Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Segítség - Milyen hangkártyát vegyek?


endilv426

Kérdés

Sziasztok!

Már vagy 7-8 éve foglalkozom számítógépes zene szerkesztéssel, de eddig csak a Reasonnal dolgoztam, így csak egy alap gép és olcsó hangkártyám volt. Most úgy döntöttem, hogy átállok a "vasakkal" való munkára.

A következő szintetizátorokat tervezem venni:

Access Virus B vagy C (desktop)

Clavia Nord Rack 2x

Roland SH-201

A kérdésem az lenne, hogy ki milyen hangkártyát ajánlana, hogy vegyek az ezekkel történő munkára? Már rengeteg hangkártyát megnéztem, mindnek találtam előnyét, hátrányát és így nem tudok dönteni. Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Hát ez kár :

Akkor lehet meg kéne maradnom az E-mu-nál, és venni hozzá egy SM Pro Nano Patch+ monitor kontrollert. :)

Köszi a választ!

Vagy áttérsz MAC-re illetve Hack OSX-re. Esetleg ha értesz valamennyit az elektronikához, csinálj magdnad kontrollert forgókapcoslóból. Én csináltam magamnak és nagyon meg vagyok elégedve vele.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hack OSX-em van a Logic miatt :) Azt akarom használni a következőkben.

Csak kérdés, hogy mennyire lenne esetlegesen bugos vele a Duet2. Mondjuk gyári, retail OSX Lion van fent, szóval annyira talán nem... :)

(A vicc, hogy az E-mu 1212m-hez van hozzá nem gyári driver, ami még talán jobb is mint a Windowsos. Bár való igaz beállítási lehetőség nem sok van benne, se PatchMix)

Egyébként meg pont ilyen helyen dolgozom, úgyhogy adtál egy jó ötletet!

Köszi :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Igen, be :)

Egyszer sem fagyott vagy bármi ilyesmi, jól működött.

Sőt, kicsit olyan érzésem volt, mint mikor megvettem a monitorokat meg az E-mu-t, h uhh, ez már valami :)

Én is használom a KX drivert és én sem tapasztaltam vele semmi problémát, azon kívül, hogy egy árva input-ot sem tudok használni. Neked is csak kimeneted van, vagy csak nálam működik így?

Link to comment
Share on other sites

  • 0


UP smile.png
nekem is ez az egy bajom van a duet2-vel, hogy zárt, ha lenne adat opció akkor no-brainer, de sajnos hosszutávra tényleg necces ha majd jön hozzá több minden. igazából azért vagyok csapdába mert nincs fw-m, és tényleg a babyface lenne a legjobb opció ha mérsékeltebb lenne az ára (driverek jók, totalmix, konverterek), de lehet beválalok valami ideiglenes megoldást ami a duet2 lesz amig nem tudom eladni ez az egész hubelebancot és venni egy fw-s gépet, lecserélni a duet-et valami nyiltabra és isa-t is hozzádobni. igy csak bosszantanám magam hogy nem használom ki rendesen a preampot és az olcsóbb inteface-t is nehezebb lenne továbbadni (hacsak nem szaréhugyé), igy meg valamennyire csak jobban járnék a minőség szempontjából.
1: A Duet2 hangban jobb (sokkal), a Babyface hangminőségben feature-ben. Dönteni kell. 2)

 

A mai számítógép kapacitások mellett pedig az hogy 64sample vagy 128sample a késés már nem olyan égbekiáltó difi.
Hajaj, dehogynem égbekiáltó! A gyakorlatban ez nem csak 64-nyi difit jelent. Realtime hanghoz a 64 a plafon tapasztalataink szerint, viszont ezt általában még megnyomja egykét plugin, miazmás, szóval a végén az eredmény ritkán jó, arról nem beszélve, hogy egy usb-s hangkártya mennyire fogja meg a gépet akár 64, akár 128-as bufferrel...

Usb-s hangártyák közül van vkinek tapasztalata Motu ultralite mk3, vagy RME Babyface, esetleg fireface UC-val? Ezek közül melyik lehet a legnyerőbb párosítás egy ISA ONE analog-al?
Egyértelműen Babyface ha a hang kell jobb legyen.
Link to comment
Share on other sites

  • 0

1: A Duet2 hangban jobb (sokkal), a Babyface hangminőségben. Dönteni kell. 2)

Azóta lett mbp és egy egyes duet olcsón, bár egyenlőre nincs isa-m és monitorok is váratnak, mert nem tudom jó-e ideiglenesen egy prodipe pro 5 majd kicsit később veszteségesen eladni és bepótolni egy genelecbe, vagy addig ne vegyek még nem lesz genelecre pénz?

Másik, van egy mxl kondi mikrofon, magasai fosok, de melyiknek nem olcsóért. Nos, engem az érdekel, hogy érdemes-e venni a duet preampjaihoz valami jobbat, vagy ezen a szinten mindegy és majd isa után kezdjek gondolkodni?

Köszi a választ.

Üdv.

Szerkesztette u-ra
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Üdv!

Szeretnék elektronikus zenével foglalkozni, főleg dubstep téren, ehhez kellene nekem egy hangkari, de "kissé" bizonytalan vagyok.

Milyen hangkártya jó nekem? Nincs szükségem a rengeteg bemenetre, hiszen élő hangszer a legritkább esetbe szerepelne. Vokál felvételek nagy ritkán történnének. Milyen bit/khz? AD/DA konverterek? Asio? Ezekhez még bot vagyok, örülnék, ha segítenétek! :D

20-30k körül jó lenne megúszni.

Előre is köszi a válaszokat!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Üdv!

Szeretnék elektronikus zenével foglalkozni, főleg dubstep téren, ehhez kellene nekem egy hangkari, de "kissé" bizonytalan vagyok.

Milyen hangkártya jó nekem? Nincs szükségem a rengeteg bemenetre, hiszen élő hangszer a legritkább esetbe szerepelne. Vokál felvételek nagy ritkán történnének. Milyen bit/khz? AD/DA konverterek? Asio? Ezekhez még bot vagyok, örülnék, ha segítenétek! :D

20-30k körül jó lenne megúszni.

Előre is köszi a válaszokat!

Focusrite Scarlett 2i2?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Szeretnék új USB -s hangkártyát vásárolni 80 000 ft-ig. Mit ajánlatok?

Ami fontos gitár, basszusgitár, ének felvételezés de nem egyszerre tehát a bemenetek száma nem mérvadó.

Vsti hangszerek monitorozás, mastering . Előerősített bemenet a gitároknak, éneknek. Belső felvételezés Track to track vagyis

what to hear.. Ehhez ne keljen külön a halható kimenetet a bemenő felvételhez bekábelezni. Az M-audio delta 44-nél csak úgy tudtam megoldani hogy a fejhallgató kimenetet bevezettem a gitár bemenetre, hogy egy meglévő sávot a daw-ban fel tudjak venni egy másik sávra.

A régi audigy 2zs kártyám ezt játszva tudta.. Na hát de az a múlt volt a mai dolgokat nem nagyon ismerem, csak olvasgatok a fórumokon..

Avid c400, 2i4, 8i6, Roland UA-55?? hasonlók 80 000 -ig?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ehhez ne keljen külön a halható kimenetet a bemenő felvételhez bekábelezni. Az M-audio delta 44-nél csak úgy tudtam megoldani hogy a fejhallgató kimenetet bevezettem a gitár bemenetre, hogy egy meglévő sávot a daw-ban fel tudjak venni egy másik sávra.

Ez nem a hangkártya feladata, hanem a szoftveré, amiben felveszel.
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Szeretnék új USB -s hangkártyát vásárolni 80 000 ft-ig. Mit ajánlatok?

Ami fontos gitár, basszusgitár, ének felvételezés de nem egyszerre tehát a bemenetek száma nem mérvadó.

Vsti hangszerek monitorozás, mastering . Előerősített bemenet a gitároknak, éneknek. Belső felvételezés Track to track vagyis

what to hear.. Ehhez ne keljen külön a halható kimenetet a bemenő felvételhez bekábelezni. Az M-audio delta 44-nél csak úgy tudtam megoldani hogy a fejhallgató kimenetet bevezettem a gitár bemenetre, hogy egy meglévő sávot a daw-ban fel tudjak venni egy másik sávra.

A régi audigy 2zs kártyám ezt játszva tudta.. Na hát de az a múlt volt a mai dolgokat nem nagyon ismerem, csak olvasgatok a fórumokon..

Avid c400, 2i4, 8i6, Roland UA-55?? hasonlók 80 000 -ig?

Sajnos az M-Audio Delta 44-en nem volt fejhallgató kimenet - talán másképp ?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok!

Nagyon szimpatikus nekem egy M-Audio Fast Track Ultra 8R típusú hangkártya a következők miatt:

- két független fejhallgató kimenet

- 8be- 8kimenet (minél több sávot szeretnék rögzíteni egyéb alternatív megoldások nélkül, keverő, átalakító és hasonlókat mellőzve, tiszta nyers mikrofonozás vokál, hangszer, line-in, esetleg dobfelvételhez is)

- MX Core DSP (nem kell szorulok rá erőforrás fogyasztó VST-kre, ha Compressor, Delay vagy Reverbre van szükségem)

- ASIO 2.0 (végre elfelejthetem a latency-t?!)

- kompatibilis gyakorlatilag az összes piacon lévő szoftverrel, bár előszeretettel használom az Ableton Live-ot, Nuendo-t (szeretnék ProTools felhasználó lenni később)

- USB 2.0, ez lényeges, mert gyorsabb, mint a FW és erre bővítési lehetőségem már nincs.

- MIDI csatlakozó, ezzel sem lenne többé gondom (külön USB átalakítót használtam eddig)

http://www.hs-online...ra-8R-2691.html

Bővebben a gyártó oldalán:

http://www.avid.com/...t-track-ultra8r

Előzmények:

Volt egy régi M-Audio Firewire Solo hangkártyám, a laptopom elfüstölt, a hangkártyát eladtam, vettem új laptopot (Dell, Core i3 M370-2,4Ghz, 4GB Ram), kéne új kártya.

Nekem bevált az M-Audio, de olvastam az AVID-ról, hogy nem annyira megbízhatóak a termékeik, mint a régi M-Audio termékek.

Kisebb típusok, mint a C400/C600 nem tetszenek, mert kevés az I/O. 6 bemenet olyan "jó hogy van, de nem jó semmire" szerintem, ugyan úgy a Fast Track Ultra-ról is ez a véleményem. Szimpatizáltam a Focusrite Scarlett 18i6-vel is, de ha már 80.000 vagy felette, akkor legyen pro kategóriás a jövőre nézve.

A cél az lenne, hogy ismét szeretnék kialakítani egy Project stúdiót komolyabb eszközökkel, minél szélesebb körben lehetővé téve a rögzítés és keverés lehetőségét több sávon. Ne legyen korlát, ha lemezjátszót kell rögzíteni, a mikrofon mindig készenlétben legyen és a fontosabb hangszereim. 4 gitárom van, 4 mikrofonom és egyéb dolgok, harmónika, csörgő, dob, stb.

Későbbi bővítés céljából sem szeretnék akadályba ütközni.

Van valakinek tapasztalata, véleménye erről az eszközről?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sziasztok!

Nagyon szimpatikus nekem egy M-Audio Fast Track Ultra 8R típusú hangkártya a következők miatt:

- két független fejhallgató kimenet

- 8be- 8kimenet (minél több sávot szeretnék rögzíteni egyéb alternatív megoldások nélkül, keverő, átalakító és hasonlókat mellőzve, tiszta nyers mikrofonozás vokál, hangszer, line-in, esetleg dobfelvételhez is)

- MX Core DSP (nem kell szorulok rá erőforrás fogyasztó VST-kre, ha Compressor, Delay vagy Reverbre van szükségem)

- ASIO 2.0 (végre elfelejthetem a latency-t?!)

- kompatibilis gyakorlatilag az összes piacon lévő szoftverrel, bár előszeretettel használom az Ableton Live-ot, Nuendo-t (szeretnék ProTools felhasználó lenni később)

- USB 2.0, ez lényeges, mert gyorsabb, mint a FW és erre bővítési lehetőségem már nincs.

- MIDI csatlakozó, ezzel sem lenne többé gondom (külön USB átalakítót használtam eddig)

http://www.hs-online...ra-8R-2691.html

Bővebben a gyártó oldalán:

http://www.avid.com/...t-track-ultra8r

Előzmények:

Volt egy régi M-Audio Firewire Solo hangkártyám, a laptopom elfüstölt, a hangkártyát eladtam, vettem új laptopot (Dell, Core i3 M370-2,4Ghz, 4GB Ram), kéne új kártya.

Nekem bevált az M-Audio, de olvastam az AVID-ról, hogy nem annyira megbízhatóak a termékeik, mint a régi M-Audio termékek.

Kisebb típusok, mint a C400/C600 nem tetszenek, mert kevés az I/O. 6 bemenet olyan "jó hogy van, de nem jó semmire" szerintem, ugyan úgy a Fast Track Ultra-ról is ez a véleményem. Szimpatizáltam a Focusrite Scarlett 18i6-vel is, de ha már 80.000 vagy felette, akkor legyen pro kategóriás a jövőre nézve.

A cél az lenne, hogy ismét szeretnék kialakítani egy Project stúdiót komolyabb eszközökkel, minél szélesebb körben lehetővé téve a rögzítés és keverés lehetőségét több sávon. Ne legyen korlát, ha lemezjátszót kell rögzíteni, a mikrofon mindig készenlétben legyen és a fontosabb hangszereim. 4 gitárom van, 4 mikrofonom és egyéb dolgok, harmónika, csörgő, dob, stb.

Későbbi bővítés céljából sem szeretnék akadályba ütközni.

Van valakinek tapasztalata, véleménye erről az eszközről?

Előre is köszönöm a válaszokat!

A Fast Track 8R 8 analóg és 2 digitális csatornát kezel - ez megegyezik a "sima" Fast Track Ultra képességeivel. A különbség a mikrofon előfokok száma ( 8 illetve 4 ).

A beépített DSP csak a monitor kimenetre kapcsolható, gyakorlatilag a felvételkor hallható hangot manipulálhatjuk vele, a felvételre ( egyébként nagyon helyesen ) nem kerül rá.

USB 2 kapcsolat minden többcsatornás eszközön minimum, hogy egyáltalán a megfelelő számú audio csatorna megnyitható legyen.

Ha flexibilisen továbbfejleszthető rendszert célzunk, akkor vagy eleve többcsatornás eszközt szerezzünk be, vagy esetleg olyan gyártmányt, ahol a driver több interface-t is kezelni képes. Sok ilyen egyébként nincsen, hirtelen csak az Echo jut eszembe.

Az AVID / M-Audio minőségi összehasonlítása szerintem nem ilyen egyszerű. Az új MBox 3 kategória mindenképpen meghaladhatja az FT Ultra típusokat. Az M-Audio régebbi fejlesztései közül talán a ProFire 610/2626 lehet ezen a szinten. Ez persze nagyon durva összehasonlítás, hiszen szolgáltatásokban nagyon különböző eszközöket veszünk egy kalap alá.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

A DSP nem használható pl az Ableton sávjaihoz rendelhetően VST effektek helyett? Mert ugye a VST a processzor erőforrásait használja, a DSP pedig a hangkártya processzorát használja fel erre és nem terheli a számítógépem.

Jól gondolom vagy tévedek?

Ideje lesz tisztázni: a kártyák DSP-jén futó effektek ún. CUEING-hez, vagy másképp monitorozásra használandók. Miért: mert a natív rendszereknél a mai napig KOMOLY probléma az, hogy az audio bemenetre érkező jelet effekttel lássuk el, és úgy küldjük a külvilágba (miért: 1) mert eleve többet késik mint a hardveres monitorosok 2) mert függ attól, hogy a szoftverben a delay kompenzáció épp milyen tényezőkből adódik, pl. pitch corrector vagy limiter plugin jól megtolja a késést).

Ezek arra valók, hogy felvételkor pl. az énekes kezelt módon hallja magát vissza. Ezek az effektek azonban nincsenek ott minőségben mint a plug-in effektek pár kivételtől eltekintve. Az efféle DSP támogatott monitoring viszont felbecsülhetetlen segítség, rendkívül megkönnyíti a haladást, amennyiben szükség van a bemenet realtime effektezésre pl. ahhoz, hogy egy énekes így hallja magát.

Ezek célja tehát NEM a gép tehermentesítése. A triviális megoldás egy erősebb számítógép.

Említettem, hogy vannak eszközök, amik viszont tudnak plug-in minőség feletti effektezést realtime, erre a két evidens példa a az UA Apollója, UAD-2-je illetve a nagy DSP-s Pro Tools rendszerek, természetesen ezek nem ez az árkategória.

De ezek sem arra valók, hogy a gépet tehermentesítsék, hanem hogy olyan bonyolult számítást igénylő effekteket stb tudjanak futtatni, amire a gép processzora egyáltalán nem, vagy csak nagyon kevés instanciában lenne képes. Mert azt azért még szögezzük le, hogy a top szoftverek még messze nem tartanak ott még mint a top vasak (ezt egyre többen ismerik fel)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...