 

 

 

Sziasztok,

 

Egy érdekes jelenségre lettem figyelmes, amivel még nem találkoztam, vagy csak nem figyeltem fel eddig rá. Ha Cubase-ből (5-ös verzsön) sima WAV-ba renderelem ki a masterelt zenét, akkor a vég-limiter margin beállítását csak akkor hajlandó betartani a rendszer, ha real-time módban renderelek. Ha nem real-time a rendering típusa, akkor 1-2 dB-lel simán túl ugrálja a peak megadott értéket. De tovább megyek... Ha MP3-ba renderelek, akkor tök mindegy real-time, vagy normál a rendering típusa, mindig túllépi a kirenderelt anyag a margin beállításaimat. Először a limiter-re gyanakodtam, de aztán visszapakoltam azt a WAV-fájlt, aminek tökéletesen, konstansan -0,1dB volt a peakek maximális értéke, hogy abból rendereljek MP3-t, és láss csodát, akkor is felszaladt a peak +1-2dB környékére. Ezt már végképp nem értem... Nincs semmilyen beavatkozás a visszatöltött sávba, ergo ugyanannak kellene kijönnie, mint ami bement, csak MP3 formátumban. De nem az jön ki. Ki tudja, hogy miért? Mert én nem.... :D

 

Hálás köszönet a helpért! :)

Link to comment
Share on other sites

Annyiban "sztenderdebb", hogy az AIFF Mac sztenderd, mig a WAV Windows, és a stúdiókban általában Mac-ek mennek, vagy legalábbis mentek, amikor ezeket bevezették. A Logic is pl az AIFF-ot ajánlja fel az installálásakor default mentési formátumként, amit át kell állítani WAV-ra, ha inkább abban akarsz menteni.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...