Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Segítség - Milyen hangkártyát vegyek?


endilv426

Kérdés

Sziasztok!

Már vagy 7-8 éve foglalkozom számítógépes zene szerkesztéssel, de eddig csak a Reasonnal dolgoztam, így csak egy alap gép és olcsó hangkártyám volt. Most úgy döntöttem, hogy átállok a "vasakkal" való munkára.

A következő szintetizátorokat tervezem venni:

Access Virus B vagy C (desktop)

Clavia Nord Rack 2x

Roland SH-201

A kérdésem az lenne, hogy ki milyen hangkártyát ajánlana, hogy vegyek az ezekkel történő munkára? Már rengeteg hangkártyát megnéztem, mindnek találtam előnyét, hátrányát és így nem tudok dönteni. Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Jajj, de jó, hogy találtam ilyen topikot, és nem kell megaláznom magam egy új létrehozásával :D

 

Hangkártyát keresek. Igazából nagyon egyszerű feladatot kell ellátnia : legyen rajta 2 egymástól független kimenet.

Az egyik kellene ahhoz, hogy minden kimenjen a DAW-ból, a másik pedig arra, hogy csak 1 bizonyos csatorna menjen ki belőle a modulárba. (Analóg line-to-trigger konverterbe.)

Az egész nóta menne, miközben egy darab csatin egy takk-takk menne ki a modulárba.

 

A lényeg, hogy nagyon nagyon ócó legyen, nem kell sem mikrofon semmi extrák, még felvenni sem kell neki szépen, azt másképp oldom meg.

 

Nézegettem a HS weboldalán a kártyákat, mintha a Lexcon Alpha ilyen lenne, legalábbis van 6.3-as line out is meg RCA line out is, nem tudom ezek függetlenek-e...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Jajj, de jó, hogy találtam ilyen topikot, és nem kell megaláznom magam egy új létrehozásával :D

 

Hangkártyát keresek. Igazából nagyon egyszerű feladatot kell ellátnia : legyen rajta 2 egymástól független kimenet.

Az egyik kellene ahhoz, hogy minden kimenjen a DAW-ból, a másik pedig arra, hogy csak 1 bizonyos csatorna menjen ki belőle a modulárba. (Analóg line-to-trigger konverterbe.)

Az egész nóta menne, miközben egy darab csatin egy takk-takk menne ki a modulárba.

 

A lényeg, hogy nagyon nagyon ócó legyen, nem kell sem mikrofon semmi extrák, még felvenni sem kell neki szépen, azt másképp oldom meg.

 

Nézegettem a HS weboldalán a kártyákat, mintha a Lexcon Alpha ilyen lenne, legalábbis van 6.3-as line out is meg RCA line out is, nem tudom ezek függetlenek-e...

 

No közben szűrtem egyet kimenetre a Thomann-nál is, és két lehetséges versenyző maradt, akik mondjuk tetszenek is...

 

- Maya 44

- piros Akai EIE

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hát annyira tetszett videókról, hogy tagnap lőttem egyet, sajnos ne HS, náluk nincs, de a Muziker is korrekt volt. Ilyen áron már nincs szállítási kötlség, kaptam kis ajándékot is decembere való tekintettel.

Ja...és tegnap 2 órakor rendeltem, de már 1,5 órája itt figyel mellettem a dobozában.

Thats what I call correct selling :D

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nekem is a driver a bajom.Nem értem, hogy egy ilyen kaliberű kártyához miért nem adnak ki normális drivereket, gondolok itt a WIN 7-re. Viszont a PatchMix tényleg űber frankó. A FF-nak van valami hasonló kezelő felülete? Hangminőségben jobbanak tartod, mint az E-mu-t?

tökéletesen megy win7 alat ta 1820as kártyám, ott a neten a driver leszeded felteszed és kész, semmi gondom nem volt vele.

Valaki irta hogy az E-mu előfoka szar, hát ez tévedés. Ami szar az a focusrite scarlett ipari hulladék , nevetséges előfok szánalmas erősitéssel. Kirohogtem az e-mu előfoka kb 20x jobb minőség.

Egy jó focusNOTrite előfokot ismerek el az az ISA one, minden más csak nagy duma a semmi tőlük. Award winning , persze! try before you buy, zaj és felvételiszint szerintem 1es a focusriteokban.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

tökéletesen megy win7 alat ta 1820as kártyám, ott a neten a driver leszeded felteszed és kész, semmi gondom nem volt vele.

Valaki irta hogy az E-mu előfoka szar, hát ez tévedés. Ami szar az a focusrite scarlett ipari hulladék , nevetséges előfok szánalmas erősitéssel. Kirohogtem az e-mu előfoka kb 20x jobb minőség.

Egy jó focusNOTrite előfokot ismerek el az az ISA one, minden más csak nagy duma a semmi tőlük. Award winning , persze! try before you buy, zaj és felvételiszint szerintem 1es a focusriteokban.

Nekem is csak a 44,1/48kHz váltások voltak problémások és az, hogy WIN 7 alatt valamiért alapból nem lehetett használni Cubase-ban az EMU DSP effektjeit. Kicsit meg kellett barmolni a telepítést és akkor ment. Ellentétben XP alatt, ott nem volt ilyennel probléma. Telepítés után a plug-in-ek listájában ott figyelt az EMU is. Az előfokkal nem volt baj, a D/A részen vannak kisebb minőségi problémák. Forte tulajdonos lettem azóta és bizony valóban problémás kicsit D/A-ban az EMU. Ami nem azt jelenti, hogy rossz, de lehetne jobb is. Ettől függetlenül nem sok hangkártya van, ami jobb lenne ebben a kategóriában. Jó, lehetne feszegetni, hogy MAC kompatibilitás, stb. De számos lehetőséget nyújt az EMU a minősége mellett, amit más hasonló kategóriájú kártyák nem. Vagy lehetőséget nem, vagy minőséget nem. Nekem sajnos a ki-bemenetek számával kellett kompromisszumot kötni. Összegezve a 1820m a mai napig megállja a helyét Win környezetben.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok, van már egy usb-s Apogee Duet hangkártyám, de rájöttem, hogy kéne a két bemenet mellé még legalább 1 bemenet mikrofonnak. Valami használt megoldást szeretnék és nem adnám a Duett minősége és stabilitása alá. Nem tudom mi jöhetne még szóba.

Az Apogee Quartett jó lehetne, csak szerintem az még annyira új, hogy nincs belöle használt.

Vagy eladnám a mostani Duet-et és vennék egy másik 3-4 bemenetes kártyát, de akkor 220-240 ezernél nem szeretnék többet kőlteni, vagy a mostani Duet-tet egészíteném ki valami megoldással, ha lehet. Shure sm7b-vel lenne használva.

A gépemen a legújabb OSX és a Logic Pro X van, usb2-3 és Thunderbolt kimenetekkel.

Szerkesztette zongilog
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok, van már egy usb-s Apogee Duet hangkártyám, de rájöttem, hogy kéne a két bemenet mellé még legalább 1 bemenet mikrofonnak. Valami használt megoldást szeretnék és nem adnám a Duett minősége és stabilitása alá. Nem tudom mi jöhetne még szóba.

Az Apogee Quartett jó lehetne, csak szerintem az még annyira új, hogy nincs belöle használt.

Vagy eladnám a mostani Duet-et és vennék egy másik 3-4 bemenetes kártyát, de akkor 220-240 ezernél nem szeretnék többet kőlteni, vagy a mostani Duet-tet egészíteném ki valami megoldással, ha lehet. Shure sm7b-vel lenne használva.

A gépemen a legújabb OSX és a Logic Pro X van, usb2-3 és Thunderbolt kimenetekkel.

Hmm, lehet nem értem pontosan, mire is lenne szükséged, de a plusz egy mikrofon bementet én egy keverővel oldanám meg! 30-40 körül már egy egész tűrhető keverőt lehet venni, de ha a "tökéletesség" a cél, akkor 60-80 körül van olyan, aminek Balanced kimenete is van! De ha van rá 220-240k-d, akkor én a helyedben egy digitális keverőt vennék, ami egyben hangkártya is meg minden!

 

Kettő között ez az én egyik kedvencem:

http://www.allen-heath.com/ahproducts/zed-10fx/

PreAmp, Fantom táp, nagyon szép effectet, és a mute gomb, ami nekem szívem csücske :)

Szerkesztette csuzlee
Link to comment
Share on other sites

  • 0

igen, keverőm van de azt szeretném ha egy időben legalább a digi zongorámat meg egy mikrofont rá tudnék dugni a hangkártyára és élőben effektekkel fel tudnám venni, vagy csak vissza hallgatni. Nekem itt a tökéletes szoft.szinti , illetve a tökéletes VST- lejátszásta a Duet-tet ajánlotta mindenki. Nem vagyok benne biztos, hogy egy ilyen mindent tudó szerkezet, ami keverő is, meg hang kártya is, nem a minőség rovására menne e. 

Hmm, lehet nem értem pontosan, mire is lenne szükséged, de a plusz egy mikrofon bementet én egy keverővel oldanám meg! 30-40 körül már egy egész tűrhető keverőt lehet venni, de ha a "tökéletesség" a cél, akkor 60-80 körül van olyan, aminek Balanced kimenete is van! De ha van rá 220-240k-d, akkor én a helyedben egy digitális keverőt vennék, ami egyben hangkártya is meg minden!

 

Kettő között ez az én egyik kedvencem:

http://www.allen-heath.com/ahproducts/zed-10fx/

PreAmp, Fantom táp, nagyon szép effectet, és a mute gomb, ami nekem szívem csücske :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

igen, keverőm van de azt szeretném ha egy időben legalább a digi zongorámat meg egy mikrofont rá tudnék dugni a hangkártyára és élőben effektekkel fel tudnám venni, vagy csak vissza hallgatni. Nekem itt a tökéletes szoft.szinti , illetve a tökéletes VST- lejátszásta a Duet-tet ajánlotta mindenki. Nem vagyok benne biztos, hogy egy ilyen mindent tudó szerkezet, ami keverő is, meg hang kártya is, nem a minőség rovására menne e. 

A digi zongorát audion keresztül veszed fel (gondolom)! Akkor itt az a kérdés, hogy milyen effectre gondolsz (valós idő, vagy felvétel után effectezed), illetve mivel veszed fel? Nekem pl. a mikrofon és a digi zongora megy a keverőbe, ami megy a hangkártya audio bementébe! Így egyszerre hallom mind a kettőt élőben! Ha meg Vsti a hangszer, akkor az szól simán szoftveresen, illetve mellette szól minden a keverőről! Én utólag szoktam effectezni, és sávonként veszem fel még az audiót is, ha csak egy zene és egy ének sáv van akkor is, mivel utólag effectezem és nyilván másképp! De akár tolhatod egyben is a felvételt! Vagy még mindig nem értem a problémád :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

A digi zongorát audion keresztül veszed fel (gondolom)! Akkor itt az a kérdés, hogy milyen effectre gondolsz (valós idő, vagy felvétel után effectezed), illetve mivel veszed fel? Nekem pl. a mikrofon és a digi zongora megy a keverőbe, ami megy a hangkártya audio bementébe! Így egyszerre hallom mind a kettőt élőben! Ha meg Vsti a hangszer, akkor az szól simán szoftveresen, illetve mellette szól minden a keverőről! Én utólag szoktam effectezni, és sávonként veszem fel még az audiót is, ha csak egy zene és egy ének sáv van akkor is, mivel utólag effectezem és nyilván másképp! De akár tolhatod egyben is a felvételt! Vagy még mindig nem értem a problémád :)

amúgy, amit keresel konkrétan az a tc electronic desktop konnekt 6! Nekem ilyen hangkártyám van már lassan 3 éve és imádom! Ezen van külön miki bement és két audio, és tudsz kapcsolni, hogy miki + audio, dual audio vagy stereo in szóljon!

 

http://www.tcelectronic.com/desktop-konnekt-6/

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nekem nincs semmi problémám :)  Szimplán csak kiszeretném bővíteni a két bemenetes hangkártyámat 3-ra, hogy egy időben rá tudjak dugni egy digi zongorát meg egy mikrofont. Nem szeretnék keverővel szórakozni, meg kihuzogatni átdugdosni.

A digi zongorát audion keresztül veszed fel (gondolom)! Akkor itt az a kérdés, hogy milyen effectre gondolsz (valós idő, vagy felvétel után effectezed), illetve mivel veszed fel? Nekem pl. a mikrofon és a digi zongora megy a keverőbe, ami megy a hangkártya audio bementébe! Így egyszerre hallom mind a kettőt élőben! Ha meg Vsti a hangszer, akkor az szól simán szoftveresen, illetve mellette szól minden a keverőről! Én utólag szoktam effectezni, és sávonként veszem fel még az audiót is, ha csak egy zene és egy ének sáv van akkor is, mivel utólag effectezem és nyilván másképp! De akár tolhatod egyben is a felvételt! Vagy még mindig nem értem a problémád :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

A közeljövőben szeretnék előre lépni...Jelenleg az egész DAW rendszeremet a meglévő konverterem korlátozza 

 

Digidesign Mix/24- 2db Digidesign 882/20 I/O-val 16 Be-16 Ki  (Így most ezt csak egy PowerMac G4 2.6 MDD, OsX 10.4.11- Cubase 4.5.1 hajtja)

 

Ezt cserélném egy sokkal jobb AD/DA-ra.

Igazából fogalmam sincs ez jelenleg hol áll a szamárlétrán hangminőségben, mert nem nagyon láttam róla diskurzust. Idáig egyik megrendelőmnek sem volt problémája a végeredményben, de van egy olyan érzésem, hogy ennél sokkal jobbat is kaphatnék. Ha így van erősítsetek, illetve cáfoljatok

 

Fontos,:

1. hogy 16 bemenete legyen és legalább 8 kimenet

2. A lehető legjobb ár/érték arány. Viszonylag korlátozott anyagi lehetőségek (újabbakra szerintem esélyem sincs!)

Jelöltek:

-  Apogee A/D 16x  + D/A 16x, vagy esetleg más kijárat?

-  Apogee Rosetta (melyik?)

-  Korábban ajánlották valamelyik RME-t (Ezzel sokkal "beljebb" lennék?)

-  Egyéb? 

+   UAD Apollo (lásd lejjebb)

 

 /ezek, vagy más kombinációja lehetséges?

 

A dolog kicsit bonyolódik, mert a jelenlegi gépemben van 3db UAD1 sok drága plugInnel, ezért:

1. marad a G4 (Így max OSX10.5.8 "Leopard" a maximum) és hozzá egy jobb konverter,

2. Korábbi G5, amibe belemennek az UAD kártyák és hozzá egy jobb konverter,

+  UAD Apollo ???

 

Köszönöm, ha tudtok segíteni a megfelelő döntésben!

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Én csak annyit jegyeznék meg zárójelben, hogy nálam nem mindig ott volt a legnagyobb probléma, ahol gondoltam.

Nagyon nehéz ésszerű prioritást felállítani. Gondolom ismerős az a szitu, amikor az ember nézegeti mondjuk a Hit-space-en az outbordokat és az ember elkezd agyalni, hogy na azzal aztán...!

Én óvatos lennék, a helyedben, mert már megjártam egyszer kétszer.

Ha nagy anyagi terhet ró rád ez a fejlesztés, szerintem keress meg egy olyan szakit, akiben megbízol. Mert mindig a leggyengébb láncszemet kell cserélni a leghallhatóbb fejlődés érdekében.

 

Amúgy fél éve Apollót használok. Szerintem azon a szinten amelyen eszközparkodból ítélve mozogsz jobb konverter nem kell. Én csak a midit, és a felvételnél csupán két submix lehetőségét hiányolom. Amúgy minőségbe, ezen a szinten kifogástalan.

 

Az a három db uad 1 kb másfél uad2 solonak felel meg. Ez nem sok mindenre lehet elég.

Magánvélemény: Hogy érdemes legyen uadozni, (keverésről beszélek) minimum 4 uad2 mag kell.  Sarkosítva: ha az énekre raksz egy la2a-t meg egy zengetőt, és kifújt a dsp, az olyan nagy hallható minőség változást nem fog hozni a zene egészét tekintve. Hacsak nem hiper minimal zenéket készítesz. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok!

 

PCIe vonalon ismer valaki olyan alsóbb kategóriás, de megbízható kártyát, ami az analóg ki/bejáratokra van kihegyezve és nem a későbbi digit bővíthetőségre? Olyan kártyát szeretnék találni, amelyik 2 vagy 4 analóg be és kijárattal rendelkezik, esetleg midit is tud, viszont nem akarnám később bővíteni, úgyhogy a különböző adat/digilink/stb csatolókra nem lenne szükségem (meg azok általában már magasabb kategóriába is esnek)..

 

Kb. olyasmi szolgáltatású darabokra gondolnék, mint az E-mu 1212M PCIe, vagy pl az ESI Maya 44 XTe, akár az ESI Juli@ XTe, de ezeknél egy fokkal megbízhatóbb és stabilabb kártyát szeretnék. Gyárt valamelyik nagyobb nevű cég hasonló tudású, esetleg kicsit drágább de jobb kártyát vagy már mindenki csak az usb/fw piacra koncentrál?

 

(értékhatárban olyan 60e-ig mennék fel, de ha pont csak kicsit drágábban lenne valami extra joker darab, akkor inkább spórolnék arra)

 

köszi előre is, ha valaki tud pár értelmes alternatívát!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok!

 

PCIe vonalon ismer valaki olyan alsóbb kategóriás, de megbízható kártyát, ami az analóg ki/bejáratokra van kihegyezve és nem a későbbi digit bővíthetőségre? Olyan kártyát szeretnék találni, amelyik 2 vagy 4 analóg be és kijárattal rendelkezik, esetleg midit is tud, viszont nem akarnám később bővíteni, úgyhogy a különböző adat/digilink/stb csatolókra nem lenne szükségem (meg azok általában már magasabb kategóriába is esnek)..

 

Kb. olyasmi szolgáltatású darabokra gondolnék, mint az E-mu 1212M PCIe, vagy pl az ESI Maya 44 XTe, akár az ESI Juli@ XTe, de ezeknél egy fokkal megbízhatóbb és stabilabb kártyát szeretnék. Gyárt valamelyik nagyobb nevű cég hasonló tudású, esetleg kicsit drágább de jobb kártyát vagy már mindenki csak az usb/fw piacra koncentrál?

 

(értékhatárban olyan 60e-ig mennék fel, de ha pont csak kicsit drágábban lenne valami extra joker darab, akkor inkább spórolnék arra)

 

köszi előre is, ha valaki tud pár értelmes alternatívát!

Az EMU 1212m stabilitásával mi a gondod? Szerintem remek darab és jó áron hozzá lehet jutni. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Én csak annyit jegyeznék meg zárójelben, hogy nálam nem mindig ott volt a legnagyobb probléma, ahol gondoltam.

Nagyon nehéz ésszerű prioritást felállítani. Gondolom ismerős az a szitu, amikor az ember nézegeti mondjuk a Hit-space-en az outbordokat és az ember elkezd agyalni, hogy na azzal aztán...!

Én óvatos lennék, a helyedben, mert már megjártam egyszer kétszer.

Ha nagy anyagi terhet ró rád ez a fejlesztés, szerintem keress meg egy olyan szakit, akiben megbízol. Mert mindig a leggyengébb láncszemet kell cserélni a leghallhatóbb fejlődés érdekében.

 

 

Köszi Gamda!

Igazából csak részben kaptam választ.

     Az teljesen tiszta, hogy a 3db UAD1 mire elég, ezt használom három éve...Most ezeket vegyük ki a képből (és a gépből) és vizsgáljuk meg a kérdést -mindenféle "hókuszpókusz" plugin-t mellőzve-, koncentrálva 16 csatorna be, 8 csatorna ki minősége felől. Elsősorban az érdekel, hogy ami forrást felveszek, az szólaljon meg a lehetőségekhez képest rendesen (nem a Weiss-ről beszélgetünk...:) )

Akkor egyszerűbben kérdezem:

A digidesign 24/Mix hol áll a fent említett ranglétrán? Milyen konverterrel jutok előrébb?

(Régebben: -ProTools 6, 2000-es évek eleje- a rendszerben tudtommal nem is létezett más konverter, biztosan készült egy-két lemez ilyennel és most sem olyan olcsó egy új AVID I/O...de ez most tényleg legyen mellékes)

 

Nekem 16 sávra mindenképpen szükségem van, az ugye Apollo-ból 925 000 Ft, ami alapból eleve Firewire 800, tehát a G4 kilőve, máris jöhet a G5

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nem ismerem a Digidesignet. Az Apollot azért érdemes számításba venned szerintem, mert azt írtad van egy halom plug-ined, amelyhez adnak, még egy rakást mostanság akcióban, és akkor nem csak konverterrel vagy előrébb, hanem lesz annyi dsp erőd, ami már hallatszani fog, olcsóbban, mintha külön fejlesztenél. Igaz nem pci. De azt hiszem A/D írta valahol, hogy a Symphonynak jobb a konvertere. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hogy valami használhatót is írjak, én így csináltam 16 A/D-t 10 D/A-t: Apollo duo+Uad 4-710. Ez így együtt annyi, mint egy Symphony 16-16.

 

Be: 16 A/D

ki :8+(2monitor) 

8 kiváló preamp, ugye az Apollon 4db az Unison techhel sok féle karakter elérhető. a 4-710d 4 db, meg kb. az Isa kategória, én nagyon szeretem, plusz hibrid -transzformátor, csöves, - plusz 1176 stílusú kompresszor, igaz minimális állítási lehetőséggel. Plusz "realtime" uad plug monitoring. stb...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nekem volt 1212m-em, utana felbovitettem 1820m-re azzal az audiodock-kal vagy mi a neve. Azon kivul, hogy a mikrofonbemenetek fazishelytelenek voltak, driver szar volt, pattogott a playback mas gond nem volt vele. Megvaltas volt utana az RME akkoriban.

 

Az EMU 1212m stabilitásával mi a gondod? Szerintem remek darab és jó áron hozzá lehet jutni. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...