Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Romulus

Kérdés

Üdvözlet!

Előszó: A fórumot végiglapozva nem találtam még ilyen összegző topikot a témával kapcsolatban. Persze akadnak hasonló foszlányok, de gondoltam nyitok egy új topikot, ha már van ilyen fórum- remélem nem köveznek meg érte, ha igen törölhető, de úgy hiszem sokaknak hasznos lehet.

A topic témája a mixing/mastering, mintahogyan az a címéből remekül ki is derül. Arra lennék kíváncsi ki milyen Dawot ajánlana, milyen plugineket használtok, mely vasakra esküsztök, ki milyen chaint használ, kinek mi a megfelelő headroom stbstb..

kinek mit jelöl maga mastering? és kinek mit jelent végső final mix?

Én lényegében törekszem a sosemlehetötkéletes mixre és EQ-COMP-LIMITER láncot használok.
kb 3db headroom-mal.

Waves pluginokat és Trackset cuccokat használok. Esetleg bármilyen alternatíva?
Uad kártyával kapcsoaltos tapasztalatok?melyiket érdemes?

egyelőre ennyi jut eszembe, ha esetleg a topiknak van létjoga akkor természetesen írok még ide konkrétabbakat, esetleg ábrák printscreenek stb.

jöhetnek ide videók is+bármilyen anyagok.
Ha lesz itt élet lesz aktivitás.

ÁVE!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 254
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

55 perccel ezelőtt írta leonsun:

Segítsetek pls. Van egy normális mixem, és amikor próbálok masterelni, az addig szép tiszta magasak bekoszolódnak, átmennek digitális csörömpölésbe, ahogy húzom a maximizert..ti ezt hogy kezelitek? 

Milyen maximizert használsz? Nyilván romlani fognak dolgok, ez természetes velejárója a folyamatnak. Nekem az AOM Invisible Limiter nagyon bevált, 16x upsamplinget tud.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2016. 01. 20. at 16:42 írta mohawk:

Nem pancserség... (magánvélemény következik) szerintem a sub nem egy jó megoldás,

De elég drágák azok a monitorok amik tisztességesen le tudnak menni a mai basszusra épülő zenék mélyeire, úgyhogy van amikor sokat segít egy jól belőtt sub, hogy az ember rendbetegye a mélyeket.

Egyetértek veled! :D Sajnos egy jobb kocsi ára körül mozog egy komolyabb monitor, ami képes lemenni olyan mélyre, ahol a subok vannak. Szerencsére nekem van lehetőségem meghallgatni az anyagom (ha szükséges) nagy stúdióban, nagy spektrumú hangafalakon. Hát szoktam néha sírni, hogy mennyire túlnyomom a mélyeket az otthoni kis közeltéri moncsikon. ;) Köszönöm a segítséget! :P

Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta CR3P:

Jogos, hogy kihagytam a szobát! :) Ugyanabban a szobában vannak egymás mellett.

 

A subbal az a bajom, hogy engem bevisz az erdőbe. Bevallom férfiasan, hogy nem tudok jó mixet készíteni, ha van mély láda a setup-ban :P Pancser vagyok, tudom....

Nem pancserség... (magánvélemény következik) szerintem a sub nem egy jó megoldás,

De elég drágák azok a monitorok amik tisztességesen le tudnak menni a mai basszusra épülő zenék mélyeire, úgyhogy van amikor sokat segít egy jól belőtt sub, hogy az ember rendbetegye a mélyeket.

Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta mohawk:

Az a helyzet, hogy a bass reflex tök jó hatással van (lehet) az alacsonyabb frekvenciák kiböfögésére, de a tranzienseknek nem tesz jót, Persze nagyon sok függ attól, hogy mennyire jó a dizájn. 

Azt nem írtad, hogy ugyanabban a helységben próbáltad a különböző monitorokat vagy elmászkáltál máshoz próbálgatni. Azért a szoba akusztikája és a monitorok elhelyezése is beleszól a dologba. Ha ugyanabban a szobában próbálva is előjön a probléma, én inkább zárt cuccra szavaznék... esetleg reflex subbal.

Jogos, hogy kihagytam a szobát! :) Ugyanabban a szobában vannak egymás mellett.

 

A subbal az a bajom, hogy engem bevisz az erdőbe. Bevallom férfiasan, hogy nem tudok jó mixet készíteni, ha van mély láda a setup-ban :P Pancser vagyok, tudom....

Link to comment
Share on other sites

Az a helyzet, hogy a bass reflex tök jó hatással van (lehet) az alacsonyabb frekvenciák kiböfögésére, de a tranzienseknek nem tesz jót, Persze nagyon sok függ attól, hogy mennyire jó a dizájn. 

Azt nem írtad, hogy ugyanabban a helységben próbáltad a különböző monitorokat vagy elmászkáltál máshoz próbálgatni. Azért a szoba akusztikája és a monitorok elhelyezése is beleszól a dologba. Ha ugyanabban a szobában próbálva is előjön a probléma, én inkább zárt cuccra szavaznék... esetleg reflex subbal.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

Lenne egy mixing problémám, amivel szerintem már mindenki találkozott, de sehol nem lett ez megvitatva, talán túl intim, és sokat árul el a személyes technikából? Majd kiderül...

Szóval attackról, pontosabban a tranziensekről van szó. Ha "zárt" hangszórón csinálom a mixet, akkor a tranziensek élettelenek, puhák, és maszatosak lesznek azokon a hangszórókon, amelyek rendelkeznek reflex nyílással. Példa: Mondjuk, ha a mixet vmelyik Genelec-en csinálom, és meghallgatom pl. vmelyik Mackie MR szérián, akkor a Mackie-n rohadt életlenül szólnak a tranziensek, ha a Mackie-n keverek, akkor meg a Genelecet hallgatva lesz túl sok a tranziens. Ha belövöm a kettő közé, akkor se a Mackie-n, se a Genelecen nem tetszik igazán. Persze tudom, hogy a mixing lényege a kompromisszum, és hogy mindenhol jól szóljon, de akkor is. Melyik típusú monitornak higgyünk? Mire érdemes lőni a mixet? Inkább a reflexnyílással ellátott hangfalon legyen ütős, vagy a zártakon? Miből van több az otthoni felhasználóknál?

 

Előre is köszönöm :D

Link to comment
Share on other sites

Jó ötlet, de az MP3-at nagyon rosszul szemlélteti, mert ott pont nem ez történik.

 

Egyébként mindig szidjuk szegény mp3-at, de nekem az a véleményem hogy amikor a mamánál az ócska lemezjátszóra felrakom a nyolcvanas években itthon készült produkciók lemezeit annál egy rendes mp3 egy telefonon azért csak jobban szól.

Link to comment
Share on other sites

Megtennétek, hogy megírjátok ide, hogy a 7-es is produkálja-e a jelenséget! ...Mert ha nem, akkor van értelme upgrade-elnem! Hálás köszönet! :D

Kipróbáltam, a 7-es nem produkálja ezt a jelenséget! Teljesen ugyan úgy szól a wav és az AIF is! És véletlenül adtam egy pontot :)

Link to comment
Share on other sites

Annyiban "sztenderdebb", hogy az AIFF Mac sztenderd, mig a WAV Windows, és a stúdiókban általában Mac-ek mennek, vagy legalábbis mentek, amikor ezeket bevezették. A Logic is pl az AIFF-ot ajánlja fel az installálásakor default mentési formátumként, amit át kell állítani WAV-ra, ha inkább abban akarsz menteni.

Link to comment
Share on other sites

Tiszteletem Minden hozzászólónak!!

Megint olvastam nagyon okos dolgokat!S most megint eljutottam odáig,hogy totál hülyének érzem megam!

1., "sávokat duplikálni szoktam, szanaszéjjel panolni, és akkor egész jó a dolog!

2., "úgy indítom a keverést, hogy kirenderelek minden hangszert wavba (24 vagy 32 bit), aztán bekerülnek egy új projektbe.

Nos ,nekem most ez a két fogalmi dolog bolygatta fel  a lelki világom!

1.,  -  van értelme a duplikálásnak?! - mert már hallottam,lemezfelvételen ténylegesen zenélő zenésztől a duplikálástól vastagabban szóló gitárszólókról!!!

2,.  a második kicsit összetetteb!  plugin és azt kevergetni? - vagy pedig a plugint wavbe kimentve,és azt kevergetni?Mindegyik módszer mellett szól valami.

Processzor terhelés? -stb, egyéb dolgok.Nem akarom szaporítani,talán érthető a kérdésem?!

Bizonyára többekben felmerült már ez,s lehet,hogy válasz is van valahol már,de bennem most ez kavart fel mindent!

Köszönöm!

Link to comment
Share on other sites

"Gitároknál tényleg szokták használni de úgy tudom csak a sztereó hatás miatt és egy kicsit el is kell ehhez tolni egymástól a két sávot. "

 

Ez a világ legamatőrebb dolga és nagyon gagyin szól. Fel szokták gitározni két oldalra a két a ritmus gitárt.

A tologatás max végesetben megy, ha nem lehet már pótolni a hiányzó sávot.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...