Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Segítség - Milyen hangkártyát vegyek?


endilv426

Kérdés

Sziasztok!

Már vagy 7-8 éve foglalkozom számítógépes zene szerkesztéssel, de eddig csak a Reasonnal dolgoztam, így csak egy alap gép és olcsó hangkártyám volt. Most úgy döntöttem, hogy átállok a "vasakkal" való munkára.

A következő szintetizátorokat tervezem venni:

Access Virus B vagy C (desktop)

Clavia Nord Rack 2x

Roland SH-201

A kérdésem az lenne, hogy ki milyen hangkártyát ajánlana, hogy vegyek az ezekkel történő munkára? Már rengeteg hangkártyát megnéztem, mindnek találtam előnyét, hátrányát és így nem tudok dönteni. Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Ööööö.... de szintikhez minek a preamp???

Ezt nézted már vagy a tesóit? Kb. egy kategória az előzővel. http://www.behringer.com/EN/Products/UMC1820.aspx

Írtam is, hogy preampból elég 2db, de nem találtam jobb opciót eddig a Tascamnál, amin meg ugye 8db van, ha kell, ha nem. :)

Ez a Behringer is megfelelőnek tűnik, kösz a tippet!

Őszintén megmondom, három problémám van vele:

- Nem létezik... még. És nincs release date sem. Stillwateren elő lehet rendelni $200-ért, ami nagyon alacsony ár, még a postaköltséggel együtt is, de nem tudok várni még hónapokat, vagy fél évet pluszba.

- Félek a Behringerektől, azért az elég nagy intő jel, hogy gyakorlatilag külön meme lett a márkából. Bár ezzel szemben van rá 3 év garancia. Kérdés, hogy a DAC meg a preamp milyenek benne a TASCAMhoz képest.

- 8 alap inputja mellett a többi tíz úgy jön össze, hogy SPDIF + ADAT, és ugye az ADAThoz vehetek egy Behringer ADA8200-t, ami szintén $200, így kevesebb pénz az elején, de összességében többet fogok elkölteni. Bár outból még mindig több van így, mint a TASCAMen.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Írtam is, hogy preampból elég 2db, de nem találtam jobb opciót eddig a Tascamnál, amin meg ugye 8db van, ha kell, ha nem. :)

Ez a Behringer is megfelelőnek tűnik, kösz a tippet!

Őszintén megmondom, három problémám van vele:

- Nem létezik... még. És nincs release date sem. Stillwateren elő lehet rendelni $200-ért, ami nagyon alacsony ár, még a postaköltséggel együtt is, de nem tudok várni még hónapokat, vagy fél évet pluszba.

- Félek a Behringerektől, azért az elég nagy intő jel, hogy gyakorlatilag külön meme lett a márkából. Bár ezzel szemben van rá 3 év garancia. Kérdés, hogy a DAC meg a preamp milyenek benne a TASCAMhoz képest.

- 8 alap inputja mellett a többi tíz úgy jön össze, hogy SPDIF + ADAT, és ugye az ADAThoz vehetek egy Behringer ADA8200-t, ami szintén $200, így kevesebb pénz az elején, de összességében többet fogok elkölteni. Bár outból még mindig több van így, mint a TASCAMen.

 

Ez a hangkártya szerintem nem létezik. Tavaly januárban jelentették be, azóta síri csend. Pedig brutális árakkal jelentették be, és engem is érdekelt, de gyanús hogy másfél éve kinn van a honlapon és semmi. 

Szerintem használat előtt érdemes átgondolni, hogy szükséges-e a sok preamp. Mármint arra gondolok, hogy esetleg felmerülhetnek alternatív megoldások. Pl. ha szintiket nem egyszerre akarod felvenni, csak egyszerre akarod visszahallgatni, akkor bőven elég egy kisebb hangkártya meg egy 8-12 sávos olcsó keverő amiből visszahallgatáshoz kiküldöd a hangkártyára sztereóban, aztán a felvételt sávonként megcsinálod (persze, ha igény az, hogy a rögzítés egyidőben történjen, akkor nem szóltam egy szót se). Csak annak nincs értelme, hogy ott legyenek a sávok kihasználatlanul. 

Ezt csak azért mondom, mert soksávos felvételnek nagy az ára, és ritkán adódik a helyzet. Én pl. vettem egy Scarlett 18i8-at, ami ugyan 4 preamp + 4 line inputos, van rajta ADAT lehetőség, sokáig gondolkoztam is hogy kiegészítem egy konverterrel, mert nyáron már dobot vettem fel vele kétszer is. Aztán végül az olcsóbb megoldást választottam: kölcsönkértem egy keverőt, és azon átküldve használtam a maradék 4 csatornát. A konverterre szánt 80 ezer FT meg maradt a zsebemben. Pláne, hogy az alsó kategóriás preampok (a Focusrite sem) jó annyira, hogy feltétlen külön megérje költeni rá. Most ezt nem használat után mondom, hanem rengeteg órán át olvastam a különböző fórumokat. Szívesen meghallgatnám az Octopre-t használat közben, vagy olyanokat akik már használták. Arra is kíváncsi lennék, hogy pl. az Ada8200-as mennyivel jobb mint az ADA8000 (amit itt már kellően lehordtak ebben a fórumban). A SoundonSound szerint jobb.  

Ja és nekem a Focusrite minősége teljesen megfelel, és jól tudom használni. Mostanában itt a fórumon divat lett szekálni, de szerintem az olcsó szegmensből bőven ez a legjobb (Tascam, Alesis, M-Audio, Akai). Van ismerősöm, aki EMU 0404, majd Steinberg Ur44-ről váltott Focusrite Saffire-re, és ő jobbnak találta, és nem csak a funkciók száma miatt. És nekem nem hinném, hogy nekem annyit adna pl. egy Duet2 , hogy jaj de jól szól, meg minden, mint az, hogy van egy hangkártyám (jóval kevesebbért) amin van 4 jól használható előfok, kiváló router szoftver (8 kijárat), és szükség esetén kölcsönözve pár dolgot, akár 18 sávig elmehetek vele, (az esetek többségében nyilván 3-4 sáv a max) 

Ettől függetlenül nyilván aki tudja előre, hogy nem fog sok sávot rögzíteni, ő előnyben van, és nyilván neki megérheti egy Prism Sound Lyra 1 is 530-ért, ami a digitális csatlakozókat leszámítva funkcióban pont annyit tud, mint a régi Lexicon hangkártyám 20 ezerért. Biztos vagyok benne, hogy bizonyos környezetben a Scarlett elvérezne már (pl. ribbonmiksit soha nem fogok tudni vele elég jól meghajtani, csak külső előfokkal). Ettől függetlenül nekem pont arra volt szükségem amit ez a kártya tud, és vélhetően 8-10 év múlva fogok talán ott tartani, hogy cserélni kell majd. 

Szóval csak azt akarom mondani, hogy sokszor érzem azt itt, hogy Apogee, UAD Apollotól startolunk és addig mind rossz...  Egy bizonyos szemszögből nézve biztos így van, de annak nem látom értelmét, hogy olyanok kezdjenek el milliókat kiadni hangkártyára, akinek nincs rá szüksége. Van ismerősöm akinek Apogee Quartet-je van fél milláért, de nem csinál annyi mindent, hogy megérné. 

Visszatérve az igényeidre:

a Tascamok elég jó ár-érték arányú cuccok, úgy nem akarok mondani róluk semmit, hogy nem használtam őket, amikor én nézelődtem hangkártya ügyben, akkor nem nagyon ajánlották. Mondjuk ha azt nézem, hogy "néhány kimenet külső hardware effekteknek" akkor ez a kártya ideálisabb, mint több társa, mert van rajta kimenet bőven. 

Ez nem tudom milyen, ez idei cucc: http://hitspace.hu/m-audio-mtrack-eight.html

http://hitspace.hu/steinberg-ur-28-m.html

ez már jóval drágább: http://hitspace.hu/roland-ua-1010-octa-capture.html

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ez a hangkártya szerintem nem létezik. Tavaly januárban jelentették be, azóta síri csend. Pedig brutális árakkal jelentették be, és engem is érdekelt, de gyanús hogy másfél éve kinn van a honlapon és semmi. 

Szerintem használat előtt érdemes átgondolni, hogy szükséges-e a sok preamp. Mármint arra gondolok, hogy esetleg felmerülhetnek alternatív megoldások. Pl. ha szintiket nem egyszerre akarod felvenni, csak egyszerre akarod visszahallgatni, akkor bőven elég egy kisebb hangkártya meg egy 8-12 sávos olcsó keverő amiből visszahallgatáshoz kiküldöd a hangkártyára sztereóban, aztán a felvételt sávonként megcsinálod (persze, ha igény az, hogy a rögzítés egyidőben történjen, akkor nem szóltam egy szót se). Csak annak nincs értelme, hogy ott legyenek a sávok kihasználatlanul. 

Ezt csak azért mondom, mert soksávos felvételnek nagy az ára, és ritkán adódik a helyzet. Én pl. vettem egy Scarlett 18i8-at, ami ugyan 4 preamp + 4 line inputos, van rajta ADAT lehetőség, sokáig gondolkoztam is hogy kiegészítem egy konverterrel, mert nyáron már dobot vettem fel vele kétszer is. Aztán végül az olcsóbb megoldást választottam: kölcsönkértem egy keverőt, és azon átküldve használtam a maradék 4 csatornát. A konverterre szánt 80 ezer FT meg maradt a zsebemben. Pláne, hogy az alsó kategóriás preampok (a Focusrite sem) jó annyira, hogy feltétlen külön megérje költeni rá. Most ezt nem használat után mondom, hanem rengeteg órán át olvastam a különböző fórumokat. Szívesen meghallgatnám az Octopre-t használat közben, vagy olyanokat akik már használták. Arra is kíváncsi lennék, hogy pl. az Ada8200-as mennyivel jobb mint az ADA8000 (amit itt már kellően lehordtak ebben a fórumban). A SoundonSound szerint jobb.  

Ja és nekem a Focusrite minősége teljesen megfelel, és jól tudom használni. Mostanában itt a fórumon divat lett szekálni, de szerintem az olcsó szegmensből bőven ez a legjobb (Tascam, Alesis, M-Audio, Akai). Van ismerősöm, aki EMU 0404, majd Steinberg Ur44-ről váltott Focusrite Saffire-re, és ő jobbnak találta, és nem csak a funkciók száma miatt. És nekem nem hinném, hogy nekem annyit adna pl. egy Duet2 , hogy jaj de jól szól, meg minden, mint az, hogy van egy hangkártyám (jóval kevesebbért) amin van 4 jól használható előfok, kiváló router szoftver (8 kijárat), és szükség esetén kölcsönözve pár dolgot, akár 18 sávig elmehetek vele, (az esetek többségében nyilván 3-4 sáv a max) 

Ettől függetlenül nyilván aki tudja előre, hogy nem fog sok sávot rögzíteni, ő előnyben van, és nyilván neki megérheti egy Prism Sound Lyra 1 is 530-ért, ami a digitális csatlakozókat leszámítva funkcióban pont annyit tud, mint a régi Lexicon hangkártyám 20 ezerért. Biztos vagyok benne, hogy bizonyos környezetben a Scarlett elvérezne már (pl. ribbonmiksit soha nem fogok tudni vele elég jól meghajtani, csak külső előfokkal). Ettől függetlenül nekem pont arra volt szükségem amit ez a kártya tud, és vélhetően 8-10 év múlva fogok talán ott tartani, hogy cserélni kell majd. 

Szóval csak azt akarom mondani, hogy sokszor érzem azt itt, hogy Apogee, UAD Apollotól startolunk és addig mind rossz...  Egy bizonyos szemszögből nézve biztos így van, de annak nem látom értelmét, hogy olyanok kezdjenek el milliókat kiadni hangkártyára, akinek nincs rá szüksége. Van ismerősöm akinek Apogee Quartet-je van fél milláért, de nem csinál annyi mindent, hogy megérné. 

Visszatérve az igényeidre:

a Tascamok elég jó ár-érték arányú cuccok, úgy nem akarok mondani róluk semmit, hogy nem használtam őket, amikor én nézelődtem hangkártya ügyben, akkor nem nagyon ajánlották. Mondjuk ha azt nézem, hogy "néhány kimenet külső hardware effekteknek" akkor ez a kártya ideálisabb, mint több társa, mert van rajta kimenet bőven. 

Ez nem tudom milyen, ez idei cucc: http://hitspace.hu/m-audio-mtrack-eight.html

http://hitspace.hu/steinberg-ur-28-m.html

ez már jóval drágább: http://hitspace.hu/roland-ua-1010-octa-capture.html

 

Köszi szépen a gondolatokat és az ötleteket! :)

Az az igazság, azért ezeknek egy jórészét már végigfuttattam a fejemben. Az első megoldásom az lett volna, hogy egy Focusrite Forte + egy keverő, de ez nálam bukott több okból is. Most azt nem akarom elhinni, hogy pont ennek a kártyának vannak driveres gondjai (mondtak ilyet is már nekem), viszont kimenete az biztosan nincs a két monitoron-kimeneten kívül. Egy kicsivel feljebb már ottvan az RME (esetleg használtan), de ahhoz hozzáadva a keverőt, még mindig sokkal jobban fájna, mint ezek a 8/8 vagy 16/8 csatornás megoldások. (Tascam, M-Audio, Focusrite, stb.)

Ami meg a keverő ellen szól, hogy ez esetben nem tudok külön VST effektet meg EQt tenni a csatornákra. Jó persze, egy keverőn nyilván van EQ (vagy akár effektek is), de azért az más, mint a megszokott pluginommal, meg annak a grafikus felületével dolgozni. Meg hát VST effektekből összerakok olyan különleges dolgokat, amit egy olcsó keverő beépített FXével biztosan közel sem úgy.

Felvenni keverővel hogy célszerű egyébként? Muteolok mindent, kivéve az egy sávot amit felveszek, vagy kihúzom a szintit a keverőből, és annak a kihagyásával kötöm be a hangkártyába, hogy kevesebb zajt kapjon? Az állandó kábelkötözgetés mondjuk nekem már kiesne a komfortzónámból.

Abban mondjuk van valami, hogy vennék-e fel egyszerre mondjuk 16 sávot valaha is. Azt hiszem rágom még egy kicsit a dolgot... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

...most azon gondolkozom, hogy egy Steinberg UR 44 (http://hitspace.hu/steinberg-ur-44.html) aztán ha már elfogytak a bemeneteim, akkor egy Mix12FX (http://hitspace.hu/mackie-mix12fx.html) azért kb le tudná fedni minden igényemet. Feltéve, hogy a Mackie keverő nem ad hozzá nagyon zajt. És akkor ez jobb minőség lenne valószínű, mint egy Tascam.

Szerkesztette Tazi
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Az hiszem akkor valami ilyesmi megoldás lesz. :)  Első lépésnek így akkor elég lesz keverőt vennem, amivel még azért egy darabig elleszek, mielőtt még lecserélném a hangkártyámat is a kimenetek meg a jobb előfokok miatt.

 

A keverőt egyébként minden esetben érdemes kikerülni, akkor is ha azért nem a leggázabb minőségű? (tehát pl. Mackie, vagy hasonló)

 

Patchbay-re viszont eddig nem gondoltam, mert megmondom őszintén nem vagyok tisztában vele, hogy hogyan működik. Csomó input meg output és lehet valahogyan routolni, vagy ilyesmi?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Az hiszem akkor valami ilyesmi megoldás lesz. :)  Első lépésnek így akkor elég lesz keverőt vennem, amivel még azért egy darabig elleszek, mielőtt még lecserélném a hangkártyámat is a kimenetek meg a jobb előfokok miatt.

 

A keverőt egyébként minden esetben érdemes kikerülni, akkor is ha azért nem a leggázabb minőségű? (tehát pl. Mackie, vagy hasonló)

 

Patchbay-re viszont eddig nem gondoltam, mert megmondom őszintén nem vagyok tisztában vele, hogy hogyan működik. Csomó input meg output és lehet valahogyan routolni, vagy ilyesmi?

én évekig használtam az általad leírt módszert, ráadásul egy Behringer keverővel és elégedett voltam vele. Aztán jött az igény, hogy több csatornát egy időben rögzítsek akkor váltottam hangkártyát és akkor hallottam, hogy milyen egyéb zajt / tónust adott a keverő, de mai napig azt mondom, hogy ha nem kell egy időben több csatorna, akkor egy jobb keverő tökéletes választás, főleg ha nem vagy lusta aztán átdugni direktbe a hangkártyába az eszközt és úgy felvenni.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Az hiszem akkor valami ilyesmi megoldás lesz. :)  Első lépésnek így akkor elég lesz keverőt vennem, amivel még azért egy darabig elleszek, mielőtt még lecserélném a hangkártyámat is a kimenetek meg a jobb előfokok miatt.

 

A keverőt egyébként minden esetben érdemes kikerülni, akkor is ha azért nem a leggázabb minőségű? (tehát pl. Mackie, vagy hasonló)

 

Patchbay-re viszont eddig nem gondoltam, mert megmondom őszintén nem vagyok tisztában vele, hogy hogyan működik. Csomó input meg output és lehet valahogyan routolni, vagy ilyesmi?

Az osszes ki-be meneted ossze van hozva egy patcbay-be, ahol kenyelmesen dugdosod ossze amit eppen akarsz. Ennyi.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Köszi szépen! :)

Azt hiszem meg is van, hogy melyik keverő lesz akkor. Hangkártyával meg ráérek még egy kicsit. Patchbay meg talán egyelőre nem, talán átlátható lesz egy darabig nélküle is, főleg miután vettem kábel jelölőket.

 

Visszatérva a hangkártyákra, nincs esetleg valahol egy összehasonlítás, hogy az ilyen "megfizethetőbb" kártyák közül melyiknek mennyire jó a be/ki-menete és a preampja? (Focusrite, E-MU, Steinberg, stb...)

Jó, nyilván az Apogee a legjobb ebben a kategóriában, csak az OSemmel nem kompatibilis. :)

Szerkesztette Tazi
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Csak úgy viccből meghallgatnék egy ilyen behringer u-phoria sorozatú hangkártyát. Tökre látszik hogy Scarlet koppintások, picit olcsóbb, "midas" az előfok. Kiváncsi lennék mennyire szar :D :D

Pont ugyanannyira, mint bármelyik hasonló árfekvésű, tök mindegy, hogy minek nevezik benne az előfokot.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

A tapasztalataitokra lennék kiváncsi.

Adott  egy macbook pro: 1db thunderbolt, 1db firewire 800, 2db usb-hozzá egy focusrite saffire pro 10 + külső monitor thunderbolton keresztül, ilok-kulcs, usb-s külső HDD.

Felhasználás: gitár, szinti, ének felvétele, esetleg később ableton live élőben történő  használata színpadon (több kimenet nekem előny)

A jelöltek:

 

-RME ucx - pro: működik ipad-dal, sok be-kiemet, választható usb vagy firewire csatélakozó, ADAT bemenet, kontra: az ára kicsit magasabb mint a másik kettőé

-Apogee Duet 2: pro: sok jót olvasni róla (latency, előfok), működi ipad-dal, kontra: elvesz egy usb-t, tudtommal nincs ADAT bemenet

-UAD Apollo Twin Duo: pro: thunderbolt csatlakozó (latency), DSP (uad pluginek futtatása), kontra: elveszi a thunderboltot a külső monitortól  :lol: , nincs midi csatlakozó

Szóval "kicsit" tanácstalan vagyok, örülnék a tapasztalatoknak.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

-UAD Apollo Twin Duo: pro: thunderbolt csatlakozó (latency), DSP (uad pluginek futtatása), kontra: elveszi a thunderboltot a külső monitortól  :lol: , nincs midi csatlakozó

Szóval "kicsit" tanácstalan vagyok, örülnék a tapasztalatoknak.

A thunderbolt "láncolható". Tehát meg tudod azt csinálni, hogy a monitor szabad ThB portjára dugod rá az UAD Apollo-t. Valahol olvastam, hogy a monitornak elvileg az utolsónak kellene lenni, de tapasztalat alapján ez csak "ráolvasás", működik bármilyen láncolásban. 

http://www.uaudio.com/support/thunderbolt-support

Szerintem a Hitspace-ben meg is teszik neked, hogy kipróbálják, vagy ha éppen nincs egy ThB display kéznél, akkor - valamilyen kondíciókkal - "tesztelésre" kölcsön adnak neked egy kibontott példányt. Rugalmasak.

Szerkesztette bensm
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok!
Új vagyok itt, eddig még csak angol nyelvű fórumokon jártam ilyen témákban.
Szeretném lecserélni Creative E-MU 0404 USB hangkártyámat egy komolyabb, működő hangkártyára (a Win 7 volt az utolsó OP rendszer, amit az e-mu driverei támogattak, utána már csak béta driverek voltak, amelyek állandóan kék halált dobtak és lefagytak, ill. most frissítettem Win 10-re és ezzel végképp nem működik a hangkártya).

Két kártyára szűkítettem le a választást: Native Instruments Komplete Audio 6, ill. Roland Quad Capture. 

Valójában a cuccot főleg zeneszerzésre használnám, ott viszont komoly igénybevétel mellett, nagy Kontakt könyvtárak használatára. Hiphop és electro zenét írok általában, de mostanában inkább komolyabb, filmzene szerű dolgokra tértem át és hát ebből adódóan ramokat is kellett vennem, ill. ugye hát szükség van egy erre megfelelő hangkártyára is. 
Felvételeket nem nagyon készítek, ill. inkább főleg csak vokális demófelvételeket, mivel süketszobám nincsen, ahol igazán jó feltételeim lehetnének. Ezért az előfokok minősége nem prioritás, de természetesen nem gond, ha jók. 

A két választott kártya közötti szubjektív pro és kontra érveim a következők:
Az NI fejhallgató erősítője jobbnak tűnik, mivel egy 55 ohm-os AKG HD272-t kéne hajtania, míg a Rolandé ennél kicsit gyengébb. A Rolandon nem tetszik, hogy a monitorok és fejhallgató hangerő szabályzója egy és ugyanaz; az NI-nél ez külön tekerőre van rakva. Rengeteg fórumot végigolvastam, sok helyen írják, hogy a KA6 driverei nem igazán stabilak, bajok vannak az USB 3.0 portokkal is és a Windowsokkal is. Ellenben a Roland driverei sziklaszilárdak. Külalakra az NI viszont sokkal jobban tetszik :D A notebookomon Windows 10 fut és USB 3.0-ás portok vannak rajta. 

Tehát a lényeg:
Szerintetek zeneszerzésre, ahol nem igazán számít a ki- és bemenetek száma, melyik hangkártya lenne a legmegfelelőbb? 
Természetesen fejben tartva, hogy Win 10 alatt futna és USB 3.0 portba lenne csatlakoztatva.

Van valakinek esetleg bármilyen tapasztalata e két hangkártyával?

 

Köszönöm szépen előre is!
 

Szerkesztette jozzi99
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok!
Új vagyok itt, eddig még csak angol nyelvű fórumokon jártam ilyen témákban.
Szeretném lecserélni Creative E-MU 0404 USB hangkártyámat egy komolyabb, működő hangkártyára (a Win 7 volt az utolsó OP rendszer, amit az e-mu driverei támogattak, utána már csak béta driverek voltak, amelyek állandóan kék halált dobtak és lefagytak, ill. most frissítettem Win 10-re és ezzel végképp nem működik a hangkártya).

Két kártyára szűkítettem le a választást: Native Instruments Komplete Audio 6, ill. Roland Quad Capture. 

Valójában a cuccot főleg zeneszerzésre használnám, ott viszont komoly igénybevétel mellett, nagy Kontakt könyvtárak használatára. Hiphop és electro zenét írok általában, de mostanában inkább komolyabb, filmzene szerű dolgokra tértem át és hát ebből adódóan ramokat is kellett vennem, ill. ugye hát szükség van egy erre megfelelő hangkártyára is. 
Felvételeket nem nagyon készítek, ill. inkább főleg csak vokális demófelvételeket, mivel süketszobám nincsen, ahol igazán jó feltételeim lehetnének. Ezért az előfokok minősége nem prioritás, de természetesen nem gond, ha jók. 

A két választott kártya közötti szubjektív pro és kontra érveim a következők:
Az NI fejhallgató erősítője jobbnak tűnik, mivel egy 55 ohm-os AKG HD272-t kéne hajtania, míg a Rolandé ennél kicsit gyengébb. A Rolandon nem tetszik, hogy a monitorok és fejhallgató hangerő szabályzója egy és ugyanaz; az NI-nél ez külön tekerőre van rakva. Rengeteg fórumot végigolvastam, sok helyen írják, hogy a KA6 driverei nem igazán stabilak, bajok vannak az USB 3.0 portokkal is és a Windowsokkal is. Ellenben a Roland driverei sziklaszilárdak. Külalakra az NI viszont sokkal jobban tetszik :D A notebookomon Windows 10 fut és USB 3.0-ás portok vannak rajta. 

Tehát a lényeg:
Szerintetek zeneszerzésre, ahol nem igazán számít a ki- és bemenetek száma, melyik hangkártya lenne a legmegfelelőbb? 
Természetesen fejben tartva, hogy Win 10 alatt futna és USB 3.0 portba lenne csatlakoztatva.

Van valakinek esetleg bármilyen tapasztalata e két hangkártyával?

 

Köszönöm szépen előre is!
 

Volt ilyen Roland kártyám. Aztán mikor meglett a Duet akkor egyik barátomnak el akartam adni akinek FA-66 volt és meglepődésünkre sokkal rosszabbul szólt a Quad-Capture. Engem mikor nekiálltam úgy felvételt csinálni hogy utána volt visszahallgatási igény megőrjített hogy nem tudtam külön állítani a kimenet és a fejhallgató hangerejét. Egyébként elég gyenge a fejhallgató erősítő benne.

Most engem eretneknek fogsz tartani de a kolléga nyomán - aki múltkor egy Behringer U-Phoria UMC404HD-val érkezett és nagyon dicsérte a Focusrite Scarlett ellenében - azt mondanám hogy vegyél egy UMC202HD-t. Gyakorlatilag a nagyon közkedvelt X32/M32 pult egy kis darabját kapod meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Köszi a tippet!
Igen, engem is megőrjítene, hogy állandóan ki-be kell kapcsolgatnom a monitorokat, ha épp fejhallgatóval akarom visszahallgatni a mixet... Ez nagy negatívum, sajnos... Hát a scarlett nálam kiesett a pixisből, pedig eleinte azt fontolgattam, hogy egy 2i4-et veszek, de sajnos nagyon sok negatívumot olvastam a fórumokon róla. Természetesen amit tudok, azt csak és kizárólag a fórumokon olvastam és nincs semmi hasonlítási alapom. 
Erről a Behringerről nem igazán hallottam semmit, bár úgy általában a Behringer nem túl közkedvelt, ahogy tapasztaltam... Ahogy nézem az említett fajtákat, meglepően olcsóak is... Utánuk kell néznem tüzetesebben... Mindenesetre köszönöm a hozzászólást!
Esetleg az NI-ről nem hallottál valamit?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Köszi a tippet!
Igen, engem is megőrjítene, hogy állandóan ki-be kell kapcsolgatnom a monitorokat, ha épp fejhallgatóval akarom visszahallgatni a mixet... Ez nagy negatívum, sajnos... Hát a scarlett nálam kiesett a pixisből, pedig eleinte azt fontolgattam, hogy egy 2i4-et veszek, de sajnos nagyon sok negatívumot olvastam a fórumokon róla. Természetesen amit tudok, azt csak és kizárólag a fórumokon olvastam és nincs semmi hasonlítási alapom. 
Erről a Behringerről nem igazán hallottam semmit, bár úgy általában a Behringer nem túl közkedvelt, ahogy tapasztaltam... Ahogy nézem az említett fajtákat, meglepően olcsóak is... Utánuk kell néznem tüzetesebben... Mindenesetre köszönöm a hozzászólást!
Esetleg az NI-ről nem hallottál valamit?

Néztem az NI kártyát, eddig nem is hallottam róla. Akármilyen lehet.

A Behringerre visszatérve: ha kéne valami hurcibálós kártya gondolkodás nélkül venném a 202/404-et attól függetlenül mennyi csati kell.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Köszi a tippet!
Igen, engem is megőrjítene, hogy állandóan ki-be kell kapcsolgatnom a monitorokat, ha épp fejhallgatóval akarom visszahallgatni a mixet... Ez nagy negatívum, sajnos... Hát a scarlett nálam kiesett a pixisből, pedig eleinte azt fontolgattam, hogy egy 2i4-et veszek, de sajnos nagyon sok negatívumot olvastam a fórumokon róla. Természetesen amit tudok, azt csak és kizárólag a fórumokon olvastam és nincs semmi hasonlítási alapom. 
Erről a Behringerről nem igazán hallottam semmit, bár úgy általában a Behringer nem túl közkedvelt, ahogy tapasztaltam... Ahogy nézem az említett fajtákat, meglepően olcsóak is... Utánuk kell néznem tüzetesebben... Mindenesetre köszönöm a hozzászólást!
Esetleg az NI-ről nem hallottál valamit?

Szia,

én egy kicsit másképp közelítem meg a dolgot.

- Roland: szépen felsoroltátok az ellene szóló érveket, ez a monitor vs füles dolog szerintem egyértelművé teszi a dolgot, iszonyat őrjítő, főleg a 21. században. A Roland gyártson csak hangszereket :)

- Behringer: nekem voltak Behringer cuccaim és igazság szerint egy problémám van vele: amíg nem próbálsz mást, azt hiszed a Behringer jó :) Ezt nem tudom másképp fogalmazni :)

- NI jó választás lehet. A Rolanddal ellentétben az NI-nek ez a fő profilja, a sample, midi vezérlők és hangkártyák gyártása.

- Scarlett: nem értem miért fikázzák. Ebben az árkategóriában a legjobb szerintem és az egyetlen olyan cég, akinek ez a fő profilja. Ha valami gond van vele, biztos lehetsz benne, hogy ki fogják javítani :) Több ismerősömnek van 2i2 vagy 2i4, pontosan arra használják, amit leírtál és hozza, amit kell. Persze ne hasonlítsuk össze egy Apogee vagy UAD kártyával, de nem is arról az árkategóriáról beszélünk. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sztem a Focusrite-nak az előfokgyártás a fő profilja, nem a hangkártya...:) És abban nagyon jó is.

"Hangkártyában" már kevésbé, mert attól eltekintve, hogy a hangkártyáiban általában tényleg jók az előfokok, meg általában értelmesen vannak felépítve a szolgáltatások és általában jó a kezelőfelület is, és jók a konverterek is, de valami basz mindig van. Eldobálós driver, néha bizonytalan működés, stb. Nekem eddig egy FF cuccom volt csak, ami problémamentes volt ilyen szempontból, az egy Octopre MkII-volt, de az tulajdonképpen egy A/D konverter, tehát nem hangkártya.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!
Hát valójában ugyanaz a helyzet itt is, mint a külföldi fórumokon... Mindegyik gyártó/kártya kap hideget-meleget. Azt hiszem a Rolandot végleg kizárhatjuk a versenyből a kellemetlenségei miatt, viszont az NI-re nem igazán jött se pro, se kontra...
A gearslutz.com-on is feltettem nagyjából ezt a kérdést, ott írt egy egyén, akinek Komplete Audio 6 kártyája van már 3 éve és hogy csak néhány hónapja stabilizálódott egy frissítéssel a kattogó és puffogó hang, amit generált az NI drivere, viszont a frissítés óta tökéletesen működik USB 3.0-n és Windows 10-en egyaránt. Szóval azt hiszem egy lépéssel közelebb kerültem a választáshoz.
Ha vannak még esetleg tapasztalatok, ötletek, jöhetnek! A kártyát csak jövő hónapban tervezem megvenni, szóval van még idő addig spekulálni :)
Köszi mégegyszer mindenkinek!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sztem a Focusrite-nak az előfokgyártás a fő profilja, nem a hangkártya...:) És abban nagyon jó is.

"Hangkártyában" már kevésbé, mert attól eltekintve, hogy a hangkártyáiban általában tényleg jók az előfokok, meg általában értelmesen vannak felépítve a szolgáltatások és általában jó a kezelőfelület is, és jók a konverterek is, de valami basz mindig van. Eldobálós driver, néha bizonytalan működés, stb. Nekem eddig egy FF cuccom volt csak, ami problémamentes volt ilyen szempontból, az egy Octopre MkII-volt, de az tulajdonképpen egy A/D konverter, tehát nem hangkártya.

én is nem régen váltottam hangkártyát és a Saffire Pro 26 mellett tettem le a voksom. Kellett a több bement, viszonylag jó előfok (egyet értek veled a focusrite profilját illetően), és nálam a fő szempont a Firewire volt (tudom lehet köpködni, nem szeretem az USB-t, főleg, hogy már lassan a 3. USB hubot kell bekötni, hogy minden menjen :D ) Sokat olvastam én is a fórumokat, ahol hideget-meleget kaptak a Focusrite hangkártyák, de én lekopogom semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Tökéletesen és stabilan működik.

Ezekről mindig a régi Seagate vs Maxtor vinyó háború jut eszembe :) Én dolgoztam 15 éve számtech boltban, és ugyan annyit hoztak vissza szervizbe mind a kettőből :)

Arra is kíváncsi lennék, hogy a megvásárolt hangkártyák hány %-a focusrite. Szerintem elég magas ez a szám, így érthető, hogy erről van sok komment, sok jó és sok rossz is.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

én is nem régen váltottam hangkártyát és a Saffire Pro 26 mellett tettem le a voksom. Kellett a több bement, viszonylag jó előfok (egyet értek veled a focusrite profilját illetően), és nálam a fő szempont a Firewire volt (tudom lehet köpködni, nem szeretem az USB-t, főleg, hogy már lassan a 3. USB hubot kell bekötni, hogy minden menjen :D ) Sokat olvastam én is a fórumokat, ahol hideget-meleget kaptak a Focusrite hangkártyák, de én lekopogom semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Tökéletesen és stabilan működik.

Ezekről mindig a régi Seagate vs Maxtor vinyó háború jut eszembe :) Én dolgoztam 15 éve számtech boltban, és ugyan annyit hoztak vissza szervizbe mind a kettőből :)

Arra is kíváncsi lennék, hogy a megvásárolt hangkártyák hány %-a focusrite. Szerintem elég magas ez a szám, így érthető, hogy erről van sok komment, sok jó és sok rossz is.

Épp ma vásároltam egy használt  Pro 40-est a már 2 éve használt Pro 14 mellé. Kb. 2 nappal ezelőttig nem is tudtam, hogy a Saffire Pro széria darabjai alkalmasak a 'dual unit mode' -ra (legalább az egyiken 2 db fw portnak kell lennie hozzá, a 40-es ilyen..), ezért végül nem a Pro 14-est cseréltem le egy 8 inputos valamire, hanem a 40-est kvázi master interfészként használva rákötöm a 14-est, így a DAW (esetemben a Reason 8) egyetlen hardvernek érzékeli a cuccot és máris van 12 analóg inputom. Nem mellesleg standalone üzemben is működnek, ez ugyancsak öröm és boldogság. 

Amúgy kb. egyetértek a Focusrite kritikusaival: tök jól szólnak, szépek az előfokok (ahogy én hallom), de pl. baromira kényesek a setup sorrendjére (először mit csatlakoztatsz és hova, mit kell először bekapcsolni, stb.), ha elmulasztok egy lépést, olykor (de nem mindig..) meg sem szólal, de aztán mindig összejön a történet. Legelőször egy Saffire 6-em volt, de az a Mavericks update-től kezdve (legalábbis az első kiadás, ami nekem volt) nem működött nálam, ekkor jött a Pro 14.  A Focusrite customer service viszont egészen remekül működik, gyorsan és érdemben válaszolnak. Nekem ez is fontos, nem minden gyártó büszkélkedhet hasonló háttérrel (a MOTU-ról pl. csupa rémtörténetet olvastam a napokban a megfelelő 8-in interfész után kutatva...), szóval most kettő Focusrite van a házban. 

Szerkesztette jooga1972
Link to comment
Share on other sites

  • 0

ez így akár egy 90-es évekbeli reklámban is megállná a helyét:

"amióta RME hangkártyát használok, sokkal boldogabb az életem".

és tényleg. melóban évek óta UCX, itthon BabyFace. stabil, low latency, nagyon jó interface/mixer, jó előfokok. nem a legolcsóbb, de mindenképpen megéri áldozni rá. szerintem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...