Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Segítség - Milyen hangkártyát vegyek?


endilv426

Kérdés

Sziasztok!

Már vagy 7-8 éve foglalkozom számítógépes zene szerkesztéssel, de eddig csak a Reasonnal dolgoztam, így csak egy alap gép és olcsó hangkártyám volt. Most úgy döntöttem, hogy átállok a "vasakkal" való munkára.

A következő szintetizátorokat tervezem venni:

Access Virus B vagy C (desktop)

Clavia Nord Rack 2x

Roland SH-201

A kérdésem az lenne, hogy ki milyen hangkártyát ajánlana, hogy vegyek az ezekkel történő munkára? Már rengeteg hangkártyát megnéztem, mindnek találtam előnyét, hátrányát és így nem tudok dönteni. Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Azert irok ide hogy ne kezdjek egy ujabb thread-et. 

Most szeretnek venni egy hangkartyat es ketto kozul szeretnek valasztani, termeszetesen hasznaltak.

1. RME 9632 PCI kartya

2. E-MU 1616 PCI kartya

Az e-mu nem az "m"-es valtozat, tehat nem mastering grade. Az RME dupla annyiba kerulne de meg igy sem olyan sok, ellenben az emu kompaktabb muszer, elofokkal, es tobb bemenettel. Megjegyeznem hogy van egy hardware Presonus Eureka preampom igy nem kell kotelezoen az interface-es preamp.

Az emu epp nalam van kiprobalason, jobbnak tunik mint az eddig hasznalt 1..1usb-s Mackie Blackjack.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
29 perccel ezelőtt írta deneverstudio:

Asszerint válassz szerintem közülük, hogy milyen szolgáltatásokra van szükséged.
Az RME-n nincs analóg ki-bemenet, tehát ahhoz konverterek is kellenek, viszont ha rádugsz
egy Apogeet, akkor sokkal jobban fog szólni az EMU-nál.

 

Koszonom Tofi a valaszt.

Az RME 9632-on vannak analog line in/out-ok. (Valoszinu te a 9652-esre gondoltal)

Az RME-t megkapnam kb 120 euroert az emu-t pedig 60-ert. (Sajnos ebben az arkategoriaban kell mozogjak igy az Apogee egyelore nincs a listamon. Bar ha egyszer veszek cuccot akkor valoszinu befektetek egy Apollo Twin-be pl)

Teszerinted az RME 9632 es az e-mu 1616 kozott van e erezheto hangminosegbeli kulombseg, mind a bemenet mind a kijovet oldalon.

Illetve az e-mu 1616 es 1616m (elozo dinamikai tartomanya 110 az utobbinak 120) lehet e hangminosegbeli kulombseg ami nem high-end cuccokon is hallhato.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, látom, erre már raktak 2 analógot is.
Bocs, nekem még a régebbi dolgaik voltak a fejemben és azon nem volt.
Ha jól látom a képeken, az EMU-nak gépen kívül vannak a konverterei és amiatt én azt választanám, ha valóban így van.
Gépen belüli konverternél mindig tele szokott lenni vinyózajjal és egyéb rettenetekkel a felvétel.
Nem tudom az RME-nek mennyire sikerült ezt leredukálni, még sosem próbáltam ezt a kártyát,
így kéne valakit találni, akinek van konkrét tapasztalata vele.
Ezt leszámítva minőségek valószínűleg hasonlóak lehetnek.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nagyon felpiszkálta a fantáziámat a Focusrite Clarett 4Pre. Viszont egy fontos kérdésre nem igazán találok választ "a neten":

Sok plug-in, szoft-hangszer, jóval kevesebb "audio-file", "vas hangszer" használata esetén van-e jelentősége a thunderbolt csatlakozásnak? Mert hogy a plug-inekkel, szoft.hangszerekkel a proci dolgozik a számítógépben, nem a hangkártya.

Leegyszerűsítve a kérdést: egy soksávos projekt esetén, amiben jellemzően szoftok vannak, többet tud-e a Clarett 4Pre egy Scarlett 6i6 (1.st gen)-hez képest latencyben? Érdemes lecserélni? (A Scarlett 6i6 nagyon bevált, tetszik, problémamentesen használom. )

Link to comment
Share on other sites

  • 0
23 perccel ezelőtt írta Bendi:

Nagyon felpiszkálta a fantáziámat a Focusrite Clarett 4Pre. Viszont egy fontos kérdésre nem igazán találok választ "a neten":

Sok plug-in, szoft-hangszer, jóval kevesebb "audio-file", "vas hangszer" használata esetén van-e jelentősége a thunderbolt csatlakozásnak? Mert hogy a plug-inekkel, szoft.hangszerekkel a proci dolgozik a számítógépben, nem a hangkártya.

Leegyszerűsítve a kérdést: egy soksávos projekt esetén, amiben jellemzően szoftok vannak, többet tud-e a Clarett 4Pre egy Scarlett 6i6 (1.st gen)-hez képest latencyben? Érdemes lecserélni? (A Scarlett 6i6 nagyon bevált, tetszik, problémamentesen használom. )

igen. emiatt viszont nem biztos hogy megérné. de vedd hozzá hogy a Clarett hangminőségben maga mögé utasítja a Scarlettet nem kicsit.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
19 perccel ezelőtt írta A/D:

igen. emiatt viszont nem biztos hogy megérné. de vedd hozzá hogy a Clarett hangminőségben maga mögé utasítja a Scarlettet nem kicsit.

Köszönöm!

Közben mégis ráakadtam erre:

https://www.gearslutz.com/board/music-computers/1067937-focusrite-clarett-vs-scarlett-latency-tbolt-vs-usb.html

A hozzászólások és a közölt "mérések" alapján az látszik, hogy a Clarett jóval kisebb latencyvel dolgozik ugyanolyan bufferbeállításoknál. Ez azért elgondolkoztató. Azt is írják valahol, hogy az is számít, hogy a PCIe "busz" jóval kevésbé terheli a CPU-t, mint az USB, ezért is várható jobb stabilitás, kisebb latency... 

Megfontolandó!

Link to comment
Share on other sites

  • 0
8 perccel ezelőtt írta A/D:

igen. emiatt viszont nem biztos hogy megérné. de vedd hozzá hogy a Clarett hangminőségben maga mögé utasítja a Scarlettet nem kicsit.

Én úgy látom hogy a Clarett abban a kategóriában versenyez ahol az Apollo/Apollo Twin, az Apogee és az RME, gyakorlatilag az a kategória ahol még nem külön vasak+konverterek+interfész+monitor kontroller van a stúdióban.

Ezzel szemben a Scarlet egy eléggé az induló kategóriás cuccos, olyan amit az ember első körben megvesz. Innen nagy továbblépés a fentieket venni.

Egyébként én is nézegettem a Clarett 4Pre-t pont a 4 előfok meg a 4 vonal meg az ADAT miatt, de azt hiszem ha váltok akkor első generációs két magos, de Thunderbolt kártyás Apollot fogok venni, hozzá Midas XL48 pre meg egy 10es 500as rack :) De ezek távlati tervek, meg nyilván akkor releváns igény ha "pörög a biznisz" :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Én is mértem a latency performance-ot (ld a cikkemet az arányokról, igaz, abban nem Clarett van, hanem TB részről Apollo, de...). A Thunderbolt stabilitásban -érzetre- jobbnak tűnik. Azt már leírtam hogy az USB adatátvitelben a CPU is játszik míg a TB intelligens periféria (kicsit mint az IDE vs SCSI), de mindent egybevetve hogy kinek éri meg a nagyobb teljesítmény az ötszörös árat, az eléggé szubjektív. 

A másik dolog amit érteni kell, és ez a csapda, hogy a natív plugineket futtató hangkártyáknál a szoftverek is okoznak latencyt, jellemzően LÉNYEGESEN többet mint a hangkártya  latencyje. A plugin nyom mondjuk 10ms pluszt, a thunderbolt kártya előnye meg mondjuk 5. Olyasmi ez mint a karbonvázas bicikli, ami háromszoros árért ad fél kiló súly előnyt, mindezt úgy, hogy rajtam van mondjuk 10 kiló plusz, ha ez így érthető. Na EZÉRT használok Apollót amúgy (a stratégiám az, hogy a natívokból olyat használok csak szinte ami 0 latency, a többit meg rátolom az apollo dsp-re). Felvételkor a felvételi csatornán nem lehet késést okozó plugin, mert akkor meg rossz helyre rakja le a take-et, ezen sem segít pusztán az, ha a hangkártyának kicsi a latencyje. 

Mondom, mindent egybevetve a Clarett azért éri meg, mert a Scarlettnél gyorsabb ÉS jobb a hangminősége.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

igen. a saffire kb a scarlett hangminősége, viszont a firewire okosabb mint az USB, ott a CPU-load kérdés nem ennyire "éles". viszont ott meg több csatorna van, szóval végeredményben nálad a TB legalább annyira javallott mint a Scarlett esetében. azért a Clarett nagyon más színvonalon lett megépítve, az ott nem csak egy csatolónyi difi.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 perccel ezelőtt írta A/D:

igen. a saffire kb a scarlett hangminősége, viszont a firewire okosabb mint az USB, ott a CPU-load kérdés nem ennyire "éles". viszont ott meg több csatorna van, szóval végeredményben nálad a TB legalább annyira javallott mint a Scarlett esetében. azért a Clarett nagyon más színvonalon lett megépítve, az ott nem csak egy csatolónyi difi.

Köszönöm, szuper.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Illetve Clarett 8 pre tesztelve általam: 

Sajnos azt kell mondjam hogy a cikkem megfogalmazása talán jóval kritikusabb az optimálisnál, de a lényeg kiolvasható belőle. Valószínűleg úgy próbáltam ellensúlyozni az ízléstelen marketingjüket, hogy átestem a ló túlsó oldalára.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2016. 08. 08. at 8:46 írta Hobkins:

Szia!

Lehet, hogy hülyének nézel, de miért nem használod fel a füles kimenetet a monitorok meghajtására? Unbalanced bemenet gondolom van a monitorhangfaladon. Egy kábel árába kerül a megoldás, igaz kicsit macerás lehet, de olcsó. Mivel Apogee-ról beszélünk, szerintem nem marad el a minőség a füles kimeneten sem. Legalábbis én meglepődtem, amikor először beledugtam a fülest...
Egyébként meg minőségben az Apogee-t csak egy másik Apogee hozza :) De esetleg vegyél egy másik Duet2-t, MAC-en összesítőeszközt létrehozol, és már is megdupláztad a ki/bemenetek számát. Ez is egy költség hatékonyabb megoldás lehet esetleg, és akkor minőségben nem romlott semmi. Egyébként RME házatáján nézelődj, ha minőségben nem akarsz alább adni az Apogee-nál. Ha meg beéred kicsivel rosszabbal, akkor Focusrite 18i20, abban van jó sok ki/be, ha ennyire nincs szükséged, akkor a kisebb tesók. Így hirtelen ennyit tudok javasolni.

Érdekes, na és Win 10 alatt nincs lehetőség ilyen összesítő hangeszköz létrehozásához?

Mondjuk két Forte- kapcsolnék össze hogy legyen 4 mono bemenetem. Nekem csak ennyi bajom van a Forte-val, a 2 bemenet. 4 kellene. Min.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
36 perccel ezelőtt írta fulton:

Érdekes, na és Win 10 alatt nincs lehetőség ilyen összesítő hangeszköz létrehozásához?

Mondjuk két Forte- kapcsolnék össze hogy legyen 4 mono bemenetem. Nekem csak ennyi bajom van a Forte-val, a 2 bemenet. 4 kellene. Min.

Nem láttam még ilyen megoldást windows alatt, ami kimondottan a windows beépített lehetősége lenne.. Az ASIO4ALL programmal megoldható, de nem a legfaszántosabb. És mondjuk azt nem tudom, hogy 2 egyforma eszközt miként kezelne a windows. Gondolok itt a HW ütközésre.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 perccel ezelőtt írta Hobkins:

Nem láttam még ilyen megoldást windows alatt, ami kimondottan a windows beépített lehetősége lenne.. Az ASIO4ALL programmal megoldható, de nem a legfaszántosabb. És mondjuk azt nem tudom, hogy 2 egyforma eszközt miként kezelne a windows. Gondolok itt a HW ütközésre.

Most azon gondolkodom csak azért mert 4 bemenet kell néhány felvétel erejéig, nem biztos hogy megéri a beruházás. 

Főleg hogy van egy Zoom h5. Namost azt kell majd megnéznem, rá tudom e venni a a cubase-t hogy használja annak a bemenetét recordingnál. Bár szerintem nem fogja tudni. Csak a kiválasztott eszközről. Vagyis a forte. Másik megoldás ha vennék egy EXH 6 kiegészítőt a Zoom-hoz és akkor lenne 4 bemenetem. Csak itt meg ugye a minőség kérdéses , vagyis a Forte-hoz képest mennyivel silányabb a convertere. Mert ha jó, akkor csak ezért én nem cserélnék hangkártyát, mivel tökéletesen megfelel a Forte számomra.

Vagy még nagyon az sem, csak akkor bonyolódik a dolog, mivel a Zoom h5 önállóan is fel tud venni. Aztán a gépen rögzitett sávot majd a Zoom sávját csak össze kell illeszteni és kész.

Szerkesztette fulton
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Épp most írta fulton:

Most azon gondolkodom csak azért mert 4 bemenet kell néhány felvétel erejéig, nem biztos hogy megéri a beruházás. 

Főleg hogy van egy Zoom h5. Namost azt kell majd megnéznem, rá tudom e venni a a cubase-t hogy használja annak a bemenetét recordingnál. Bár szerintem nem fogja tudni. Csak a kiválasztott eszközről. Vagyis a forte. Másik megoldás ha vennék egy EXH 6 kiegészítőt a Zoom-hoz és akkor lenne 4 bemenetem. Csak itt meg ugye a minőség kérdéses , vagyis a Forte-hoz képest mennyivel silányabb a convertere. Mert ha jó, akkor csak ezért én nem cserélnék hangkártyát, mivel tökéletesen megfelel a Forte számomra.

Vagy veszel egyszerűen egy másik hangkártyát, aminek nem ilyen fasza a konvertere, de van több bemenete. DEMO-hoz, "majdnem" mindegy. Igazából ez már csak a saját hülyeségünk, hogy na akkor is fasza legyen már. Közben meg néha nem ér annyit az ár különbség, mint amennyivel jobb a minőség. Sokkal jobban elvérzünk annál a pontnál, hogy : MIXING. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 perccel ezelőtt írta Hobkins:

Vagy veszel egyszerűen egy másik hangkártyát, aminek nem ilyen fasza a konvertere, de van több bemenete. DEMO-hoz, "majdnem" mindegy. Igazából ez már csak a saját hülyeségünk, hogy na akkor is fasza legyen már. Közben meg néha nem ér annyit az ár különbség, mint amennyivel jobb a minőség. Sokkal jobban elvérzünk annál a pontnál, hogy : MIXING. 

Egyet értek.

Pont ez a pro kontra. Vagyis Zoom H5 + EXH 6 kiegészítővel megvan a 4 mono bement (és ekkor hangkártyaként ezt használnám). Majd Fortén keverném a sávokat stb.
A többi felvételnél meg elég 2 mono bemenet is. (forte)

Magyarán még 22e beruházás és kész a 4 bemenet. Vagy 250-350 kila egy hangkártyára (RME) és még adjam el a Forte-t. KÉrdéses hogy számomra megérie annál a pár zenénél a minőségbeli különbség. (kötve hiszem)

Ha meg veszek 50-80e egy Focusrite sok bemenetest, megint felesleges mert annyit szerintem tud a Zoom konvertere is.

Le fogom tesztelni ha lesz rá időm, és valszeg ez lesz a megoldás.

Szerkesztette fulton
Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2017. 05. 01. at 23:47 írta Hobkins:

Nem láttam még ilyen megoldást windows alatt, ami kimondottan a windows beépített lehetősége lenne.. Az ASIO4ALL programmal megoldható, de nem a legfaszántosabb. És mondjuk azt nem tudom, hogy 2 egyforma eszközt miként kezelne a windows. Gondolok itt a HW ütközésre.

Sziasztok. Az Asio4all nem vált be...egy idő után random szerűen késnek egymáshoz képest ez pedig maceras... van hogy be recseg Szóval nem az igazi. Úgy veszem észre csak nem tudom megúszni hogy vegyek egy olyan hangkártyát aminek legalább 4 bemenete van. Rme UC tűnik a legideálisabbnak számomra. 

Rme UC hangminőségben (gondolom) Forte hanját azért hozza, ... az a potméter ami rajta van azzal lehet állítani legalább egy monitor pár hangerejét?(lehet arra is használni? Vagy kellesz egy passiv hangerőpoti)

Vagy azt lenne jó még kideríteni hogy vajon ha vennék egy Apollo Twin usb hangkártyát azzal hogy menne ez a párosítás ...mert ha karajul menne, akkor még az lehetne járható út, és azt még real timeben is használhatnám. Kérdés menne e felvételnél az asio4all al. A 4 bemenet

Utána olvastam, mac en ennek az összesítesnek...hát 100 szorta jobb a mac zenére mint a win. Milyen kár h nincs egy macem :) winre miert nem képes Géc ur ilyet létrehozni...

Szerkesztette fulton
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok!

Hangkártya cserét tervezek és ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.
Jelenleg egy Steinberg UR 22-es kártyát használok és olyanra szeretném cserélni, ami szebben digitalizál.
Alapvetően gitár, basszus és ének felvételére használom majd.
Tehát részemről annyi a kitétel, hogy szépen digitalizáljon, 1, max. 2 bemenet elég és meghajtsa az aktív hangfalaimat.

Az UAD Arrow-on gondolkodtam, árban beleférne + lenne DSP-is, de Thunderbolt portom nincs, akkor az már alaplap + proci + memória csere... az meg úgy sok.

A fentiek alapján milyen hangkártyát javasoltok?

Erősen gondolkodom használt eszközökön is pl. UAD 2 Solo és mellé egy hangkártya.
Erről mi a véleményetek?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...